Niewiadów Mamut - odbudowa

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: trinio » środa, 13 kwie 2022, 09:38

Koledzy nigdy nie wiadomo czy wszyscy nie wylądujemy na przeglądzie, pamiętajmy że ustawa miała być wprowadzona z rok temu i zakładała, że wszystkie przyczepy mają mieć przegląd.

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: tomcat » środa, 13 kwie 2022, 11:04

Kolejny atak na kasę :?

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » środa, 13 kwie 2022, 11:05

@TomekN126N

Kolego, bardzo dziękuję za wszystkie uwagi. W wielu kwestiach Ciebie rozumiem.
Ale jest kilka kwestii których nie wziąłeś pod uwagę.
1. Moja przyczepa to nie jest n132
2. Stara rama nie jest wytworem fabryki a jakąś domową modyfikacją ramy od N126, która wyglądała fabrycznie tak:

SmartSelect_20220413-101922_Google.jpg

Jak widzisz nie ma w dyszlu środkowej belki. Przeróbki dokonane w starej ramie są zbiorem części znalezionych na złomie i raczej tak starą ramę traktujmy a nie jako fabryczny wzorzec o przebadanej wytrzymałości.
3. Środkowa belka, o której wspominasz to element dorobiony przez kogoś jako mocowanie koła zapasowego i jego położenie jest podyktowane tą funkcją.
4. Przyczepa jest z roku 1976 i nie posiada nr homologacji, co za tym idzie, nie może od niej odbiegać.
5. Tak moja przyczepa ma bezterminowe badanie i DMC 750KG, ale w przeciwieństwie do wielu innych tej masy dopuszczalnej nie przekroczy.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 794
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: misha22 » czwartek, 14 kwie 2022, 17:02

Domontuj od spodu 2x1.5m tej ażurówki i będzie rozszerzający się na tyle ;) Waga żadna a spokój w głowie.
Jak ma się wygiąć /bo nie wierzę żeby miał się urwać/ to tylko w okolicach pierwszej poprzecznej.
Pozdr.
M
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: trinio » czwartek, 14 kwie 2022, 17:14

A ja tak się zastanawiam, czemu zastosowałeś ażurową ramę; z powodu wagi czy ceny materiałów? I z innej beczki. Dzisiaj oglądałem ramę ciężarówki i w sumie wszystkie takie są. I wiecie co Wam powiem? Jest tak niesamowicie podziurawiona przez śruby do których jest coś przykręcone, że na chłopski rozum powinna się złamać, a ma tonażu przynajmniej 12 t (mówię o Man tgm).
Ps:
A rama mega mi się podoba i mnóstwo pracy włożyłeś. Po zdjęciach z 2 planu spawanie też zapewne nie sprawia Ci trudności i spawy będą pewne.

Edytowano

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » czwartek, 14 kwie 2022, 22:37

misha22 pisze:Domontuj od spodu 2x1.5m tej ażurówki...

Dzięki, chyba tak zrobię dla spokoju całego forum :mrgreen:

trinio pisze:A ja tak się zastanawiam, czemu zastosowałeś ażurową ramę....

Otwory ulżeniowe stosuje się w celu redukcji masy. W technologii cięcia laserem to żaden problem.

Ps. Dzięki, mi też się ta rama podoba a dziś odebrałem ją z cynkowni.
20220414_170015.jpg
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: trinio » sobota, 16 kwie 2022, 10:12

OK a ważyłeś ją, jaka masa - pytam bo też nie chcę przekroczyć 750 kg.

Ważyłeś a włożyłeś to zasadnicza różnica. Prosimy czytać posty przed wysłaniem.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » sobota, 16 kwie 2022, 16:29

Po ocynku rama Mamuta waży 77kg.
O ile dobrze pamiętam rama Wieloryba waży 96kg.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Murano » sobota, 16 kwie 2022, 18:29

Leśnowóz pisze:Po ocynku rama Mamuta waży 77kg.
O ile dobrze pamiętam rama Wieloryba waży 96kg.

No i już zazdroszczę...
Masz 25 kg zapasu na dzień dobry.
Moja po cynkowaniu ważyła właśnie 96 kg. Przed cynkiem po wymianie dyszla na pełny profil zimnogięty 90 kg.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » sobota, 16 kwie 2022, 19:51

Nie no, tylko 19kg ale zawsze coś.
Chociaż faktycznie wstępnie do projektu przyjmowałem, że rama będzie miała 100kg.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » sobota, 23 kwie 2022, 22:30

Z pomocą dwóch najlepszych pomocników, rama trafiła na swoje miejsce :D
20220423_160936.jpg
20220423_173529.jpg
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Murano » niedziela, 24 kwie 2022, 06:30

Już na stałe czy przymiarka?
Patrzę na fotkę i zastanawiam się czy masz miejsce na kufer po założeniu UN? Może ta perspektywa to robi ale wygląda tam ciasno na dyszlu.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » niedziela, 24 kwie 2022, 07:56

Murano pisze:Już na stałe czy przymiarka?
Patrzę na fotkę i zastanawiam się czy masz miejsce na kufer po założeniu UN? Może ta perspektywa to robi ale wygląda tam ciasno na dyszlu.

Przymiarka.
Natomiast co się tyczy kufra to masz rację, jest ciasno. Zrobiłem ramę na wzór starej, a więc dałem ciała, bo dyszel jest jak w n126 - krótki, pod mały kuferek :(
Ale po podniesieniu kufra maksymalnie w górę wszystko zaczyna się już mieścić. Z resztą na starej ramie też był taki podwyższony stelaż pod kufer.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Murano » niedziela, 24 kwie 2022, 08:08

Właśnie widziałem ten patent na starej ramie.
Nie wiem czy dotarłeś do tych informacji na forum ale na standardowej ramie n132 kufer z Enki prawie :mrgreen: się mieści. Jak to mówią "ma chęć...". Ale osoby, które taki montowały musiały kombinować bo kufer albo musi być dosunięty maksymalnie do ściany i pokrywa wtedy haczy o nią przy otwieraniu, albo delikatnie uniesiony albo wycięta "fasolka" w pokrywie aby minęła się z najazdem i kołem manewrowym.
Ja podczas wymiany dyszla wydłużyłem go o 2 cm. Dokładnie tyle brakowało do enkowego kuferka. Nawet miałem kupiony.... Niestety nie było dane tego sprawdzić bo ostatecznie zawitał duży kufer z nowego modelu. I tutaj też mogłem zrobić wcześniej mocowania na dyszlu ale kto to przewidział... :lol: .
Coś wymyślisz.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » niedziela, 24 kwie 2022, 09:33

O właśnie "prawie", to bardzo trafne słowo. :mrgreen:
Niestety nie dotarłem do tej wiedzy zawczasu :?
Ale damy radę. :D
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości