Zardzewiałe wkręty
Zardzewiałe wkręty
Witam. Chce zdjąć listwy aluminiowe te na zewnatrz jednak żaden wkręt na łaski śrubokręt nie chce ani drgnąć
Re: Zardzewiałe wkręty
Najlepiej i najszybiciej będzie wiertarką 

Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Zardzewiałe wkręty
tylko i wyłącznie rozkręcić. próbowałem Wielu sposobów i skończyło się na zniczeniu łba przez rozwiercenie
tapatapa wysyłata
tapatapa wysyłata
Re: Zardzewiałe wkręty
ja dremel'em (malutka szlifierka) robiłem głębszy rowek pod śrubokręt...
potem one i tak się nie odkręcą, ale ukręcą...
można też rozwiercić. O odkręceniu ich raczej nie ma mowy.
I nawet jak coś tą listwę aluminiową wiertarką itp to nic się nie dzieje - zrobisz nowy otwór między starymi.
potem one i tak się nie odkręcą, ale ukręcą...
można też rozwiercić. O odkręceniu ich raczej nie ma mowy.
I nawet jak coś tą listwę aluminiową wiertarką itp to nic się nie dzieje - zrobisz nowy otwór między starymi.
Niewiadko-noce
2024 - 3200km i 14 nocy "nową" N126NT
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
2024 - 3200km i 14 nocy "nową" N126NT
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4185
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Zardzewiałe wkręty
Karolus pisze:ja dremel'em (malutka szlifierka) robiłem głębszy rowek pod śrubokręt...
potem one i tak się nie odkręcą, ale ukręcą...
można też rozwiercić. O odkręceniu ich raczej nie ma mowy.
I nawet jak coś tą listwę aluminiową wiertarką itp to nic się nie dzieje - zrobisz nowy otwór między starymi.
Karolus ma rację.
Resztki wkrętów można zeszlifowac albo próbować wykręcić(ciężki temat).
Re: Zardzewiałe wkręty
kurcze ostatni miałem to samo. Pełen zapału zabrałem się za wymianę przedniej szyby i ci już w pierwszych minutach poległem na zardzewiałych wkrętach- Masakra jakaś . Czy wiertarka to jedyny sposób???
n250 2x
n126E 87
n132L 85r
ponorka 85r
Gk 110 80r
n126 74r
Malwa 68r
n126E 87
n132L 85r
ponorka 85r
Gk 110 80r
n126 74r
Malwa 68r
Re: Zardzewiałe wkręty
Na płaskie generalnie tak - albo tak jak Karolus pisze - Dremel i mała tarcza diamentowa, pogłębiasz otwór na wkrętak i próbujesz. Najczęściej kończy się tak, że albo łeb pęknie (odpada połówka), albo wkrętak i tak się omyknie i wkręt zniszczony.
Można jeszcze próbować podczas wykręcania stukać młotkiem we wkrętak - najlepiej mieć taki z sześciokątem na klucz:

Z wyczuciem uderzasz i przykładasz siłę na klucz w tym samym momencie. Taki ręczny klucz udarowy
Ale z reguły to przegrana sprawa, wkrętaki z łbem na krzyż można jeszcze próbować atakować specjalnym wykrętakiem, ale problem jest z reguły taki, że te wkręty były robione ze strasznie gównianego materiału i zanim się przyłoży jakąś siłę to już z nich wióry lecą.
Można jeszcze próbować podczas wykręcania stukać młotkiem we wkrętak - najlepiej mieć taki z sześciokątem na klucz:

Z wyczuciem uderzasz i przykładasz siłę na klucz w tym samym momencie. Taki ręczny klucz udarowy

Ale z reguły to przegrana sprawa, wkrętaki z łbem na krzyż można jeszcze próbować atakować specjalnym wykrętakiem, ale problem jest z reguły taki, że te wkręty były robione ze strasznie gównianego materiału i zanim się przyłoży jakąś siłę to już z nich wióry lecą.
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
Re: Zardzewiałe wkręty
.
Ja proponuję następującą procedurę - ma tę zaletę, że jest 90% szans na to że nie zniszczymy otworów w listwie (uda się zachować oryginalne otwory)
1) Najpierw spróbować tak jak to pokazuje jeden ze współforumowiczów:
U mnie to zadziałało w przypadku 1/3 wkrętów
2) Jeśli to nie zadziała to:
- rozwiercić środek łebka wkręta małym wiertełkiem o średnicy nieco mniejszej niż średnica otworu w listwie (sorry, nie pamiętam jakiego nr wiertła używałem)
- za pomocą śrubokrętu albo najlepiej dłutka uderzonego młotkiem wybić łepek - odchodzi bez problemu - b. przyjemne doświadczenie.
Na fotach przedstawiłem właśnie tę ostatnią metodę:
Ja proponuję następującą procedurę - ma tę zaletę, że jest 90% szans na to że nie zniszczymy otworów w listwie (uda się zachować oryginalne otwory)
1) Najpierw spróbować tak jak to pokazuje jeden ze współforumowiczów:
U mnie to zadziałało w przypadku 1/3 wkrętów
2) Jeśli to nie zadziała to:
- rozwiercić środek łebka wkręta małym wiertełkiem o średnicy nieco mniejszej niż średnica otworu w listwie (sorry, nie pamiętam jakiego nr wiertła używałem)
- za pomocą śrubokrętu albo najlepiej dłutka uderzonego młotkiem wybić łepek - odchodzi bez problemu - b. przyjemne doświadczenie.
Na fotach przedstawiłem właśnie tę ostatnią metodę:
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
-
- Fanklubowicz
- Posty: 473
- Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Zardzewiałe wkręty
Te wkręty na ogół są od wewnątrz zasmarowane żywicą więc odkręcenie ich z urzędu jest raczej nie możliwe.Tak było w moim przypadku więc raczej do tematu z automatu należny podchodzić destrukcyjnie 

- stachu_gda
- Fanklubowicz
- Posty: 2619
- Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
- Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)
Re: Zardzewiałe wkręty
cyran'o pisze:Te wkręty na ogół są od wewnątrz zasmarowane żywicą więc odkręcenie ich z urzędu jest raczej nie możliwe.Tak było w moim przypadku więc raczej do tematu z automatu należny podchodzić destrukcyjnie
Jak nie są zardzewiałe to się odkręca, one są w takiej nakrętce/nagwintowanej tulejce wkręcone, a ta nakrętka jest zalaminowana. Niemniej jednak nawet wtedy "co któryś" wkręt przy odkręcaniu powoduje pęknięcie żywicy od spodu

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości