Która oś.
Re: Która oś.
Mi ktoś powiedział tak, masz do wyboru hamować na 4 koła albo na 6
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Która oś.
Dokładnie, bezpieczeństwo jest bezcenne.
Jeśli można dołożyć hamulec to nie ma się nad czym zastanawiać.
Jeśli można dołożyć hamulec to nie ma się nad czym zastanawiać.
Re: Która oś.
Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
- mannt
- Fanklubowicz
- Posty: 1047
- Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Która oś.
Chyba już zdecydowałeś...AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Re: Która oś.
mannt pisze:Chyba już zdecydowałeś...AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Też tak uważam.... A potem płacz....
Popatrz też jakie przyczepy możesz ciągnąć w dowodzie rejestracyjnym - z hamulcem i bez hamulca , a może się okazać że waga przyczepy i Twój pojazd nie nadaje się do ciągnięcia przyczepy bez owego hamulca ze względu na wagę...
Niewiadko-noce
2024 - 3200km i 14 nocy
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
2024 - 3200km i 14 nocy
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: Która oś.
Wszystkie moje samochody mają w dowodzie bez hamulca 750 kg
Przyczepa ma 600 kg wiec się łapie…
Rozważam
Przyczepa ma 600 kg wiec się łapie…
mannt pisze:Chyba już zdecydowałeś...AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Rozważam
Re: Która oś.
AudioBas pisze:Wszystkie moje samochody mają w dowodzie bez hamulca 750 kg
Przyczepa ma 600 kg wiec się łapie…mannt pisze:Chyba już zdecydowałeś...AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Rozważam
Twój cyrk, Twoje małpy....
A drugie powiedzenie forumowe - "każdy robi pod siebie"
Niewiadko-noce
2024 - 3200km i 14 nocy
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
2024 - 3200km i 14 nocy
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: Która oś.
Leśnowóz pisze:Pozwolę sobie odgrzać kotleta bo jestem na etapie zakupu osi hamowanej do Mamuta.
Już przeczytałem jakie rozmiary, przeczytałem że można zamówić na wymiar, zadzwoniłem do Dariusa i dowiedziałem się, że ma stanie osie Knott do 850kg.
Znalazłem tez link od kolegi Karolusa do Osi Al-Ko 1200mm 1000kg:https://unitrailer.pl/product-pol-501-Os-hamowana-AL-KO-1000-kg-A1200mm-C1570mm-4x100-C.html?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=lowerfunnel
i w zasadzie chyba mogę sobie pozwolić na rozstaw mozowań 1200 zamiast 1180.
I pozostaje pytanie co wybrać i dlaczego?
Al-Ko czy Knott?
Alko wydaje się i chyba nawet jest lżejsza, ale czy te 4 wałki w Knotcie są lepsze niż 3 w Alko?
Rozstaw śrub pomijam bo zarówno Knott u Dariusa jak i Alko mają 4x100.
Cześć, montował ktoś tę oś do n126e z cytowanego linka?
Oś:
https://unitrailer.pl/product-pol-501-O ... owerfunnel
Rafał
Niewiadów N126E, 1990r. + Citroen C3 Picasso
Niewiadów N126E, 1990r. + Citroen C3 Picasso
Re: Która oś.
Ja zmieniałem ale parametry ośki letko inne i nie z tego linka
viewtopic.php?f=36&t=6407&start=120
viewtopic.php?f=36&t=6407&start=120
N126n
Remont eNki
Remont eNki
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4057
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Która oś.
rafcio pisze:...
Cześć, montował ktoś tę oś do n126e z cytowanego linka ?
Oś:
https://unitrailer.pl/product-pol-501-O ... owerfunnel
Czy przypadkiem ta oś nie będzie za "twarda" do zapiekanki
Re: Która oś.
tomcat pisze:Czy przypadkiem ta oś nie będzie za "twarda" do zapiekanki
Z pewnością będzie, chyba że autor będzie z takiej nośności korzystał
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Która oś.
Polecam z całą odpowiedzialnością oś alko na trzech wałkach, ta oś jest miękka i pracuje jak należy, do zapiekanki (n126e,d itp) max 800kg (to już duża górka), dmc ośka i amorki zielone żadne inne. Posiadam taką oś w N126n, 900kg dmc i jest wystarczająco a wręcz za dużo. Oś knott jest osią twardą. Alko też produkuje osie na cztery wałki, ale to są ośki segmentu knott - czytaj twarde.
Re: Która oś.
Witam.
Jeszcze zima za oknem, ale powoli zaczynam myśleć o kolejnym sezonie
Zmieniłem holownik i okazuje się, że fabryczny hak jest o około 9-10 cm wyżej niż w moim poprzednim samochodzie. Wcześniej Enka na haku stała idealnie w linii z autem. Teraz dyszel idzie lekko do góry Nie ma tragedii, ale nie do końca to wygląda to tak jak bym chciał :/
Zastanawiam się nad wymianą osi na Alko 1000 kg na 3 wałkach. Obecnie mam oryginalną niewiadowską hamowaną w dobrym stanie. Czy po Waszych wymianach zauważyliście, że przyczepa faktycznie wyżej stoi?
Z tego co czytałem w wątkach to najczęściej pojawiającą się osią do ENKI jest Alko z rozstawem mocowań 1180 cm i piast 1560 cm. Podrzuci ktoś jakieś podpowiedzi czy faktycznie przyczepa stoi wyraźnie wyżej na nowej osi?
Pozdrawiam!
Jeszcze zima za oknem, ale powoli zaczynam myśleć o kolejnym sezonie
Zmieniłem holownik i okazuje się, że fabryczny hak jest o około 9-10 cm wyżej niż w moim poprzednim samochodzie. Wcześniej Enka na haku stała idealnie w linii z autem. Teraz dyszel idzie lekko do góry Nie ma tragedii, ale nie do końca to wygląda to tak jak bym chciał :/
Zastanawiam się nad wymianą osi na Alko 1000 kg na 3 wałkach. Obecnie mam oryginalną niewiadowską hamowaną w dobrym stanie. Czy po Waszych wymianach zauważyliście, że przyczepa faktycznie wyżej stoi?
Z tego co czytałem w wątkach to najczęściej pojawiającą się osią do ENKI jest Alko z rozstawem mocowań 1180 cm i piast 1560 cm. Podrzuci ktoś jakieś podpowiedzi czy faktycznie przyczepa stoi wyraźnie wyżej na nowej osi?
Pozdrawiam!
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4057
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Która oś.
Po zmianie osi raczej nie osiągniesz spektakularnych różnic chyba, że Twoja obecna jest mocno zużyta.
Ewentualnym rozwiązaniem jest zastosowanie dystansów między osią, a ramą; ja tak mam.
Ewentualnym rozwiązaniem jest zastosowanie dystansów między osią, a ramą; ja tak mam.
- mannt
- Fanklubowicz
- Posty: 1047
- Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Która oś.
Właśnie miałem o tym pisać. To dobre rozwiązanie z tymi profilami dystansowymi. Takie coś montowałem w przyczepie towarowej i tam też zdaje egzamin.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości