Mobil-Zasada remontuje!

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: Mobil-Zasada » środa, 30 wrz 2015, 23:00

Remont już jakiś czas temu dobiegł końca. Większość jest już zrobiona i spełnia moje wymagania. Z rzeczy ważnych brakuje jeszcze koła zapasowego pod podłogą. Uchwyt własnej produkcji czeka już poskręcany, trzeba go jedynie w kilku miejscach poprawić spawami i pomalować. Ale to drobnostka już na wiosnę.

A oto nasza przyczepka podczas swojej pierwszej próby:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Za rok ambitniejsze plany wyjazdowe. Czy się spełnią? Zobaczymy.

Wszelakie poprawki remontowe będą aktualizowane najprawdopodobniej na wiosnę :wink:
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: vvarrior » środa, 30 wrz 2015, 23:43

Robi wrażenie:)... oczywiście pozytywne. Fascynują nas zawsze żywe kwiatki lub ziółka w przyczepie. Ale boimy się że w skaczącym pingpongu natka z korzeniem się w doniczce zamieni... a jednak można:).

...
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4375
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: CornBlumenBlau » czwartek, 1 paź 2015, 07:03

Świetne wykończenie, te dodatki, motylki... Kolorystycznie wszystko gra, od razu widać tam kobiecą rękę :D
Muszę przyznać, że bardzo mi się podoba.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: reflexes » czwartek, 1 paź 2015, 07:06

Janku ale to jest wyrób ziołopodobny made by ikea :D :D o ile mnie wzrok nie myli. Masz tego całkiem spory wybór i możesz wozić w pingpongu bez obawy o jego kondycję.
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/90055093/
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/categ ... ion/20492/

Edit:
Przyczepka oczywiście bardzo ładna. Coraz bardziej mi się podobają białe meble w przyczepie, bo dużo jaśniej się robi. Chyba jakieś malowanie w pałacu zrobię :)

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: Mobil-Zasada » czwartek, 1 paź 2015, 18:38

Dokladnie tak jak mówisz, to roslinka z Ikei. Sztuczna.
Dzieki za mile słowa. :)

Osobiście ciekaw jestem kondycji tych mebli po kilku sezonach. Sa miejsca, gdzie farba ma prawo odchodzić. W miejscu gdzie drzwiczki sie domykaja na przykład. Na podłodze wozilismy chlodziarke samochodowa, byla przypieta ekspanderem. No i lekko obrysowala podstawę rozkladanego lozka. No ale cóż... Przyczepa pracuje w czasie jazdy. Szczególnie ze jedyny punkt amortyzacyjny to opona.
Mimo tego, Niewiadowka za moim samochodem prowadzi sie idealnie, stabilnie czy to na równych drogach czy na tych gorszych. :)
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 658
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: Drednot » czwartek, 1 paź 2015, 23:57

Remont cymes. Gratulacje. Udało się uszczelnić wszystko?
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: RAFALSKI » piątek, 2 paź 2015, 12:34

Bardzo mi się podoba Twoja przyczepa, fajne wnętrze. Gratulacje :D

Mobil-Zasada pisze:Niewiadowka za moim samochodem prowadzi sie idealnie, stabilnie czy to na równych drogach czy na tych gorszych. :)

Masz świetne auto do jazdy z przyczepą. Wóz z tylnym napędem (!) to moim zdaniem najlepszy holownik. Pokonywanie zakrętów tylnonapędowym samochodem (przy dobrej pracy gazem i dobraniu odpowiedniego przełożenia) to czysta przyjemność, nawet z przyczepą. Poza tym, Omega nieźle się prowadzi, jeździłem dwoma generacjami, A i B.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: reflexes » piątek, 2 paź 2015, 12:38

Osobiście ciekaw jestem kondycji tych mebli po kilku sezonach. Sa miejsca, gdzie farba ma prawo odchodzić. W miejscu gdzie drzwiczki sie domykaja na przykład. Na podłodze wozilismy chlodziarke samochodowa, byla przypieta ekspanderem. No i lekko obrysowala podstawę rozkladanego lozka. No ale cóż... Przyczepa pracuje w czasie jazdy. Szczególnie ze jedyny punkt amortyzacyjny to opona.
Mimo tego, Niewiadowka za moim samochodem prowadzi sie idealnie, stabilnie czy to na równych drogach czy na tych gorszych. :)

Niestety nie liczyłbym na trwałość. W przyczepie jest mało miejsca więc ciągle się czym puka stuka itp i na pewno za kilka sezonów trzeba będzie jakieś poprawki zrobić.

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1934
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: Fiacior75 » piątek, 2 paź 2015, 16:28

No no pięknie!!! Gratuluje!! naprawde bardzo mi się podoba wnętrze i pomysły jakie tam wprowadziłeś. Jestem na etapie remontu mojej cepki i po obejrzeniu twoich zdjęć jeszcze bardziej sie nakręcam i mobilizuje!!! :D pozdrawiam.
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: Mobil-Zasada » piątek, 2 paź 2015, 17:15

Drednot pisze:Remont cymes. Gratulacje. Udało się uszczelnić wszystko?


Jeszcze przed wyjazdem uszczelniałem silikonem listwy alu przód/tył, coś tam przesmarowałem tylne światło podświetlenia tablicy, boczne okna. Niestety nie jest idealnie, ponieważ silikon zrobił się żółtawy. Nie boli mnie to o tyle mocno, że zdaję sobie sprawę iż w moim remoncie nie zajmowałem się skorupą. Gdybym robił profeskę od A do Z to ten silikon by mi bardzo przeszkadzał.

Jeszcze leci woda na tylnej ścianie w dwóch miejscach. Oceniam iż jest to śruba mocowania uchwytu manewrowego oraz mocowanie trzeciej lampy stop. W wolnej chwili muszę te śruby odkręcić i przesmarować silikonem. Powinno być cacy.

RAFALSKI pisze:Masz świetne auto do jazdy z przyczepą. Wóz z tylnym napędem (!) to moim zdaniem najlepszy holownik. Pokonywanie zakrętów tylnonapędowym samochodem (przy dobrej pracy gazem i dobraniu odpowiedniego przełożenia) to czysta przyjemność, nawet z przyczepą. Poza tym, Omega nieźle się prowadzi, jeździłem dwoma generacjami, A i B.


Jestem z Omegi naprawdę zadowolony. Może to Was zdziwi, ale to moje pierwsze auto. Odkąd zrobiłem prawko jeździłem co miałem pod ręką, sporo też jeździłem Cinquecento (od taty). Aż w końcu kupiłem omegę. Jeżdżę nią już prawie 3 lata i bardzo chwalę. Nie istnieje na rynku moim zdaniem wygodniejszy samochód (może Voyager - ale to już nie limuzyna). Tylko gdyby nie wiele problemów z pierdołami i dużo wydatków na serwisowanie...
Tylny napęd też oceniam pozytywnie. Jedynie warto pamiętać, że nie mam ASR'u w tym aucie. Nie mniej jednak jeszcze nigdy nie straciłem przyczepności tym autem. (nie mówiąc o celowym działaniu :wink: ) Duża masa, duży nacisk, dobre opony - na bezpieczeństwie nie oszczędzałem kupując opony.
Mógłby to być tylko Diesel. Ale zważywszy że Diesle w Omegach nie są dość zachwalanymi motorami to cieszę się bardzo z mojej oszczędnej Omegi na LPG (jeśli tego typu auto można nazwać oszczędnym :D )
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: RAFALSKI » piątek, 2 paź 2015, 17:50

Zgadza się, Omega to bardzo komfortowy wóz. Kupując ją, za rozsądne pieniądze dostajemy kawał naprawdę wygodnego auta. Bolączką są tak jak piszesz "pierdoły", zresztą tak jak w innych oplach z tamtego okresu. Uważam, że bardziej bezawaryjne były starsze Omegi A, również w kwestii silników. Nieśmiertelny motor C20NE R4 8V SOHC trwałością bije na głowę nowszy szesnastozaworowy "dwulitrowiec" a V-ki choć mruczą i pracują świetnie, już nie mają tej jakości co wcześniejsze rzędowe sześciocylindrówki (można by o tym godzinami). Wszystkie Omegi mają wspólną cechę, niestety lubi je "ruda". Mieliśmy w rodzinie Omegę B 2,5 V6 automat z 1999 roku w prawie najbogatszej wersji. To było baardzo usterkowe auto, elektryka leciała często: różne czujniki, centralny zamek, xenony. Automatyczna skrzynia też dała się we znaki. W starym aucie to jeszcze zrozumiałe ale my kupiliśmy ją w 2002 roku od pierwszego właściciela. Trzy letni samochód sypał się jak nastoletni. Mimo wszystko dobrze ją wspominam, Omega to taki "ostatni mohikanin" jeśli chodzi o Opla :D

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: Mobil-Zasada » piątek, 2 paź 2015, 19:31

Ostatnio wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu. Ponad 400zł za czujnik w ASO.
Kiedyś wymieniałem jakiś jeszcze czujnik, bodajże od wału korbowego. Cewkę zapłonową. (te dwa ostatnie nie oryginalne podzespoły)
Mam zepsuty i narazie nie zamierzam wymieniać - czujnik w zbiorniczku wyrównawczym. Ponad 200zł nowy zbiornik z czujnikiem w ASO.
Dwa razy robiłem głowicę. Ale dlaczego to do dzisiaj nie wiem. Winię za to poprzedniego mechanika który ją składał...
Kolektory wydechowy pęknięty na mocowaniu.

Kompresor klimy sie rozszczelnił. 600zł poszło.

Zaraz auto leci do blacharza ze względu na wspomnianą rdzę.

Silniczek krokowy ma problemy. Przepływomierz też nie działa. Silniczek krokowy będę musiał najprawdopodobniej wymienić w końcu. Taka przyjemność to 1000zł. A jak miałeś OPLA, to wiesz że takiego za 200zł nie ma sensu kupować bo to po prostu nie działa...

Nie chce mi się zaglądać jeszcze na moje zapiski, bo znalazłbym pewnie więcej rzeczy...

No ale ok, bo głupio gadać o samochodach w dziale z przyczepami. :wink:

Fakt jest jeden: Duże, wygodne, bogato (choć ten może nie za bardzo...) wyposażone auta kosztują w utrzymaniu. Choć to nie jest koniecznie prawdą. Prawdą jest to, że najwięcej się wydaje na stare samochody. Jednak wiek ma znaczenie. Ale jak naprawimy, będzie jeździło dalej... I oby tak dalej! :)
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: reflexes » piątek, 2 paź 2015, 19:47

Nie wiem jaki jest czujnik w zbiorniku wyrównawczym w Omedze ale kiedyś ojcu się w jakimś aucie zepsuł i też chcieli za niego jak za zboże. Pooglądałem go i okazało się, że czujnik to dwie blaszki, które zatopione w płynie zwierały obwód elektryczny. Dostępu do nich nie było więc zbiorniczek wyciągnąłem i zalałem ciepłą wodą z kilkoma paczuszkami kwasku cytrynowego, zostawiłem na noc i pomogło od ręki i działało do końca.

reflexes z tapatalk

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: Mobil-Zasada » środa, 20 kwie 2016, 11:37

Sezon czas rozpocząć!

Ostatnimi weekendami grzebię w przyczepie przygotowują ją na pierwszy (i niestety jedyny w tym roku dłuższy) wyjazd na majówkę. Głównym elementem jaki przygotowuję to wreszcie uchwyt na koło zapasowe, które znajdzie się z tyłu centralnie pod podłogą. Cały stelaż był przygotowany i poskręcany przed zimą. Teraz należało go pospawać, pomalować, aż w końcu w ten weekend trafi on pod podłogę przyczepy. Razem z kołem oczywiście. :D
Poza tym drobnostki, małe naprawy... Oraz pierwsze mycie przez sezonem.

Zdjęcia już po weekendzie. :)
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mobil-Zasada remontuje!

Postautor: Mobil-Zasada » wtorek, 26 kwie 2016, 00:11

Uchwyt gotowy. Konstrukcja składa się z trzech części, dwóch pionowych i jednej poziomej - na której leży koło. Dodatkowo koło jest do niej spięte pasem. (pas przebiega przez specjalnie wspawane oczka, więc nie ma prawa się zsunąć).
Podwieszone koło trzyma się na grubej śrubie. Dla ułatwienia jest to ten sam rozmiar śruby co śruby w kole, więc można używać klucza do kół. Jest przewidziane miejsce na kłódkę.

Pewnie niektórzy spytają po co taka konstrukcja. Otóż po to że taka mi po prostu przyszła do głowy. Materiał wykorzystałem swój. Wiem ze wielu z forumowiczów adaptuje podwieszane uchwyty z francuskich aut, to może jest łatwiejszym zabiegiem. Ale ważne że role swoją spełnia i obym nigdy nie musiał się do tego trzeciego koła dostawać.

Obrazek Obrazek Obrazek
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości