Która oś.

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: Leśnowóz » wtorek, 22 lut 2022, 17:40

Mi ktoś powiedział tak, masz do wyboru hamować na 4 koła albo na 6
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Która oś.

Postautor: Miron EZD » wtorek, 22 lut 2022, 18:26

Dokładnie, bezpieczeństwo jest bezcenne.
Jeśli można dołożyć hamulec to nie ma się nad czym zastanawiać.

Awatar użytkownika
AudioBas
Posty: 60
Rejestracja: poniedziałek, 7 lis 2016, 09:18
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: AudioBas » wtorek, 22 lut 2022, 19:33

Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1042
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: mannt » wtorek, 22 lut 2022, 20:40

AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Chyba już zdecydowałeś...

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Która oś.

Postautor: Karolus » wtorek, 22 lut 2022, 20:52

mannt pisze:
AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Chyba już zdecydowałeś...


Też tak uważam.... A potem płacz....

Popatrz też jakie przyczepy możesz ciągnąć w dowodzie rejestracyjnym - z hamulcem i bez hamulca , a może się okazać że waga przyczepy i Twój pojazd nie nadaje się do ciągnięcia przyczepy bez owego hamulca ze względu na wagę...

Awatar użytkownika
AudioBas
Posty: 60
Rejestracja: poniedziałek, 7 lis 2016, 09:18
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: AudioBas » wtorek, 22 lut 2022, 21:09

Wszystkie moje samochody mają w dowodzie bez hamulca 750 kg
Przyczepa ma 600 kg wiec się łapie…

mannt pisze:
AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Chyba już zdecydowałeś...



Rozważam :)

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Która oś.

Postautor: Karolus » wtorek, 22 lut 2022, 21:17

AudioBas pisze:Wszystkie moje samochody mają w dowodzie bez hamulca 750 kg
Przyczepa ma 600 kg wiec się łapie…

mannt pisze:
AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Chyba już zdecydowałeś...



Rozważam :)


Twój cyrk, Twoje małpy....
A drugie powiedzenie forumowe - "każdy robi pod siebie" :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
rafcio
Posty: 69
Rejestracja: wtorek, 31 lip 2018, 21:13

Re: Która oś.

Postautor: rafcio » piątek, 24 mar 2023, 13:15

Leśnowóz pisze:Pozwolę sobie odgrzać kotleta bo jestem na etapie zakupu osi hamowanej do Mamuta.
Już przeczytałem jakie rozmiary, przeczytałem że można zamówić na wymiar, zadzwoniłem do Dariusa i dowiedziałem się, że ma stanie osie Knott do 850kg.
Znalazłem tez link od kolegi Karolusa do Osi Al-Ko 1200mm 1000kg:https://unitrailer.pl/product-pol-501-Os-hamowana-AL-KO-1000-kg-A1200mm-C1570mm-4x100-C.html?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=lowerfunnel
i w zasadzie chyba mogę sobie pozwolić na rozstaw mozowań 1200 zamiast 1180.
I pozostaje pytanie co wybrać i dlaczego?
Al-Ko czy Knott?

Alko wydaje się i chyba nawet jest lżejsza, ale czy te 4 wałki w Knotcie są lepsze niż 3 w Alko?
Rozstaw śrub pomijam bo zarówno Knott u Dariusa jak i Alko mają 4x100.


Cześć, montował ktoś tę oś do n126e z cytowanego linka?

Oś:
https://unitrailer.pl/product-pol-501-O ... owerfunnel
Rafał
Niewiadów N126E, 1990r. + Citroen C3 Picasso
Obrazek

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Która oś.

Postautor: tantalos » piątek, 24 mar 2023, 21:09

Ja zmieniałem ale parametry ośki letko inne i nie z tego linka :)
viewtopic.php?f=36&t=6407&start=120

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Która oś.

Postautor: tomcat » piątek, 24 mar 2023, 21:29

rafcio pisze:...
Cześć, montował ktoś tę oś do n126e z cytowanego linka ?

Oś:
https://unitrailer.pl/product-pol-501-O ... owerfunnel

Czy przypadkiem ta oś nie będzie za "twarda" do zapiekanki :?

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Która oś.

Postautor: tantalos » sobota, 25 mar 2023, 19:34

tomcat pisze:Czy przypadkiem ta oś nie będzie za "twarda" do zapiekanki :?

Z pewnością będzie, chyba że autor będzie z takiej nośności korzystał :mrgreen:

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Która oś.

Postautor: jacek » środa, 26 kwie 2023, 22:44

Polecam z całą odpowiedzialnością oś alko na trzech wałkach, ta oś jest miękka i pracuje jak należy, do zapiekanki (n126e,d itp) max 800kg (to już duża górka), dmc ośka i amorki zielone żadne inne. Posiadam taką oś w N126n, 900kg dmc i jest wystarczająco a wręcz za dużo. Oś knott jest osią twardą. Alko też produkuje osie na cztery wałki, ale to są ośki segmentu knott - czytaj twarde.

mike
Posty: 72
Rejestracja: niedziela, 20 wrz 2020, 15:44

Re: Która oś.

Postautor: mike » niedziela, 21 sty 2024, 18:14

Witam.
Jeszcze zima za oknem, ale powoli zaczynam myśleć o kolejnym sezonie :D
Zmieniłem holownik i okazuje się, że fabryczny hak jest o około 9-10 cm wyżej niż w moim poprzednim samochodzie. Wcześniej Enka na haku stała idealnie w linii z autem. Teraz dyszel idzie lekko do góry :| Nie ma tragedii, ale nie do końca to wygląda to tak jak bym chciał :/
Zastanawiam się nad wymianą osi na Alko 1000 kg na 3 wałkach. Obecnie mam oryginalną niewiadowską hamowaną w dobrym stanie. Czy po Waszych wymianach zauważyliście, że przyczepa faktycznie wyżej stoi?
Z tego co czytałem w wątkach to najczęściej pojawiającą się osią do ENKI jest Alko z rozstawem mocowań 1180 cm i piast 1560 cm. Podrzuci ktoś jakieś podpowiedzi czy faktycznie przyczepa stoi wyraźnie wyżej na nowej osi?
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Która oś.

Postautor: tomcat » niedziela, 21 sty 2024, 20:52

Po zmianie osi raczej nie osiągniesz spektakularnych różnic chyba, że Twoja obecna jest mocno zużyta.
Ewentualnym rozwiązaniem jest zastosowanie dystansów między osią, a ramą; ja tak mam.
20220924_174424.jpg

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1042
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: mannt » poniedziałek, 22 sty 2024, 08:30

Właśnie miałem o tym pisać. To dobre rozwiązanie z tymi profilami dystansowymi. Takie coś montowałem w przyczepie towarowej i tam też zdaje egzamin.


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości