To i ja zabiorę głos na ten temat bo mam swoje spostrzeżenia po powrocie weekendowym z Torunia z niewiadówką.
A więc krótko trasa 2x po 165km:
jazda A1, Stryków - Toruń prędkość +/- 90km/h pogoda bezwietrzna spalanie 6,8 ,
powrót A1, Toruń - Stryków prędkość 110-115km/h spory wiatr czołowy z kąta 45stopni spalanie 9,6. A więc niewątpliwie różnica w spalaniu wiąże się z oporem powietrza, dało się to szczególnie zaobserwować na pomiarze chwilowego spalania gdy jechałem za ekranami i wyjeżdżałem na otwartą przestrzeń. Pomimo utrzymywania tej samej prędkości i niezmienionym nachyleniu drogi spalanie na wskaźniku wzrastało o 1 litr natomiast prędkość zaczynała spadać co wiązało się z dodaniem gazu i kolejnym wzrostem spalania.

Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e Wątek remontowy N126N 2025 - 4 nocki 615 km 2024 - 28 nocek, 2932 km 2008-2023 - 294 nocki, 33592 km