Remont 126e u vvarriora

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1640
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » piątek, 17 sie 2012, 15:45

Witam.
Korzystając z resztki urlopu na działeczce postanowiliśmy zająć się naszą "nową" Niewiadówką na poważnie.

Obrazek
http://www.th.waw.pl/n126e/image053.jpg

Plan remontu ETAP 1 obejmuje:
1)Demontaż mebli.
- Wykonany. Z pomocą ukochanej całość zajęła nam 50minut. Na szczęście przyczepka była sucha i żadne wkręty nie pordzewiały.
Mocno dociskając wkrętak wszystkie wyszły bez konieczności cięcia czy łamania czegokolwiek.

2) Zerwanie starej tapicerki
- Wykonany. Czas ok 60 minut do pozbycia się resztek gąbki za pomocą szpachelek . Został jeszcze stary klej.

I tu pierwsze pytanie. Czy stary klej szlifować np. druciakiem na wiertarce do włókien czy chwyci go np. NITRO i tyle co zejdzie pod rozpuszczalnikiem zmyć i na to kleić izolację?

3)Wklejenie kantówek w skorupę pod montaż ścian "wucecika"

Wucecik będzie znajdował się w przedniej, lewej części przyczepki. Jego planowane wymiary mierząc po podłodze to 70x100cm. (Podobnie jak to jest w Allcar Ella). Ściany i drzwi będą z płyty meblowej laminowanej.

Do klejenia listwy do ściany chcemy użyć kleju polimerowego Tytan. Potem listwę chcemy przylaminować kilkoma paskami maty z żywicą do burty.
Teraz pytanie czy wystarczy do tego pojedyncza warstwa maty w paskach powiedzmy po 3 cm w odległości np. co 20 cm czy też laminować całe belki?

4) Łatanie ubytków w poszyciu.

W kilku miejscach są powierzchnie jak by z rozklejonym włóknem i zostały uszczelnione dość skutecznie taśmą od zewnątrz przez poprzedniego właściciela.
Obrazek
http://www.th.waw.pl/n126e/image063.jpg


Tu mam pytanie. Czy w tym miejscu wystarczy np. szpachla z włóknem szklanym czy też przyklejać całe maty na nowo od wewnątrz. Stroną zewnętrzną z powodu finansów i czasu i zajmę się w III etapie?

Dodatkowym smutnym elementem okazało się miejsce pewnie wszystkim znane:

Obrazek

http://www.th.waw.pl/n126e/image095.jpg

Wygląda na to że ciekły wkręty pod listwą. I tu pytanie czy to są wkręty i zalaminowane nakrętki czy zwykle blachowkręty kręcone prosto w laminat? Rozumiem że muszę je wykręcić/wymienić na nowe i wkręcić na silikon z powrotem.
Czy w tym miejscu od spodu też mata czy szpachla?

Przy okazji to jest klin który idzie po listwach dachowych, nad wejściem i oknem otwieranym? bo już trochę się zgubiłem w tym temacie.
http://allegro.pl/klin-ozdobny-maskujacy-do-przyczep-niewiadow-i2539337820.html



4)Ocieplenie ekranami zagrzejnikowymi.

Tu chyba wygodniej będzie kleić tymi w arkuszach 50x50cm,choć teoretycznie ciąga izolacja z rolki ma mniej "szpar" przez które ucieka ciepło. Do tego spróbujemy użyć kleju polimerowego tytan.

5)Wyklejenie całości wykładziną remontową (ekspozycyjną)

Tu wiadomo że szkoły są różne. Chcemy przetestować do tego celu klej tapicerski w sprayu. W samochodzie się sprawdził, w domowych poszyciach także.Klej to PERMATEX z Leroy Merlin. Remontówka jest dość cieniutka i trochę obawiamy się plam np. z putaprenu.

Chętni jesteśmy na wszelkie sugestie co do kolejności i arkuszy.
Zakładamy że klejenie podzielimy na etapy i takie tez będą wykroje:
a) Ściana pod oknem otwieranym tylnym.
b) Ściana pod oknem otwieranym przednim
c) Drzwi
d) Daszek otwierany.
e) Ściana od strony wejścia od przodu do szafy.(do kątownika szafy)
f)Szafa
g)Ściana do szafy do końca z zakładką żeby wykładzina weszła pod panel laminatu tylnego okna.
h)Ściana z "wucecikiem" do wklejonej belki i od belki do końca z zakładką pod panel okna tylnego.
i)Sufit z jednego kawałku (tu będzie problem z wykończeniem tego "komina" pod otwierany dach)
j)"Półksiężyce" między pułkami a sufitem.

Każdy arkusz będzie nachodził na siebie bez kleju żeby potem ciachnąć je razem uzyskując równą linie łączenia.


6) Podłoga. Tu zostaniemy na linoleum/gumoleum na piance izolacyjnej (takiej jak pod panele).

Po zerwaniu wykładziny podłogowej ukazał się taki widok:
Obrazek
http://www.th.waw.pl/n126e/image094.jpg



Czarny nalot jest suchy i schodzi lekko pod śrubokrętem. Czy wystarczy przeszlifowanie i pomalowanie np. drewnochronem czy też warto od razu ją wymienić?
U mnie składa się z 3 części i poza jednym miejscem z nalotem jest zdrowa. Rozumiem że podłoga jest przykręcona na wylot do ramy i to także trzyma całą budkę z podwoziem.

Jednak podczas testów z "ostrym deszczem" z ogrodowego węża z pod laminatu tylnego okna otwieranego wyciekło kilka kropel wody. i to tłumaczy źródło nalotu na podłodze.
Czyli czeka mnie rozbiórka i tego elementu. Z tego co wyczytałem to poza wkrętami na górze, śrubami rączek manewrowych i listwą stołu jest on sklejony razem z ramą drewnianą okna?
Ostatnio zmieniony środa, 22 sie 2012, 22:05 przez vvarrior, łącznie zmieniany 1 raz.
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek

piotr05
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1728
Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: piotr05 » piątek, 17 sie 2012, 17:53

srubki od listew sa z nakretkami które sa wlaminowane u mnie ciekło to zalaminowałem zywica niewiem jak sie sprawuje klei w spraju z leroy merlin ale z komfortu sie klei wysmienicie teraz trzeba tylko porównac ceny
Wyjazdy 2018 3170km 19nocek

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1640
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » piątek, 17 sie 2012, 20:53

W LEROY MERLIN klej do tapicerki PERMATEX kosztuje 297gram (objętością puszka ma chyba 500ml) 25PLN. Co do skuteczności przy kontakcie ocieplenie->wykładzina okaże się w najbliższych dniach.
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
zoja
Posty: 271
Rejestracja: poniedziałek, 12 mar 2012, 12:11

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: zoja » sobota, 18 sie 2012, 20:00

1. Na ubytki w laminacie powinna wystarczyć szpachla, wzmocnienie od spodu moim zdaniem jest zbędne.
2. Nakrętki i końce wkrętów M4, mocujących listwy aluminiowe, są szpachlowane i zalaminowane. Pod listwę można założyć taśmę butylową 3x20. Taki butyl to najbardziej długowieczny uszczelniacz.
3. Podłoga jest przybijania gwoździami do drewnianych listew, a cała skorupa przymocowana do ramy za pomocą śrub, które przechodzą również przez podłogą. Jednak wymiana podłogi wydaje się zbędna, warto natomiast zabezpieczyć drewnochronem
4. Resztki kleju lepiej usunąć mechanicznie, tyle ile jest możliwe. Nie warto truć się rozpuszczalnikiem.
5. Listwy do mocowania WC lepiej przylaminować na całej długości.

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1640
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » niedziela, 19 sie 2012, 22:06

Po sobotnim przestoju zrobiliśmy kolejny kroczek.
Na wykładzinie nadkola znaleźliśmy miłą niespodziankę....taki akt urodzenia naszej przyczepki.
Obrazek
Zgodnie z sugestią w poprzednim wątku zdecydowaliśmy się tylko na oczyszczenie poczerniałej deski podłogowej co wymagało jej zdemontowania.
Pod deską poza brudem i wodą prewencyjnie wymienimy jedną beleczkę, która była mokra. Wygląda nieźle ale odeszła bez marudzenia więc ją wymienimy. Obrazek
Gwoździe płyty podłogowej wyszły bez większych problemów choć tak naprawdę wyglądają jak wbite wkręty. Ja podważałem łebki płaskim śrubokrętem wbijając go delikatnie młotkiem. Kiedy gwóźdź odpuścił to łapałem go cęgami bocznymi i podnosiłem na ok 3mm. Potem już tylko łapa do gwoździ i wychodziło bez większego problemu.
Potem przyszedł czas na szlifowanie resztek kleju i gąbki. Ja użyłem do tego celu szczotki drucianej na wiertarce. Nic się nie zapychało tylko trzeba było dość mocno trzymać wiertarkę żeby nie uciekała kiedy trafiała na głębszą warstwę kleju. Po ok. 15 minutach wyglądałem mniej więcej jak te wielkie żółte ptaszysko z Ulicy Sezamkowej :wink: .

Tu uwaga! Konieczna maska i okulary ochronne ale i DOKŁADNE ZABEZPIECZENIE POWIERZCHNI CIAŁA. Teraz i ja wiem co mówię. Niestety o to drugie nie zadbałem do końca bo jak wiadomo pogoda była dzisiaj śliczna 30'C w cieniu, co pokusiło mnie do zdjęcia części gąbkowego opierzenia razem z koszulą.
Teraz powiem że jest masakra! Drobinki waty szklanej powbijały mi się w przedramiona i chyba czekają mnie ciężkie dni. Piecze jak #@$#@.
Ale cóż - sprawa wymaga ofiar.
Całość szlifowania zajęła mi ok 3 godzin. Efekt po godzinie przedstawiał się mniej więcej tak:
Obrazek

Jutro jeśli będę w stanie to czeka nas odkurzanie podłogi (teraz jak to odkurzyć żeby nie wzniecać drobinek maty szklanej w powietrze?), szlifowanie i malowanie a może starczy czasu na wyklejenie wnęk styropianem.
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Jake
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 27 lut 2010, 00:02

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: Jake » niedziela, 19 sie 2012, 22:36

Nie pękaj, 2-3 dni i pieczenie minie, wiem bo sam przezywałem to samo, mialem spodnie i T-shiry przy szlifowaniu, na poczatku zupelnie o tym nie pomyslalem, a jak juz zaczelo piec i swedziec bylo za pozno. Ze zlych informacji, podlogi nie odkurzysz nie wzbijajac waty, oczywiscie nie pyli sie tak bardzo jak przy szlifowaniu, ale rowniez, zarowno szlifowanie jak i odkurzanie pyłu takze wykonywalem w masce i okularach.

Awatar użytkownika
zoja
Posty: 271
Rejestracja: poniedziałek, 12 mar 2012, 12:11

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: zoja » wtorek, 21 sie 2012, 10:04

W starszych przyczepach do mocowania podłogi używane były wyłącznie gwoździe (nie są gładkie), w nowszych gwoździe i wkręty do drewna.

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1640
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » środa, 22 sie 2012, 00:12

U mnie podłoga trzymała się poza śrubami "zamkowymi" właśnie na karbowanych gwoździach ale wyszły bez większych problemów.
Drugi i początek trzeciego dnia remontu to właśnie demontaż i odkurzanie skorupy po szlifowaniu.
Ponieważ część środkowa i przednia jest zdrowa a wkręty i gwoździe nie były skorodowane to zdemontowałem tylko tył i środek a przednia została pomalowana bez odkręcania. Do wydmuchnięcia zanieczyszczeń spod niej użyłem odkurzacza do liści który w pozycji dmuchania wydmuchał zanieczyszczenia na tył przyczepy. Wywierciłem także otwory w skorupie przy nadkolach i przed belkami z tyłu i przodu skorupy żeby woda miała gdzie uciekać.
Na koniec planuję wkleić tam rurki gumowe które utrudnią dostawanie się wody do przyczepy od spodu podczas jazdy w deszczowy dzień.
Same deski podłogi zostały oszlifowane końcówką do wiertarki ze szczotką drucianą, tą samą która szlifowałem ściany i sufit z kleju i pianki.
Potem podłoga została pomalowana.
Obrazek
W czasie kiedy farba pracowała nad swoim schnięciem, grill pracował nad przygotowaniem szaszłyków ja zająłem się lokalizowaniem miejsca przecieku z pod laminatu tylnego okna.
Obrazek
Podczas nawet ostrych ulew budka była sucha jednak podczas ostrego lania szlauchem z pod laminatu tylnego okna pojawiło się kilka kropel. Przyczyna leżała w silikonie położonym nad listwą okna i samej uszczelce. Woda przeciekała w jednym miejscu pod listwą nad oknem a tam dostawała się pod uszczelkę i wypływała ramą okna na dole. Listwa została oczyszczona i położyłem nowy silikon i jak na razie problem rozwiązany.
Potem przyszedł czas na montaż podłogi (nowe śruby zamkowe oraz wkręty czarne do kartongipsu zamiast gwoździ)a potem przyszła pora na pewne :wink: symulacje.
Obrazek
Rozmiar 95x70cm okazał się kompromisem zapewniający pewien poziom luksusu. Przy konstrukcji wucecika po kalkulacji cen i wagi płyty meblowej i innych opcji wybór padł na konstrukcję szkieletową z kantówek obłożonych płyta pilśniowa w kolorze olchy. Będzie to lżejsze i tańsze rozwiązanie.
Potem przystąpiliśmy do klejenie izolacji. Izolacja będzie na bazie ekranów zagrzejnikowych. Na ścianach kleimy klejem polimerowych Dragon.
Na suficie używamy kleju tapicerskiego w spray ponieważ łapie od razu w przeciwieństwie do dragona. Dragona na początku nakładałem szpachelką lub prosto z butelki, najskuteczniejsze jednak okazało się smarowanie skorupy pędzlem po zaznaczonym wcześniej ołówkiem obszarze(żeby nie przeoczyć miejsc gdzie nie został nałożony klej dzieliłem ścianę na sektory) i stopniowe przyklejanie izolacji. Używamy ekranów rozwijanych z belki 10m na 50cm.
Ściana pod oknem kuchennym to 4 arkusze 50x62cm. Sufit od półki do otworu to 50x59cm.
Obrazek
Reszta poszła w całości na ścianę na przeciw wejścia i tym sposobem udało nam się jak na razie uniknąć ścinków. Na tą część pracy zużyliśmy 1L kleju polimerowego Dragon i jedno opakowanie kleju tapicerskiego w sprayu i jedną belkę ekranu (5m^2)
Obrazek
Jutro ciąg dalaszy:)
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Depeche
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 402
Rejestracja: niedziela, 2 sty 2011, 14:39

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: Depeche » środa, 22 sie 2012, 00:47

Zostaw takie ściany, dasz jakieś kolorowe światła i masz statek kosmiczny :lol:

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1640
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » środa, 22 sie 2012, 01:04

Jak bym okleił od zewnątrz to był by ;) American Old School Style.
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Depeche
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 402
Rejestracja: niedziela, 2 sty 2011, 14:39

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: Depeche » środa, 22 sie 2012, 10:22

Hehe, przerobić niewiadówkę na Spartan Manor, tego jeszcze nie grali :)

http://www.flickr.com/photos/leahgiberson/5794085895/

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1640
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » czwartek, 23 sie 2012, 00:39

No i minął czwarty dzień odświeżania naszej przyczepki.
Przed położeniem izolacji do końca prewencyjnie zaszpachlowałem podejrzane miejsca w poszyciu. Użyłem zgodnie z radą z forum szpachli z włóknem szklanym. Maska i rękawiczki KONIECZNE. W dodatku miałem problem z utwardzaczem bo ile to jest 2gramy utwardzacza nie mając wagi ani żadnej miarki?
Moje dwa gramy okazały się pewnie 4 gramami przez co pierwsza partia szpachli utwardziła się zanim powiedziałem " :shock: jak to szybko się utwardza!".
Obrazek
Więc musiałem po tej operacji podszlifować powstałe stalaktyty i poprawić drugą porcją - tym razem utrafiłem chyba 2 gramy bo całość utwardziła się po ok.20 minutach.
Potem już tylko lepienie i docinanie izolacji. Tu zrobiliśmy mały eksperyment i rozrobiliśmy dragona z nitro 1/10. O wiele łatwiej rozprowadzał się pędzlem i jak na razie trzyma.
Obrazek
Obrazek

Jutro dokleimy wycinki potem drzwi i dach otwierany. Jak na razie zużyliśmy dwie rolki ekranu czyli 10m^2 i kawałek + docinki z trzeciej belki.

Dzisiaj kupiliśmy także wykładzinę na tapicerkę. Znaleźliśmy aukcję w cenie za 3 pln za 1m^2. Kupiliśmy 24m^2.
Pytanie tylko jedno. Który klej będzie trzymał remontówkę do dość gładkiej powierzchni ocieplenia? Tapicerski czy polimerowy?
Zrobiliśmy dwie próbki testowe i czekamy do rana na efekty.
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1986
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: jedrek101 » czwartek, 23 sie 2012, 04:25

Nie tam, co bym się czepiał- ale czy na butelce tego kleju nie jest napisane "w razie potrzeby - rozcieńczyć denaturatem"
Nitro to trochę agresywne dla styropianu...

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4367
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: Paczek » czwartek, 23 sie 2012, 05:48

vvarrior pisze:Witam.
Korzystając z resztki urlopu na działeczce postanowiliśmy zająć się naszą "nową" Niewiadówką na poważnie.
.....




Bardzo interesujące i na pewno warto wszystkim pokazać przebieg remontu , dlatego zachęcam do przesłania całego opisu ze zdjęciami na adres Fanklubu. Nasi admini opublikują całość na naszej stronie

http://www.fanklub-niewiadowek.com/form ... niczny.php
Pozdrawiam
Obrazek



WYPOŻYCZĘ , WYNAJMĘ przyczepkę NIEWIADÓW n126e

pisz m.kosierkiewicz@o2.pl
dzwoń 500-216-744

Awatar użytkownika
zoja
Posty: 271
Rejestracja: poniedziałek, 12 mar 2012, 12:11

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: zoja » czwartek, 23 sie 2012, 10:20

Ciekawa jestem wyników testu klejenia. Ja jeszcze zwracam uwagę na odporność termiczną gotowej spoiny, spada ona znacznie ze wzrostem temperatury, a przyczepa potrafi się nagrzać na słoneczku.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Fiacior75, Romlas i 8 gości