Trinio kontra Wieloryb

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » poniedziałek, 24 cze 2019, 14:40

Zaczął się czas składania najazdu, z uwagi na fakt iż nie porobiłem zdjęć i po chwili poszukiwań postanowiłem poprosić o pomoc szanownych forumowiczów czy kojarzycie jakiś filmik lub opis jak poskładać to ustrojstwo i jaki smar użyć, zabezpieczaliście śruby tak aby za jakiś czas porozkręcać bez cięcia. Z góry dzięki za pomoc.

A wygląda to tak ....masakrycznie...ObrazekObrazek

naal

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: naal » poniedziałek, 24 cze 2019, 15:23

Podbij do mnie, to Ci złożę ;)

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » niedziela, 30 cze 2019, 21:45

Dzisiaj skończyłem renowację ramy - nie zdejmowałem budy z ramy, wszystko wykonywane było w pozycji czołganej.
Przeszlifowałem ją i użyłem chemikaliów APP Rstop (neutralizator rdzy niestety w małych opakowaniach) a było potrzeba o wiele więcej, znalazłem odpowiednik tzn. to samo co APP tylko że z rodzinnej fabryki Mipa ROST... Poniżej na zdjęciu efekt końcowy taki sam tylko, że o wiele taniej. Na koniec Hammerite i prowizorka zakończona (choć prowizorki podobno trwają najdłużej) Co do stosowania 2 preparatów antykorozyjnych - nie zauważyłem efektów ubocznych po 2 latach użytkowania.

IMG_20190630_165724.jpg

IMG_20190630_170936.jpg

IMG_20190630_170002.jpg

Awatar użytkownika
Lukasz_b20
Posty: 470
Rejestracja: poniedziałek, 11 lut 2019, 20:08

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: Lukasz_b20 » niedziela, 30 cze 2019, 23:18

Jak dobrze oczyczone to kilka lat wytrzyma nim wyjdzie ruda. Tym bardziej, że przyczepa to nie samochód i w zimę kosmicznych ilości soli z uwagi na postój nie pochłania...

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » niedziela, 22 wrz 2019, 12:42

Element przedstawiony na zdjęciach pochodzi od prętu hamulca najazdowego . Koledzy czy trzeba wymienić ten element podczas remontu najazdu , jaką rolę spełnia i ewentualnie jak się to ustrojstwo nazywa żeby znaleźć na allegro. Z góry dzięki za odpowiedź.
IMG_20190922_122218.jpg
IMG_20190922_122223.jpg


Wysłane z mojego MSP95021 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 464
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: popiolekpolska » niedziela, 22 wrz 2019, 13:29

W środku jest sprężyna i powoduje powrót pręta, czy trzeba wymieniać zależy od stanu sprężyny. W nowszych jest sprężyna gazowa koło ręcznego.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » niedziela, 22 wrz 2019, 13:39

Szukam na Allegro i nie mogę znaleźć jak się takie ustrojstwo nazywa?
I czy wymienialiście amortyzatory? szukam i żaden wymiar mi nie pasuję z dostępnych znalazłem albo mniejsze albo większe.
Na złożonym 270mm na rozciągniętym ok 370.
Przyczepa N 132 z osią Niewiadowską masa do 900kg, gdyż nie zamierzam jej przeciążać.
Będę wdzięczny za pomoc.

I mam taki dylemat:
https://allegro.pl/oferta/amortyzator-o ... 7705968883

czy:

https://allegro.pl/oferta/oryginalny-am ... 7585748024

IMG_20190922_134047.jpg

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 464
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: popiolekpolska » niedziela, 22 wrz 2019, 13:58

W moim siedziały Sachs 28 1700 638 103 i też zastanawiam się nad zielonymi alko, niech się wypowie ktoś kto już zmieniał.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: Murano » niedziela, 22 wrz 2019, 13:59

Zielony oktagon Alko.

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » niedziela, 22 wrz 2019, 14:06

Czyli tańszy czarny jest za mały ?
Kurde próbowałem rozruszać tę sprężynę z beczułki nie idzie - nie sądzę że nie można znaleźć jej na allegro tylko nie wiem jak to nazwać.
Wyszła jeszcze wymiana siłownika z najazdu -
Czy ten będzie dobry?
https://allegro.pl/oferta/amortyzator-s ... 8168905842

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 464
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: popiolekpolska » niedziela, 22 wrz 2019, 14:13

https://sklep.jegger.pl/Shop/Product/37 ... go-30s-90s a tu masz cylinder.
Jeśli masz alko 90s to części są dostępne, a ten z linku jest do knott-a, czy pasuje nie wiem.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » niedziela, 22 wrz 2019, 14:17

dzięki chociaż wiem jak się to nazywa , sprawdzałem mam taki sam dokładnie .
dzięki.

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: Murano » niedziela, 22 wrz 2019, 21:08

trinio pisze:czyli tańszy czarny jest za mały ?

To wogóle jakiś wynalazek jest...
Alko ma 3 kolory, zielony, niebieski i czerwony. Każdy z nich oznacza inną masę przyczepy. Do Twojej zielony jest idealny. Nie kombinuj.

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: TomekN126N » poniedziałek, 23 wrz 2019, 07:12

Ten zielony powinien być na stronie Niewiadowa. Cylindra tez poszukaj tam, albo u Dariusa. Murano ma racje, zielony alko najlepszy i drobna uwaga: do Niewiadówki ze względu na sposób pracy wahacza, stosuje się amortyzatory rozciągające się, a nie tradycyjne, czyli sprężające. Dlatego np. Alko.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » poniedziałek, 23 wrz 2019, 08:44

TomekN126N pisze:uwaga: do Niewiadówki ze względu na sposób pracy wahacza, stosuje się amortyzatory rozciągające się, a nie tradycyjne, czyli sprężające. Dlatego np. Alko.

Dzięki za pomoc, nie wiedziałem o tym.

A czy taki siłownik hamulca jest dobry?

https://allegro.pl/oferta/amortyzator-s ... 8168905842


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości