Która oś.

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
naal

Re: Która oś.

Postautor: naal » czwartek, 19 mar 2020, 13:26

Ano było coś takiego. Nie ma czegoś takiego jak oś do niewiadówki produkcji Al-Ko. Jest tylko oś o określonych wymiarach.

kill bill
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 27 sty 2020, 17:56

Re: Która oś.

Postautor: kill bill » czwartek, 19 mar 2020, 18:51

Dzięki za wskazówki, bo zgłupieć można :D

Wychodzi na to, że muszę znaleźć innego dealera. Mój chciał mi sprzedać 1350 kg twierdząc, że to najmniejsza hamowana.
W googlach też praktycznie brak ofert z osią hamowaną 750KG (2 oferty archiwalne i nic więcej).

btw. Alko pisze w katalogu, że oś hamowana 750 kg basic nie jest do przyczep kempingowych. Ale to być może dlatego, że chcą sprzedawać więcej osi dedykowanych do przyczep.
@happyvintagecaravan

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Która oś.

Postautor: __ArroW__ » niedziela, 3 maja 2020, 12:14

Ja mam bez hamulca AL-KO. Śmiga się na niej bdb, ponad 100tka idzie jak po sznurku. Gdybym miał zakupić jeszcze raz, to pewnie była by z hamulcem na dzień dzisiejszy ;)
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

BoskiWalenty
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 728
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2014, 22:07
Lokalizacja: Świdnica, Dolny Śląsk

Re: Która oś.

Postautor: BoskiWalenty » środa, 6 maja 2020, 15:56

Jeżeli chodzi o poszukiwania osi to jakiś czas temu wysłałem zapytanie do Niewiadowa. Mają hamowane, chwilowo brak w sklepie w cenie 1300 zł brutto. Nie zapytałem jaki producent ale pytałem o hamowaną do enki. Także ten tego... To tak na marginesie.
Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność...

N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię
N132T `84 gaz edyszyn - remont finał
Opel Zafira B '08 - holownik w ropie
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: SO...N126 » piątek, 11 wrz 2020, 23:30

Miesiąc temu pytałem w Niewiadowie to oś do n-ki 1500pln
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Która oś.

Postautor: trinio » poniedziałek, 14 wrz 2020, 11:54

Zdjąłem oś. Czy może któryś z Kolegów miał podobną mocowaną na 3 śruby; 2 ga oddalona od 1 o 20 cm, a 3 o 36 natomiast blaszka z wywierconymi dziurami mocowania na 3 śruby o dł 40 cm, a szerokość to 124 cm; ośka Alko . Będę wdzięczny za nr katalogowy; z góry dziękuję.ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego QUEST LITE przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Która oś.

Postautor: oko » wtorek, 6 paź 2020, 13:22

Montował ktoś u siebie oś SSP, o taką:
https://allegro.pl/oferta/os-skretna-sp ... e=facebook
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Która oś.

Postautor: tomcat » czwartek, 8 paź 2020, 12:39

Nie wiem, czy tą samą ale chyba od tego producenta montował Confex :?

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: Leśnowóz » wtorek, 8 lut 2022, 18:53

Pozwolę sobie odgrzać kotleta bo jestem na etapie zakupu osi hamowanej do Mamuta.
Już przeczytałem jakie rozmiary, przeczytałem że można zamówić na wymiar, zadzwoniłem do Dariusa i dowiedziałem się, że ma stanie osie Knott do 850kg.
Znalazłem tez link od kolegi Karolusa do Osi Al-Ko 1200mm 1000kg:https://unitrailer.pl/product-pol-501-Os-hamowana-AL-KO-1000-kg-A1200mm-C1570mm-4x100-C.html?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=lowerfunnel
i w zasadzie chyba mogę sobie pozwolić na rozstaw mozowań 1200 zamiast 1180.
I pozostaje pytanie co wybrać i dlaczego?
Al-Ko czy Knott?

Alko wydaje się i chyba nawet jest lżejsza, ale czy te 4 wałki w Knotcie są lepsze niż 3 w Alko?
Rozstaw śrub pomijam bo zarówno Knott u Dariusa jak i Alko mają 4x100.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Która oś.

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 8 lut 2022, 19:05

Do Mamuta tysiączka jak nic, buda duża i po remoncie będzie swoje ważyła. Pisałeś, że będziesz robił ramę więc w zasadzie różnica w wymiarze pomijalna, choć i tak da się dopasować ten 1 cm na stronę.
Ja też jestem na etapie poszukiwań osi i brałem tę Karola pod uwagę, nawet rozmawialiśmy telefonicznie o szczegółach ale jednak postawiłem na Knotta od Dariusa robionego na zamówienie. Będzie 1050 kg nośności i co najlepsze 4x98 :D Czekam na realizację.
Czy cztery wałki są lepsze czy gorsze od trzech to nie wiem, zaryzykowałem.
Tę 850-kę od Dariusa niedawno przywiozłem do innej budy, ładnie wykonana, zerknij w podpisie w wątek remontu eNki.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: Leśnowóz » wtorek, 8 lut 2022, 19:13

RAFALSKI pisze:Będzie 1050 kg nośności i co najlepsze 4x98 Czekam na realizację.

Rozmawiałem z nim dzisiaj i coś wspominał :)
RAFALSKI pisze:Tę 850-kę od Dariusa niedawno przywiozłem do innej budy, ładnie wykonana, zerknij w podpisie w wątek remontu eNki.

Wygląda ładnie a ile waży? Alko podobno 51kg.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Która oś.

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 8 lut 2022, 19:24

Nie wiem, nie ważyłem bo nie biorę tego pod uwagę.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: Leśnowóz » środa, 9 lut 2022, 07:31

Zamówiłem w końcu tą oś Alko i najazd Alko 90s. Chyba jednak więcej zwolenników Alko natrafiłem. Mamut powinien być zadowolony :D
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Która oś.

Postautor: RAFALSKI » środa, 9 lut 2022, 10:04

Na pewno będzie :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Posty: 60
Rejestracja: poniedziałek, 7 lis 2016, 09:18
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Która oś.

Postautor: AudioBas » wtorek, 22 lut 2022, 16:44

Planuje w mojej N126D wymienić oś…

Widziałem, że dużo osób rezygnuje z hamowanej i wstawia zwykłą.
Sam nie wiem w która stronę iść…
Różnica w cenie ponad dwukrotna…
Załączniki
9F44795B-CDB2-49F3-88FF-FD1E50EB9469.jpeg
12851468-B72E-47E7-810B-9FD18ECE93DE.jpeg


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości