Remont 126e u vvarriora

czyli nasza walka z przyczepą...
Benior
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1857
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: Benior » poniedziałek, 13 cze 2016, 22:36

vvarrior pisze: A jak ponosi ciśnienie rozsypana po przyczepie kawa rozpuszczalna to wie tylko ten co to przeżył.


Sugerujesz, że zamiast picia kawy wystarczy ją rozsypać ?

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 13 cze 2016, 22:44

W zasadzie tak. Bo ta #$#$/& kawa jest max higroskopijna i zostawiona rozsypana jak rozpupcy się na kilka godzin w przyczepie np. podczas długiej trasy generuje z każdego ziarneka klejącą się 2cm plamę. W zasadzie bonaterm, sikaflex to przereklamowany produkt. Jak będę podklejał tapicerkę to chyba sypne kawę rozpuszczalną. Będzie trzymać na 100procent.

Wysłane z mojego GT-I9060I przy użyciu Tapatalka
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Benior
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1857
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: Benior » poniedziałek, 13 cze 2016, 22:50

vvarrior pisze:W zasadzie tak. Bo ta #$#$/& kawa jest max higroskopijna i zostawiona rozsypana jak rozpupcy się na kilka godzin w przyczepie np. podczas długiej trasy generuje z każdego ziarneka klejącą się 2cm plamę. W zasadzie bonaterm, sikaflex to przereklamowany produkt. Jak będę podklejał tapicerkę to chyba sypne kawę rozpuszczalną. Będzie trzymać na 100procent.

Wysłane z mojego GT-I9060I przy użyciu Tapatalka


No i dylemat na wyjeździe rozwiązany.
Piwo z kawą słabo wchodzi a tak kawa rozsypana, piwko się popija :) rozwiązałeś pewnie problem wielu karawaningowców :lol:

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 13 cze 2016, 23:20

Kawa na kempingu ogólnie jest problematyczna. Potrzeba kawy, wody i to gorącej, cukru, mleka i kubka do kawy. A piwo? Jest mniej kłopotliwe ogólnie.

Wysłane z mojego GT-I9060I przy użyciu Tapatalka
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 20 cze 2016, 12:57

Update wzlotów i upadków przy uprawianiu miłości do naszego ping-ponga ciąg dalszy.
Któreś nocki wracałem z roboty i bliżej mi było na RODOS niż do domu więc postanowiłem tam przenocować i sprawdzić jak się ma szczelność naszej klapy...bo to akurat po ulewie było.
A więc było sucho! Jednak korzystają z ciemności zrobiłem eksperyment. Wstawiłem od środka budy halopacka do kufra i chciałem zobaczyć czy gdzieś przebija się światło.
Ukazała się piękna aureolnka... czyli wypadało by jednak doszczelnić.
Obrazek
Maciek podrzucił namiary do uszczelek silikonowych ale z budowy domku na miejscu została mi jeszcze taka taśma:
Obrazek
Obrazek
Pokombinowałem z ułożeniem uszczelki w stosunku do framugi i wyszło takie cuś.
Obrazek
Wygląda na szczelne. Jak będzie czas pokaże.
Jest inny poważniejszy problem...
Ciepłe piwo po przyjeździe na kemping czyli lodówka nie chłodzi na 12V.
Ten fakt jest tak irytujący że doszło do pewnej demolki u nas w budce.
Obrazek
A w rzeczywistości musiałem na 4 dni przed wyjazdem na zlot rozbebrać całą zabudowę żeby dorwać się do grzałkek.... jak okazało się jednej podwójnej... z upalonym przewodem na 12V.
I tu mamy problem. Nie mogę trafić takiej grzały w necie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wszędzie są tylko takie w kształcie fajki.
I tu pytanie o średnicę grzałki od Polara.
Electrolusowa ma 15.5mm średnicy i na wcisk wchodzi w gniazdo. Szersza nie wejdzie. W ofertach w sieci polarowskich są duże rozbieżności od 15 do 17mm.
Nie zależy mi na 230V a na 12V więc wstawił bym polarową 12V jeśli tylko by pasowała.
Lodówka to:
Obrazek
Może ktoś ma pod ręką taką grzałkę i może zmierzyć jej prawdziwą średnicę?
A jak by pasowała to z chęcią odkupię z ekspresową przesyłką.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: dworek » poniedziałek, 20 cze 2016, 14:11

Długość 10 cm, grubość 15,5 mm :D

...nie zaoferuję Ci jej bo spalona...
Załączniki
DSC_0210.JPG
DSC_0211.JPG
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 20 cze 2016, 16:01

Super. To już daje światełko w tunelu. Dzięki.

Wysłane z mojego GT-I9060I przy użyciu Tapatalka
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: pawlo fiona n126e » poniedziałek, 20 cze 2016, 19:17

Mam 220V, jeżeli to daj znać.
Po co ci na 12V?, ja jadę albo gaz albo 220V

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 20 cze 2016, 19:47

Nam potrzebna 12V do chłodzenia podczas jazdy a 230V nie potrzebna bo jedziemy z gazu.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: pawlo fiona n126e » poniedziałek, 20 cze 2016, 20:03

vvarrior pisze:Nam potrzebna 12V do chłodzenia podczas jazdy a 230V nie potrzebna bo jedziemy z gazu.


A próbowałeś na gazie podczas jazdy? U Ciebie by chyba się sprawdziło, bo u mnie ni ...

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 20 cze 2016, 20:14

Bał bym się jazdy z otwartym płomieniem. Coś spadnie i nieszczęście gotowe. Trafiłem grzałkę jedną za 100zł i drugą za 59 ale czekam na info czy są rzeczywiście dostępne. Dzisiaj spróbuję jeszcze w metalowej rurce drut oporowy z farelki zatopić w glinie i zobaczymy co z tego będzie może da się zrobić substytut tymczasowy.

Wysłane z mojego GT-I9060I przy użyciu Tapatalka
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1583
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: __ArroW__ » piątek, 19 sie 2016, 16:56

Przeczytałem po łebkach Twój cały wątek i powiem tylko tyle, że wiedzę z elektroniki + pomysły masz ogromne, Nka doposażona według własnych potrzeb. Jest Ogień [emoji4]

Pozdr ArroW!
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » piątek, 7 paź 2016, 02:51

Dzięki Arrow za komplement ale tymczasem trwa akcja odchudzania naszej budki.
To co wydawało się fajne podczas pierwotnego remontu czyli porządne, mocne grube blaty jednak po jakimś
czasie nie dawały nam spokoju w pytaniu o wagę.
Pomijając że stół ważył ok 10kg patrząc na to co można zrobić żeby było lepiej zaszło kilka zmian w budce.
Akumulator przeniesiony na oś itd itp ale przede wszystkim wymiana blatów na lżejsze.
Miałem obiecany dzięki dobrym ludziom z FKN zajebisty materiał (HPL) ale teściu wcześniej poratował
mnie panelami a wiadomo że Teściowi nie nie odmawia więc jedziemy z tego co dostaliśmy aaaa i
efekt nam się podoba.
Pierwotne nasze miejsce stołowania i także nocnych marzeń sennych wyglądało tak:
Obrazek
Postanowiliśmy je przy okazji odchudzania także lekko skrócić i zaokrąglić w celu wygodniejszego sadzania własnej
osobistej na miejscu siedzącym.
Obrazek
Ryzyk fizyk, kręcimy kleimy ramę która mam nadzieję wytrzyma.
Obrazek
Obrazek
Naklejamy panele i czekamy.
Obrazek

Tu UWAGA. Bijąc się w pierś cofamy jako VVARRIORY rekomendacje dla polimerowego kleju Dragon.
Kilka lat temu był sprawcą tego że uwierzyłem w siłę klejów. Potem zniknął ze sklepów w dużych
opakowaniach i jakiś czas temu znowu wrócił (w jednej z sieci marketów).
Dzisiaj nadaje się do klejenie plakatów na murze i do tego służbowo zapasy jego używamy :D.
Tym razem klejone panele były na Pattex Fix All (beżowy).

Następnego dnia wieczorem przyszła pora na szlifowanie krawędzi.
Obrazek
A potem prapremiera.
Obrazek
W efekcie po wykończeniu stół wyszedł tak jak i nowy blat na szafce czyli nam się podoba... oby klej tylko trzymał.
Obrazek

Ponad to rozpoczynamy sezon grzewczy na serio a więc wymiana sfatygowanej uszczelki komina na nową wreszcie stała się faktem.
Zakupiliśmy nowy zestaw i ty pytanie.
Obrazek
Jak mocno dokręcać nakrętkę. U mnie nowa uszczelka nie weszła do środka korpusu a jak by wypełniła przestrzeń między korpusem a rurą.
Czy uszczelka powinna schować się w korpusie? Poprzednia weszła i doszło tam jeszcze trochę teflonu za nią i o dziwo w te kilka latek teflon zachował się w całości.
Piec biegał na full dzisiaj 4 godziny a obok stał czujnik CO przy szczelnej budzie i nic nie piskał.

Ponad to z okazji że po długiej wędrówce jak to bywa na drodze barteru wrócił do nas piecyk, nasze pierwsze grzanie w budzie
a teraz trafi do przedsionka. A że kuchenki te walizkowe lepiej biegają na kartusze nawet z reduktorem 50mbar to jako alternatywa
rozpisujemy na pokładzie zapotrzebowanie na 2..3 kartusze.
(choć obydwa urządzenia moją opcje kartusz/butla)
Obrazek
A że wiadomo że kartusze są tanie jak barszcz ale sama zawartość gazu w skali butli 11kg jest bezsensowna
to do zestawu "mały talibanek" zakupiliśmy przelotkę do tankowania kartuszy.
Oryginalne razem z blachą ważą ok 350g z butanem to z propanem zakładam 250..270 i powinno być ok.
I nawet jest bo dzisiaj testowałem ale z polityką że kilka razy dobić i dopiero wymienić na nowy zdając sobie sprawę z potencjalnych osłabień
dezodorantu przy cyklicznej kompresji i dekompresji.
Obrazek
Pojawił się także jeszcze jeden element którego nie wiem czy odważę się użyć ale w sytuacji granicznej???
Obrazek
Ale ciiicho... ;)

Wczoraj przeglądałem net i znalazłem na youtubie (rosyjski) film z lampką gazową a'la nasza ALA ale instalowaną na kartusz 227g (dezodorant).
Niestety gdzieś zagubiłem linka. Czy ktoś ma namiar na taki wynalazek?
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1583
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: __ArroW__ » piątek, 7 paź 2016, 07:14

Waga to bardzo istotna kwestia, ja przy budowie mebli mam zamiar zrobić ze sklejki (wolę dłużej mebli nie mieć niż za szybko nadwagę) także rozumiem. Blaty wyszły pełną profeską.

Pozdr ArroW!
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 11069
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: reflexes » piątek, 7 paź 2016, 07:25

Szkoda, że patentu ze stołami wcześniej nie pokazałeś. Ja ostatnio docinałem ze zwykłej meblówki ale z tego co widzę, po 3 wyjazdach, za chwilę będzie do wymiany, bo płyty meblowe teraz robią tak beznadziejne, że już jest cała porysowana od materacy.
Taki wężyk też zakupiłem i mam podobne obawy jak Ty ale cena butli 2kg w stosunku do 11kg mnie dość mocno przekonuje żeby jednak się przełamać i używać. U mnie 2kg 20 plnów, 11kg 39 plnów. Bilans jest prosty jak budowa cepa i wężyk się zwrócić po 2 razach.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości