Remont u ruciak76
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1681
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Remont u ruciak76
I przyszła pora na remont u mnie.
Ponieważ znalazłem chwilkę czasu, postanowiłem zamieścić i swój skromny remoncik na forum FKN pomimo że się odbył prawie cztery miesiące wcześniej.
Na początek troszkę historii : Pierwsza moja niewiadówka to N132T zakupiona w 2008r (wtedy to właśnie pierwszy raz zalogowałem się na tym forum) niestety przyczepa była z nami zaledwie jeden sezon gdyż po kilku wyjazdach została sprzedana.W 2013 roku przyszła pora na zakup obecnej n126es, przyczepa była wg mnie w bardzo dobrym stanie jak na rocznik 1988, tradycyjnie zaczynała odchodzić tapicerka ale nie było to na tyle tragiczne by nie przejeździć z nią w takim stanie jeden sezon. Czytając forum i słuchając na zlocie w Miedznej porad niektórych z Was stwierdziłem że na sezon 2015 należy ją trochę odświeżyć.
Ponieważ jak to bywa „z kasą krucho” a przyczepka używana jest przez nas w sezonie na dwu tygodniowy wypad letni i może dwa trzy ciepłe weekendy w okresie od czerwca do sierpnia, stwierdziliśmy że idziemy z remontem po kosztach, a więc (wielu mnie pewnie zgani za to )bez jakiegokolwiek ocieplenia wykładzina remontowa.
Na początek zerwałem starą tapicerkę, i wymontowałem górne półki, poluzowałem śruby od szafy by można było podłożyć pod nią tapicerkę nie demontując jej, podobnie jak z resztą pozostałych mebli. Oczyściłem z resztek kleju całą powierzchnię laminatu do tego celu używałem najpierw szpachelki później drucianki na wiertarce. Zakleiłem żywicą (zapobiegawczo) wszystkie miejsca montażu listew aluminiowych i miejsca gdzie laminat jest lekko uszkodzony od zewnątrz (w późniejszym etapie w planach jest szpachlowanie tych miejsc z zewnątrz). Przy okazji skleiłem zdemontowane półki bo wszystkie te wzdłuż przyczepy były częściowo porozklejane. Sprawdziłem jak wygląda podłoga pod gumoleum, na szczęście okazało się że wszędzie jest sucho i bez zapachów, więc nie ruszałem jej. Ogólnie spodziewałem się o wiele gorszego stanu pod tapicerką i gumoleum.
Odtłuściłem rozpuszczalnikiem okolice wgłębień w dachu od środka, by następnie podstemplować pod nie kawałki paneli podłogowych i wpuścić piankę montażową w celu wyrównania powierzchni dachu. Tutaj przy takich pracach sugerowałbym położyć na kawałki paneli kartki papieru by później po zaschnięciu pianki łatwo odeszły deski od pianki – uzyskujemy wtedy super gładką powierzchnię prawie bez konieczności ścinania nadmiaru pianki, wykorzystanie do podstemplowania paneli podłogowych daje nam możliwość uzyskania właściwej krzywizny dachu .
Korzystając pięknej pogody, dociąłem wykładzinę do przyklejenia, najpierw z grubsza na prostokąty które później przymierzając do ścian wstępnie z grubsza obkroiłem do kształtu przyczepy z lekkim naddatkiem do ostatecznego przycięcia po przyklejeniu.
Najpierw przykleiłem półksiężyce na bocznych ścianach nad półkami, następnie przykleiłem dach od przodu przyczepy i dach od tyłu przyczepy obrabiając wstępnie i przyklejając komin włazu. Na warsztat poszła klapa dachowa i przykleiłem brakujące części wykładziny na dachu przyczepy nad szafą i symetrycznie po drugiej stronie włazu dachowego. Następnym etapem było klejenie ściany z bocznym oknem za szafą i lewej ściany przyczepy oraz bocznej ściany po prawej stronie od drzwi przy zlewozmywaku.
W kolejnym etapie wykroiłem wykładzinę pod duże okna i przykleiłem ją , wykleiłem również tylną ścianę szafy i przystąpiłem do montażu uchwytów i mechanizmów otwierania dachu, dopasowałem szczelniejsze uszczelki dachu. Stare oryginalne poszły na śmieci bo nie były zbyt szczelne, a w to miejsce zamontowałem używane uszczelki drzwiowe z malucha, są o wiele szczelniejsze.
Po akcji z wnętrzem, ponieważ pogoda sprzyjała wziąłem się za zewnętrzne poprawki laminatu. Tam gdzie były braki lub spore pęknięcia grożące przeciekami zeszlifowałem je odczyściłem acetonem i zaszpachlowałem szpachlą z włóknem, następnie po zaschnięciu zeszlifowałem i zamalowałem te miejsca białą farbą, niestety ponieważ remont jest niskobudżetowy zaprawki robiłem farbą którą posiadałem więc widać różnicę na zaprawkach ale mi to nie przeszkadza.
Zlikwidowałem drugą wtyczkę na dyszlu (do oświetlenia wewnętrznego) cofając kabel do kufra i tam założyłem gniazdko zapalniczki by można było podłączyć na kempingu lodówkę w przedsionku nie przycinając kabla w drzwiach (w chwili obecnej nie posiadam lodówki na gaz), oczywiście oświetlenie wnętrza na parkingu podczas podróży, podtrzymane jest żelowym akumulatorem 24ah mieszczącym się w przyczepie w pobliżu osi by nie dociążać dyszla. Ponieważ baniak z wodą mieścił się pod zlewem i stwierdziłem że nie jest to zbyt funkcjonalne, został on przeniesiony do kufra na dyszlu, teraz pod zlewem znalazła sobie w końcu miejsce mała turystyczna lodówka.
Na koniec założyłem firanki i zasłonki które były w oryginale i w drogę na pierwszy poremontowy wyjazd którym była III Pielgrzymka Karawaningowa na Jasną Górę
Zapewne to jeszcze nie koniec, bo zawsze jest wiele do zrobienia, ale na tę chwilę wystarczy resztę można sobie podłubać już pomiędzy wyjazdami a jest jeszcze co robić. Puki co jesteśmy zadowoleni (a to chyba najważniejsze) z przeprowadzonych poprawek.
Podsumowując, remont robiony był w marcu 2015 pod gołym niebem wykorzystując pogodne dni, a właściwie popołudnia i trwał 26 roboczogodzin, pochłonął 360 PLN
Ponieważ znalazłem chwilkę czasu, postanowiłem zamieścić i swój skromny remoncik na forum FKN pomimo że się odbył prawie cztery miesiące wcześniej.
Na początek troszkę historii : Pierwsza moja niewiadówka to N132T zakupiona w 2008r (wtedy to właśnie pierwszy raz zalogowałem się na tym forum) niestety przyczepa była z nami zaledwie jeden sezon gdyż po kilku wyjazdach została sprzedana.W 2013 roku przyszła pora na zakup obecnej n126es, przyczepa była wg mnie w bardzo dobrym stanie jak na rocznik 1988, tradycyjnie zaczynała odchodzić tapicerka ale nie było to na tyle tragiczne by nie przejeździć z nią w takim stanie jeden sezon. Czytając forum i słuchając na zlocie w Miedznej porad niektórych z Was stwierdziłem że na sezon 2015 należy ją trochę odświeżyć.
Ponieważ jak to bywa „z kasą krucho” a przyczepka używana jest przez nas w sezonie na dwu tygodniowy wypad letni i może dwa trzy ciepłe weekendy w okresie od czerwca do sierpnia, stwierdziliśmy że idziemy z remontem po kosztach, a więc (wielu mnie pewnie zgani za to )bez jakiegokolwiek ocieplenia wykładzina remontowa.
Na początek zerwałem starą tapicerkę, i wymontowałem górne półki, poluzowałem śruby od szafy by można było podłożyć pod nią tapicerkę nie demontując jej, podobnie jak z resztą pozostałych mebli. Oczyściłem z resztek kleju całą powierzchnię laminatu do tego celu używałem najpierw szpachelki później drucianki na wiertarce. Zakleiłem żywicą (zapobiegawczo) wszystkie miejsca montażu listew aluminiowych i miejsca gdzie laminat jest lekko uszkodzony od zewnątrz (w późniejszym etapie w planach jest szpachlowanie tych miejsc z zewnątrz). Przy okazji skleiłem zdemontowane półki bo wszystkie te wzdłuż przyczepy były częściowo porozklejane. Sprawdziłem jak wygląda podłoga pod gumoleum, na szczęście okazało się że wszędzie jest sucho i bez zapachów, więc nie ruszałem jej. Ogólnie spodziewałem się o wiele gorszego stanu pod tapicerką i gumoleum.
Odtłuściłem rozpuszczalnikiem okolice wgłębień w dachu od środka, by następnie podstemplować pod nie kawałki paneli podłogowych i wpuścić piankę montażową w celu wyrównania powierzchni dachu. Tutaj przy takich pracach sugerowałbym położyć na kawałki paneli kartki papieru by później po zaschnięciu pianki łatwo odeszły deski od pianki – uzyskujemy wtedy super gładką powierzchnię prawie bez konieczności ścinania nadmiaru pianki, wykorzystanie do podstemplowania paneli podłogowych daje nam możliwość uzyskania właściwej krzywizny dachu .
Korzystając pięknej pogody, dociąłem wykładzinę do przyklejenia, najpierw z grubsza na prostokąty które później przymierzając do ścian wstępnie z grubsza obkroiłem do kształtu przyczepy z lekkim naddatkiem do ostatecznego przycięcia po przyklejeniu.
Najpierw przykleiłem półksiężyce na bocznych ścianach nad półkami, następnie przykleiłem dach od przodu przyczepy i dach od tyłu przyczepy obrabiając wstępnie i przyklejając komin włazu. Na warsztat poszła klapa dachowa i przykleiłem brakujące części wykładziny na dachu przyczepy nad szafą i symetrycznie po drugiej stronie włazu dachowego. Następnym etapem było klejenie ściany z bocznym oknem za szafą i lewej ściany przyczepy oraz bocznej ściany po prawej stronie od drzwi przy zlewozmywaku.
W kolejnym etapie wykroiłem wykładzinę pod duże okna i przykleiłem ją , wykleiłem również tylną ścianę szafy i przystąpiłem do montażu uchwytów i mechanizmów otwierania dachu, dopasowałem szczelniejsze uszczelki dachu. Stare oryginalne poszły na śmieci bo nie były zbyt szczelne, a w to miejsce zamontowałem używane uszczelki drzwiowe z malucha, są o wiele szczelniejsze.
Po akcji z wnętrzem, ponieważ pogoda sprzyjała wziąłem się za zewnętrzne poprawki laminatu. Tam gdzie były braki lub spore pęknięcia grożące przeciekami zeszlifowałem je odczyściłem acetonem i zaszpachlowałem szpachlą z włóknem, następnie po zaschnięciu zeszlifowałem i zamalowałem te miejsca białą farbą, niestety ponieważ remont jest niskobudżetowy zaprawki robiłem farbą którą posiadałem więc widać różnicę na zaprawkach ale mi to nie przeszkadza.
Zlikwidowałem drugą wtyczkę na dyszlu (do oświetlenia wewnętrznego) cofając kabel do kufra i tam założyłem gniazdko zapalniczki by można było podłączyć na kempingu lodówkę w przedsionku nie przycinając kabla w drzwiach (w chwili obecnej nie posiadam lodówki na gaz), oczywiście oświetlenie wnętrza na parkingu podczas podróży, podtrzymane jest żelowym akumulatorem 24ah mieszczącym się w przyczepie w pobliżu osi by nie dociążać dyszla. Ponieważ baniak z wodą mieścił się pod zlewem i stwierdziłem że nie jest to zbyt funkcjonalne, został on przeniesiony do kufra na dyszlu, teraz pod zlewem znalazła sobie w końcu miejsce mała turystyczna lodówka.
Na koniec założyłem firanki i zasłonki które były w oryginale i w drogę na pierwszy poremontowy wyjazd którym była III Pielgrzymka Karawaningowa na Jasną Górę
Zapewne to jeszcze nie koniec, bo zawsze jest wiele do zrobienia, ale na tę chwilę wystarczy resztę można sobie podłubać już pomiędzy wyjazdami a jest jeszcze co robić. Puki co jesteśmy zadowoleni (a to chyba najważniejsze) z przeprowadzonych poprawek.
Podsumowując, remont robiony był w marcu 2015 pod gołym niebem wykorzystując pogodne dni, a właściwie popołudnia i trwał 26 roboczogodzin, pochłonął 360 PLN
- Załączniki
Ostatnio zmieniony niedziela, 21 cze 2015, 15:07 przez ruciak76, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
- robert
- Administrator
- Posty: 2980
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont u ruciak76
Możemy umieścić w dziale remonty na WWW FKN?
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4084
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Remont u ruciak76
Też chciałbym wmieścić się w takiej kwocie,ale niestety już dawno ją przekroczyłem
- pawlo fiona n126e
- Fanklubowicz
- Posty: 945
- Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
- Lokalizacja: Mielec
Re: Remont u ruciak76
Elegancko,nie ma jak szybki remont.
Nie to co ja,pierd... się z tym remontem.Pozdrawiamy i do zobaczenia.
Nie to co ja,pierd... się z tym remontem.Pozdrawiamy i do zobaczenia.
- robert
- Administrator
- Posty: 2980
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont u ruciak76
ruciak76 pisze:Odtłuściłem rozpuszczalnikiem okolice wgłębień w dachu od środka, by następnie podstemplować pod nie kawałki paneli podłogowych i wpuścić piankę montażową w celu wyrównania powierzchni dachu. Tutaj przy takich pracach sugerowałbym położyć na kawałki paneli kartki papieru by później po zaschnięciu pianki łatwo odeszły deski od pianki – uzyskujemy wtedy super gładką powierzchnię prawie bez konieczności ścinania nadmiaru pianki, wykorzystanie do podstemplowania paneli podłogowych daje nam możliwość uzyskania właściwej krzywizny dachu.
Bardzo mi się spodobał ten pomysł...
Re: Remont u ruciak76
Fajnie wyszedł Twój remoncik. Pozdrawiam do zobaczenia
To nie prawda, że tylko żółwie i ślimaki wędrują ze swoimi domkami po świecie.
Rzucam wszystko i jadę w Bieszczady
N126n, Golf Plus 1,9 TDI Touran 1,9TDI
2016 - 75 / 6892 km
2017 - 85 / 6820 km
2018 - 81 / 4651 km
2019 - 65 / 4476 km
2020 - 71 / 3230 km
Rzucam wszystko i jadę w Bieszczady
N126n, Golf Plus 1,9 TDI Touran 1,9TDI
2016 - 75 / 6892 km
2017 - 85 / 6820 km
2018 - 81 / 4651 km
2019 - 65 / 4476 km
2020 - 71 / 3230 km
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1681
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: Remont u ruciak76
Zbliża się termin urlopu, a z nim wyjazdu nad morze, w związku z czym postanowiłem trochę zmodyfikować niektóre rozwiązania by były funkcjonalniejsze i zwiększające "komfort" wypoczynku.
Na pierwszy ogień poszło gniazdko 12V z przedniego kufra (z którego zasilam lodówkę turystyczną w przedsionku i jego oświetlenie), gniazdko znalazło swoje nowe miejsce pod podwoziem w miejscu łączenia fartucha i przedsionka.
W następnej kolejności zostało przeniesione pod przyczepę koło zapasowe, które dotychczas podróżowało w jednej z bakist wewnątrz przyczepy zajmując sporo miejsca. Teraz ta bakista spokojnie mieści: przedsionek z rurkami, daszek z rurkami, parasol plażowy, parawan, koce plażowe i pozostaje jeszcze trochę miejsca na drobniejsze rzeczy.
Do zrobienia wieszaka koła wykorzystałem pomysł z mojej bagażówki (gdzie taki sprawdza się od kilku lat z tą różnicą że jest w przedniej części przyczepy w miejscu łączenia paki ładunkowej i dyszla), a co do miejsca montażu częściowo podpatrzyłem pomysł Janka (vvarrior-a) na Zlocie w Sielpii.
Na chwilę obecną jestem zadowolony, po testowej jeździe, koło jest sztywno dociśnięte do podłogi przyczepy,i mam nadzieję że wróci z nami z wyjazdu
Na pierwszy ogień poszło gniazdko 12V z przedniego kufra (z którego zasilam lodówkę turystyczną w przedsionku i jego oświetlenie), gniazdko znalazło swoje nowe miejsce pod podwoziem w miejscu łączenia fartucha i przedsionka.
W następnej kolejności zostało przeniesione pod przyczepę koło zapasowe, które dotychczas podróżowało w jednej z bakist wewnątrz przyczepy zajmując sporo miejsca. Teraz ta bakista spokojnie mieści: przedsionek z rurkami, daszek z rurkami, parasol plażowy, parawan, koce plażowe i pozostaje jeszcze trochę miejsca na drobniejsze rzeczy.
Do zrobienia wieszaka koła wykorzystałem pomysł z mojej bagażówki (gdzie taki sprawdza się od kilku lat z tą różnicą że jest w przedniej części przyczepy w miejscu łączenia paki ładunkowej i dyszla), a co do miejsca montażu częściowo podpatrzyłem pomysł Janka (vvarrior-a) na Zlocie w Sielpii.
Na chwilę obecną jestem zadowolony, po testowej jeździe, koło jest sztywno dociśnięte do podłogi przyczepy,i mam nadzieję że wróci z nami z wyjazdu
Ostatnio zmieniony niedziela, 12 lip 2015, 20:06 przez ruciak76, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
- Paweł(SP7GTU)
- Posty: 111
- Rejestracja: sobota, 24 sie 2013, 19:30
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Remont u ruciak76
Udanego wypoczynku i fajnie cię było poznać w Sielpi.
Toyota Yaris II(1.33)+N126ES
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1681
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: Remont u ruciak76
Ponieważ do "rozpoczęcia sezonu" zostało mniej niż dwa miesiące (IV Pielgrzymka Karawaningowa), korzystając z ładnej pogody w dzisiejsze popołudnie postanowiłem coś podłubać przy przyczepce.
Na ten sezon głównym założeniem było wymienić opony, gdyż te które były na osi pamiętają jeszcze taśmę produkcyjną w Niewiadowie w roku 1988 i pomimo bardzo dobrego bieżnika strach było na nich jeździć.
Za sprawą forumowicza, Paweł(SP7GTU), na jesieni udało się zakupić dwie felgi 13" (pozostałe dwie z polonezowskiego kpl. będą jeździć u Pawła((SP7GTU))
Na felgi założone zostały na razie, trzy sezonowe opony z posiadanej wcześniej osobówki, niewątpliwie zyskam większe bezpieczeństwo jak i fajniejszy wygląd przyczepki.
Na ten sezon głównym założeniem było wymienić opony, gdyż te które były na osi pamiętają jeszcze taśmę produkcyjną w Niewiadowie w roku 1988 i pomimo bardzo dobrego bieżnika strach było na nich jeździć.
Za sprawą forumowicza, Paweł(SP7GTU), na jesieni udało się zakupić dwie felgi 13" (pozostałe dwie z polonezowskiego kpl. będą jeździć u Pawła((SP7GTU))
Na felgi założone zostały na razie, trzy sezonowe opony z posiadanej wcześniej osobówki, niewątpliwie zyskam większe bezpieczeństwo jak i fajniejszy wygląd przyczepki.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Re: Remont u ruciak76
Nie ma to jak alusy... od razu wyglad zyskuje na atrakcyjnosci
Naskrobane Tapatalk'iem.
Naskrobane Tapatalk'iem.
SQ8KMY via Icom D-Star
- Paweł(SP7GTU)
- Posty: 111
- Rejestracja: sobota, 24 sie 2013, 19:30
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Remont u ruciak76
Kolejna na alu polonez, jak ja zazdroszczę.
Cudne rozwiazania szacun
Cudne rozwiazania szacun
N126b z75'
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1681
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: Remont u ruciak76
Teraz jest trochę więcej wolnego czasu, więc można uzupełnić wątek remontowy o modyfikacje które powstały w tym sezonie:
Aby można było korzystać z wypoczynku, w naszej zapiekance, nie koniecznie w miejscach wyposażonych w 220V należało ją wyposażyć przynajmniej w akumulator, i oto okazyjnie pojawiła się żelowa 105Ah bateria w kufrze nad osią przyczepy by nie dociążać dyszla przyczepy. Akumulator spokojnie wystarcza na kilka dni biwakowania używając go do oświetlenia, pompki wody i ładowania telefonów, dodam że całe oświetlenie jakie posiadam w przyczepie składa się ze standardowych lamp ze zwykłymi żarówkami, pewnie przy ledowych było by jeszcze lepiej.
Akumulator podłączony jest do instalacji przyczepy za pomocą najzwyklejszego wyłącznika dwubiegunowego, a więc jest możliwe zasilanie tylko z akumulatora albo tylko z prostownika (transformatora) znajdującego się na wyposażeniu przyczepy. Akumulator nie jest z niego ładowany gdyż jest żelowy i szkoda by było go zniszczyć zwykłym prostownikiem.
Wszystko ładnie, pięknie ale zaczęło mnie wkurzać ciągłe rozwijanie przewodu i mocowanie lampki by mieć światło w przedsionku lub pod daszkiem. Zacząłem szukać oświetlenia które można by było na stałe przytwierdzić do ściany przyczepy nie kalecząc jej zbytnio. Wszelkie lampy karawaningowe to wydatek minimum 65 PLN więc w związku z czym poszedłem w drugą stronę i zakupiłem za 5,50 PLN podpatrzoną lampę u CornBlumenBlau, dołożyłem do niej lustro odbijające które zostało pozyskane z opakowania po plasterkach na opryszczkę i lampa ma się dobrze i świetnie spełnia swoje zadanie. Przymocowana jest do przyczepy za pomocą jednej śruby w związku z czym w laminacie wymagało to tylko zrobienia dwóch dziurek jednej na śrubę a drugiej na kabel, natomiast wyłącznik do niej został umiejscowiony wewnątrz przyczepy w ścianie szafy.
Aby można było korzystać z wypoczynku, w naszej zapiekance, nie koniecznie w miejscach wyposażonych w 220V należało ją wyposażyć przynajmniej w akumulator, i oto okazyjnie pojawiła się żelowa 105Ah bateria w kufrze nad osią przyczepy by nie dociążać dyszla przyczepy. Akumulator spokojnie wystarcza na kilka dni biwakowania używając go do oświetlenia, pompki wody i ładowania telefonów, dodam że całe oświetlenie jakie posiadam w przyczepie składa się ze standardowych lamp ze zwykłymi żarówkami, pewnie przy ledowych było by jeszcze lepiej.
Akumulator podłączony jest do instalacji przyczepy za pomocą najzwyklejszego wyłącznika dwubiegunowego, a więc jest możliwe zasilanie tylko z akumulatora albo tylko z prostownika (transformatora) znajdującego się na wyposażeniu przyczepy. Akumulator nie jest z niego ładowany gdyż jest żelowy i szkoda by było go zniszczyć zwykłym prostownikiem.
Wszystko ładnie, pięknie ale zaczęło mnie wkurzać ciągłe rozwijanie przewodu i mocowanie lampki by mieć światło w przedsionku lub pod daszkiem. Zacząłem szukać oświetlenia które można by było na stałe przytwierdzić do ściany przyczepy nie kalecząc jej zbytnio. Wszelkie lampy karawaningowe to wydatek minimum 65 PLN więc w związku z czym poszedłem w drugą stronę i zakupiłem za 5,50 PLN podpatrzoną lampę u CornBlumenBlau, dołożyłem do niej lustro odbijające które zostało pozyskane z opakowania po plasterkach na opryszczkę i lampa ma się dobrze i świetnie spełnia swoje zadanie. Przymocowana jest do przyczepy za pomocą jednej śruby w związku z czym w laminacie wymagało to tylko zrobienia dwóch dziurek jednej na śrubę a drugiej na kabel, natomiast wyłącznik do niej został umiejscowiony wewnątrz przyczepy w ścianie szafy.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości