Strona 3 z 6

Re: Która oś.

: wtorek, 24 wrz 2019, 13:27
autor: Murano
Do czego to?

Re: Która oś.

: wtorek, 24 wrz 2019, 13:33
autor: naal
N132. W końcu trzeba ruszyć. Jutro wjeżdżają profile na dyszel.

Re: Która oś.

: wtorek, 24 wrz 2019, 13:44
autor: Murano
naal pisze:N132. W końcu trzeba ruszyć. Jutro wjeżdżają profile na dyszel.

Jest zamienna z Enką. Znalazłaby się ale ze zgniłka, pytanie czy podejdzie? Raczej ciężko będzie bo pewnie szerokość inna. Z niewiadowskich nie mamy nic wolnego.

Re: Która oś.

: wtorek, 24 wrz 2019, 13:47
autor: naal
To że jest zamienna z enką wiem bo sam przekładkę robiłem ale do wieloryba wolałbym nową. Ostatecznie mogę wysłać na serwis starą bo w bębnach wiatr hula. Brakuje mi rozpieraka i krzywki.

Re: Która oś.

: wtorek, 24 wrz 2019, 19:21
autor: mannt
Preferujesz alko czy knott? Wejdź na stronę, znajdź najbliższego dealera i zamów na wymiar. Moja alko robiona na zamówienie 1000kg z amortyzatorami kosztowała 1100 - 1200pln. Stara oś sprzedana za 500pln czyli nowa wyszła w cenie regeneracji starej. Fakt że to parę lat temu robione ale może warto...

Re: Która oś.

: wtorek, 24 wrz 2019, 19:46
autor: naal
A ma ktoś konkretne wymiary osi, bo znaleźć to graniczy z cudem...

Re: Która oś.

: wtorek, 24 wrz 2019, 19:53
autor: mannt
Nie pamiętam... Ale pisząc że na zamówienie miałem na myśli to, że wahacze były robione pod Niewiadów... inaczej profilowane czy coś takiego. Nie pamiętam dokładnie ale była różnica w wahaczach między serią a Niewiadowem. Chyba, że mi bajkę sprzedali [emoji23]

Re: Która oś.

: wtorek, 24 wrz 2019, 20:48
autor: tomcat
W moim przypadku przy zamawianiu AL-KO pomogło zdjęcie tabliczki znamionowej osi ( dzięki Murano ;) ) u nich wcześniej wyprodukowanej.
Zawiera ona jakiś numer po którym można określić wszystkie parametry produktu :?
Tu uwaga :!:
Podobno nie oferują już osi na piastach 4x98 :?
Dlatego u siebie mam z rozstawem 4x100 na łożyskach kulkowych dwurzędowych.

Re: Która oś.

: wtorek, 24 wrz 2019, 21:29
autor: popiolekpolska

Re: Która oś.

: środa, 25 wrz 2019, 08:20
autor: naal
No i super. Mam już zlepek informacji które złożyłem w całość. Znalazłem dealera w Łodzi i okazało się że to zaprzyjaźniony sklep karawaningowy. Gość mnie zna więc po prostu wejdę i powiem "poproszę oś do enki" :D

Re: Która oś.

: środa, 25 wrz 2019, 13:19
autor: tomcat
No i git :lol:

Re: Która oś.

: środa, 18 mar 2020, 23:50
autor: kill bill
Witam.

Szukam do zgniłka osi hamowanej 750 kg. i jest problem...
Al-Ko oferuje minimum 1350 kg. jednak w takim wypadku amortyzacja będzie bardzo słaba.
Waga zgniłka w dokumentacji to 720 kg. (a bez najazdu będzie jeszcze mniej :) )

Czy mogę zmienić na oś niehamowaną czy to zmiana konstrukcyjna i takich rzeczy się nie robi?
Urządzenie najazdowe i tak wymaga reanimacji lub wymiany więc można z niego zrezygnować...

Re: Która oś.

: czwartek, 19 mar 2020, 08:29
autor: naal
Jeździłem enką bez hamulca a później dołożyłem. Nigdy więcej bez hamulca. Komfort jazdy bez porównania. Ja bym hamulec zostawił.

Re: Która oś.

: czwartek, 19 mar 2020, 09:35
autor: popiolekpolska
Hamowane są od 750, tylko dobrać gotowy wymiar lub na zamówienie robić. Tu masz katalog https://www.alko-tech.com/pl/katalogi-t ... oryzacyjna

Re: Która oś.

: czwartek, 19 mar 2020, 11:50
autor: tomcat
W zeszłym roku zamawiałem oś do swojej przyczepy.
Kiedy podałem numer osi z katalogu pracownik dealera zapytał się mnie co to jest :shock:
W trakcie rozmowy dowiedziałem się, że katalog katalogiem ale AL-KO produkuje też osie pod wymiar klienta.
Wówczas poproszono mnie o wypełnienie takiego formularza:
Obraz1.png

Formularz zamówienia osi.docx
(66.02 KiB) Pobrany 278 razy

Miałem ułatwione zadanie ponieważ dzięki Marcinowi ( Murano ) podałem gotowy numer ETI pod którym kryją się wszystkie parametry osi.