Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: vvarrior » wtorek, 8 kwie 2014, 11:20

Super wykonanie. Ja właśnie rozkminiam taki sam lub podobny układ świateł tylnych. Z tym że zastanawiam się czy jako trzecią lampe z lewej nie zrobić przeciwmgielnej a z prawej cofania. Przez dynie przeszło mi też umieszczenie tych dodatkowych nad oryginalnymi żeby tworzyły trójkąty bo nie wiem czy w rzędzie nie wypadają akurat na ścianie kufra jeśli są wpuszczane. Ale to będę mógł wymierzyć dopiero w niedzielę.
Lada Niva 1.7 2010 +n126e+n250c+n132l
RemontN132t
RemontN126n
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 5785
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: Murano » poniedziałek, 14 kwie 2014, 09:48

Kolejna sobota minęła przy pracach z Niewiadówką.
Założyłem polakierowane kola na felgach od 125p (13") i nowe opony (bieżnikowane 155/70/13) prawie nie używane. Do tego kołpaczek na felgę od 125p. Z czasem koła dostaną chromowane dekle i biały pasek na oponę ale na razie jest tak.
Jakby ktoś potrzebował 2 oponki w stanie takim jak moje na zdjęciach to mam wolne 2 sztuki bo musiałem kupić komplet od sprzedawcy, info na PV.
Do kompletu doszły nowe chlapacze.
No i wreszcie daszek został "obity" i "okuty" w odnowione zawiasy i zawitał na swoje miejsce.
Nie wiem czy to niedokładność wykonania czy podczas remontu jakieś zmiany zaszły ale dach po zamknięciu odstawał jakieś 1,5 cm od krawędzi budy... :x
Nawet zapicie na zapinki nie pomagało ale wymyśliłem i na to patent - uszczelka od malucha :D i teraz pięknie dolega i jest szczelny.
Ponadto zamontowałem drugą boczną szybkę i do porządku kufer z wycięciem na klucz do opuszczania koła zapasowego.

TADAM....!!!

Obrazek

Nowa tablica :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jakby ktoś potrzebował 2 opony lub kompletnie nieużywany zlew i kuchenkę gazową z mojej n126e to zapraszam na HANDELEK :D
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 311
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: Mobil-Zasada » piątek, 30 maja 2014, 15:05

Jestem pod wrażeniem tego projektu przyznam szczerze. Ja się nie prezentowałem tutaj z moją budką, ale też zaczynam remont. Już mam całe wnętrze rozebrane i stoję przed etapem zdjęcia elektryki i założenia nowej instalacji. Niestety jak się okazało w międzyczasie również muszę położyć nową sklejkę na podłogę... Ale nie o tym tutaj.
Zastanawiałem się długo nad doborem lamp i bardzo się waham. Ale może zdecyduję się na fabryczne - w końcu pasują do tej przyczepy. :)
I pytanie mam do Ciebie następujące: jak rozwiązałeś problem światła przeciwmgielnego? Widzę że masz obok siebie dwie czerwone lampy. Czy przeciwmgielne to ta sama lampa co pozycyjna/stop?
I odwieczny problem - podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Chciałbym zachować fabryczną lampę. Lub najlepiej nową fabryczną nabyć, bo stara jest zniszczona. Nie chcę podejmować się malowania bo nie tak łatwo wyjąć szkła, poza tym mam uszkodzoną uszczelkę. Co mi doradzisz na temat tej lampy? :)
Ciągnik: Volkswagen Golf 4 1.9TDI
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
pawko
Posty: 295
Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 16:38
Lokalizacja: Blachownia

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: pawko » piątek, 30 maja 2014, 23:04

Mobil-Zasada pisze:Chciałbym zachować fabryczną lampę. Lub najlepiej nową fabryczną nabyć, bo stara jest zniszczona. Nie chcę podejmować się malowania bo nie tak łatwo wyjąć szkła, poza tym mam uszkodzoną uszczelkę. Co mi doradzisz na temat tej lampy? :)


Też chętnie dowiedziałbym się jak rozwiązałeś problem z uszczelką pod oryginalne oświetlenie tablicy - moja uszczelka rozpada się w rękach, a chciałbym zostawić oryginalną lampkę.
"Co to jest droga to najlepiej dowiedzieć się nogami. A już obowiązkowo bosymi. Dobrze przy tym aby piach nie był ot taki sobie..."

n132d

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 4251
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: CornBlumenBlau » piątek, 30 maja 2014, 23:11

Z tego co pamiętam, to u kolegi z tyłu każde światło jest osobno, kierunkowskaz, pozycja, stop. Różnica chyba tylko w mocy żarówek. Przeciwmgielnego nie ma wcale a wygląd super.
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9 tedei
Touran 1,9 tedei


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 00 / 0000 km

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1808
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: Karolus » sobota, 31 maja 2014, 08:27

CornBlumenBlau pisze:Z tego co pamiętam, to u kolegi z tyłu każde światło jest osobno, kierunkowskaz, pozycja, stop. Różnica chyba tylko w mocy żarówek. Przeciwmgielnego nie ma wcale a wygląd super.



Tylko że z tego co się orientuję to przeciwmgielne światło musi być...

A z tymi trzema na stronę niezły patent i fajnie wygląda...
N126NT - remont :)

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 4251
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: CornBlumenBlau » sobota, 31 maja 2014, 10:30

Z tego co się orientuje, to światło przeciwmgielne jest obowiązkowe dla przyczep rejestrowanych od 1986 roku. W tym wypadku o ile jest wymagane najprościej byłoby bez ingerencji w wygląd zewnętrzny w lewej pozycji zmienić układ na żarówkę dwuwłóknową 5/21w. Wtedy 5w (tak jak w prawej) jako pozycja, 21w jako przeciwmgielne.
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9 tedei
Touran 1,9 tedei


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 00 / 0000 km

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 311
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: Mobil-Zasada » sobota, 31 maja 2014, 15:59

No dokładnie. Albo inaczej - zachować oryginał a trzecia lampa podłączona tylko w mocniejszej wersji - włókno 21W jako przeciwmgielne. Tylko pytanie czy tak może być, czy nie...
Ciągnik: Volkswagen Golf 4 1.9TDI
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 5785
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: Murano » poniedziałek, 9 cze 2014, 20:05

Przeciwmglowego brak, przyczepa z 83" więc nie musi być. Środkowe klosze to pozycja a wewnętrzne to stop. Do zobaczenia w Miedźnej...
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 5785
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: Murano » poniedziałek, 9 cze 2014, 20:42

Moja uszczelka też się rozpadła. Takie lampy stosowano w autobusach Jelcz, w Lublinie i w Polonezie Trucku. Można takie kupić też całe z plastiku. Ja dałem zamiast fabrycznej uszczelki nasza uszczelke U do przyczep, taka jak na brzegach kufra. Nie ma tam szczelnego połączenia a chodziło mi o estetyczne wykończenie krawędzi. Woda przelatuje na wylot, natomiast bardzo dokładnie uszczelnilem Sikaflexem wejście wiązki elektrycznej do budy. Koszt nowej lampy ok 80 zł. Koszt uszczelki U...poniżej 1 zł. Woda w lampie nie stoi bo od razu przelatuje po ścianie przyczepy na dół, zaciski i żarówki sa oddalone i schowane. To jest pionierski pomysł. Zobaczymy.....
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 5785
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: Murano » poniedziałek, 9 cze 2014, 20:47

CornBlumenBlau pisze:Z tego co się orientuje, to światło przeciwmgielne jest obowiązkowe dla przyczep rejestrowanych od 1986 roku. W tym wypadku o ile jest wymagane najprościej byłoby bez ingerencji w wygląd zewnętrzny w lewej pozycji zmienić układ na żarówkę dwuwłóknową 5/21w. Wtedy 5w (tak jak w prawej) jako pozycja, 21w jako przeciwmgielne.

Żarówki dwuwlóknowe w tej oprawce odpadaja bo to sa plaskie oprawki z tylu od przyczepy rolniczej na pojedyncza zarowke. Dlatego mam dodatkowy stop. Po 3 światła na stronie sa z tej właśnie przyczyny ale też mi się to podoba...
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
pawko
Posty: 295
Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 16:38
Lokalizacja: Blachownia

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: pawko » poniedziałek, 9 cze 2014, 23:55

Murano pisze:Ja dałem zamiast fabrycznej uszczelki nasza uszczelke U do przyczep, taka jak na brzegach kufra.
To jest pionierski pomysł. Zobaczymy.....


Świetny pomysł :D
...czyli zostaje kolejny detal, którego nie wymienię na współczesny plastikfantastik :wink:
"Co to jest droga to najlepiej dowiedzieć się nogami. A już obowiązkowo bosymi. Dobrze przy tym aby piach nie był ot taki sobie..."

n132d

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 5785
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: Murano » poniedziałek, 16 cze 2014, 21:49

Takie tam z zakończonego remontu i pierwszego wypadu w Góry Stołowe... enjoy it... :D :D :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Uprzedzając pytania : czemu tak się zapadło...? - - - - przedsionek od 126N... :(

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po 700 km i 5 dniach w górach wróciliśmy cali do domu - egzamin zdany na 5+....do zobaczenia w Mieźnej... :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Manolee
Posty: 4
Rejestracja: czwartek, 19 gru 2013, 20:14
Lokalizacja: Białystok

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: Manolee » poniedziałek, 16 cze 2014, 22:34

Jaka prędkość podróżna i jak spalanie w Fiacie ?
Obrazek
FSO Polonez 2.0MPI, Niewiadów N126E

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1808
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: Karolus » poniedziałek, 16 cze 2014, 22:38

No ja podróżuję tym co w podpisie, 9l ON/100km nie całe... Też lubię "klasyki"...
N126NT - remont :)


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości