Remont N126N by Miron

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: __ArroW__ » niedziela, 28 kwie 2019, 09:54

Buty wygodnie wysuszysz :D jest przerwa między podłogą a ogrzewaniem ;)
Wygląda ciekawie, z minusów uzależnia od stałego zasilania ;)
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
Victus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 331
Rejestracja: czwartek, 5 lip 2018, 20:21
Lokalizacja: Ursus

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Victus » niedziela, 28 kwie 2019, 10:37

Miron EZD pisze:Przyczepa wyciągnięta z garażowego zimowania.
Podczas przygotowania enki do sezonu zamontowałem wcześniej zmodyfikowaną kurtynę powietrzną. Dodatkowo zamontowany regulator utrzymuje temperaturę na zadanym poziomie.

Nie myślałeś a aby wstawić ją w szafkę ? tak jak trumę ?
Niewiadów N 126n
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » niedziela, 28 kwie 2019, 15:44

Szczerze mówiąc nie myślałem o tym.
Zastanawiam się czy rozmieszczenie otworów nawiewnych i wylotowych sprzyja takiemu umiejscowieniu.
Urządzenie zaprojektowane jest bardziej jako "natynkowe" :lol:
Bardziej myślałem o tym aby zainstalować nagrzewnice na drzwiach od szafy,zaczynając od górnej krawędzi.
Urządzenie jest właśnie tak wykonane aby dmuchać od góry.
Dodatkowo latem, można wykorzystać sam wentylator bez grzałki do wymuszenia obiegu powietrza w przyczepie.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » niedziela, 28 lip 2019, 23:11

Witam ponownie.
Jak się człowiekowi nudzi, to się zabiera za wymianę kuchenki i zlewu w przyczepie :lol:
Miało być szybko, sprawnie, bez problemu a wyszło jak zawsze.
Niestety wymiana zlewu i kuchenki z oryginalnego niewiadowskiego osobno montowanego na jednoczęściowy
z kwasówki firmy Cramer wymaga trochę więcej ingerencji w mebelki, niż opcja odkręć, wymień, przykręć. :lol:
Inny rozstaw pokręteł wymusił wymianę przedniego panela w szafce kuchennej.
Mocowanie zestawu wymagało pozbycie się starych uchwytów służących do przykręcenia zlewu i kuchenki, itd, itd.
Po pierwszej przymiarce wyglądało to następująco:
20190722_193212.jpg

Oczywiście przed zamontowaniem kuchenki należało sprawdzić działanie palników.
I oczywiście niespodzianka, palniki nie działały poprawnie.
Kuchenka jest wyposażona fabrycznie w zabezpieczenie przeciw wypływowe gazu, tak aby po zdmuchnięciu płomienia
odciąć dopływ gazu.
Przy odpalaniu wymaga to wciśnięcia pokrętła i przytrzymania go przez chwilę, aby czujnik się nagrzał.
Niestety jeden z palników po puszczeniu pokrętła gasł.
Jak się okazało winny był element elektromagnesu, w którym nagromadziły się jakiej metalowe opiłki.
20190720_174123.jpg

Nie pozwalały na "załączenie" zatrzasku i podtrzymanie zaworu w pozycji otwartej.
Po wyczyszczeniu, jak się później okazało, wszystko wróciło do poprawnego działania.
Ogólnie cały zaworek wygląda następująco:
20190720_174131.jpg

Po przedmuchaniu zaworków i palników pojawił się prawidłowy płomień z dwóch palników:
20190720_180015.jpg

Przy okazji wymiany kuchenki, zamontowałem dodatkowo iskrownik do zapalania gazu.
Opis i zdjęcia w następnym poście...

Awatar użytkownika
CONFEX
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 902
Rejestracja: piątek, 23 lut 2018, 19:37
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: CONFEX » piątek, 2 sie 2019, 22:02

Kurcze Mirek super Cramer. Fajne są te kuchenki i na tyle, że tą co kupiłem do zapiekanki i chwilowo zamontowałem w ence to powiem, że w ence zostanie nie ma bata. Ale tamtą też fajnie zrobiłeś nie ma co.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » sobota, 3 sie 2019, 23:54

Masz rację Filip, można powiedzieć, że zawsze chciałem mieć taką kuchenkę w przyczepie, ale nie trafiała się aby kupić w dobrej cenie.
Na tę też musiałem trochę poczekać i dzięki naszemu koledze Marcinowi nabyłem ten model.
Co do poprzedniej płyty i zlewu mam plany aby zainstalować je w N126E, mam pewien pomysł, ale to w innym wątku.
A teraz czas na pokazanie wersji finalnej nowej zlewo-kuchenki.
20190803_141135.jpg

20190803_141146.jpg

20190803_141219.jpg

Jak widać na ostatnim zdjęciu, zamontowałem iskrowniki.
Wzorowałem się na wątku kolegi TomekMal pt.Reanimacja kuchenki gazowej:kliknij tu aby przejść do tematu

Teraz przynajmniej się nie oparzę przy zapalaniu gazu :lol:

Przy okazji wymiany kuchenki wpadłem na pomysł aby zmodyfikować troszkę pożółkłe już listwy ozdobne uszczelek okien otwieranych.
Ponieważ większość mebli w przyczepie jest oklejona remontówką, również i w tym miejscu zastosowałem wykładzinę.
20190727_174526.jpg

Może ktoś skorzysta z tego pomysłu. Samo wykonanie jest banalnie proste, wystarczy pasek wykładziny docięty z lekkim zapasem
na szerokość listwy ozdobnej uszczelki okna, której nie trzeba demontować.
Ja nakleiłem na nią taśmę dwustronną i na to dałem wykładzinę, lekki naddatek wcisnąłem pod uszczelkę za pomocą płaskiego śrubokręta.
Według mnie efekt po modernizacji jest ok.

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Murano » niedziela, 4 sie 2019, 09:30

Pomysł innowacyjny czyli taki jak lubię ;-).
Ktoś tu kiedyś jeszcze robił z obrzeża meblowego w drewnopodobnej okleinie. Też nieźle wyszło.

Awatar użytkownika
gornik15
Posty: 30
Rejestracja: piątek, 4 kwie 2008, 22:35
Lokalizacja: Stargard

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: gornik15 » środa, 21 sie 2019, 11:56

Taaa.... chyba wrócę do Niewiadówki :roll:

Awatar użytkownika
Lukasz_b20
Posty: 470
Rejestracja: poniedziałek, 11 lut 2019, 20:08

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Lukasz_b20 » środa, 21 sie 2019, 13:15

Z tym odświeżeniem klina fajny pomysł!

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » poniedziałek, 18 paź 2021, 22:10

Witam ponownie, prawie 2 lata nic nie było pisane w tym wątku a więc czas na odświeżenie tematu. :D
Jak wiadomo prąd na kempingach tani nie jest, ostatnio w pewnej znanej nadmorskiej miejscowości
cennik wskazywał za podłączenie do słupka wartość 22 PLN za dobę :shock:
Podejrzewam, że w przyszłym sezonie taniej nie będzie.
Z zamiarem zakupu solarów do moich przyczep oswajałem się już dość dawno, ale jak wszystkim powszechnie wiadomo,
albo nie było czasu, albo kasy, albo chęci aby akurat zrealizować pomysł.
Tak więc zbieg okoliczności, jakim jest drożejący prąd, elektronika, panele słoneczne i braki magazynowe w hurtowniach,
rozmowy przeprowadzone z fanklubowiczami a zwłaszcza z naszym klubowym guru od spraw solarno-elektroniczno-elektrycznych
kolegą Bartkiem (Tarapukuara), nabrałem chęci, znalazłem czas i wysupłałem resztki kasy aby zakupić zestawy solarne do moich przyczep. :lol:
Jestem początkującym użytkownikiem solarów, a więc nie szalałem z zakupem sprzętu o wyśrubowanych parametrach.
Zakupiłem podstawowe zestawy paneli solarnych o mocy 110W 12V 10A i regulatorze PWM wraz z kompletem uchwytów przewodów
i masą innych rzeczy, które na pewno się nie przydadzą
Wiem, że nie jest to szczyt najnowszej technologii, ale od czegoś trzeba zacząć.
Cena też nie wydaje mi się wygórowana : 349 PLN za komplet
20211010_170820.jpg

Podłączyłem to całe ustrojstwo "na krótko" żeby zobaczyć działanie całego systemu.
Nawet działa i ładuje :lol: (pomiar przy braku nasłonecznienia)
20211010_170810.jpg

Myślę, że w N126N powinno mi to pokryć zapotrzebowanie na prąd w razie wyjazdu "na dziko".
Mam zamiar wtedy korzystać z ogrzewania postojowego jakie mam na pokładzie typu Eberspacher,
oraz oświetlenia LED w przyczepie, zasilanie 230 Volt będzie realizowane poprzez przetwornicę:
20180219_183839.jpg

Oczywiście w ramach mocy znamionowej przetwornicy 300W.
Teraz czeka mnie montaż wszystkich elementów w przyczepie, co opiszę i pokaże w następnych postach. 8-)

Awatar użytkownika
Tata Kazika
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 701
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 20:26

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Tata Kazika » wtorek, 19 paź 2021, 08:32

Jak chcesz się pozbyć uchwytów montażowych to ja chętnie odkupie :)

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » niedziela, 4 cze 2023, 23:59

Miało być prosto i szybko a wyszło jak zawsze :lol:
Jak wszyscy wiemy, zlot ogólnopolski coraz bliżej, a więc trzeba przejrzeć przyczepkę przed wyjazdem.
Z racji tego, że ostatnio na wszelkie zloty i spotkania jeździłem różową landrynką, wobec czego enka stała trochę zaniedbana.
No i zauważyłem na ekranie przedniego okna mały zaciek, czyli gdzieś przechodzi woda do wnętrza przyczepy.
Po zdemontowaniu ekranów, diagnoza była oczywista, leci pod listwą zawiasową.
A więc szybki demontaż okna i listwy.
20230503_132803.jpg

Pod listwą tradycyjnie, widać że uszczelka gumowa już dawno przestała pełnić swoją rolę i cały syf razem z wodą przesiąkał do wnętrza.
Oczywiście przy odkręcaniu listwy musiało się urwać kilka wkrętów.
Po oczyszczeniu listwy zastosowałem jako uszczelniacz, taśmę butylową.
20230503_180955.jpg

Przy okazji demontażu okna wyleciały także stare, skamieniałe uszczelki.
20230503_172047.jpg

Teraz mam nowe uszczelki przy których montażu, a zwłaszcza montażu klina padło wiele niecenzuralnych epitetów :lol:
Są też nowe ekrany oklejone poczciwą remontówką, oraz nowa listwa podokienna,
którą wykonałem ze sklejki 4mm zamiast oryginalnej z płyty pilśniowej.
20230604_202418.jpg

Przy okazji wymieniłem stare maskownice wywietrzników na nowe.
20230514_185128.jpg

Wykonałem także kilka modernizacji bakisty.
A więc zdemontowałem webasto, do ogrzewania przyczepy zamontowany będzie piecyk gazowy Truma.
Na tylnej ścianie bakisty zamontowałem płytę z pleksy do której na górnym kancie przykręciłem kątownik aluminiowy do którego
zamontowane są nowe zawiasy. To rozwiązanie bardzo zwiększyło sztywność samej bakisty, dało także osłonę przed zaciekającą wodą do środka.
Tak wiem, że niby nie powinno się zakrywać tej ścianki bo gaz i tak dalej.
W mojej bakiście jest tyle dziur po webasto, że zakrycie tej ścianki nie ma praktycznie wpływu na wentylacje skrzyni. :lol:
20230603_173745.jpg

No i najważniejsze, dążąc do niezależności energetycznej zamontowałem wypróbowanym wcześniej sposobem panel solarny a w środku
bagażnika elementy elektrycznej układanki, czyli regulator PWM 10A, przetwornicę napięcia o mocy 600W, niedługo będzie zamieniona na 1000W
oczywiście pełny sinus, skrzynka bezpiecznikowa oraz wyłącznik główny akumulatora.
20230603_173759.jpg

Na bocznej ścianie bakisty znalazło się miejsce na gniazdo zapalniczki np. do zasilania lodówki turystycznej
oraz gniazdo do podłączenia panela solarnego
20230604_202313.jpg

Dzisiaj także nadszedł czas aby wypróbować zakupioną wcześniej lodówkę kompresorową,
którą podłączyłem do zasilania 12 volt ładowaną z solara.
20230604_202356.jpg

Oczywiście w czasie dnia nie było żadnego problemu z zasilaniem, ciekaw jestem jak poradzi sobie przez noc wykorzystując jedynie akumulator.
To tyle na dzisiaj.
C.D.N.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » czwartek, 27 lip 2023, 11:31

Ciąg dalszy następuje....
Po kilkunastu dniach użytkowania instalacji solarnej wraz z lodówką kompresorową zasilaną z 12 volt, mogę potwierdzić
bezproblemowe działanie wszystkich urządzeń.
Ale żeby było bardziej słodko, w tak zwanym międzyczasie zrobiłem małe usprawnienie w postaci wymiany regulatora solarnego PWM
na model MPPT. Wymieniłem także przetwornicę 12/230 volt z modelu 600W na 1000W.

20230722_133158.jpg

Wraz z przyrostem mocy do wykorzystania, sprawdziłem możliwość działania zwykłej lodówki kompresorowej na 230 volt o mocy 60W
we współpracy z zamontowaną przetwornicą.

20230722_171722.jpg

Wszystko działa bez problemu, lodówka pracuje bezproblemowo a przetwornica chyba nawet nie odczuwa zbytniego obciążenia.
Wnioskuje to po tym, że wentylatorek w przetwornicy załącza się na jakieś 10 sekund w czasie startu lodówki, później cisza.
Podejrzewam, że zapotrzebowanie na zużytą energię w lodówce 230 volt zasilanej poprzez przetwornicę jest mniejsze niż w przypadku
lodówki przenośnej na 12 volt, a wnioskuję to po obserwacji woltomierza który mam zamontowany w przyczepie.
W przypadku pracy na samym akumulatorze spadek napięcia w przypadku lodówki stacjonarnej nie był niższy niż 12,2 volta
natomiast w przypadku lodówki przenośnej napięcie potrafiło zejść do 11,5 volta.
Także praca ciągła lodówki 230 voltowej we współpracy ze słońcem, nie stanowi problemu z zasilaniem i uważam to rozwiązanie godne polecenia,
co przy dzisiejszych cenach za słupek z prądem na kempingach wydaje się bardzo sensowne.

20230722_134835.jpg

Pozdrawiam klubowiczów.
C.D.N

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: reflexes » czwartek, 27 lip 2023, 12:15

Miron EZD pisze:Także praca ciągła lodówki 230 voltowej we współpracy ze słońcem, nie stanowi problemu z zasilaniem i uważam to rozwiązanie godne polecenia,
co przy dzisiejszych cenach za słupek z prądem na kempingach wydaje się bardzo sensowne.

Wszystko pięknie pod warunkiem, że zawsze świeci słońce, a to jak wszyscy wiemy w naszym klimacie nie jest wcale oczywiste, o zimie nie wspomnę nawet bo wtedy lodówka nie potrzebna. Nie jestem specem od prądu, ale nie rozumiem po co wyważać otwarte drzwi. Lodówka absorpcyjna zasilana gazem działa zawsze, czy świeci słońce czy nie. Uprzedzając, tak rozumiem argumenty, bo sam na początku nie chciałem gazu w przyczepie i się go bałem jak ognia, ale dzisiaj z doświadczenia wiem, że gaz w karawaningu to podstawa niezależności, szczególnie długoterminowej ;) .

Awatar użytkownika
zyga49
Posty: 358
Rejestracja: czwartek, 30 cze 2011, 07:31
Lokalizacja: Kalno /dolnośląskie/

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: zyga49 » czwartek, 27 lip 2023, 13:53

reflexes pisze:
Miron EZD pisze:Także praca ciągła lodówki 230 voltowej we współpracy ze słońcem, nie stanowi problemu z zasilaniem i uważam to rozwiązanie godne polecenia,
co przy dzisiejszych cenach za słupek z prądem na kempingach wydaje się bardzo sensowne.

Wszystko pięknie pod warunkiem, że zawsze świeci słońce, a to jak wszyscy wiemy w naszym klimacie nie jest wcale oczywiste, o zimie nie wspomnę nawet bo wtedy lodówka nie potrzebna. Nie jestem specem od prądu, ale nie rozumiem po co wyważać otwarte drzwi. Lodówka absorpcyjna zasilana gazem działa zawsze, czy świeci słońce czy nie. Uprzedzając, tak rozumiem argumenty, bo sam na początku nie chciałem gazu w przyczepie i się go bałem jak ognia, ale dzisiaj z doświadczenia wiem, że gaz w karawaningu to podstawa niezależności, szczególnie długoterminowej ;) .

Dziś lodówki na gaz i 220V to już przeżytek. Prawie każdy ma solar to lodówka tylko kompresorowa na 12V. Proszę wejść na stronę ABeM; gościu z Prudnika produkuje lodówki różnej wielkości i tam można poczytać jak się sprawują przy ponad 30 stopni Celsjusza, a odpalenie lodówki kompresorowej w upały, 18 minut i 0 stopni w lodówce, a odpalenie lodówki w upały na gaz się czeka i czeka .......................
Honda CRV + N126e + Hobby 420 Clasicc


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości