Strona 1 z 1
przywrócenie użyteczności n-250c
: piątek, 14 paź 2016, 16:04
autor: Hektor89
Witam, zakupiłem niedawno n-250c rocznik 84 przyczepka w ogólnym stanie dobra, wiadomo są pajączki i wymaga odświeżenia i właśnie tym odświeżeniem chciałbym się zając w tym roku, a doprowadzenie jej do stanu bliskiego fabryce zajmę się w przyszłym roku ze względu iż w tym roku chciałbym skończyć odbudowę mojej suzuki vitary cabrio, która to też miała znaczenie przy zdecydowaniu się na N. Gdyż to z nią ma współpracować.
przeglądając forum w poszukiwaniu informacji na temat siłowników klapy znalazłem informacje że pasują od poloneza. Faktycznie patrzą na parametry długości i skoku to są takie same jak w siłownikach które były zainstalowane do tej pory czyli Długość [mm]:405 Siła wyrzutu [N]: 500 Suw [mm]: 160 tylko martwi mnie ta siła wyrzutu. taki siłownik spokojnie radzi sobie z klapa bagaznika w sporym kombi, to z taka lekka konstrukcji wieka przyczepki to chyba zrobi z niej niezła wyrzutnie. stąd moje pytanie ma ktoś dobrane jakieś konkretne siłowniki do tej klapy czy przerabialiscie miejsca gdzie mocowane sa siłowniki na jakies krótsze o mniejszej mocy np meblowe które maja 120N i akurat takie posiadam w boxie dachowym i tam są za mocne.
Druga sprawa dotyczy opon. planuje zakupić nowe opony. Nie wiem tylko jakie , póki co są tam stomil 12/135 z roku pewnie co przyczepka i jak mniewam są to opony dętkowe. Czy mogę kupić nowe opony 2016r bezdętkowe i wulkanizator mi je założy bez problemu ?
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: piątek, 14 paź 2016, 16:49
autor: zoja
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: piątek, 14 paź 2016, 17:03
autor: Hektor89
Znalazłem owy siłownik na allegro
http://allegro.pl/sprezyna-gazowa-amort ... 15092.html ,ale sprzedający chyba przesadził z ceną, widać że ma monopol na to bo cena 45 zł za jeden siłownik jest mocno przesadzona. poszukam chyba innego rozwiązania. Docelowo na N ma leżeć również box dachowy.
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: poniedziałek, 17 paź 2016, 12:46
autor: Hektor89
Ktoś potrzebuje może , opony STOMIL 135 r 12 dziś jadę po nowe opony, może akurat ktoś potrzebuje takie opony które podejrzewam są starsze ode mnie. mogę podesłać zdjęcia. Trzymają powietrze, przyczepka póki co cały czas na nich jeździła.
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: poniedziałek, 17 paź 2016, 13:00
autor: GrzegorzBruta
Witam. Zakładanie opon bezdętkowych na zwykłe felgi jest możliwe. Wulkanizator wstawi Ci wentyl i nałoży oponę. Musisz jednak wiedzieć, że w taki sposób zamontowana opona na taką felgę, jadąc po dziurach, czy ostro wchodząc w zakręt może się zsunąć, gdyż nie ma rantu! Problemy z siłownikiem do klap? Znając długość i siłę udźwigu dobierzesz odpowiedni siłownik.
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: poniedziałek, 17 paź 2016, 13:01
autor: GrzegorzBruta
Tu masz gotowe podane wymiary i siłę. dł. 405 a siła 190 N
190 N to 19,3 kg
Teraz masz rozeznanie. Zważ klapę. Czyli oprzyj ją na wadze od strony zamykania i dowiesz się jaki powinny mieć udźwig siłowniki
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: wtorek, 18 paź 2016, 13:55
autor: Hektor89
przyczepka dzisiaj dostała Navigatory, więc już bezpieczeństwo że się opony rozlecą zażegnane
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: piątek, 21 paź 2016, 10:58
autor: Hektor89
Po zakupie jechałem kawałek z przyczepką na pusto i byłem przerażony jak ona lata, jak ja mam pojechać w trasę jak to lata na boki, ale dziś pokonałem trase Wrocław-Bydgoszcz . Przyczepka była dosyć obciążona bo wiozłem komplet kół plus jakieś drobne rzeczy i w ogóle nie czułem że mam jakiś ogon, momentami się zapędziłem i 140km/h nie było problemem, nie czułem ze coś tam za sobą ciągnę. Jestem mile zaskoczony i utwierdzam się w przekonaniu że to był dobry zakup.
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: piątek, 21 paź 2016, 18:09
autor: dzin1975
Hektor89 pisze:po zakupie jechałem kawałek z przyczepką na pusto i byłem przerażony jak ona lata, jak ja mam pojechać w trasę jak to lata na boki, ale dziś pokonałem trase Wrocław-Bydgoszcz . Przyczepka była dosyć obciążona bo wiozłem komplet kół plus jakieś drobne rzeczy i w ogóle nie czułem że mam jakiś ogon, momentami się zapędziłem i 140km/h nie było problemem, nie czułem ze coś tam za sobą ciągnę. Jestem mile zaskoczony i utwierdzam się w przekonaniu że to był dobry zakup
140 w taką pogodę?!! Nawet na sucho chyba jednak trochę za dużo....
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: piątek, 21 paź 2016, 21:35
autor: Hektor89
dzin1975 pisze:Hektor89 pisze:po zakupie jechałem kawałek z przyczepką na pusto i byłem przerażony jak ona lata, jak ja mam pojechać w trasę jak to lata na boki, ale dziś pokonałem trase Wrocław-Bydgoszcz . Przyczepka była dosyć obciążona bo wiozłem komplet kół plus jakieś drobne rzeczy i w ogóle nie czułem że mam jakiś ogon, momentami się zapędziłem i 140km/h nie było problemem, nie czułem ze coś tam za sobą ciągnę. Jestem mile zaskoczony i utwierdzam się w przekonaniu że to był dobry zakup
140 w taką pogodę?!! Nawet na sucho chyba jednak trochę za dużo....
eeee to chwilowe przy wyprzedzaniu
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: czwartek, 27 paź 2016, 21:52
autor: sterciu
Ja osobiście przeszedłem z 12" felg od malucha w n250 na felgi 13" z poloneza bezdętkowe. Z poczatku stalowe a niedawno zalozyłem aluminiowe z oponami w rozmiarze 165/55/13. Mam wrazenie ze przyczepka idzie na takich oponach bardziej jak posznurku niż na wcześniejszych maluchowskich.
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: poniedziałek, 31 paź 2016, 21:31
autor: skolioza
Siłowniki od Poloneza - dobrze wiedzieć, u mnie na klapie N250 ma wylądować dodatkowe 15kg i obawiałem się czy seryjne to dźwigną

Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: niedziela, 7 maja 2017, 22:20
autor: Hektor89
czy mogę posiłkować się tym poradnikiem czy ratowaniu skorupy
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: poniedziałek, 14 sie 2017, 21:15
autor: Hektor89
klin ozdobny ze strony
http://www.darius-przyczepy.pl/cz%C4%99 ... ny-ozdobne to ten 10x2 czy 12x2 ?
ile mb potrzebuje na wypolerowane kliny ?
Re: przywrócenie użyteczności n-250c
: wtorek, 15 sie 2017, 13:28
autor: Hektor89
Skrajne tylko umyte ,środkowy wypolerowany