Która oś.

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
GrzegorzBruta

Re: Która oś.

Postautor: GrzegorzBruta » piątek, 9 lut 2018, 22:11

Drednot pisze:
GrzegorzBruta pisze:Ja na temat osi mam takie zdanie, nie przekraczasz dmc przyczepy, to 750 kg oś , jak przekraczasz, to twardsza ponad 900 kg
Jak bedzie twardo, to drgania przeniesiesz z zawieszenia na budę i popęka a nawet i złamiesz.
Nie złamiesz, to będą pajączki. Twardo było w moim przypadku jak miałem poprzednią przyczepę. Im starsza guma w osi, tym twardsza.
Jak wchodziłem do przyczepy po dotarciu na miejsce, to miałem niezły "misz masz " i wymieszane materace z całą resztą.
Zawieszenia nie oszukasz :) Miałem sportowe samochody i miałem też luksusowego mercedesa, którego ubrałem w niski profil opon ( 20" ). Komfort jazdy spadł do zera i tylko huk i trzask na naszych drogach. Peugeot 206 kilkanascie lat temu przerobione zawieszenie na gwinty, jechałem do pracy, to z urzędu miasta miałem dotację do paliwa za odgarnianie dróg w porach zimowych a po pierwszej próbie nerwów i sprzętu wrociłem do domu bez lotki w zderzaku ;) VW Golf GTI ( felgi 18 " ) i niski profil opon Pirelli GT i pierwsza "wyprawa" to połamana felga i nowa opona na złom.
Jak ktoś jeździł drogą Pszczyna Jastrzebie, to wie o czym mówię ( koleiny na 0,5 m ) Teraz Seat Ibiza cupra ( 190 km ) i wyłamane plastikowe nadkola przez 18 " i niski profil opony.


Grzegorz, jestem szczerze pod wrażeniem kosmicznej ilości Twoich doświadczeń życiowych. Kilka życiorysów można by z tego wykroić.

Bo ja nigdy nie żyłem tylko domem i pracą. Zawsze musiało się coś u mnie dziać :) Życie jest za krótkie, żeby siedzieć w domu przed tv.
Zeszły rok spędziłem na wyjazdach ale ten rok zapowiada się lepiej :)
Już mnie nosi i kto wie, czy jutro nie wyląduje na rybomanii w Poznaniu :)

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 658
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Która oś.

Postautor: Drednot » piątek, 9 lut 2018, 23:58

I szacun za wiedzę też. Nie tylko dużo już przeżyłeś ale też dużo z tego zapamiętujesz ;-) i doświadczenia wyciągasz.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

TomaszSłupsk
Posty: 12
Rejestracja: środa, 17 lip 2019, 08:22

Re: Która oś.

Postautor: TomaszSłupsk » sobota, 27 lip 2019, 05:22

Witajcie.
Czy ktoś z szanownego grona mógłby mi podać linka jaką mam zakupić oś do N126e? Nieststy nie jestem fachowcem, stąd też moje pytanie. I czy wymienię ją sam?

Awatar użytkownika
szteker
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 211
Rejestracja: sobota, 11 lis 2017, 12:02
Lokalizacja: Gliwice

Re: Która oś.

Postautor: szteker » poniedziałek, 29 lip 2019, 08:25

Cześć, do zapiekanki wystarczy oś niehamowana. Najlepiej ALKO, później Knott. Rozstaw w Niewiadówkach to 1180 mm. (proszę o potwierdzenie innych użytkowników czy się nie mylę). Koszt osi niehamowanej to ok 500 zł. Trzeba pamiętać, że nowa będzie miała inny rozstaw śrub. W starych montowane były bębny z 4x98 w nowo produkowanych są 4x100. Na 100% opłaca się. Przyczepa zyska na prowadzeniu. Co do wytrzymałości osi 750 kg powinno wystarczyć. No chyba, że montujesz dużo wodotrysków.

TomaszSłupsk
Posty: 12
Rejestracja: środa, 17 lip 2019, 08:22

Re: Która oś.

Postautor: TomaszSłupsk » poniedziałek, 29 lip 2019, 15:47

Dziękuję

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Która oś.

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 29 lip 2019, 17:49

To ja tylko dopowiem bo zmieniałem oś w N-126, że felgi 4x100 13" pasują ze Skody Felicii i można je dostać niemal na każdym auto - złomie za grosze.

Awatar użytkownika
krzysztof_cw
Moderator
Moderator
Posty: 1054
Rejestracja: środa, 12 paź 2016, 18:19
Lokalizacja: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: Która oś.

Postautor: krzysztof_cw » poniedziałek, 29 lip 2019, 18:47

szteker pisze:Cześć, do zapiekanki wystarczy oś niehamowana. Najlepiej ALKO, później Knott. Rozstaw w Niewiadówkach to 1180 mm. (proszę o potwierdzenie innych użytkowników czy się nie mylę). Koszt osi niehamowanej to ok 500 zł. Trzeba pamiętać, że nowa będzie miała inny rozstaw śrub. W starych montowane były bębny z 4x98 w nowo produkowanych są 4x100. Na 100% opłaca się. Przyczepa zyska na prowadzeniu. Co do wytrzymałości osi 750 kg powinno wystarczyć. No chyba, że montujesz dużo wodotrysków.
Moje słowa też niech ktoś potwierdzi, ale chyba ALKO robi 4x98 i 4x100, ja np kupiłem ok 2 lat temu właśnie 4x98.
Chrysler Grand Voyager 3.3 + Niewiadów N126e + Adria Adiva 502 UK :D

TomaszSłupsk
Posty: 12
Rejestracja: środa, 17 lip 2019, 08:22

Re: Która oś.

Postautor: TomaszSłupsk » poniedziałek, 29 lip 2019, 18:56

Znalazłem 4x98 Knott. Dobra tj firma? Zmienię sam taką oś?

Awatar użytkownika
krzysztof_cw
Moderator
Moderator
Posty: 1054
Rejestracja: środa, 12 paź 2016, 18:19
Lokalizacja: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: krzysztof_cw » poniedziałek, 29 lip 2019, 19:26

Ja swoją w zapiekance zmieniłem w niecałe 20 minut. Sam.

Podnosisz przyczepę na podporach, podkladasz coś pod starą oś żeby nie spadła z impetem jak będziesz ja odkręcał.

Później podkladasz nową i przykręcasz.
Chrysler Grand Voyager 3.3 + Niewiadów N126e + Adria Adiva 502 UK :D

Awatar użytkownika
szteker
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 211
Rejestracja: sobota, 11 lis 2017, 12:02
Lokalizacja: Gliwice

Która oś.

Postautor: szteker » poniedziałek, 29 lip 2019, 23:16

TomaszSłupsk pisze:Znalazłem 4x98 Knott. Dobra tj firma? Zmienię sam taką oś?

Jeśli nie zależy Ci na kołach tzw. cytrynkach to chyba lepiej kupić 4x100. Większy wybór felg i opon. Bardziej przyszłościowe.

Mimo iż w mojej ence mam hamowanego Knotta to tak jak pisałem wyżej lepiej wziąć Al-Ko. Wydaje się być dużo miększa co w konstrukcjach Niewiadowa ma duże znaczenie.
Co do wymiany. Zmiana osi to nie wysłanie wahadłowca w kosmos. Zależy od twoich umiejętności. Jeśli umiesz posługiwać się kluczem, szlifierką i podstawowymi narzędziami i masz odrobinę oleju w głowie to dasz radę. U mnie demontaż k ponowny montaż trwał trochę dłużej niż 20 minut. Śruby były zapieczone i potrzebna była szlifierka do ich odcięcia. Później trzeba było pomyśleć jak skontrować śruby aby nie obracały się wewnątrz ramy. Dwie podkładki jako blokada i można było dokręcać. Ja do opuszczenia starej osi i podniesienia nowej użyłem paleciaka. Równie dobrze sprawdzą się podnośniki samochodowe.

Powodzenia.

TomaszSłupsk
Posty: 12
Rejestracja: środa, 17 lip 2019, 08:22

Re: Która oś.

Postautor: TomaszSłupsk » wtorek, 30 lip 2019, 07:10

Wszystko wiem. Dziękuję.

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 464
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Która oś.

Postautor: popiolekpolska » wtorek, 30 lip 2019, 11:51

W sklepie z częściami powiedzieli, że alko zrezygnowało z rozmiaru 4x98.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2590
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Która oś.

Postautor: stachu_gda » wtorek, 30 lip 2019, 12:35

Rok temu z hakiem pytałem o nową oś hamowaną Dariusa. Jego odpowiedź: "Cena osi Al-Ko z uchwytami do amortyzatorów 1250,00zł. Rozstaw otworów mocowania koła tylko 100x4. Cena nie zawiera linek hamulcowych.

Awatar użytkownika
_mefius_
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 25 cze 2019, 16:55
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: _mefius_ » piątek, 16 sie 2019, 22:13

Kupiłem rok temu nową AL-KO 4x100. Do tego nowe felgi i opony 155/80 R13. Profil wysoki, by opona też amortyzowała. Póki co wszystko działa tak, że podczas jazdy mogę w środku ustawiać wieże z kieliszków ;)

naal

Re: Która oś.

Postautor: naal » wtorek, 24 wrz 2019, 13:12

Mordeczki odgrzewamy kotleta. Poszukiwana oś hamowana najlepiej do tony. Coś nie mogę nigdzie w necie namierzyć odpowiedniej. Chyba zdecyduję się na nową ale nie bardzo wiem gdzie szukać. Ktoś coś?


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości