REMONT N126

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: REMONT N126

Postautor: vvarrior » niedziela, 9 lut 2014, 16:40

pawlo fiona n126e pisze:Witam prace nadal trwają przy szafce kuchennej,zostały zamontowane wywietrzniki z wentylatorami według sposobu kolegi zundapp600.ściankę za lodówką wyłożyłem wełną mineralną żaroodporną,kominek od spalin dopasowany.Teraz dokończenie szafki,montaż zlewu.ObrazekObrazekObrazek


Super wykonanie. To jeszcze cały czas przede mną . W szczególności jak doprowadzić kominek. Oglądałem właśnie w markecie rurki miedziane i wyglądały na to że pasują.
A ta wełna jest od razu z folią aluminiową?
Ja zastanawiałem się obiciem samą blachą otoczenia lodówki ale widzę że w tej kombinacji z wełną można łatwiej ukształtować izolacje.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: REMONT N126

Postautor: pawlo fiona n126e » niedziela, 9 lut 2014, 17:14

Wełna jest z folią wykłada się nią komory cieplne w kominkach,fajnie się kształtuje i jest dość gruba folia.Z tą miedzią to nie takie proste,kominek w środku jest ukształtowany przeciw zdmuchnięciu płomienia ciężko to zrobić i ciężko spasować.Poza tym wejście do kratki odprowadzającej spaliny z miedzią nie pasuje.Myślę że kupienie używki mniej problemów i taniej ja dałem za komplet 70 zł.

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: REMONT N126

Postautor: vvarrior » niedziela, 9 lut 2014, 17:31

Ja mam kratkę i rurę skośną ta co idzie do kratki. Brakuje mi natomiast połączenia między lodówką a właśnie tą rurą. I tu muszę jakieś kolanko albo coś wykombinować i widziałem że w miedzi można dobrać kąt.
To przy okazji podpytam. W rurze komina w lodówce jest taka blacha spiralna włożona..ale da się ją wyjąć. Rozumiem że to jest jakiś patent który ma zawirowywać spaliny żeby lepiej wylatały przez komin?
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: REMONT N126

Postautor: pawlo fiona n126e » niedziela, 9 lut 2014, 18:19

Czyli brakuje Ci trójnika,on też jest odpowiednio skonstruowany.Rurka pionowa wchodzi do tej pod kątem i tam jest ścięta pod odpowiednim kątem spróbuje zrobić zdjęcie.ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5858
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Odp: REMONT N126

Postautor: kooba » poniedziałek, 10 lut 2014, 23:02

vvarrior pisze:To przy okazji podpytam. W rurze komina w lodówce jest taka blacha spiralna włożona..ale da się ją wyjąć. Rozumiem że to jest jakiś patent który ma zawirowywać spaliny żeby lepiej wylatały przez komin?

To jest tłumik płomienia. Teoretycznie po to żeby palnik nie miał szans za bardzo się rozpalić. Ja przy składaniu lodówki zapomniałem go włożyć, ale przejeździłem tak pół zeszłego sezonu i nic złego się nie dzieje.

Wymacane na smartphonie

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Odp: REMONT N126

Postautor: pawlo fiona n126e » wtorek, 11 lut 2014, 00:47

kooba pisze:
vvarrior pisze:To przy okazji podpytam. W rurze komina w lodówce jest taka blacha spiralna włożona..ale da się ją wyjąć. Rozumiem że to jest jakiś patent który ma zawirowywać spaliny żeby lepiej wylatały przez komin?

To jest tłumik płomienia. Teoretycznie po to żeby palnik nie miał szans za bardzo się rozpalić. Ja przy składaniu lodówki zapomniałem go włożyć, ale przejeździłem tak pół zeszłego sezonu i nic złego się nie dzieje.

Wymacane na smartphonie

Kolego kooba nie jestem pewien bo nie jestem ekspertem w tej dziedzinie ale to o czym pisze vvarrior to chyba zawirowywać spalin.Który ma zapobiegać zbyt szybkiemu oddawaniu ciepła z płomienia,spaliny maja wolniej przepływać do kominka co za tym idzie oddawać ciepło.Nie włożenie tego zawirowywać spowoduje tylko mniejszą sprawność lodówki. Ale oczywiście nie jestem pewien tego na 100%.Dorzucę jeszcze jedno zdjęcie może lepiej zobrazuje kształt tego trójnika.Ta rurka pionowa wchodzi do środka tej skośnej i jest ścięta mniej więcej pod tym kątem.Dmuchniecie w kominek nie spowoduje zgaszenia płomienia,ponieważ konstrukcja tego trójnika temu zapobiega. Obrazek

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: REMONT N126

Postautor: pawlo fiona n126e » sobota, 15 lut 2014, 22:37

Witam lodóweczka przygotowana do montażu szafka prawie gotowa wymaga tylko kosmetyki i zamontowania zlewu,ale to dopiero po zrobieniu i zamontowaniu górnych szafek.W tym tygodniu dotarło w końcu moje ogrzewanie,więc zająłem się nim.Zakupiłem CARVER TRUMATIC SB 1800 z kominkiem w podłodze cena 300 zł,oczywiście stan adekwatny do ceny,było co przy nim robić.Rozebranie na części pierwsze mycie,czyszczenie.Obrazek .Potem zająłem się palnikiem,na palniku było sporo paprochów,został przedmuchany.Obrazek Oczywiście nie zapomniałem o dyszach,aby potem nie było problemów tak jak z lodówką.Ośka na której znajdują się dysze obraca się wokół własnej osi więc nie było problemów z dostępem.Dość sporo nagaru było na niej,czyszczenie papierkiem i odtłuszczanie.Obrazek Następnie przeprowadziłem próbę odpalił od szczała,płomień idealny,kapilara odcina gaz po zdmuchnięciu płomienia po ok minucie.Obrazek Teraz mogłem spokojnie poskładać wszystko jak było,wszystkie łączenia gwintowane smarowałem uszczelniaczem do gwintów.Połączenia kominowe dodatkowo uszczelnię uszczelniaczem do wkładów kominkowych,teraz stan techniczny mojego ogrzewania nie budzi zastrzeżeń,teraz zajmę się wyglądem wizualnym.ObrazekTak przy okazji razem z ogrzewaniem dostałem w gratisie takie coś o ile podłączenie 220V nie stanowi dla mnie problemów to te kable 12V jest kosmosem pomoże ktoś z tym.ObrazekObrazekWiosna zbliża się trzeba by ten najgorszy etap dla mnie remontu przepchnąć.Pozdrawiam

Konto usuniete

Re: REMONT N126

Postautor: Konto usuniete » sobota, 15 lut 2014, 22:59

Post usuniety

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: REMONT N126

Postautor: pawlo fiona n126e » sobota, 15 lut 2014, 23:11

zundapp600 pisze:Pracuj , pracuj bo na spotkanie do Przemyśla nie zdążysz :D

Witam.Co by zrobić żeby doba miała 48 godz? A co do Przemyśla myślę o tym,czas by chyba podać surowej ocenie tą moją robotę.Pozdrawiam

Konto usuniete

Re: REMONT N126

Postautor: Konto usuniete » niedziela, 16 lut 2014, 08:35

Post usuniety

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: REMONT N126

Postautor: pawlo fiona n126e » niedziela, 16 lut 2014, 12:02

zundapp600 pisze:jakiej ocenie ?
Przyczepę robisz dla siebie i Tobie ma się podobać . Masz w niej czuć się dobrze i czerpać wiele radości .
Opinie innych , no wiesz traktowałbym z przymrużeniem oka .

Tak masz racje o ile nikt nie jest mi wstanie narzucić swojego zdania co do wyglądu wizualnego,to do rozwiązań technicznych jestem jak najbardziej otwarty na wszelkie opinie.Dziedzina karawaningu jest mi zupełnie nie znana,robię wszystko na wyczucie a to nie zawsze się sprawdza lub dzięki waszym informacjom dużo pewniej czuje się w tradycyjnej budowlance ta nie skrywa praktycznie dla mnie żadnych tajemnic.Chciał bym część materiałów które znam wykorzystać do wykończenia mojej przyczepki a nie wiem czy się nadają na przykład wykorzystanie profili do podwieszanych sufitów dokładnie profil U do stworzenia konstrukcji górnych szafek zamiast drewnianych i do tego płyta MDF 6 mm z której produkuje się panele podłogowe.Na bieżąco będę relacjonował i liczę na wasze opinie.

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: REMONT N126

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 17 lut 2014, 01:30

Dzięki. już wiem czego brakuje u mnie. Mam ten zawirowywacz spalin a brakuje mi tego trójnika i chciałem zastosować po prostu kolanko. Trzeba będzie pogrzebać za tym trójniczkiem.
Co do powerblocku to fajna opcja. Masz z głowy sporo roboty. Dużo nie widać po fotkach ale stawiam że to jest zwykły zasilacz 13.8V i na wyjściu ma rozgałęzienie na bezpieczniki a z bezpieczników wychodzą te kabelki. Można to wybadać najprostszym miernikiem lub nawet żaróweczką jeśli nie chcesz tego rozbierać i śledzić ścieżek.
Ja bym zaczął od zmierzenia napięcia miedzy tymi paskowanymi przewodami a czerwonymi.
Jeśli będzie 13.8V między paskowymi a czerwonymi to wtedy zostawił bym tak miernik i wyciągnął wszystkie bezpieczniki.
Potem bym wkładał jeden w poszczególne pozycje i "czekał" aż pojawi się napięcie i wtedy będziesz wiedział który przewód jest wyjściem od danego bezpiecznika.
Można też wyciągnąć bezpieczniki i omomierzem zmierzyć przejście między przewodami a stykiem w gnieździe bezpiecznika po jego wyciągnięciu.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: REMONT N126

Postautor: pawlo fiona n126e » poniedziałek, 17 lut 2014, 19:56

vvarrior pisze:Dzięki. już wiem czego brakuje u mnie. Mam ten zawirowywacz spalin a brakuje mi tego trójnika i chciałem zastosować po prostu kolanko. Trzeba będzie pogrzebać za tym trójniczkiem.
Co do powerblocku to fajna opcja. Masz z głowy sporo roboty. Dużo nie widać po fotkach ale stawiam że to jest zwykły zasilacz 13.8V i na wyjściu ma rozgałęzienie na bezpieczniki a z bezpieczników wychodzą te kabelki. Można to wybadać najprostszym miernikiem lub nawet żaróweczką jeśli nie chcesz tego rozbierać i śledzić ścieżek.
Ja bym zaczął od zmierzenia napięcia miedzy tymi paskowanymi przewodami a czerwonymi.
Jeśli będzie 13.8V między paskowymi a czerwonymi to wtedy zostawił bym tak miernik i wyciągnął wszystkie bezpieczniki.
Potem bym wkładał jeden w poszczególne pozycje i "czekał" aż pojawi się napięcie i wtedy będziesz wiedział który przewód jest wyjściem od danego bezpiecznika.
Można też wyciągnąć bezpieczniki i omomierzem zmierzyć przejście między przewodami a stykiem w gnieździe bezpiecznika po jego wyciągnięciu.

Fajnie dziękuję będę próbował w niedzielę na spokojnie.Jeszcze raz dziękuję,jak to mówią Bozia w dzieciach Ci wynagrodzi.Pozdrawiam w sprawie trójnika być może mógł bym pomóc ale to na PW jeżeli by Cię to interesowało

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: REMONT N126

Postautor: pawlo fiona n126e » niedziela, 9 mar 2014, 18:57

Witam stan techniczny mojego ogrzewania nie budził już moich zastrzeżeń,więc został zamontowany.Udało się nawet tak ustawić aby nie ciąć belek stabilizujących,otwór został wycięty idealnie między nimi.Został tylko przyłącz ale to po skończenu mebli.Obrazek Stan wizualny również został poprawiony,wymalowana obudowa teraz miło spojrzećObrazek Zająłem się teraz szafą która stanowić też będzie podporę pod górne półki.Szafa została zrobiona tak jak wcześniej pisałem z kątowników zimno giętych i płyty panelowej za obrzeże posłużyła mi uszczelka U do wykańczania naszych przyczep.ObrazekSzafa została poszerzona tak aby zmieścić ogrzewanie zamontowana od czoła ościeżnicy i kufer zastanie zwężony o 3 cm,jest płytsza niż oryginalna.Pisaliście że jest problem z wilgocią w szafie,moje ogrzewanie nie ma kominka u góry tylko w duł.Zresztą tak chciałem podoba mi się to rozwiązanie,jak się sprawdzi zobaczymy.Postanowiłem inaczej rozwiązać ten problem i półki nie są idealnie docięte z przodu i z tyłu pozostawione luki żeby powietrze mogło przepływać.A od góry został wycięty otwór i wmontowany koszyk co będzie stanowiło kieszeń na różne szpargały,w razie potrzeby zostanie po bokach zamontowana wentylacja.Powietrze będzie przepływać przez całą wysokość szafy,myślę że pomoże.Obrazek ObrazekPo dokręceniu szafy do ościeżnicy na co w pierwszej chwili nie zwróciłem uwagi drzwi dużo ładniej dolegają i tak jak by lżej się zamykają.Dopiero post stico80 zwrócił na to moją uwagę.Fronty będę dorabiał na końcu cały czas się zastanawiam jak je zrobić chodzi mi coś już w głowie ale to etap przemyśleń.Następnie zabrałem się za montaż górnych półek wykorzystałem tak jak wyżej wspomniałem profile U do podwieszanych sufitów.Moim zdaniem po drobnych przeróbkach nadają się są lekkie i tanie.Całą konstrukcje nie skręcałem na sztywno i nie zbyt pasowanie pamiętając że przyczepa pracuje.Przykręceniu płyty usztywniła się konstrukcja i nie budzi zastrzeżeń,wnętrze profili wykorzystałem jako maskownice do wszelkiego rodzaju kabli.Obrazek ObrazekObrazekcom/a/img594/6507/lroh

Budyń
Posty: 173
Rejestracja: sobota, 12 paź 2013, 20:39
Lokalizacja: Kalisz

Re: REMONT N126

Postautor: Budyń » poniedziałek, 10 mar 2014, 17:07

Super to wygląda,obudowę od Carvera malowałeś proszkowo?co do ogrzewania bez wyprowadzonego kominka nad dach to nie tak do końca fajnie,tez miałem takie zastosować jak Ty pod podłogę ale poczytałem i zrezygnowałem z niego i wyprowadziłem kominek na dachu,teraz jak widzę i czuję co się z niego wydobywa decyzji podjętej nie żałuję i jestem wdzięczny wszystkim nie tylko na tym forum co mnie od pierwotnej decyzji odciągnęli,w przedsionku na pewno nie będzie wesoło z tymi spalinami .
N 126 E 1990r
Audi A4 2000r
Peugeot 206 CC 2002r
Hyundai Coupe 2000r


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości