Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2395
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: stachu_gda » środa, 25 sty 2017, 07:57

Fiacior75 pisze:Ja u siebie tę blachę zrobiłem z nierdzewki bo panowie temperatura , wilgoć swoje zrobi i niestety ta wasza cienka blaszka ocynkowana zardzewieje zgnije i straci swoje przeznaczenie :(


Ruciak tak często zmienia przyczepy, że zanim zacznie rdzewieć to on już będzie 3 modele do przodu ;)

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1934
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: Fiacior75 » środa, 25 sty 2017, 08:24

Hahahahah :lol: no w sumie masz racje :lol:
FB - Weselny Fiat 125p
FB - Moto & Camp Reanimacja

Fiat125 1975r
N-132T 1976r
Komar231B
Wigry 1975r, Wigry1 1976r, Wigry 3 1991r
Romet Duet 1976r

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1414
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » środa, 25 sty 2017, 09:03

Panowie, spokojnie, znam sporo osób które zrobiły to wykończenie z takiego materiału kilka lat temu i na razie nie narzekają, a jak przerdzewieje to nie jest to jakiś problem gdyż jest tam jeszcze drewno z silikonem :lol: , wymiana w razie czego zajmie max 30 min do 1godz więc będzie okazja podłubać i przy okazji przeczyścić piec więc śpię spokojnie, poza tym będzie okazja za jakiś czas wskrzesić ten wątek :lol: . To jest trochę tak jak z blachą na dachu, jak jest docinana nożycami ręcznymi to poleży 30 i 40 lat bez najmniejszego uszczerbku, ale jak fachowcy zaczną używać szlifierek to po kilku latach można spodziewać się "rudej".
Kia Ceed I SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2020 - 2 nocki, 117 km
2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2008-2017 - 124 nocki, 14103 km

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1446
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: __ArroW__ » piątek, 27 sty 2017, 19:51

Świetna robota z piecem, nic tylko pozazdrościć ;)
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1414
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » niedziela, 9 kwie 2017, 19:34

Pora nadrobić trochę zaległości i przynajmniej trochę uzupełnić wątek.
Do bakisty trafił żelowy akumulator 105Ah (znany już wcześniej z naszej zapiekanki) zasilany jest na razie póki co inteligentnym prostownikiem do ładowania akumulatorów żelowych AGM z pamięcią z JULI (Hamron). Dopóki nie będzie solara, wydaje się to sensownym rozwiązaniem, wszystkie urządzenia zasilane 12V mają napięcie z akumulatora, natomiast ten podłączony jest pod prostownik który ustawiony jest w trybie zimowego wspomagania akumulatora. Po podłączeniu przyczepy pod 220V prostownik wykrywa czy akumulator wymaga doładowania i jeśli tak to startuje jeśli nie, to pozostaje w trybie gotowości i gdy znacząco spadnie napięcie startuje z ładowaniem. Na razie prostownik znajduje się w szafce kuchennej gdzie po jej otwarciu widzę na wyświetlaczu jakie jest napięcie akumulatora i czy odbywa się ładowanie albo czy jest w trybie gotowości. W przyszłości planuję umieszczenie tego prostownika w jakimś widocznym miejscu lecz na razie jeszcze trudno mi się zdecydować gdzie by było najlepiej :D .
Do zabezpieczenia akumulatora w bakiście użyłem czterech narożników skrzyniowych i gumy (podobne rozwiązanie miałem w zapiekance i się sprawdziło) narożniki przykręcone są na wkręt do podłogi i w nie wstawiony jest akumulator na gumie z dętki samochodowej. Trasa do Częstochowy i z powrotem potwierdziła że jest to wystarczające rozwiązanie.
Załączniki
20170327_184502.jpg
20170327_185016.jpg
Kia Ceed I SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2020 - 2 nocki, 117 km
2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2008-2017 - 124 nocki, 14103 km

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1659
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 10 kwie 2017, 01:14

Fajny patent z mocowaniem akumulatora.
Ja mogę do idealnego kompletu polecić złapanie akumulatora za stopkę od dołu sosując wkręt do mocowania rur plus motylek dla ułatwienia montażu i kawałek blachy łapiący tak jak w samochodzie.
Obrazek
Odpukac przy za dużym skoku akumulator zostanie na miejscu nie licząc na gumy.
Koszt to kolejna dziura w podłodze.
Lada Niva 1.7 2010 +n126e+n250c+n132l
RemontN132t
RemontN126n
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Nacia
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2014, 13:08
Lokalizacja: Sieradz

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: Nacia » poniedziałek, 10 kwie 2017, 13:06

Małgorzato i Konradzie bardzo ładna ta Wasza przyczepa :)
Zdjęcia nie oddają tego jak wygląda w środku, wnętrze przyczepy powala z nóg :lol:
To nie prawda, że tylko żółwie i ślimaki wędrują ze swoimi domkami po świecie.
Rzucam wszystko i jadę w Bieszczady :)
N126n, Golf Plus 1,9 TDI Touran 1,9TDI
2016 - 75 / 6892 km
2017 - 85 / 6820 km
2018 - 81 / 4651 km
2019 - 65 / 4476 km
2020 - 18 / 450 km

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1934
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: Fiacior75 » poniedziałek, 10 kwie 2017, 13:51

Nawet przyszła szereg testów :mrgreen:
Załączniki
IMG_20170408_200652.jpg
FB - Weselny Fiat 125p
FB - Moto & Camp Reanimacja

Fiat125 1975r
N-132T 1976r
Komar231B
Wigry 1975r, Wigry1 1976r, Wigry 3 1991r
Romet Duet 1976r

Awatar użytkownika
Nacia
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2014, 13:08
Lokalizacja: Sieradz

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: Nacia » poniedziałek, 10 kwie 2017, 14:07

:lol: :lol: :lol: :lol: ale się uśmiałam jeszcze zwierzaki Natalii i Marcela były ze mną :mrgreen:
To nie prawda, że tylko żółwie i ślimaki wędrują ze swoimi domkami po świecie.
Rzucam wszystko i jadę w Bieszczady :)
N126n, Golf Plus 1,9 TDI Touran 1,9TDI
2016 - 75 / 6892 km
2017 - 85 / 6820 km
2018 - 81 / 4651 km
2019 - 65 / 4476 km
2020 - 18 / 450 km

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1414
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » poniedziałek, 10 kwie 2017, 14:56

Nacia pisze:Małgorzato i Konradzie bardzo ładna ta Wasza przyczepa :)
Zdjęcia nie oddają tego jak wygląda w środku, wnętrze przyczepy powala z nóg :lol:

Cieszy nas że się podoba, jeszcze sporo do zrobienia, takie opinie motywują by jeszcze coś podłubać, poprawić, usprawnić by było jeszcze lepiej :D .

vvarrior pisze:Ja mogę do idealnego kompletu polecić złapanie akumulatora za stopkę od dołu sosując wkręt do mocowania rur plus motylek dla ułatwienia montażu i kawałek blachy łapiący tak jak w samochodzie.
Obrazek

Niestety u mnie jest to niemożliwe bo ten aku żelowy nie posiada stopki (jest prosty do samego dołu), więc aby go ustabilizować pozostaje go wstawić w przykręcone narożniki skrzyniowe i od góry umocować paskiem lub przynajmniej gumą.
Kia Ceed I SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2020 - 2 nocki, 117 km
2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2008-2017 - 124 nocki, 14103 km

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1414
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » czwartek, 1 cze 2017, 00:04

Przyczepa "hula" a w wątku trochę cicho więc trzeba trochę uzupełnić :)
Zgodnie z wcześniejszymi planami, w miejscu tradycyjnego hamaka zostały zainstalowane nosze wojskowe które mają dużo większą wytrzymałość (testowałem osobiście :lol: ) ale jednocześnie posiadają rozpórki rur nośnych co powoduje że materiał na noszach jest cały czas napięty. Zamiast oryginalnych uchwytów (niedostępne) zastosowałem deski w których są zrobione gniazda na rączki noszy. Nosze mogą być rozłożone (do spania) ale na dzień można je złożyć tzn zsunąć pod okno i wówczas możemy korzystać ze stolika "kawowego" po złożeniu łóżka dolnego lub jadąc w trzy osoby całkowicie usunąć z przyczepy. W chwili obecnej 10 dni testów i wszystko jest w porządku.
P1040197.JPG

P1040199.JPG

Nad noszami ok 12-15 cm w tylnej ścianie w świetle szyby została zainstalowana (demontowalna) bariera, by osoba śpiąca na górnym poziomie nie wypchnęła przypadkiem okna.
Aby chronić się od owadów, zainstalowane zostały kotki i moskitiera w wywietrzniku dachowym, ponieważ biały plastik na drucie od moskitiery był popękany i niezbyt ładnie to wyglądało, skruszyłem go i na drut naciągnąłem koszulkę termokurczliwą.
Z zewnątrz przyczepy założone zostały nowe kliny ozdobne i plastikowe końcówki, pęknięte przednie okno zostało na razie sklejone, wszystkie zawiasy okienne zostały przykręcone na nowe śruby nierdzewne i taśmę butylową.
Na zewnątrz przyczepy miała być instalowana "profesjonalna lampa kempingowa" ;) ale gdy zorientowałem się w cenach takich, z żarówkami ledowymi (cena w granicach 85-110PLN) to stwierdziłem że zastosuję jednak poprzedni patent z zapiekanki z zastosowaniem mocnej żarówki ledowej i lampy pozycyjnej na białej podstawie (koszt 5,50 lampa + 6PLN żarówka) i spokojnie daje radę :)
P1040141.JPG

Ponieważ, do tej przyczepy nie planowaliśmy przedsionka (ze wszystkimi szpargałami mieścimy się w środku, :lol: ) zakupiliśmy do niej tylko daszek (z Łodzi), ale by nie robić sobie bałaganu wewnątrz przyczepy rurkami od niego, na dyszlu pomiędzy budą a kufrem zainstalowałem rurę-schowek. Teraz spokojnie wchodzą tam wszystkie rurki, kije-druty do pieczenia kiełbasek na ognisku, młoteczek gumowy i śledzie ze sznurkami.
P1040138.JPG
Kia Ceed I SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2020 - 2 nocki, 117 km
2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2008-2017 - 124 nocki, 14103 km

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2395
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: stachu_gda » czwartek, 1 cze 2017, 07:20

Ruciak fajnie Ci to wyszło.

Awatar użytkownika
Zielony
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 533
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 10:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: Zielony » czwartek, 1 cze 2017, 10:09

Ruciak76, mógłbym Cię prosić o zrobienie w wolnej chwili dokładniejszych zdjęć pokazujących oświetlenie przedsionka? Niekoniecznie idealnie z bliska, ale żeby było widać jak to pasuje do przyczepy. Stoję przed momentem zakupu jakiejś lampy, ale ceny deykowanych rzeczywiście potrafią odstraszyć... :0

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1414
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: ruciak76 » czwartek, 1 cze 2017, 21:56

Zielony pisze:Ruciak76, mógłbym Cię prosić o zrobienie w wolnej chwili dokładniejszych zdjęć pokazujących oświetlenie przedsionka? ...

Bardzo proszę:
P1040353.JPG

P1040354.JPG

P1040355.JPG

Dodam, że lampa wraz ze zwykłą żarówką występuje również w ofercie sklepu internetowego Niewiadów http://www.niewiadow.com.pl/pl/p/Lampa-LO110PP-obrysowa-Indeks-1AKLA00-026/123, jednak w sklepach z częściami rolniczymi bez żarówki jest o połowę tańsza.
Do lampy zainstalowałem żarówkę ledową C10W o parametrach:
12 SMD 5630
moc: 0,7W
jasność: 360-380 lm
i wymiarach 42mm x 17mm
P1040359.JPG

Uważam że światła jest wystarczająco by funkcjonować przed przyczepą, testy odbyły się na tegorocznej Majówce w Kotlinie Kłodzkiej :lol:
Kia Ceed I SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2020 - 2 nocki, 117 km
2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2008-2017 - 124 nocki, 14103 km

dzin1975
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2401
Rejestracja: sobota, 20 wrz 2014, 13:05
Lokalizacja: Sobków,świętokrzyskie

Re: Była N132t, jest N126e, czas na remont N126N

Postautor: dzin1975 » czwartek, 1 cze 2017, 22:15

ruciak76 pisze:Uważam że światła jest wystarczająco by funkcjonować przed przyczepą, testy odbyły się na tegorocznej Majówce w Kotlinie Kłodzkiej :lol:

Czasami było za dużo widać :mrgreen:
Marcin
N126n 1990r
n126 off-road
n250c
nB752413HC ;)
DF 125p kombi-1996r
Romet Ogar 200
tylko Polska motoryzacja z zamiłowania
z rozsądku....jakies audi,oraz galloper,oraz multivan :)

viewtopic.php?f=36&t=8614


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości