Tak jak napisałem wcześniej, że stosuje się specjalne zawory odcinające gaz w razie W, o których także wspomniał Marcin.
Ale jeśli nie ma takiego zaworu, jedziemy z odpaloną lodówką na gazie, i nagle gubimy np. koło, sytuacja, która zaistniała nie raz.
Przyczepą szarpnie, albo nie daj wywali się na bok, nie zawsze lodówka utrzyma się na miejscu, wypada z szafki, zrywa połączenie gazowe....
Gaz wylatuje z zerwanego przewodu, palnik jeszcze się dopala i mamy gotowy materiał na pasek we wiadomościach
>> Breaking News >> Spłonęła przyczepa kempingowa >> Służby badają przyczynę wypadku >> Prawdopodobne rozszczelnienie instalacji gazowej>>
Dlatego w czasie jazdy, według mnie powinno się korzystać z grzałki na 12 volt jeśli jest to lodówka absorpcyjna i ma taką opcję, w końcu
po to te grzałki tam są, nie zużyją nam akumulatora jeśli zasilanie na lodówkę będzie szło bezpośrednio z samochodu, oczywiście poprzez
prawidłowo zainstalowane gniazdo 13 pin. Mamy tutaj do wyboru podłączyć lodówkę pod piny 9 i 13 jeśli chcemy aby lodówka pracowała cały czas niezależnie od zapłonu lub pod piny 10 i 11 jeśli napięcie ma się pojawić po włączeniu zapłonu, pin 11 i 13 w tym przypadku to masa.