Remont u ruciak76

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1681
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Remont u ruciak76

Postautor: ruciak76 » niedziela, 21 cze 2015, 13:35

I przyszła pora na remont u mnie.
Ponieważ znalazłem chwilkę czasu, postanowiłem zamieścić i swój skromny remoncik na forum FKN pomimo że się odbył prawie cztery miesiące wcześniej.

Na początek troszkę historii : Pierwsza moja niewiadówka to N132T zakupiona w 2008r (wtedy to właśnie pierwszy raz zalogowałem się na tym forum) niestety przyczepa była z nami zaledwie jeden sezon gdyż po kilku wyjazdach została sprzedana.W 2013 roku przyszła pora na zakup obecnej n126es, przyczepa była wg mnie w bardzo dobrym stanie jak na rocznik 1988, tradycyjnie zaczynała odchodzić tapicerka ale nie było to na tyle tragiczne by nie przejeździć z nią w takim stanie jeden sezon. Czytając forum i słuchając na zlocie w Miedznej porad niektórych z Was stwierdziłem że na sezon 2015 należy ją trochę odświeżyć.
Ponieważ jak to bywa „z kasą krucho” a przyczepka używana jest przez nas w sezonie na dwu tygodniowy wypad letni i może dwa trzy ciepłe weekendy w okresie od czerwca do sierpnia, stwierdziliśmy że idziemy z remontem po kosztach, a więc (wielu mnie pewnie zgani za to :lol: )bez jakiegokolwiek ocieplenia wykładzina remontowa.
Na początek zerwałem starą tapicerkę, i wymontowałem górne półki, poluzowałem śruby od szafy by można było podłożyć pod nią tapicerkę nie demontując jej, podobnie jak z resztą pozostałych mebli. Oczyściłem z resztek kleju całą powierzchnię laminatu do tego celu używałem najpierw szpachelki później drucianki na wiertarce. Zakleiłem żywicą (zapobiegawczo) wszystkie miejsca montażu listew aluminiowych i miejsca gdzie laminat jest lekko uszkodzony od zewnątrz (w późniejszym etapie w planach jest szpachlowanie tych miejsc z zewnątrz). Przy okazji skleiłem zdemontowane półki bo wszystkie te wzdłuż przyczepy były częściowo porozklejane. Sprawdziłem jak wygląda podłoga pod gumoleum, na szczęście okazało się że wszędzie jest sucho i bez zapachów, więc nie ruszałem jej. Ogólnie spodziewałem się o wiele gorszego stanu pod tapicerką i gumoleum.
Odtłuściłem rozpuszczalnikiem okolice wgłębień w dachu od środka, by następnie podstemplować pod nie kawałki paneli podłogowych i wpuścić piankę montażową w celu wyrównania powierzchni dachu. Tutaj przy takich pracach sugerowałbym położyć na kawałki paneli kartki papieru by później po zaschnięciu pianki łatwo odeszły deski od pianki – uzyskujemy wtedy super gładką powierzchnię prawie bez konieczności ścinania nadmiaru pianki, wykorzystanie do podstemplowania paneli podłogowych daje nam możliwość uzyskania właściwej krzywizny dachu .
Korzystając pięknej pogody, dociąłem wykładzinę do przyklejenia, najpierw z grubsza na prostokąty które później przymierzając do ścian wstępnie z grubsza obkroiłem do kształtu przyczepy z lekkim naddatkiem do ostatecznego przycięcia po przyklejeniu.
Najpierw przykleiłem półksiężyce na bocznych ścianach nad półkami, następnie przykleiłem dach od przodu przyczepy i dach od tyłu przyczepy obrabiając wstępnie i przyklejając komin włazu. Na warsztat poszła klapa dachowa i przykleiłem brakujące części wykładziny na dachu przyczepy nad szafą i symetrycznie po drugiej stronie włazu dachowego. Następnym etapem było klejenie ściany z bocznym oknem za szafą i lewej ściany przyczepy oraz bocznej ściany po prawej stronie od drzwi przy zlewozmywaku.
W kolejnym etapie wykroiłem wykładzinę pod duże okna i przykleiłem ją , wykleiłem również tylną ścianę szafy i przystąpiłem do montażu uchwytów i mechanizmów otwierania dachu, dopasowałem szczelniejsze uszczelki dachu. Stare oryginalne poszły na śmieci bo nie były zbyt szczelne, a w to miejsce zamontowałem używane uszczelki drzwiowe z malucha, są o wiele szczelniejsze.
Po akcji z wnętrzem, ponieważ pogoda sprzyjała wziąłem się za zewnętrzne poprawki laminatu. Tam gdzie były braki lub spore pęknięcia grożące przeciekami zeszlifowałem je odczyściłem acetonem i zaszpachlowałem szpachlą z włóknem, następnie po zaschnięciu zeszlifowałem i zamalowałem te miejsca białą farbą, niestety ponieważ remont jest niskobudżetowy zaprawki robiłem farbą którą posiadałem więc widać różnicę na zaprawkach ale mi to nie przeszkadza.
Zlikwidowałem drugą wtyczkę na dyszlu (do oświetlenia wewnętrznego) cofając kabel do kufra i tam założyłem gniazdko zapalniczki by można było podłączyć na kempingu lodówkę w przedsionku nie przycinając kabla w drzwiach (w chwili obecnej nie posiadam lodówki na gaz), oczywiście oświetlenie wnętrza na parkingu podczas podróży, podtrzymane jest żelowym akumulatorem 24ah mieszczącym się w przyczepie w pobliżu osi by nie dociążać dyszla. Ponieważ baniak z wodą mieścił się pod zlewem i stwierdziłem że nie jest to zbyt funkcjonalne, został on przeniesiony do kufra na dyszlu, teraz pod zlewem znalazła sobie w końcu miejsce mała turystyczna lodówka.
Na koniec założyłem firanki i zasłonki które były w oryginale i w drogę na pierwszy poremontowy wyjazd którym była III Pielgrzymka Karawaningowa na Jasną Górę
Zapewne to jeszcze nie koniec, bo zawsze jest wiele do zrobienia, ale na tę chwilę wystarczy resztę można sobie podłubać już pomiędzy wyjazdami a jest jeszcze co robić. Puki co jesteśmy zadowoleni (a to chyba najważniejsze) z przeprowadzonych poprawek.
Podsumowując, remont robiony był w marcu 2015 pod gołym niebem wykorzystując pogodne dni, a właściwie popołudnia i trwał 26 roboczogodzin, pochłonął 360 PLN
Załączniki
20150117068.jpg
Przed remontem
20150223100.jpg
Po zerwaniu starej tapicerki
20150223102.jpg
Wyrównanie wręg w dachu pianką
20150226107.jpg
Po wyrównaniu dachu
20150310126.jpg
Klejenie tapicerki na wywietrzniku
20150310129.jpg
Początek wyklejania przyczepy
20150317131.jpg
Koniec prac przy dachu
20150317132.jpg
Efekt końcowy
20150404150.jpg
Efekt końcowy
20150410155.jpg
No i uzupełnienie naklejek
Ostatnio zmieniony niedziela, 21 cze 2015, 15:07 przez ruciak76, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2980
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont u ruciak76

Postautor: robert » niedziela, 21 cze 2015, 13:41

Możemy umieścić w dziale remonty na WWW FKN?
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 4084
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Remont u ruciak76

Postautor: tomcat » niedziela, 21 cze 2015, 13:54

Też chciałbym wmieścić się w takiej kwocie,ale niestety już dawno ją przekroczyłem :wink:

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Remont u ruciak76

Postautor: pawlo fiona n126e » niedziela, 21 cze 2015, 13:59

Elegancko,nie ma jak szybki remont.
Nie to co ja,pierd... się z tym remontem.Pozdrawiamy i do zobaczenia.

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2980
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont u ruciak76

Postautor: robert » niedziela, 21 cze 2015, 14:01

ruciak76 pisze:Odtłuściłem rozpuszczalnikiem okolice wgłębień w dachu od środka, by następnie podstemplować pod nie kawałki paneli podłogowych i wpuścić piankę montażową w celu wyrównania powierzchni dachu. Tutaj przy takich pracach sugerowałbym położyć na kawałki paneli kartki papieru by później po zaschnięciu pianki łatwo odeszły deski od pianki – uzyskujemy wtedy super gładką powierzchnię prawie bez konieczności ścinania nadmiaru pianki, wykorzystanie do podstemplowania paneli podłogowych daje nam możliwość uzyskania właściwej krzywizny dachu.


Bardzo mi się spodobał ten pomysł...
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
Nacia
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1203
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2014, 13:08
Lokalizacja: Sieradz

Re: Remont u ruciak76

Postautor: Nacia » niedziela, 21 cze 2015, 14:20

:clap: :clap: Fajnie wyszedł Twój remoncik. Pozdrawiam do zobaczenia :D
To nie prawda, że tylko żółwie i ślimaki wędrują ze swoimi domkami po świecie.
Rzucam wszystko i jadę w Bieszczady :)
N126n, Golf Plus 1,9 TDI Touran 1,9TDI
2016 - 75 / 6892 km
2017 - 85 / 6820 km
2018 - 81 / 4651 km
2019 - 65 / 4476 km
2020 - 71 / 3230 km

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1681
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Remont u ruciak76

Postautor: ruciak76 » niedziela, 12 lip 2015, 16:22

Zbliża się termin urlopu, a z nim wyjazdu nad morze, w związku z czym postanowiłem trochę zmodyfikować niektóre rozwiązania by były funkcjonalniejsze i zwiększające "komfort" wypoczynku.
Na pierwszy ogień poszło gniazdko 12V z przedniego kufra (z którego zasilam lodówkę turystyczną w przedsionku i jego oświetlenie), gniazdko znalazło swoje nowe miejsce pod podwoziem w miejscu łączenia fartucha i przedsionka.
IMG_5177.JPG
Miejsce montażu gniazdka 12v

W następnej kolejności zostało przeniesione pod przyczepę koło zapasowe, które dotychczas podróżowało w jednej z bakist wewnątrz przyczepy zajmując sporo miejsca. Teraz ta bakista spokojnie mieści: przedsionek z rurkami, daszek z rurkami, parasol plażowy, parawan, koce plażowe i pozostaje jeszcze trochę miejsca na drobniejsze rzeczy.
Do zrobienia wieszaka koła wykorzystałem pomysł z mojej bagażówki (gdzie taki sprawdza się od kilku lat z tą różnicą że jest w przedniej części przyczepy w miejscu łączenia paki ładunkowej i dyszla), a co do miejsca montażu częściowo podpatrzyłem pomysł Janka (vvarrior-a) na Zlocie w Sielpii.
Na chwilę obecną jestem zadowolony, po testowej jeździe, koło jest sztywno dociśnięte do podłogi przyczepy,i mam nadzieję że wróci z nami z wyjazdu :lol:
IMG_5178.JPG

IMG_5181.JPG

IMG_5182.JPG

IMG_5180.JPG

IMG_5183.JPG
Ostatnio zmieniony niedziela, 12 lip 2015, 20:06 przez ruciak76, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km

Awatar użytkownika
Paweł(SP7GTU)
Posty: 111
Rejestracja: sobota, 24 sie 2013, 19:30
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Remont u ruciak76

Postautor: Paweł(SP7GTU) » niedziela, 12 lip 2015, 16:49

:thumbup: Udanego wypoczynku i fajnie cię było poznać w Sielpi.
Toyota Yaris II(1.33)+N126ES

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1681
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Remont u ruciak76

Postautor: ruciak76 » poniedziałek, 15 lut 2016, 18:56

Ponieważ do "rozpoczęcia sezonu" zostało mniej niż dwa miesiące (IV Pielgrzymka Karawaningowa), korzystając z ładnej pogody w dzisiejsze popołudnie postanowiłem coś podłubać przy przyczepce.
Na ten sezon głównym założeniem było wymienić opony, gdyż te które były na osi pamiętają jeszcze taśmę produkcyjną w Niewiadowie w roku 1988 i pomimo bardzo dobrego bieżnika strach było na nich jeździć.
Za sprawą forumowicza, Paweł(SP7GTU), na jesieni udało się zakupić dwie felgi 13" (pozostałe dwie z polonezowskiego kpl. będą jeździć u Pawła((SP7GTU))
Na felgi założone zostały na razie, trzy sezonowe opony z posiadanej wcześniej osobówki, niewątpliwie zyskam większe bezpieczeństwo jak i fajniejszy wygląd przyczepki.
Załączniki
IMG_5504.JPG
Stare koła
IMG_5508.JPG
Nowe koła
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km

Awatar użytkownika
Robcio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 400
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2014, 13:13
Lokalizacja: Lublin

Re: Remont u ruciak76

Postautor: Robcio » poniedziałek, 15 lut 2016, 19:08

Nie ma to jak alusy... od razu wyglad zyskuje na atrakcyjnosci :-)

Naskrobane Tapatalk'iem.
Obrazek
SQ8KMY via Icom D-Star

Awatar użytkownika
Paweł(SP7GTU)
Posty: 111
Rejestracja: sobota, 24 sie 2013, 19:30
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Remont u ruciak76

Postautor: Paweł(SP7GTU) » poniedziałek, 15 lut 2016, 22:33

I Gitara!!!.
Toyota Yaris II(1.33)+N126ES

zolwik
Posty: 34
Rejestracja: sobota, 6 lut 2016, 11:51
Lokalizacja: Gdynia

Re: Remont u ruciak76

Postautor: zolwik » wtorek, 16 lut 2016, 09:36

Kolejna na alu polonez, jak ja zazdroszczę.
Cudne rozwiazania szacun
N126b z75'

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1681
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Remont u ruciak76

Postautor: ruciak76 » niedziela, 2 paź 2016, 14:48

Teraz jest trochę więcej wolnego czasu, więc można uzupełnić wątek remontowy o modyfikacje które powstały w tym sezonie:
Aby można było korzystać z wypoczynku, w naszej zapiekance, nie koniecznie w miejscach wyposażonych w 220V należało ją wyposażyć przynajmniej w akumulator, i oto okazyjnie pojawiła się żelowa 105Ah bateria w kufrze nad osią przyczepy by nie dociążać dyszla przyczepy. Akumulator spokojnie wystarcza na kilka dni biwakowania używając go do oświetlenia, pompki wody i ładowania telefonów, dodam że całe oświetlenie jakie posiadam w przyczepie składa się ze standardowych lamp ze zwykłymi żarówkami, pewnie przy ledowych było by jeszcze lepiej.
Akumulator podłączony jest do instalacji przyczepy za pomocą najzwyklejszego wyłącznika dwubiegunowego, a więc jest możliwe zasilanie tylko z akumulatora albo tylko z prostownika (transformatora) znajdującego się na wyposażeniu przyczepy. Akumulator nie jest z niego ładowany gdyż jest żelowy i szkoda by było go zniszczyć zwykłym prostownikiem.

Wszystko ładnie, pięknie ale zaczęło mnie wkurzać ciągłe rozwijanie przewodu i mocowanie lampki by mieć światło w przedsionku lub pod daszkiem. Zacząłem szukać oświetlenia które można by było na stałe przytwierdzić do ściany przyczepy nie kalecząc jej zbytnio. Wszelkie lampy karawaningowe to wydatek minimum 65 PLN więc w związku z czym poszedłem w drugą stronę i zakupiłem za 5,50 PLN podpatrzoną lampę u CornBlumenBlau, dołożyłem do niej lustro odbijające które zostało pozyskane z opakowania po plasterkach na opryszczkę i lampa ma się dobrze i świetnie spełnia swoje zadanie. Przymocowana jest do przyczepy za pomocą jednej śruby w związku z czym w laminacie wymagało to tylko zrobienia dwóch dziurek jednej na śrubę a drugiej na kabel, natomiast wyłącznik do niej został umiejscowiony wewnątrz przyczepy w ścianie szafy.
Załączniki
20160227418.jpg
20160227421.jpg
20160227417.jpg
20161002_135518.jpg
20161002_135459.jpg
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości