Niewiadów Mamut - odbudowa

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » niedziela, 10 lip 2022, 19:05

Pora na małą aktualizację Mamuta.
Od ostatniego postu, po postawieniu budy na ramię, udało mi się wzmocnić podłogę, laminując pęknięcia czyli prawie całość.

274554884_507364727667592_2012595673848324787_n.png

Na swoje miejsce trafiły 2 nowe legary o przekroju 40x70mm i długości 3750mm, czyli biegnące przez całą długość podłogi w specjalnych zagłębieniach, oraz 4 krótsze w poprzek. Niestety nie mam żadnego z tego etapu gdyż prace robione były głównie wieczorami. Na legarach spoczęły 3 arkusze sklejki 9mm o wymiarach 1800x1250mm.
Nie zdecydowałem się na położenie budy na boku, gdyż znacznej powierzchni ściany nie wzbudziły mojego zaufania.
Usunąłem więc szczątki starej zabudowy.

20220511_194015.jpg

Następnie przystąpiłem do wklejania listew 20x20, do których będą mocowane meble, okna i zabudowa WC. Aby wkleić je we właściwych miejscach koniecznym było zaimprowizowanie niektórych elementów zabudowy. (fajnie byłoby już się meblować :mrgreen: )

20220514_153952.jpg
20220517_221521.jpg

Wklejone listwy zostały następnie wlaminowane dzięki czemu ściany odzyskały linię i sztywność.

282675968_3127332184171418_4451380293603584778_n.jpg

Wreszcie można przystąpić do zdzierania starych powłok i szpachlowania.

291696862_570447928020312_1162064784454115932_n.jpg
292585334_1134271674163199_8780100381417349363_n.jpg

Na tym zdjęciu dobrze widać jak buda była szyta. Wszystkie łączenia są teraz wzmocnione od środka, a z zewnątrz rozfrezowane i wyszpachlowane na nowo szpachlą z włóknem szklanym.

Tak wiem, robię trochę inaczej niż wszyscy ale przyczepę też mam trochę inną ;)

W odwiedziny wpadła do nas mniejsza siostra, która zabrała nas na wakacje :mrgreen:

290821608_3279125989022568_6528705054307666402_n.jpg
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » sobota, 16 lip 2022, 11:15

Przymiarka nowych okuć do starego dachu :)

20220716_102507.jpg

20220716_104914.jpg
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Murano » niedziela, 17 lip 2022, 07:14

Nie wiem czy klamry nie za wąsko... Oryginalnie są praktycznie w samych narożnikach. Może lepiej dociska wtedy.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » niedziela, 17 lip 2022, 21:05

W tym miejscu były stare.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » środa, 14 wrz 2022, 19:42

Małymi krokami do przodu. 8-)
20220914_181656.jpg
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: tomcat » środa, 14 wrz 2022, 21:15

Zaczyna wyglądać.
Przy tej kolorystyce czarne szyby robią robotę.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: RAFALSKI » środa, 14 wrz 2022, 23:11

Ciekawie się robi.

Falconi
Posty: 92
Rejestracja: wtorek, 26 paź 2021, 14:27

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Falconi » piątek, 16 wrz 2022, 12:20

Jest duży postęp, bardzo ładnie :) Będzie kosa :)

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Miron EZD » piątek, 16 wrz 2022, 23:05

No tak. Można powiedzieć, że niejedno w życiu widziałem i mało co może mnie zadziwić, ale w tym przypadku muszę zrobić korektę.
Jestem pod wrażeniem.
Kibicuję w dalszych postępach prac.
Może nie komentuję zbyt często ale jestem pod wrażeniem jak to się mówi.
Działaj kolego, chciałbym kiedyś zobaczyć Twoje dzieło na jakimś zlocie.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » niedziela, 7 maja 2023, 21:18

Serwus :D

Po długiej przerwie wracam do prac przy Mamucie.
Między innymi mam do rozwiązania kwestię hamulca najazdowego. Mianowicie mam już nową oś Alko, mam nowy najazd Alko
oś.jpg

zaczep.jpg

i potrzebuję to jakoś połączyć :idea:

W starej osi zmierzyłem linki mają około 770mm i znalazłem takie Alko: https://unitrailer.pl/product-pol-217-L ... 0-966.html
Do tego zapewne potrzebuję orczyka? Takiego? https://unitrailer.pl/product-pol-4725- ... -2361.html
Tulei dystansowej? https://unitrailer.pl/product-pol-4726- ... -2361.html

Oraz pręta, którego niestety nie potrafię znaleźć. Czy podpowiecie jak i gdzie go znaleźć? Jak dobrać długość?

Czy potrzebuję czegoś jeszcze?
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Murano » poniedziałek, 8 maja 2023, 08:53

Linki w 132 mają ok 80 cm długości i wynika to bardziej z szerokości (rozstawu kół) niż z długości ramy.
Co do samych linek to ważny jest system mocowania. Nie wiem jak to wygląda w nowych bębnach ale druga strona w Niewiadowie jest inna, zwykła tulejka stożkowa i nakrętka bodajże 8 mm z kontrą. Także to musisz dopasować. To co pokazałeś może zadziałać z orczykiem i tuleją z linków tylko sprawdź mocowanie w bębnach.
Pręt możesz wykorzystać zwykły gwintowany po całości z metra. Długość dopasujesz sam.
Jedyne co przychodzi mi do głowy teraz to nie pamiętam czy w ramie robiłeś "wieszaki" do pręta...?
Pójdę potem do przyczepy to zrobię zdjęcia.
Edit:
IMG_20230508_091104.jpg
IMG_20230508_091144.jpg
IMG_20230508_091219.jpg

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » poniedziałek, 8 maja 2023, 16:02

Wielkie dzięki!

Ok czyli pręt gwintowany M10 8.8 powinien wystarczyć.
Wieszaków nie mam, ale to nie problem dorobić.
Pozostaje sprawdzić czy ta linka pasuje do tych bębnów.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Murano » poniedziałek, 8 maja 2023, 16:22

Pręta szukaj z nierdzewki lub co najmniej cynkowany. Zaoszczędzi to zabezpieczeń i długo będzie się dobrze prezentował. Sama regulacja też będzie po latach prostsza. U mnie wystaje on poza tylną oś jakieś 30 cm. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie bo do regulacji sporo za dużo tym bardziej, że realizowana jest z przodu przy UN.
Stare linki w Niewiadówkach mają ten plus, że poprzez nakrętki i kawałek gwintu jest regulacja także w części barczykowej bez konieczności gmerania regulatorem w bębnie. Może da się do nowej osi takie zastosować?
Jeszcze jedno mi się rzuciło w oczy , bo na zdjęciu osi nie widać w tym ujęciu - masz w osi te oczka do zablokowania pancerza linek?

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » poniedziałek, 8 maja 2023, 19:41

20230508_193931.jpg


Czy chodzi o to?
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Murano » poniedziałek, 8 maja 2023, 19:54

Leśnowóz pisze:20230508_193931.jpg

Czy chodzi o to?

Nie znam kompletnie budowy nowej osi. To wygląda na mocowanie owszem ale linka tak jak w rowerze musi być zakotwiona pancerzem z obu stron. Czyli to co pokazałeś i na obudowie osi przed barczykiem.
Mocowanie do cięgna można zmodyfikować lub dopasować ale to przy tarczy kotwicznej a bardziej to co jest za nią wewnątrz już nie bardzo.
Dowiedz się może u ludzi handlujących tym towarem.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości