Elektryka od podstaw

czyli elektryka, hydraulika i gaz ...
Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: TomekN126N » czwartek, 24 sty 2013, 16:46

hmm tu chyba jest inna przyczyna, on ma automat i nie wiem czy nie wykrywa spadku napięcia co wywala jako błąd
bo na logikę zdrowy aku nie ma prawa mieć spadku napięcia po naładowaniu ?
czyli ładuje, przechodzi w podtrzymanie, wykrywa spadek napięcia i wywala że aku trup ?


Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale u mnie aku był naładowany na maksa i po podłaczeniu swietlówki, której pobór równał się prądowi dostarczanemu przez prostownik, ten ostatni ładował dalej. Po godzinie odłaczyłem świetlówkę i nadal paliła sie dioda "full", więc nie było spadku na akumulatorze. W tym momencie podłaczyłem świetlówkę i żarówkę (pobór ponad dwa razy wiekszy od ładowania) i nie dało sie włączyć prostownika. Więc to chyba jakies zabezpieczenie od przeciążenia, czy cos takiego.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: konrad » czwartek, 24 sty 2013, 19:01

TomekN126N pisze:Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale u mnie aku był naładowany na maksa i po podłaczeniu swietlówki, której pobór równał się prądowi dostarczanemu przez prostownik, ten ostatni ładował dalej. Po godzinie odłaczyłem świetlówkę i nadal paliła sie dioda "full", więc nie było spadku na akumulatorze. W tym momencie podłaczyłem świetlówkę i żarówkę (pobór ponad dwa razy wiekszy od ładowania) i nie dało sie włączyć prostownika. Więc to chyba jakies zabezpieczenie od przeciążenia, czy cos takiego.


to zrób jeszcze tak, podłącz te odbiorniki - żarówka i świetlówka, na odpiętym prostowniku, potem podłącz prostownik i włącz ładowanie
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

triton 79
Posty: 11
Rejestracja: środa, 1 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: EL

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: triton 79 » piątek, 25 sty 2013, 22:51

przez stico80

Znalazłem takie cudo http://allegro.pl/przeplywowy-podgrzewa ... 76591.html
zastanawiam się czy jak zamontuję to zamiast grzałki to czy się sprawdzi żeby woda była ciepła.


niestety taki podgrzewacz do paliwa nie zdaje egzaminu - za mała ma podgrzać wodę w ilości kilku litrów na min - paliwo przepływa widać wolniej - mam taki do auta i testowałem go dzisiaj na wodzie - efekt żaden - niewyczuwalny. Podgrzewacz taki ma może z 60 do 100W a musiałby mieć za 2500 W żeby coś zadziałało - takie są przynajmniej najmniejsze moce domowych ogrzewaczy przepływowych. Jedynym rozwiązaniem jest chyba grzałka małej mocy - kupiłem taką 60 W / 12 V i będę ją testował wkrótce z miernikami (amperomierz, woltomierz, termometr i stoper) zobaczymy co wyjdzie.

Awatar użytkownika
Tarapukuara
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 541
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2009, 18:57
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: Tarapukuara » sobota, 26 sty 2013, 06:12

stoper skalowany w dobach i zje pol akumulatora zanim podgrzeje saganek wody;)
jak by sie dalo akumulatorem grzac wode to truma, cavier, i allegro maly by pelno takich w ofercie;)
Bartek bartekatsp5brhkreukrorg 609-220-575 frotka a sport+126e
https://pomagam.pl/fundacjadlamartyny
http://www.ledats.pl żarówki led i panele słoneczne- załatwię spory rabat ;)
http://sp5brh.eu.org

triton 79
Posty: 11
Rejestracja: środa, 1 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: EL

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: triton 79 » sobota, 26 sty 2013, 15:23

No ale w końcu są elektryczne bojlery na 12 v:

http://www.allcamp.pl/elgena-bojler-3l- ... p-857.html

wstępny test został przeprowadzony:

ok 2,5 l wody w plastikowym wiaderku nie izolowane termicznie otwarte (spore straty ciepła ponieważ temp otoczenia ok 12 stopni)
grzałka zasilana z zasilacza z powodu braku odpowiedniego akumulatora
pobór prądu przez grzałkę 6A
woda początkowo ok 6 stopni
po ok 40 min temp wody miała około 38 st
rewelacji nie ma, ale jakoś to działa.
jakby zrobić jakieś izolowane naczynie to może coś by z tego było.

jak znowu coś pomierzę t napiszę

Awatar użytkownika
stico80
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 985
Rejestracja: poniedziałek, 1 sie 2011, 18:18
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: stico80 » sobota, 26 sty 2013, 20:43

767 zł za ten elektryczny to, że tak powiem w ch...j i ciut ciut. Za tą cenę to można spokojnie trafić dwa gazowe. Na elektrykę chwilowo nie mam weny, ostatnio taki wynalazek trafiłem
http://www.militariamax.pl/default/nagr ... piezo.html
zastanawiam się czy to ogrzeje przedsionek? Oczywiście tam gdzie nie ma prądu bo tam gdzie jest to chyba lepiej jakimś konwektorem.
"dzyń, dzyń, dzyń"

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: vvarrior » niedziela, 27 sty 2013, 01:36

Z tej serii mamy kuchenkę i jest ok...Ale czy ta grzałeczka wyrobi na cały przedsionek???.Ciekawe na ile jej moc można przeliczyć...1..2kW? Duży piecyk katalityczny to chyb ok 4kW, mały kominek koza to ok 7kW.I teraz pytanie czy jeśli on w skali ma 1..2 czy to starczy. Choć znalezisko fajne.Jeśli chodzi o miejsca z dostępem elektryki to zastanawiam się nad promiennikiem podczerwieni zamiast konwektorów.Zarówno w środku jak i na zewnątrz. One działają na tyle fajnie że nie grzeją powietrza a ludzia i inne przedmioty.

http://allegro.pl/promiennik-podczerwien-2kw-grzejnik-kwarcowy-eurom-i2966747174.html
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

triton 79
Posty: 11
Rejestracja: środa, 1 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: EL

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: triton 79 » niedziela, 27 sty 2013, 07:47

Nikomu nie proponuje kupować tego ogrzewacza tylko wskazuje na fakt , że do grzania wody producenci sprzętu kemp. stosują też 12 V :)

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: TomekN126N » niedziela, 27 sty 2013, 07:59

to zrób jeszcze tak, podłącz te odbiorniki - żarówka i świetlówka, na odpiętym prostowniku, potem podłącz prostownik i włącz ładowanie


Udało się. Podłączyłem do akumulatora odbiorniki z większym poborem prądu, niż było ładowanie, następnie podłączyłem prostownik z Lidla
i dało sie go oszukać tj. zaczął ładować. Z jednym zastrzeżeniem. Przed podłączeniem odbiorników aku był na maksa, a po podłączeniu zapaliła sie dioda _pełny w połowie", czyli ładowanie i nie zgasła. Po godzinie odpiąłem żarówke i swietlówkę i z powodu poboru ponad dwa razy większego, niz prąd ładowania, prostownik potrzebował trochę czasu na doładowanie aku do pełna. Ale nie wyłączył się. Jeśli nie przekraczamy wartości odbioru prądu względem wartości ładowania cały czas tj. 24H na dobę, to prostownik sobie poradzi i doladuje :D .
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
stico80
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 985
Rejestracja: poniedziałek, 1 sie 2011, 18:18
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: stico80 » niedziela, 27 sty 2013, 11:56

No tak Tomku tylko jak już doładuje i się wyłączy a Ty zaczniesz używać np. oświetlenia to po jakimś czasie prostownik włączy się sam? czy już zostanie dalej wyłączony? u mnie niestety tak właśnie jest mogę swiecić i świecić a on sam się nie włączy tylko muszę sam :( .
U mnie trochę plany się zmieniły, mianowicie główne zasilanie to 12V panele od Bartka + akumulator. Zapotrzebowanie na prąd małe bo pani Monia80 ostatnio oświadczyła:
Wyjazdy wakacyjne i inne wypoczynkowe są po to:
żeby odpoczywać
żeby aktywnie wypoczywać (tj jej słowami (Piotrze żebyś dokładnie zrozumiał znaczenie aktywny wypoczynek powiem Ci że to nie jest siedzenie wieczorami w przyczepie z laptopem, za chwilę zmiana na psp bo meczyk w fife a na koniec film tylko gry planszowe, karciane z całą rodziną, spotkania przy ognisku, grilu z rodziną lub znajomymi, zwiedzanie wszystkiego w okolicy pieszo, na rowerze dalej możemy podjechać samochodem. Dalej wypoczynek to też pójście na plażę)
Tak więc prąd mam rozwiązany, żarówki led wszystkie całe 3,5W jak dołożę zewnętrzne to będzie z 5W, pompka której pewnie nie będę używał bo turysta to musi popie..ć żeby umyć ręce. Radio całe 10W, ładowarka wspólna do telefonu i tabletu(dobrze że jest w nim gps to mogę go zabrać bo tak już by była lipa) najwięcej może pociągnąć 25W i ta sama będzie do PSP jak mi się uda przemycić :D
Jak widać nie za dużo tego. Awaryjnie dwa gniazdka 220 jak by co. Reszta gaz
"dzyń, dzyń, dzyń"

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: TomekN126N » niedziela, 27 sty 2013, 17:58

przez stico80 » N, 27 sty 2013, 12:56
No tak Tomku tylko jak już doładuje i się wyłączy a Ty zaczniesz używać np. oświetlenia to po jakimś czasie prostownik włączy się sam? czy już zostanie dalej wyłączony? u mnie niestety tak właśnie jest mogę swiecić i świecić a on sam się nie włączy tylko muszę sam .


Jak się aku naładuje, to prostownik wchodzi w stan ładowania konserwacyjnego. Przed chwilą podłączyłem dwie żarówki motocyklowe i swietlowkę o łącznym poborze 42W i nic,tzn odczekałem ok pół godziny i dalej ładowanie konserwacyjne. Ale prostownik się calkiem nie wyłączył i daje się włączyć pod obciążeniem aku oraz zostaje na konserwacyjnym (poprzednio nie dawał sie włączyć, może coś przekombinowałem). Dalej pod obciązeniem, gdy go wyłączę, daje się włóączyć i ładuje normalnie. Nie wiem, czy jeśli zostawiłbym odbiorniki na dłużej, to może wykryłby spadek napięcia i przeszedł z konserwacyjnego w normalne ładowanie. Nawet jeśli nie, to przy tak dużych akumulatorach, jakie mamy do cepek naciśnięcie guziczka raz wieczorem na noc nie jest problemem. Najważniejsze, że prostownik nie wyłącza się pod obciążeniem :D
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
stico80
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 985
Rejestracja: poniedziałek, 1 sie 2011, 18:18
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: stico80 » niedziela, 27 sty 2013, 18:04

Czekaj czekaj ale jak u Ciebie przechodzi w ładowanie konserwacyjne? czym się to objawia? jakąś diodą? pytam bo ja zgubiłem instrukcje od swojego. U mnie podłączam i pali się ładowanie, naładuję i przechodzi w na napis full może wtedy jest to konserwacyjne ale włączę światła i będą się świecić aż aku padnie a nic się nie przełączy a ten prąd konserwacyjny to nic nie ładuję bo aku siądzie i zapali się fault czyli uszkodzony.
"dzyń, dzyń, dzyń"

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: TomekN126N » niedziela, 27 sty 2013, 18:05

pani Monia80 ostatnio oświadczyła:
Wyjazdy wakacyjne i inne wypoczynkowe są po to:
żeby odpoczywać


przepraszam za gadulstwo, ale musze dodać: Święta racja,moja żonka powiedziała, że mnie zabije, jak włożę tv do przyczepy. Na ogladanie w niepogode dla dzieci mam zestaw 2xdvd na zagłówki, na prognozę pogody jest laptop, więc po co mi tv. W tysiąca też lubimy grać, a gry planszowe leżą chyba jeszcze w cepce od wakacji :)
Co do aktywnego wypoczynku, to rowery są, bagażnik na dach pod nie właśnie kupiłem i też wolę w dzień pozwiedzać, a wieczorem kiełbaskę popić piwem i pograć w karty :lol: Po to w końcu sa wakacje.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: TomekN126N » niedziela, 27 sty 2013, 18:17

Czekaj czekaj ale jak u Ciebie przechodzi w ładowanie konserwacyjne?


Jak ładuje świeci się dioda wybranego napięcia i dioda ładowania z symbolem do połowy pełnego aku. obie czerwone. Jak się naładuje świeci się ta pierwsza (czerwona) i dioda pelnego aku, czyli "full" (zielona) i to jest prąd konserwacyjny. W instrukcji napisali, że może tak stać cała zimę aku pod prostownikiem.
Załączniki
PROSTOWNIK 1.jpg
PROSTOWNIK 1.jpg (61.49 KiB) Przejrzano 7144 razy
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elektryka od podstaw

Postautor: vvarrior » niedziela, 27 sty 2013, 18:33

stico80 pisze:... powiem Ci że to nie jest siedzenie wieczorami w przyczepie z laptopem, za chwilę zmiana na psp bo meczyk w fife a na koniec film tylko gry planszowe, karciane z całą rodziną...


Coś w tym jest. Jak kupiliśmy naszą budkę to w pakiecie dostaliśmy chińczyka. My od siebie dorzuciliśmy szachy jako stałe wyposażenie:)...Ale psp i inne trzeba zabrać jak by się pionki pogubiły :D.

A co do prostownika to możecie z ciekawości zmierzyć jakie jest napięcie na akumulatorze wtedy kiedy jest FULL i idzie ładowanie konserwacyjne?
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e


Wróć do „Instalacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości