Hamulec najazdowy
Hamulec najazdowy
Pytanko .Chcąc cofać przyczepą musimy zablokować dźwignie która wyłącza hamulec najazdowy , ale przy ruszeniu do przodu dźwignia automatycznie się wysuwa a co jeśli musimy korygować jazdę . za każdym razem powinniśmy wychodzić z auta i blokować dźwignie ????. Bo ja nawierciłem otwór fi 6 w tej dźwigni i blokuje go podczas manewrów śrubą.
Należę do grona ludzi którzy wola rano budzić się z zakwasami niż z kacem .
Re: Hamulec najazdowy
Chyba nie koniecznie. Hamulce w przyczepie sa skonstrowane tak ze dzialaja tylko jak buda jedzie do przodu. Nawet jak masz reczny zaciagniety to przyczepe mozna cofnac. Sam w sumie tez sie zastanawiam po co ta blokada jest.
reflexes z tapatalk
reflexes z tapatalk
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hamulec najazdowy
Slawol74 pisze:Bo ja nawierciłem otwór fi 6 w tej dźwigni i blokuje go podczas manewrów śrubą .
No i o to chodzi

Ja też mam taka magiczną, świetnie pasująca śrubę, i jak wjeżdżam tyłem do garażu to blokuje najazd.
Tyle, że nie wiem czy to jest poprawne ;P
- kooba
- Administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Odp: Hamulec najazdowy
reflexes pisze:Chyba nie koniecznie. Hamulce w przyczepie sa skonstrowane tak ze dzialaja tylko jak buda jedzie do przodu. Nawet jak masz reczny zaciagniety to przyczepe mozna cofnac. Sam w sumie tez sie zastanawiam po co ta blokada jest.
reflexes z tapatalk
Prawie masz rację

Tak działają hamulce/bębny nowego typu. Stare niestety tak nie potrafią i trzeba blokować suwadło. Dlatego jak kupiłem nowy najazd do starej osi to musiałem wywiercić w nim dziurę na śrubę blokującą suwadło. Niestety nie da się kupić nowego najazdu z tym bocznym wichajstrem bo już takich nie produkują.
Wymacane na smartphonie
Re: Hamulec najazdowy
No ja mam nowy typ z tą blokadą . Bez sensu ona jest blokuje a jak ruszam do przodu to wyskakuje bo takie jej zadanie i wychodzi na to że cofając znowu powinienem wyjść i zablokować hehehe . A jeśli nie potrzeba tak robić to po co ją zakladali . To ja już mam tę śrubkę i i sobie cofam ile dusza zapragnie pamiętając o wyciągnięciu przed jazdą .
.
.
Należę do grona ludzi którzy wola rano budzić się z zakwasami niż z kacem .
- grzech_pcl
- Posty: 50
- Rejestracja: wtorek, 4 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Hamulec najazdowy
Jakieś foto tego patentu?
A może dokonywaliście samodzielnie regulacji najazdu. Podczas dłuższej jazdy coś się zmienia i mam wrażenie że za wcześnie i za mocno hamuje. Macie jakieś doświadczenia?
A może dokonywaliście samodzielnie regulacji najazdu. Podczas dłuższej jazdy coś się zmienia i mam wrażenie że za wcześnie i za mocno hamuje. Macie jakieś doświadczenia?
Re: Hamulec najazdowy
Wydaje mi się, że ciężko żeby działało za wcześnie i za mocno.Przecież to działa na zasadzie samoczynnej regulacji. Zaczynasz hamować, hamulce w budzie zaczynają łapać, buda zwalnia i zaczyna zwalniać hamulec. Najważniejsze żeby koła brały równo ale myśle, że robiąc to zgodnie z instrukcją to całkiem prosta jest ta regulacji. Taki się wydaje i jeżeli, ktoś poda sensowne argumenty podważające moją tezę to uznam, że ma rację
.
reflexes z tapatalk

reflexes z tapatalk
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- grzech_pcl
- Posty: 50
- Rejestracja: wtorek, 4 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Hamulec najazdowy
Po prostu mam wrażenie, że podczas zwalniania, hamowania odrobinę za wcześnie rozpoczyna działanie najazd. Jednocześnie ruszając auto potrzebuje więcej czasu na "odhamowanie" przyczepy.
Co, gdzie, w którą stronę przekręcić, odkręcić aby zmniejszyć pracę najazdu?
Bo bym sobie protestował ...
Co, gdzie, w którą stronę przekręcić, odkręcić aby zmniejszyć pracę najazdu?
Bo bym sobie protestował ...
Re: Hamulec najazdowy
grzech_pcl pisze:...Bo bym sobie protestował ...
regulacja to wisienka na torcie! wykonuje się ją na całkowicie sprawnym układzie!
twoje odczucia sugerują że coś się blokuje/zacina, może coś zapieczone

... z Twojego pytania cyt."gdzie sobie pokręcić" wynika, że nie masz o tym za wiele pojęcia...
to układ hamulcowy! oddaj to do naprawy komuś z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem -tak będzie najbezpieczniej dla wszystkich

To napisałem ja, dworek 

Re: Hamulec najazdowy
Dworek nie przesadzaj. Jeżeli chłop ma podstawowe umiejętności manualne i umie czytać to spokojnie da radę. Oczywiście zgadzam się, że można to rozebrać i dokładnie wszystko przejrzeć, wyczyścić i nasmarować. Chociaż z drugiej strony opisane przez kolegę objawy są jakieś dziwne. Nie bardzo rozumiem co znaczy, że "auto potrzebuje więcej czasu na "odhamowanie" przyczepy". Suwadło najazdu ma swoją długość i musi się całe wysunąć aby w końcu zacząć ciągnąć przyczepę. W sumie ten drugi objaw pasuje mi do zatartego suwadła ale to jakoś nie do końca pasuje mi do wcześniej opisywanych sytuacji.
http://www.fanklub-niewiadowek.com/niew ... ukcje.html tu znajdziesz instrukcję regulowania najazdu.
http://www.fanklub-niewiadowek.com/niew ... ukcje.html tu znajdziesz instrukcję regulowania najazdu.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- kooba
- Administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Odp: Hamulec najazdowy
Czytając objawy obstawiam, że masz dwa problemy
1. Do wymiany amortyzator najazdu. Przez to przyczepa od razu zaczyna hamować.
2. Przytarte suwadło. Jak dojdzie do końca to jest problem z powrotem i dlatego masz wrażenie, że przyczepa jeszcze hamuje jak ty ruszasz.
1. Do wymiany amortyzator najazdu. Przez to przyczepa od razu zaczyna hamować.
2. Przytarte suwadło. Jak dojdzie do końca to jest problem z powrotem i dlatego masz wrażenie, że przyczepa jeszcze hamuje jak ty ruszasz.
Re: Hamulec najazdowy
Może to zdjęcie coś Ci pomoże


http://www.s7reklama.pl
REKLAMY na wszystkim, na każdą kieszeń, na lata WYŚWIETLACZE LED TELEBIMY sprzedaż seris montaż wynajem
VW Sharan TDI 4Motion + Dethleffs Nomad RN5
REKLAMY na wszystkim, na każdą kieszeń, na lata WYŚWIETLACZE LED TELEBIMY sprzedaż seris montaż wynajem
VW Sharan TDI 4Motion + Dethleffs Nomad RN5
Re: Hamulec najazdowy
Koledzy poproszę o jakąś fotkę patentu ze śruba na blokowanie suwadła podczas cofania. Ja przy cofania muszę się "siłować" z hamulcem
Mój zestaw Hyundai JX 290+ N375 lub N126 lub N250
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości