Remont - ENKA ala IGŁA

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: tantalos » niedziela, 2 kwie 2017, 22:07

Z racji tego że w tym sezonie zawitał u mnie pod laminatem trumavent opiszę moje spostrzeżenia z nim związane.Grzałem tylko w nocy, panel ustawiony na manual i obroty w granicach 2-3.Temperatura na zewnątrz 6 stopni , w środku nie mierzyłem ale nie było gorąco.Wcześniej piec mógł pracować na jednym palniku ale grzał tylko"pół" przyczepy; od połowy w górę i było ciepło.Teraz przy włączonym obiegu piec już musiał chodzić na 2 palniki aby ogrzać całą cepkę od podłogi po dach + 3 bakisty.Przy jednym palniku całe ciepło było wciągane przez vent więc z przedniej obudowy nie leciało prawie nic,dopiero przy drugim palniku dało się wyraźnie odczuć ciepło z przodu pieca.Rano sprawdziłem bakisty a w nich ciepło może nawet za bardzo,muszę przytkać otworki.Materace od spodu suchutkie a dodam że spaliśmy we czwórkę.Szyby były delikatnie zaparowane w 1/4 części na dole a wcześniej leciała po nich woda.Dodam że pogoda była dobra, bezdeszczowa więc i wilgotność mniejsza.Jedyny minus to taki że piec musi zeżreć więcej gazu i potrzebny prąd (aku) ale plusów na razie znacznie więcej.

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2590
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: stachu_gda » poniedziałek, 3 kwie 2017, 07:11

tantalos pisze:Z racji tego że w tym sezonie zawitał u mnie pod laminatem trumavent opiszę moje spostrzeżenia z nim związane.Grzałem tylko w nocy, panel ustawiony na manual i obroty w granicach 2-3.Temperatura na zewnątrz 6 stopni , w środku nie mierzyłem ale nie było gorąco.Wcześniej piec mógł pracować na jednym palniku ale grzał tylko"pół" przyczepy; od połowy w górę i było ciepło.Teraz przy włączonym obiegu piec już musiał chodzić na 2 palniki aby ogrzać całą cepkę od podłogi po dach + 3 bakisty.Przy jednym palniku całe ciepło było wciągane przez vent więc z przedniej obudowy nie leciało prawie nic,dopiero przy drugim palniku dało się wyraźnie odczuć ciepło z przodu pieca.Rano sprawdziłem bakisty a w nich ciepło może nawet za bardzo,muszę przytkać otworki.Materace od spodu suchutkie a dodam że spaliśmy we czwórkę.Szyby były delikatnie zaparowane w 1/4 części na dole a wcześniej leciała po nich woda.Dodam że pogoda była dobra, bezdeszczowa więc i wilgotność mniejsza.Jedyny minus to taki że piec musi zeżreć więcej gazu i potrzebny prąd (aku) ale plusów na razie znacznie więcej.


W pełni potwierdzam spostrzeżenia kolegi odnośnie równomiernego nagrzewania przyczepy - wcześniej u góry był piekarnik, a na dole chłodno. Jak ktoś planuje Trumę, to i niech Trumaventa szuka zawczasu - warto!

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 3 kwie 2017, 12:45

Ja też potwierdzam, że Trumavent świetnie robi robotę. Kiedyś wydawał mi się zbędny w małej przyczepie ale teraz uważam, że jest po prostu konieczny.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: reflexes » poniedziałek, 3 kwie 2017, 12:51

Samo rozprowadzenie ciepła to jedna z jego zalet, a druga o której trzeba pamiętać to ciepła, a nie gorąca obudowa pieca o którą się poparzyłem raz i teraz już nie zapominam włączyć venta gdy włączam piec.

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: tantalos » niedziela, 2 lip 2017, 15:06

Pisałem wcześniej że zlikwiduję duże bakisty i tak też uczyniłem. Wysokość łóżka teraz to 45cm, o 15 wyżej niż normalnie. Zrobiłem to w ten sposób że w każdej chwili mogę zamontować z powrotem oryginalne meble.Cała konstrukcja jest drewniana oprócz klapy która jest z kątowników. Podczas remontu który mnie czeka w przyszłości wiem że klapę zrobię węższą i zamontuję sprężyny gazowe.Jest to na razie wersja próbna ale zdała egzamin na majówce,wchodzi tam naprawdę sporo bagażu i klamotów. Wykonałem też kotwy do pasa sztormowego z karabinkami aby nic się nie odpięło,grubość pręta to 1.5 cm.
Załączniki
20170702_142717.jpg
20170702_142815.jpg
20170702_143930.jpg

Benior
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1857
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: Benior » niedziela, 2 lip 2017, 18:09

Wielka ta skrytka ale jak wygląda operacja gdy są na tym wieku materace i pościel?

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: tantalos » niedziela, 2 lip 2017, 18:24

Pościel jest pod dużym oknem więc podnosi się tylko materace,oczywiście nie na taką wysokość jak na zdjęciu ( takie otwarcie tylko do załadunku) tylko z pół metra.To wystarczy aby coś wyjąć.

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: tantalos » niedziela, 27 sie 2017, 10:34

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad sprawdzeniem najazdu bo nigdy nie był rozbierany i kontrolowany. Jednak nie wiem jak go sprawdzić i czy jest potrzeba przy nim grzebać.Podczas jazdy szarpie ,podczas hamowania czuć uderzenie w hak i hamowanie przyczepy.Czy zamontowany najazd należy mocno ruszać na boki żeby sprawdzić tuleje? A amortyzator? Czy trzeba go zdemontować aby dokonać weryfikacji?

dzin1975

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: dzin1975 » niedziela, 27 sie 2017, 12:18

Zeby sprawdzić luz,delikatnie ruszasz na boki,ew góra-dół. U mnie był taki, ze nie musiałem użyć zbyt dużej siły. Amorka,nie mam pojęcia

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: tantalos » sobota, 9 wrz 2017, 18:48

Do najazdu jeszcze nie doszedłem.Rozebrałem natomiast silnik trumaventa bo na wolnych obrotach delikatnie popiskuje.Myślałem przetoczyć komutator i wymienić łożyska,jednak jest w dobrym stanie a technicznie chyba niewykonalne.Szczotki też dobre a łożysk nie ma,wirnik opiera się w gnieździe obudowy.Pozostaje mi tylko przesmarować gniazda smarem i stąd moje pytanie: jaki smar się nada do wysokiej temperatury?

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: dworek » sobota, 9 wrz 2017, 19:30

...jeśli ośka metalowa i "chodzi" w metalu to grafit albo ceramik, jak łoże nie jest metalowe to lepiej coś na teflonie.

...tak myślę ;)
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: Murano » sobota, 9 wrz 2017, 19:57

;) Masło klarowane znosi wysokie temperatury

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: tantalos » sobota, 9 wrz 2017, 21:17

Akurat masło mam pod ręką ....to ile tego masła?

Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 794
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: misha22 » wtorek, 12 wrz 2017, 19:55

wez cos na siliconie, albo z dodatkiem teflonu, temperatura sie nie przejmuj. Najwyzej dopiszesz do cosezonowych czynnosci obslugowych-)
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: tantalos » wtorek, 12 wrz 2017, 20:29

Akurat nic z tych rzeczy nie mam,w przyszłym tygodniu kupię smar wysokotemperaturowy. Wierz mi że rozbieranie i składanie silniczka trumy do łatwych nie należy.Szczotki są bardzo małe i nie można ich wyjąć aby włożyć wirnik z powrotem,trzeba się nagimnastykować.Poza tym nie ma stojana tylko 2 magnesy które wyjmuje się razem z wirnikiem.
Odnośnie najazdu to zdaje się że jest do regeneracji bo lata we wszystkie strony.To znaczy tragedii nie ma ale wyraźnie czuć luz na zaczepie.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości