Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
łapa
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 144
Rejestracja: piątek, 22 lip 2011, 12:40
Lokalizacja: Katowice

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: łapa » sobota, 1 mar 2014, 23:34

I jak tam murano remoncik :) Daj nam jakieś fotki na pożarcie i zaspokojenie głodu, wszyscy czekamy na nowe wieści z remontu jak starsze babcie na 198277399928 odcinek mody na sukces :mrgreen:

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: Murano » środa, 5 mar 2014, 12:55

Trzymajcie Panowie rękę na pulsie....już niedługo spora dawka foto...:-) Dużo się podziało i zaczyna się czas na radość z początków montażu....

Awatar użytkownika
łapa
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 144
Rejestracja: piątek, 22 lip 2011, 12:40
Lokalizacja: Katowice

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: łapa » środa, 5 mar 2014, 14:15

W takim razie czekamy z niecierpliwością :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addeo
Posty: 129
Rejestracja: środa, 12 lut 2014, 12:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: Addeo » środa, 5 mar 2014, 22:00

Gratuluje zakupu i życzę cierpliwości przy remoncie, ja swoją też niedawno postanowiłem odnowić i wiem czym to pachnie ;)
Adrian
N132t (1979) + Zastava Mediteran (1980) Opcjonalnie V70 (2000)

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: Murano » czwartek, 6 mar 2014, 10:47

A więc rzucam trochę foto-mięsa na pożywkę...<lol>
Tak naprawdę prace ruszyły tuż po świętach Bożego Narodzenia.
Jako, że buda stała w stodole...zimnej stodole to postanowiłem na pierwszy ogień rzucić elementy demontowalne czyli klapa, drzwi, kufer.
Jak wspomniałem wszystko zostało potraktowane 3 rodzajami szpachli oraz wklejkami z maty szklanej od wewnątrz w miejscach obecnych uszkodzeń.
Całość polakierowana lakierami jachtowymi firmy OLIVA. Jedna warstwa podkładu oraz 2 warstwy lakieru bazowego.
Wszystko nakładane wałkiem..... :D i dłuuuuuuuugo obrabiane :( ale o tym w swoim czasie.
Na polakierowanie przyczepy wałkiem, włącznie z jedną warstwą podkładu i jedną lakieru na podłodze od spodu zużyłem 2 puszki podkładu i 4 puszki lakieru bazowego (podkładu po wymieszaniu z utwardzaczem jest ok 820ml a lakieru ok 930ml). Całość bardzo ładnie się utwardza (podkład od 7 dni a lakier po 4 nadaje się do obróbki) a po wyschnięciu i odpowiednim dopieszczeniu daje coś w rodzaju struktury akrylowej wanny lub brodzika, bardzo twarde i gładkie.
A teraz trochę dokumentacji....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na poniższym zdjęciu widać strukturę po wałku.....i tutaj wspomnę trochę o pracochłonności obróbki.
Otóż błąd jaki zrobiłem na początku to rodzaj wałka - użyłem takiego z włosiem na podobiznę wełny barana....jest ok, ładnie kryje ale zostaje dosyć mocna struktura "baranka". Na budę używałem już wałków z gąbki - efekt dużo lepszy ale jest jeden minus.
Na drzwi, klapę i kufer zużyłem jeden wałek a na budę 12!!!!!
Chodzi o to, że piankowe najtańsze wałki nie tolerują rozpuszczalników a na pewno nie chemii z lakieru poliuretanowego OLIVA dlatego po ok 3 metrach kwadratowych odklejała się pianka od korpusu wałka.
Jednak poleca zaopatrzenie się w słuszną ilość tych końcówek (10 cm piankowy wałek ok 5 zł za dwupak :D ) i wymieniać w razie konieczności.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu akurat podkład:
Obrazek

Chciałbym wszystkich, którzy myślą, żę mają super podłogę, szczelną i bez dziur uczulić na to!!!!
Ja też tak myślałem, zacząłem czyścić pod lakier i .....okazało się, że laminat na podłodze ma w kilkudziesięciu miejscach strukturę i wytrzymałość skorupki jajka!!! Pękał pod szmatką.
Po dokładnym obstukaniu śrubokrętem ujawniłem ok 80 dziur i dziurek.... :shock:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz parę słów o moim patencie (wspominałem na początku wątku, że kilka pomysłów mam...)
Oto miejsce i patent na koło zapasowe.
Pomysł tkwił w głowie, kombinowałem z szufladą, korbą i innymi patentami a rozwiązanie zrodziło się jakby samoistnie.
Otóż ten etap prac (oddzielenie ramy od budy) zbiegł się z montażem istalacji LPG w mojej Cytrynie C4 Picasso (taki duży, rodzinny dupowóz).
Jak pewnie wiecie francuzi mają taki kochany patent z kołem zapasowym pod podłogą bagażnika. Jako, że butla właśnie tam teraz zamieszkała, winda służąca do opuszczania i podnoszenia zapasu została zdemontowana z uwagi na brak zapotrzebowania na nią w tym miejscu.
Bardzo szybko, po dorobieniu jednej belki, znalazła zastosowanie w mojej niewiadówce :D :D :D
TADAM!!!!!!

Obrazek
Obrazek

Ale wróćmy do lakierowania.
Poniżej efekt końcowy kufra i drzwi.
Kufer ma nową listwę w aluminiowym profilu a drzwi nowe zawiasy i zabezpieczenie przez zamykaniem. Reszta domyta, spolerowana, wyczyszczona, nasmarowana.
Jak wspominałem obróbka tego lakieru po wałku jest bardzo pracochłonna.
Całość szlifowałem na mokro papierem 500 i 800 aż do uzyskania całkowicie gładkiej matowej powierzchni.
Następnie pasta polerska G3, polerka i jazda....
Efekt końcowy .....:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kilka błyskotek... :D
Obrazek

Resztę zostawiam na jutro...zapraszam

Awatar użytkownika
łapa
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 144
Rejestracja: piątek, 22 lip 2011, 12:40
Lokalizacja: Katowice

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: łapa » czwartek, 6 mar 2014, 13:19

Jestem dla ciebie pełen szacunku :) Wygląda to rewelacyjnie czekamy na dalszy ciąg fotorelacji :)
ps. jeszcze tylko załóż Nowe D124 ;)

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: Murano » czwartek, 6 mar 2014, 15:07

Co do opon- mała niespodzianka... :D. Ale jak powiem że przyczepą ma tworzyć z Fiatem zgrany duet to chyba wszystko będzie jasne :lol:

Awatar użytkownika
łapa
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 144
Rejestracja: piątek, 22 lip 2011, 12:40
Lokalizacja: Katowice

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: łapa » czwartek, 6 mar 2014, 15:44

To już wiem jakie założysz :D abarth :)

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: Murano » czwartek, 6 mar 2014, 16:13

No, abarth to nie będzie. Klasycznie..... Jeszcze nie widziałem n-ki na takim kole a więc będzie to drugi z moich pionierskich rozwiązań

Awatar użytkownika
łapa
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 144
Rejestracja: piątek, 22 lip 2011, 12:40
Lokalizacja: Katowice

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: łapa » czwartek, 6 mar 2014, 17:01

A ja widziałem ;) te same felgi występowały też do malucha R12 tak ,że spokojnie założyłbyś na wąski rozstaw śrub ;)
Jednak ja wole oryginał :)

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: Murano » piątek, 7 mar 2014, 10:41

A więc kolejna porcja fotek:
Poniżej etap podkładowania i lakierowania budy

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po odpowiednim utwardzeniu nadszedł czas na obróbkę lakieru.
Na zdjęciu poniżej widać 3 etapy pracy z powierzchnią. Boczna ściana (ta z barankiem) to efekt po malowaniu wałkiem. Dach jest aktualnie zmatowiony papierem wodnym 500 i 800, natomiast narożnik (to półokrągłe przetłoczenie) wypolerowane odpowiednią pastą i polerką.

Obrazek
Obrazek

Tak wygląda zmatowiony lakier

Obrazek

Efekt końcowy matowienia:

Obrazek

Zaczynamy polerkę :D :D :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak będzie wisiał zapas (pilotażowo sama felga) całkowicie schowany pod kufrem. Mechanizm opuszczania będzie dostępny po otwarciu kufra poprzez mały otwór. Po włożeniu klucza (też pochodzącego z Citroena) można swobodnie opuszczać koło.

Obrazek

Efekt końcowy etapu lakierowania i polerowania wygląda tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na dzień dzisiejszy tyle.
Walczyłem prawie rok (głównie w weekendy) z warstwą zewnętrzną mojej N-ki ale efekt jest dla mnie zadowalający.
Jeśli uznałbym, że stan zakupionej przyczepy jest ok i wymaga tylko "połatania" i posprzątania dzisiaj bym żałował... :(
Cieszę się że mam nowy lakier, zero dziur w laminacie, że pozdejmowałem wszystkie listwy i teraz na nowo, szczelnie je sobie zamontuje.
Ostatnio może mniej się udzielam na forum a więcej czytam ale to się zmieni.
Bardzo dziękuję koledze Budyniowi za obszerne i rzeczowe opisy problemów. już prawie kupiłem te ekrany pod ogrzewanie podłogowe.... :D
Jeśli macie jakieś uwagi, sugestie, pytania, piszcie....
Wkrótce fotorelacja z kolejnych bojów :D

Awatar użytkownika
łapa
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 144
Rejestracja: piątek, 22 lip 2011, 12:40
Lokalizacja: Katowice

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: łapa » piątek, 7 mar 2014, 11:50

Co tu dużo mówić, zdolny chłopak z ciebie ;) Bardzo ładnie to wszystko Ci wyszło, chętnie zobaczył bym twój zestaw gdzieś na zlocie. Tym bardziej ,że mamy taki sam :) Daj znać jak będziesz się wybierał. Ja jestem z Katowic to nie ma daleko:)

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: Murano » piątek, 7 mar 2014, 12:00

Ja na co dzień mieszkam i pracuję w Gliwicach ale bazę remontową mam w Rozalinie (100 km na północ, kierunek Częstochowa,Wieluń).
Jak już na dobre wiosna zawita to co roku zabieram sobie Fiata do Gliwic na tydzień, dwa tak dla frajdy, z przyczepką będzie trochę trudniej.
Ale może w okolicy końca maja, czerwca uda mi się skończyć projekt więc chętnie bym się na jakiś weekend wybrał.
Jak będziesz coś wiedział to daj znać.
Zawsze możemy się Fiatami spotkać i zrobić mini paradę do ślunsku..... :D

Awatar użytkownika
łapa
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 144
Rejestracja: piątek, 22 lip 2011, 12:40
Lokalizacja: Katowice

Re: Niewiadów N126e z 1983r +125p z 1985r.

Postautor: łapa » piątek, 7 mar 2014, 12:13

Będę pamiętał :) Ja szykuje już pomału do sezonu swoją piękność :) Myślałem o takim spotkaniu w Katowicach na 3 stawach jest pole kempingowe, znam parę chłopaków co mają takie zestawy jak my i są z okolicy , tak myślę można by zrobić kiedyś jakiś mini zlot na 2 dni :)
Może nawet nasz kolega smutny126p z FPM by podjechał swoją nową n250 :)

Swoją drogą ja nie wytrzymał bym bez Fiata ani niewiadówki więcej niż parę dni, a co dopiero pomyśleć żebym raz na rok przez tylko 2 tygodnie hehe :)

powiedz w Gliwicach mieszkasz gdzieś bliżej Mikołowa?

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Wątek remontowy Murano Fiat 125p + Niewiadów N126E

Postautor: Murano » piątek, 7 mar 2014, 12:33

Sośnica czyli wylotówka z Gliwic na Mikołów Tychy :D ale zostawmy te gadki na PV.
Jak coś to pisz.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości