Obniżenie n126e

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
Notils3
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 26 kwie 2018, 16:28

Obniżenie n126e

Postautor: Notils3 » sobota, 14 mar 2020, 13:31

Witam,
Czy ktoś z Was obniżał n126e lub myślał jak to zrobić?
W internecie udało mi się znaleźć tylko jedną taką próbę - załączam zdjęcia.

Ja myślałem nad obróceniem osi, tylko zastanawiam się jak będzie pracował wahacz w takim położeniu.
Załączniki
IMAG4447.jpg
IMAG4454.jpg
IMAG4456.jpg

naal

Re: Obniżenie n126e

Postautor: naal » sobota, 14 mar 2020, 14:02

Obawiam się że musiałbyś przerobić nową niewybitą oś. Wahacze na starych, ubitych wałkach mogły by chcieć "wrócić" do pierwotnej postaci.

cyran'o
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 470
Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Obniżenie n126e

Postautor: cyran'o » sobota, 14 mar 2020, 16:10

A jakieś praktyczne zastosowanie takiego rozwiązania, poza oczywiście względami wizualno-estetycznymi ? Rozumiem że masz świadomość, że przy byle garbie i podjeździe przy takim kącie zejścia i natarcia możesz haczyć budą o podłoże.

Notils3
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 26 kwie 2018, 16:28

Re: Obniżenie n126e

Postautor: Notils3 » sobota, 14 mar 2020, 18:28

Fabrycznie przyczepa stoi za wysoko - prześwitem pasuje do auta terenowego. Myślę, że delikatne obniżenie nie będzie sprawiało problemów w użytkowaniu - inne przyczepy kempingowe są zawieszone niżej - a z pewnością po obniżeniu spadną opory powietrza.

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Obniżenie n126e

Postautor: tomcat » sobota, 14 mar 2020, 20:32

Notils3 pisze:Fabrycznie przyczepa stoi za wysoko - prześwitem pasuje do auta terenowego...

:shock: :? ...
Ciekawe do jakiego :?: Ewentualnie małego suva.
Większość osób, które robiły przyczepy pod terenówki podnosili je ponieważ oryginalny prześwit jest trochę mały :? Dżinu może w tym temacie coś powiedzieć.
Jeśli zastosujesz oś na wahaczu to prawdopodobnie trzeba będzie też ingerować w nadkola :?
Rozwiązaniem mogłaby być sztywna oś. W porównaniu do oryginalnej starej, ubitej raczej dużej różnicy nie będzie :idea:
Notils3 pisze:Myślę, że delikatne obniżenie nie będzie sprawiało problemów w użytkowaniu - inne przyczepy kempingowe są zawieszone niżej - a z pewnością po obniżeniu spadną opory powietrza.

W użytkowaniu pewnie nie :?
Opory powietrza pewnie trochę spadną tylko czy aż tak znacznie żeby kombinować z zawiasem :?
Dla mnie jedynym uzasadnieniem takiej przeróbki jest dopasowanie przyczepy do auta tuningowanego ( obniżanego ) oraz względy estetyczne.

Awatar użytkownika
bania
Posty: 358
Rejestracja: czwartek, 1 wrz 2016, 21:53
Lokalizacja: Puławy City

Re: Obniżenie n126e

Postautor: bania » niedziela, 15 mar 2020, 22:24

Ciekawe jak tu obniżyli?
Załączniki
$_fiat_126p_maluch_niewiad_w_$1451223594_by_Juru.jpg
N-260

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Obniżenie n126e

Postautor: TomekN126N » poniedziałek, 16 mar 2020, 15:13

Wycięli nadkola i obniżyli. Oś przechodzi przez pakę przyczepki, widać po środku koła. W kempingach Niewiadowa natomiast jest ten problem, że wahacz jest dość długi, żeby amortyzować przyczepę na nierównościach. Dodatkowo opona musi, powtarzam, musi mieć profil 80, żeby w tej amortyzacji pomagać. Po co? Ano powodów jest kilka: wytłuczenie najazdu na zbyt sztywnej oponie i twardej amortyzacji, obrywanie się mebli, wypadanie wszystkiego z szafek, samootwieranie sie bakisty i telepanie się wszystkiego w środku, latanie po wnętrzu wszystkiego, co tam jest. Moim zdaniem, jeśli już chcesz obniżać przyczepę, to przerób ją na resory i to też nie za twarde oraz nie obniżaj profilu opony. Podnoszenie prześwitu pod teren ma sens, jeśli jest dobrze zrobione, ale obniżanie chyba nie bardzo. To nie ten model. No chyba, że nie na wczasy, a do lansu na bulwarze, to ok.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Obniżenie n126e

Postautor: Miron EZD » poniedziałek, 16 mar 2020, 16:37

Powiem tak, jeśli miałbym obniżać przyczepę to zrobiłbym to na zawieszeniu pneumatycznym.
Dwa miechy, kompresorek i naprzód.
Jedziesz w teren podnosisz budę.
Potrzebujesz lansu, wypuszczasz powietrze i gleba.
Robisz pierwszy, czy czekasz na mnie? :mrgreen:

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Obniżenie n126e

Postautor: tomcat » poniedziałek, 16 mar 2020, 18:51

Mirek; czyli dobrze rozumiem, że :?
Syrena gleba w stylu "lowrider" i do tego zapieksa na pneumatyce połączone wspólnie instalacją co by jeden kompresor i sterownik to ogarnął :idea:
Będzie moc ;)

Samoogon

Re: Obniżenie n126e

Postautor: Samoogon » poniedziałek, 16 mar 2020, 18:53

W Częstochowie już była na poduchach, gość na jesień sprzedawał. Dość pancerne to było...

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Obniżenie n126e

Postautor: tomcat » poniedziałek, 16 mar 2020, 18:56

Widziałem to ogłoszenie. Rzeczywiście w jego wersji było to mocno przesadzone.


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości