Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 6 sty 2016, 20:48
Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Mam na imię Mariusz i nie jestem jeszcze posiadaczem przyczepki, a dopiero się rozglądam. Nie wiem czy piszę w dobrym dziale, ale sprawa dotyczy również podwozia.
Trafiłem na bazę do remontu, ale mam kilka wątpliwości. Po pierwsze oś wydaje mi się skrzywiona. W środku jest bliżej budy niż po bokach. Chyba tak nie ma być, prawda?
Po drugie, masa własna jest wpisana w dowód jako 670kg (na tabliczce 620), a co za tym idzie 50 kg ładowności. DMC prawidłowo 720.
Kolej na numery. Cztery ostatnie cyfry w dowodzie się zgadzają. Natomiast początek jest zupełnie inny. Czy tak ma być?
SWN126N02K0005767
BAL16642547105101433905767
Dalej w dowodzie w miejscu VIN stoi tylko: 5767
Czy warto bawić się z przyczepą z błędami w dowodzie? Z góry dziękuję za pomoc.
Trafiłem na bazę do remontu, ale mam kilka wątpliwości. Po pierwsze oś wydaje mi się skrzywiona. W środku jest bliżej budy niż po bokach. Chyba tak nie ma być, prawda?
Po drugie, masa własna jest wpisana w dowód jako 670kg (na tabliczce 620), a co za tym idzie 50 kg ładowności. DMC prawidłowo 720.
Kolej na numery. Cztery ostatnie cyfry w dowodzie się zgadzają. Natomiast początek jest zupełnie inny. Czy tak ma być?
SWN126N02K0005767
BAL16642547105101433905767
Dalej w dowodzie w miejscu VIN stoi tylko: 5767
Czy warto bawić się z przyczepą z błędami w dowodzie? Z góry dziękuję za pomoc.
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
Witaj.
Os jest zupełnie dobra. To oś skrętna podgięta środkiem do góry. Tak ma być.
Pierwszy Vin jest pełny, w dowodzie jest tylko numer kolejny i to też jest poprawne.
Ten drugi Vin zaczynający się od BAL to może być nowy numer na zastępczej tabliczce znamionowej.
Masa może być różnie wpisana ale wg mnie wszystko jest ok tylko mylisz pojęcia.
DMC to masa całkowita przyczepy czyli 620+50 kg ładunku co daje razem 670kg.
W związku z tym masa przyczepy to 620, ładowność 50 a DMC 670
Os jest zupełnie dobra. To oś skrętna podgięta środkiem do góry. Tak ma być.
Pierwszy Vin jest pełny, w dowodzie jest tylko numer kolejny i to też jest poprawne.
Ten drugi Vin zaczynający się od BAL to może być nowy numer na zastępczej tabliczce znamionowej.
Masa może być różnie wpisana ale wg mnie wszystko jest ok tylko mylisz pojęcia.
DMC to masa całkowita przyczepy czyli 620+50 kg ładunku co daje razem 670kg.
W związku z tym masa przyczepy to 620, ładowność 50 a DMC 670
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
Z tym krótkim nr.VIN niema problemu, teraz u siebie przerabiałem temat, zrobiłem dodatkowe badanie na stacji diagnostycznej o uzupełnienie danych w dowodzie rej.
Koszt coś koło 60zł. Następnie do WK i sprawa sprostowana.
Koszt coś koło 60zł. Następnie do WK i sprawa sprostowana.
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
Murano pisze:Masa może być różnie wpisana ale wg mnie wszystko jest ok tylko mylisz pojęcia.
DMC to masa całkowita przyczepy czyli 620+50 kg ładunku co daje razem 670kg.
W związku z tym masa przyczepy to 620, ładowność 50 a DMC 670
Po winie widać,że to n126n wiec MW to 620 a DMC 720.Myślę,że ktoś 2 pomylił z 7
tomtoy pisze:Z tym krótkim nr.VIN niema problemu, teraz u siebie przerabiałem temat, zrobiłem dodatkowe badanie na stacji diagnostycznej o uzupełnienie danych w dowodzie rej.
Koszt coś koło 60zł. Następnie do WK i sprawa sprostowana.
Tak samo z masami nie ma problemu....diagnosta spisze z tabliczki na ten sam kwit co pełny VIN
2021 rok 640 km i 7 nocek
2022 rok 4890 km i 35 nocek
2023 rok 3450 km i 38 nocek
2024 rok 1150 km i 7 nocek
2022 rok 4890 km i 35 nocek
2023 rok 3450 km i 38 nocek
2024 rok 1150 km i 7 nocek
-
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 6 sty 2016, 20:48
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
W dowodzie na 100% jest błąd, bo z tego co czytałem nie było enek z masą własną 670. Na tabliczce (zamalowanej) stoi - 620, a w dowodzie 670.
Czy tabliczka może być w takim stanie?
Czy tabliczka może być w takim stanie?
-
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 6 sty 2016, 20:48
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
Doradźcie mi proszę ile można dać za przyczepę pustą w środku (brak mebli), z elektryką zrobioną na krótko, z tego co zdążyłem zobaczyć z kilkoma dziurkami/pęknięciami (niewielkimi - być może zamalowane), dachu nie widziałem. Szyby porysowane, jeden z otworów okiennych zaklejony pleksi (okno luzem leży w garażu) przedsionek podobno używany 2 sezony ale chyba pełne, to znaczy stał nad jeziorem, podobnie jak przyczepa. Sama przyczepa była chyba malowana, bo jest gładka, ale nie śliska , tylko taka matowa czyli cała do malowania. Opony do wymiany, zaczep raczej też. Dziury po uchwytach manewrowych zaklejone czarnym silikonem, jakieś dziwne zaczepy po stronie drzwi w okolicach listwy mocującej przedsionek.
Gość chce 3000, ale ja chcę zrobić ją porządnie dla siebie, więc teoretycznie zostaje rama i buda bez okien z dokumentami do poprawki. Zaproponowałem mu 2000, ale nie chce za tyle sprzedać. Co o tym sądzicie?
Gość chce 3000, ale ja chcę zrobić ją porządnie dla siebie, więc teoretycznie zostaje rama i buda bez okien z dokumentami do poprawki. Zaproponowałem mu 2000, ale nie chce za tyle sprzedać. Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony piątek, 20 kwie 2018, 22:22 przez SingSing74, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
SingSing74 pisze: Sama przyczepa była chyba malowana, bo jest gładka, ale nie śliska , tylko taka matowa czyli cała do malowania.
Niekoniecznie,moja też jest matowa ale po porządnej polerce będzie lśniła.Odnośnie szyb ,jeśli nie ma głębokich rys to wypolerować i będą w dużo lepszym stanie.
SingSing74 pisze:Gość chce 3000, ale ja chcę zrobić ją porządnie dla siebie, więc teoretycznie zostaje rama i buda bez okien z dokumentami do poprawki. Zaproponowałem mu 2000, ale nie chce za tyle sprzedać. Co o tym sądzicie?
Jeśli chodzi o oś to tak ma być jak napisali przedmówcy.Numery generalnie do wyprostowania.Bez mebli 2000-2500.Taka moja opinia.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
-
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 6 sty 2016, 20:48
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
Wrzucę tu parę zdjęć, jeśli to coś pomoże w ocenie. Ile kosztuje procedura sprostowania danych w dowodzie? Czy potrzebna będzie homologacja, czy tylko wpis od diagnosty? Ile kosztuje polerowanie kompletu szyb?
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
SingSing74 pisze: Ile kosztuje polerowanie kompletu szyb?
Polerkę budy i szyb będę robił własnoręcznie,nie jest to jakaś trudna robota.Pasta za kilkanaście złotych,z 10 zł gąbka i polerka z regulacją obrotów od stówki wzwyż.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
-
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 6 sty 2016, 20:48
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
Dzięki za sugestie.
Mam jeszcze pytanie o dział, w którym można pytać o przyczepy z ogłoszeń. Jeśli nie tu, to proszę to pytanie przenieść.
Prócz tej do totalnego remontu, która by mi najbardziej pasowała (za 2000), bo zrobiłbym ją tak jak ja chcę, mam na celowniku jeszcze dwie:
Pierwsza od handlarza z podobno małymi problemami z elektryką do częściowej odnowy. Zastanawia mnie buła nad lewym nadkolem i ślady jakby od pędzla nad kuchennym oknem:
https://www.olx.pl/oferta/rodzinne-oczk ... twhcn.html
Druga to przyczepka wyremontowana z fajnym bagażnikiem rowerowym. Z tym, że obawiam się o wagę rowerów jakie można tam przewozić:
http://allegro.pl/przyczepa-kempingowa- ... 18832.html
Co o nich sądzicie?
Mam jeszcze pytanie o dział, w którym można pytać o przyczepy z ogłoszeń. Jeśli nie tu, to proszę to pytanie przenieść.
Prócz tej do totalnego remontu, która by mi najbardziej pasowała (za 2000), bo zrobiłbym ją tak jak ja chcę, mam na celowniku jeszcze dwie:
Pierwsza od handlarza z podobno małymi problemami z elektryką do częściowej odnowy. Zastanawia mnie buła nad lewym nadkolem i ślady jakby od pędzla nad kuchennym oknem:
https://www.olx.pl/oferta/rodzinne-oczk ... twhcn.html
Druga to przyczepka wyremontowana z fajnym bagażnikiem rowerowym. Z tym, że obawiam się o wagę rowerów jakie można tam przewozić:
http://allegro.pl/przyczepa-kempingowa- ... 18832.html
Co o nich sądzicie?
-
- Fanklubowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
Wydaje mi się że na siłę szukasz problemu z danymi w dokumentach Vin się zgadza to te 17 cyfr ( SWN......) a w dowodzie znajdują się ostatnie cztery. Też tak mam i nie ma w tym żadnego problemu, po prostu tak kiedyś wpisywali a nr. BAL166425471051014339 to nic innego jak seria dowodu rejestracyjnego oraz pesel właściciela przyczepy który właśnie udostępniłeś szerszej widowni i na koniec końcówka vin-u przyczepy. Dowód jest nowy więc nikt nie będzie rzeźbił tylko przepisze dane z dowodu na nowy i bez ciągania się po stacjach diagnostycznych zarejestruje przyczepę na nowego właściciela.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 6 sty 2016, 20:48
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
Nie szukam problemów na siłę. Po prostu się nie znam i dopytuję. Co do dowodu, to na zdjęciach widzisz chyba ewidentny błąd? Obciążenie maksymalne 50 kg, przy masie własnej 620 kg. Takich niewiadówek nie ma. Pytam więc jak to wyprostować?
-
- Fanklubowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
To w tym przypadku dalej jest to przyczepa lekka tylko tyle że ładowności ma 50 kg a nie 100kg.Jeśli robi ci to wielką różnicę to faktycznie możesz odstąpić od zakupu ale jak dla mnie to nie jest jakiś wielki problem bo WK taką przyczepę zarejestrował i dopuścił do ruchu.
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
Jeśli chodzi Ci o ładowność to ja bym się tym nie przejmował w ogóle bo najważniejsze to DMC ,nawet jak by miała ładowności 10 kilo.
Szukasz przyczepki do remontu.Nie wiem jaki zakres prac przewidujesz aby zrobić ją dla siebie jednak zbudowanie LEKKICH mebli od podstaw to nie lada wyzwanie.
Pierwszy link to cepka niecałe 2 razy droższa od ruiny o jaką tu walczysz.Jeśli przeczytałeś choć pobieżnie wątki remontowe to wiesz że remont potrafi naprawdę pochłonąć dużo szmalu.
Link drugi to praktycznie cena adekwatna do stanu - zapinać na hak i jechać.Widzę że już sprzedana
Szukasz przyczepki do remontu.Nie wiem jaki zakres prac przewidujesz aby zrobić ją dla siebie jednak zbudowanie LEKKICH mebli od podstaw to nie lada wyzwanie.
Pierwszy link to cepka niecałe 2 razy droższa od ruiny o jaką tu walczysz.Jeśli przeczytałeś choć pobieżnie wątki remontowe to wiesz że remont potrafi naprawdę pochłonąć dużo szmalu.
Link drugi to praktycznie cena adekwatna do stanu - zapinać na hak i jechać.Widzę że już sprzedana
N126n
Remont eNki
Remont eNki
-
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 6 sty 2016, 20:48
Re: Prośba o pomoc: krzywa oś, numery i masa własna.
Wiem, że na 100% chciałbym wymienić na nowe to, co jest odpowiedzialne za jazdę, czyli kompletną oś, koła opony, i zaczep. Wnętrze ma służyć wyłącznie do spania 2+1 i przechowywania tego co na kempingu potrzebne. Myślałem również o pomalowaniu skorupy, jeśli będzie taka potrzeba. Ogrzewanie, czy gotowanie wewnątrz przyczepy nie jest mi potrzebne. Ma być przyjemna dla oka, wygodna na ile to możliwe i jak najlżejsza. Mam na to przeznaczone 10k.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości