Strona 1 z 3

Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: poniedziałek, 21 paź 2019, 20:37
autor: Lukaspo
Witam.
Przyczepę kupiłem 6 października, rok produkcji przyczepy 1988, stan ramy bdb, stan skorupy bdb, środek komuna style 8-)
Założenie na dziś było demontaż zaczepu dyszla, nie obyło się bez szlifierki i palnika do zardzewiałych i zapieczonych śrub.
Demontaż mebli z wnętrza.
Wrzucam parę fotek z dziś.
A plan na kolejne dni to renowacja zaczepu, demontaż podłogi, wchodzę z myjką ciśnieniową do wnętrza w celu usunięcia gąbki, łatanie skorupy.

IMG_20191012_172130.jpg
Walka z zaczepepem i najazdem

IMG_20191012_173106.jpg
Śruby się tak łatwo nie poddały

IMG_20191021_171905.jpg
Już po zabiegu

IMG_20191021_121815.jpg
Wnętrze przed...

IMG_20191021_171913.jpg
I po.

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: poniedziałek, 21 paź 2019, 20:51
autor: misha22
Ile stała z tą dziurą w szybie? Bo tam chyba trochę wilgoci było...

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: poniedziałek, 21 paź 2019, 21:00
autor: tantalos
Fajnie, kolejna eNka w remoncie.

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: wtorek, 22 paź 2019, 17:08
autor: Lukaspo
Hamulec najazdowy, zdemontowałem, rozbieram, czyszczę. Pytanie:
Czy ten element który zaznaczyłem ma być tak delikatnie skierowany w dół? Czy to proste powinno być? I czy to jest element ruchomy? Bo w środku tego jest siłownik który jest ruchomy.

IMG_20191022_170657.jpg

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: wtorek, 22 paź 2019, 17:40
autor: CornBlumenBlau
Zaznaczyłeś suwadło. Jak nazwa wskazuje element ruchomy. Jeśli jest tak krzywe jak wynika ze zdjęcia, wyklucza je z dalszej eksploatacji. Dziwne to skrzywienie w dół. Wygląda jakby ktoś nie wyczepił zaczepu z haka i podkręcił ostro przednie podpory :)
Gorsza wiadomość jest taka, że już takiego (tzw. starego typu) nowego nie dokupisz.
W Twoim przypadku najlepiej zaiwestować w kompletny nowy najazd wraz z zaczepem, jak to zrobił ostatnio kolega Naal.
Obrazek
Zagadaj z nim o koszty, ale chyba w 600pln się zmieścisz.

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: wtorek, 22 paź 2019, 18:01
autor: Lukaspo
Wyprostowalem to na prasie ale nie wiem czy aż tak płynnie się to rusza. Nie regeneruje ktoś takich rzeczy?

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: wtorek, 22 paź 2019, 18:12
autor: naal
Wyprostowałeś, OK, ale czy jesteś pewny że geometria zachowana? Suwadło ma chodzić w tulejach płynnie a luz rzędu 2-3 mm już świadczy o nadmiernym zużyciu tulei ślizgowych. Zmierz dokładnie średnicę zewnętrzną i wewnętrzną i napisz mi na pw, coś bedziemy myśleć.

BTW Nowy najazd 715 zł.

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: wtorek, 22 paź 2019, 22:34
autor: RAFALSKI
CornBlumenBlau pisze:Gorsza wiadomość jest taka, że już takiego (tzw. starego typu) nowego nie dokupisz.
W Twoim przypadku najlepiej zaiwestować w kompletny nowy najazd wraz z zaczepem,

Nie potrzeba od razu kupować nowego najazdu, suwadło można kupić ale ma inny układ otworów pod zaczep więc i jego trzeba wymienić. Spokojnie można ten najazd zregenerować, pytanie czy koledze chce się trochę pobawić.
Lukaspo pisze:Nie regeneruje ktoś takich rzeczy?

Zerknij: http://www.fanklub-niewiadowek.com/foru ... 96#p109396

http://www.fanklub-niewiadowek.com/foru ... 26#p113726

http://www.fanklub-niewiadowek.com/foru ... 259#p93259
Musiałem wymienić suwadło, tuleje i zaczep. Amortyzator okazał się sprawny więc nie wymieniałem go. Po regeneracji chodzi jak nowy a koszt sporo mniejszy niż nowy najazd.

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: wtorek, 22 paź 2019, 22:51
autor: CornBlumenBlau
Pewnie, że się da i może parę groszy taniej, bo też regenenerowałem wymieniając tuleje, amortyzator oraz zaczep AKS (z którego akurat zadowolony jestem najbardziej), ale wciąż mam stare urządzenie. Dziś bez wahania, zważywszy ile km pokonuję rocznie, poszedłbym w ślady Aganetki i Naala kupując kompletny nowy najazd. Ot, rzecz gustu.

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: środa, 23 paź 2019, 11:38
autor: mannt
Również kupiłem nowy najazd. Jak to mówią "Z G...A bata nie ukręcisz"[emoji6] choć z drugiej strony jeśli ktoś się specjalizuje w regeneracji to może warto. Ja wolałem kupić nowy.

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: środa, 23 paź 2019, 13:40
autor: RAFALSKI
CornBlumenBlau pisze:Pewnie, że się da i może parę groszy taniej

Nie żebym był remontowym sknerą albo upierał się przy swoim ale warto przemyśleć bo te "parę groszy" to tak naprawdę jest ładnych kilka stówek. Specjalnie wyciągnąłem remontowe kwity i znalazłem rachunek od Dariusa:
zaczep: 74,70,-
linka: 17,10,-
osłona gumowa: 18,-
tuleje komplet: 19,80,-
suwadło: 60,30,-
Wyszło mi łącznie 189,90,- za części plus tokarz który obrobił tuleje. Tutaj to już zależy jakie kto ma układy, może potrzebna będzie butla, może dwie dychy ;) Marcin pisał, że nowy najazd 715,- a więc pięć stów zostaje w kieszeni! Nawet jeżeli przyszłoby wymienić amortyzator to i tak wychodzi sporo taniej więc warto żeby kolega wiedział co i jak.
mannt pisze:Z G...A bata nie ukręcisz

Ważne jest w jakim to wszystko jest stanie, trzeba zweryfikować.
CornBlumenBlau pisze:wciąż mam stare urządzenie. (...) zważywszy ile km pokonuję rocznie

No jak stare. Stare po regeneracji jest jak nowe. Nie bardzo mogę dopatrzeć się związku między ilością pokonywanych km a tym czy najazd jest nowy czy regenerowany. To jest akurat sprzęt który po naprawie ma sprawność identyczną jak nówka, zostaje jedynie brzydki stary korpus. Jeden plus nowego to super wygląd i tyle.

Moim zdaniem np. lodówkę czy materace na wyrko z różnych względów warto kupić nowe, tak przy najeździe z technicznego punktu widzenia nie widzę sensu. W przeciwieństwie do np. dwóch wymienionych, jest to jedna z tych rzeczy na których można oszczędzić bez uszczerbku na jakości użytkowania. Ale jeśli ktoś ma chęć bo tak i już, to z tym się nie dyskutuje :) No i kwestia tego czy ktoś ma czas, chęci i umiejętności na taką zabawę bo wiadomo, że łatwiej zamówić nówkę.

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: środa, 23 paź 2019, 14:09
autor: Fiacior75
Ja już kilka urządzeń najazdowych zregenerowałem. Nie jest to jakaś czarna magia, ale żeby to sie opłacało to suwadło i amortyzator musza być dobre, a u ciebie niestety suwadło skrzywione i na 100% amortyzator też, bo on jest w środku tego suwadła. Nie ma szans wyprostować ich idealnie co do milimetra, nadają sie tylko na złom. Na pewno jest do wymiany suwadło, tulejki i amortyzator. W twoim przypadku warto zastanowić sie nad nowym urzadzeniem.

Re: Operacja

: środa, 23 paź 2019, 14:15
autor: mannt
Fakt, że stan najazdu jest ważny. U mnie była dyskwalifikacja, suwadło krzywe i pęknięty korpus. Niby mam drugi na części ale doszedłem do wniosku że nie ma chęci na prace związane z regeneracją.

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: czwartek, 24 paź 2019, 10:15
autor: Murano
To jest najazd po regeneracji zrobionej przez nas z Fiaciorem.
Do spraw mechanicznych, o których pisze Rafalski dorzucony wątek estetyczny (wszystko w nowym ocynku) i mamy nowy najazd za pół ceny.
Warunek - suwadło proste.

received_314087442724139.jpeg

received_1122663774592934.jpeg

Re: Operacja "NIEWIADÓW" kryptonim N126n

: wtorek, 12 lis 2019, 13:07
autor: Lukaspo
Pracę idą trochę mozolnie ale najważniejsze, że do przodu.
Póki co bawię się z najazdem i dyszlem. Najazd rozebrałem, odświeżyłem i czekam na nowe suwadło, zaczep i siłownik (są jakieś zamienniki takiego siłownika?)
Wnętrze i zewnątrz przyczepa jest totalnie goła, czeka mnie teraz szpachlowanie i łatanie dziur.
Planuję też powiększyć kufer, przeciąć go w pół i oddać do człowieka, który zajmuje się laminatem, włóknem szklanym itp. Chcę żeby zmieściła się tam butla 11kg, akumulator, Webasto, jakaś bańka z wodą i drobne rzeczy które niekoniecznie muszę wozić w przyczepie.

IMG_20191109_233652.jpg
Najazd, po renowacji odrzewiacz, podkład i lakier do felg.

IMG_20191108_150821.jpg
Kufer tnę w pół i powiększam o 40cm