Obniżenie n126e
Obniżenie n126e
Witam,
Czy ktoś z Was obniżał n126e lub myślał jak to zrobić?
W internecie udało mi się znaleźć tylko jedną taką próbę - załączam zdjęcia.
Ja myślałem nad obróceniem osi, tylko zastanawiam się jak będzie pracował wahacz w takim położeniu.
Czy ktoś z Was obniżał n126e lub myślał jak to zrobić?
W internecie udało mi się znaleźć tylko jedną taką próbę - załączam zdjęcia.
Ja myślałem nad obróceniem osi, tylko zastanawiam się jak będzie pracował wahacz w takim położeniu.
Re: Obniżenie n126e
Obawiam się że musiałbyś przerobić nową niewybitą oś. Wahacze na starych, ubitych wałkach mogły by chcieć "wrócić" do pierwotnej postaci.
-
- Fanklubowicz
- Posty: 473
- Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Obniżenie n126e
A jakieś praktyczne zastosowanie takiego rozwiązania, poza oczywiście względami wizualno-estetycznymi ? Rozumiem że masz świadomość, że przy byle garbie i podjeździe przy takim kącie zejścia i natarcia możesz haczyć budą o podłoże.
Re: Obniżenie n126e
Fabrycznie przyczepa stoi za wysoko - prześwitem pasuje do auta terenowego. Myślę, że delikatne obniżenie nie będzie sprawiało problemów w użytkowaniu - inne przyczepy kempingowe są zawieszone niżej - a z pewnością po obniżeniu spadną opory powietrza.
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4185
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Obniżenie n126e
Notils3 pisze:Fabrycznie przyczepa stoi za wysoko - prześwitem pasuje do auta terenowego...


Ciekawe do jakiego

Większość osób, które robiły przyczepy pod terenówki podnosili je ponieważ oryginalny prześwit jest trochę mały

Jeśli zastosujesz oś na wahaczu to prawdopodobnie trzeba będzie też ingerować w nadkola

Rozwiązaniem mogłaby być sztywna oś. W porównaniu do oryginalnej starej, ubitej raczej dużej różnicy nie będzie

Notils3 pisze:Myślę, że delikatne obniżenie nie będzie sprawiało problemów w użytkowaniu - inne przyczepy kempingowe są zawieszone niżej - a z pewnością po obniżeniu spadną opory powietrza.
W użytkowaniu pewnie nie

Opory powietrza pewnie trochę spadną tylko czy aż tak znacznie żeby kombinować z zawiasem

Dla mnie jedynym uzasadnieniem takiej przeróbki jest dopasowanie przyczepy do auta tuningowanego ( obniżanego ) oraz względy estetyczne.
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3857
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Obniżenie n126e
Wycięli nadkola i obniżyli. Oś przechodzi przez pakę przyczepki, widać po środku koła. W kempingach Niewiadowa natomiast jest ten problem, że wahacz jest dość długi, żeby amortyzować przyczepę na nierównościach. Dodatkowo opona musi, powtarzam, musi mieć profil 80, żeby w tej amortyzacji pomagać. Po co? Ano powodów jest kilka: wytłuczenie najazdu na zbyt sztywnej oponie i twardej amortyzacji, obrywanie się mebli, wypadanie wszystkiego z szafek, samootwieranie sie bakisty i telepanie się wszystkiego w środku, latanie po wnętrzu wszystkiego, co tam jest. Moim zdaniem, jeśli już chcesz obniżać przyczepę, to przerób ją na resory i to też nie za twarde oraz nie obniżaj profilu opony. Podnoszenie prześwitu pod teren ma sens, jeśli jest dobrze zrobione, ale obniżanie chyba nie bardzo. To nie ten model. No chyba, że nie na wczasy, a do lansu na bulwarze, to ok.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2134
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Obniżenie n126e
Powiem tak, jeśli miałbym obniżać przyczepę to zrobiłbym to na zawieszeniu pneumatycznym.
Dwa miechy, kompresorek i naprzód.
Jedziesz w teren podnosisz budę.
Potrzebujesz lansu, wypuszczasz powietrze i gleba.
Robisz pierwszy, czy czekasz na mnie?
Dwa miechy, kompresorek i naprzód.
Jedziesz w teren podnosisz budę.
Potrzebujesz lansu, wypuszczasz powietrze i gleba.
Robisz pierwszy, czy czekasz na mnie?

- tomcat
- Moderator
- Posty: 4185
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Obniżenie n126e
Mirek; czyli dobrze rozumiem, że
Syrena gleba w stylu "lowrider" i do tego zapieksa na pneumatyce połączone wspólnie instalacją co by jeden kompresor i sterownik to ogarnął
Będzie moc

Syrena gleba w stylu "lowrider" i do tego zapieksa na pneumatyce połączone wspólnie instalacją co by jeden kompresor i sterownik to ogarnął

Będzie moc

Re: Obniżenie n126e
W Częstochowie już była na poduchach, gość na jesień sprzedawał. Dość pancerne to było...
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4185
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Obniżenie n126e
Widziałem to ogłoszenie. Rzeczywiście w jego wersji było to mocno przesadzone.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości