n126e 1984r - przywracanie do świetności
: czwartek, 20 lis 2014, 21:29
aby nie ciągnąć w nieskończoność wątku z "przywitajni", postanowiłem zaczać wątek "remontowy" - choć to na razie raczej za dużo powiedziane - do wiosny chcę odświeżyć przyczepkę tak by bezproblemowo śmigać z nią na zloty zamiast namiotu.
Z początku będę miał kilka pytań do bardziej doświadczonych.
na pierwszy ogień, jako że najważniejszą pracą jaką będę chciał wykonać będzie wyklejenie nowej tapicerki ( i coraz bardziej skłaniam się do zaciśnięcia zębów i zakupu gotowca od allegrowicza darius-przyczepy - po obejrzeniu zdjęć z remontu któregoś z użytkowników jestem w 75% przekonany że to to czego oczekuje - teraz tylko czekam na próbki materiału aby je wymacać i obejrzeć na własne oczy), chciałbym spytać czy podczas zrywania obecnej tapicerki i przygotowań do wyklejania mam ściągać uszczelki (okno dachowe, drzwi ) gdyż te będę chciał wymienić na nowe, czy zrobić to mogę później - po wyklejeniu nową tapicerką?? jak wygodniej waszym zdaniem?
Czy zamawiać tez nowe uszczelki szyb bocznych stałych (razem z klinami?? ) czy można śmiało użyć starych (co najwyżej nagrzewając je aby uplastycznić przed ponownym założeniem - z doświadczenia przy dużych fiatach wiem ze często używane uszczelki szyb nie chcą potem ładnie dolegać)?
nie mogę niestety pozwolić sobie na demontaż teraz i sprawdzenie co jak się będzie zachowywało - chciałbym najpierw zrobić jedno duże zamówienie (tapicerka, uszczelki i inne pierdoły) i postarać się całą zabawę (wyklejenie ścian i ponowne zamocowanie okien bocznych) skończyć w jeden weekend tak aby zwolnic garaż bez obaw że będę trzymał przyczepę bez okien na zewnątrz
i takie ogólne pytanie - na co uważać przy demontażu wnętrza? Jakaś sugerowana kolejność wykonywanych czynności? Jakieś porady - co warto sprawdzić przy takim zakresie prac jak wymiana tapicerki?
Na pewno po wybebeszeniu środka będę z pomocą taty usprawniał elektrykę (głównie wewnętrzną - oświetlenie zewnętrzne działa bez zarzutów) - rozprowadzenie instalacji na nowo, z głową i "pod siebie"
Z początku będę miał kilka pytań do bardziej doświadczonych.
na pierwszy ogień, jako że najważniejszą pracą jaką będę chciał wykonać będzie wyklejenie nowej tapicerki ( i coraz bardziej skłaniam się do zaciśnięcia zębów i zakupu gotowca od allegrowicza darius-przyczepy - po obejrzeniu zdjęć z remontu któregoś z użytkowników jestem w 75% przekonany że to to czego oczekuje - teraz tylko czekam na próbki materiału aby je wymacać i obejrzeć na własne oczy), chciałbym spytać czy podczas zrywania obecnej tapicerki i przygotowań do wyklejania mam ściągać uszczelki (okno dachowe, drzwi ) gdyż te będę chciał wymienić na nowe, czy zrobić to mogę później - po wyklejeniu nową tapicerką?? jak wygodniej waszym zdaniem?
Czy zamawiać tez nowe uszczelki szyb bocznych stałych (razem z klinami?? ) czy można śmiało użyć starych (co najwyżej nagrzewając je aby uplastycznić przed ponownym założeniem - z doświadczenia przy dużych fiatach wiem ze często używane uszczelki szyb nie chcą potem ładnie dolegać)?
nie mogę niestety pozwolić sobie na demontaż teraz i sprawdzenie co jak się będzie zachowywało - chciałbym najpierw zrobić jedno duże zamówienie (tapicerka, uszczelki i inne pierdoły) i postarać się całą zabawę (wyklejenie ścian i ponowne zamocowanie okien bocznych) skończyć w jeden weekend tak aby zwolnic garaż bez obaw że będę trzymał przyczepę bez okien na zewnątrz
i takie ogólne pytanie - na co uważać przy demontażu wnętrza? Jakaś sugerowana kolejność wykonywanych czynności? Jakieś porady - co warto sprawdzić przy takim zakresie prac jak wymiana tapicerki?
Na pewno po wybebeszeniu środka będę z pomocą taty usprawniał elektrykę (głównie wewnętrzną - oświetlenie zewnętrzne działa bez zarzutów) - rozprowadzenie instalacji na nowo, z głową i "pod siebie"