Remont - ENKA ala IGŁA
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Chcę wymienić kabel 7 -mio żyłowy na 13 żyłowy z uwagi na stały plus do zasilania lodówki podczas jazdy. Czy na żyły -oprócz świateł- trzeba dawać bezpieczniki i ewentualnie jakiej mocy? Może ma ktoś u siebie taką instalację i sprawdzi jak to wygląda.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
-
- Posty: 304
- Rejestracja: czwartek, 1 sty 2015, 10:32
- Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Prawdopodobnie średnica przewodu w 13 żyłowym kablu będzie za cienka, aby zasilać grzałkę w lodówce absorpcyjnej, zresztą za cienka do jakiejkolwiek lodówki. Raczej musisz pociągnąć zasilanie lodówki dodatkowym grubym przewodem.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5823
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Grzałka w lodówce ma bardzo duży pobór. Jak chcesz skutecznie zasilać lodówkę w trakcie jazdy to pociągnij 4mm2 nie tylko od wtyki do lodówki, ale również od akumulatora do gniazda.
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Z mojego kilkuletniego doświadczenia wynika że przewód 4 mm pociągnięty od akumulatora do gniazda z zabezpieczeniem 10 a w zupełności wystarcza do zasilenia lodówki
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
kooba pisze:Grzałka w lodówce ma bardzo duży pobór...
To nie znowu taki kosmos. Instrukcja podaje 75W a zmierzyłem i wyszło mi 82W.To jest tyle co półtorej żarówki H4 w samochodzie.Prąd rzędu 7A czyli kabel 2.5mm2 spokojnie wytrzyma,bo przyjmuje się ok.10A na 1mm2.W samochodzie mam właśnie gniazdo 13pin ,sprawdziłem na schemacie elektrycznym i właśnie stały plus idzie bezpośrednio do aku auta pomijając moduł haka(instalacja na CANie) Przewód to 2.5mm2 i taki chcę zastosować w przyczepie.Zresztą są specjalne kable do przyczep (karawaningu) 13-sto żyłowe numerowane i kilka żył ma większą średnicę właśnie do zasilania urządzeń w przyczepie.Zresztą aby uspokoić sumienie zrobię test na sucho- podłącze lodówkę na takim przewodzie ok 4metrowym i zobaczę czy choć trochę się grzeje.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
- kooba
- Administrator
- Posty: 5823
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Jak będziesz testował to sprawdź jeszcze spadek napięcia.
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
kooba pisze:Jak będziesz testował to sprawdź jeszcze spadek napięcia.
Tak zrobię a wyniki opiszę na forum.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Czekam na wyniki. Też myślę o czymś takim, bo w 2017 planujemy Chorwację więc lodówka w czasie transferu by się przydała. Kijanka ma w bagażniku jakieś gniazdo 12V i tak myślę, żeby zrobić kabelek do podłączania lodówki. Najpierw jednak muszę znaleźć gdzie kończy się instalacja od grzałki 12V w budzie. Kiedyś coś musiało być, bo jest przełącznik.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- Fiacior75
- Fanklubowicz
- Posty: 1944
- Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Panowie to ja wam zdradzę zajefajny i sprawdzony patent na lodówkę. Przed wyjazdem w dłuższą trasę bierzesz dwie lub trzy butelki półtoralitrowe troszkę upuszczasz z nich wody i wsadzasz w domu do zamrażalki. No i potem pakujesz je do lodówki w przyczepie razem z całym jedzeniowym majdanem. Patent sprawdza sie w 100% mało tego dojechaliśmy na Chorwacje w rekordowym czasie 36godz !!!a w butlach jeszcze było sporo lodu . Woda oczywiście pieknie zmrożona też się przydaje do picia 

Re: Remont - ENKA ala IGŁA
To dobry patent jak się wyjeżdża z domu ale nie jak człowiek się przemieszcza co kilka dni.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
- Fiacior75
- Fanklubowicz
- Posty: 1944
- Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
A no tak
Zapomniałem dodać ten mały szczegół 


- kooba
- Administrator
- Posty: 5823
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Sprzedam wam jeszcze prostszy patent. Przełączasz lodówkę na gaz, robisz pstryk pstryk, sprawdzasz czy odpaliła, zamykasz przyczepę i w drogę. Robię tak już od dawna i nigdy nie zgasła w trakcie jazdy, a nawet gdyby tak się stało to po kilku sekundach termopara zamknie gaz.
- Fiacior75
- Fanklubowicz
- Posty: 1944
- Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Tak tylko zdaje sie Kooba że to jest zabronione,poza tym masz ciągle odkręconą butle i w razie kolizji to dopiero mogą sie zacząć problemy.
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Raczej bałbym się jechać z odkręconym gazem,poza tym ja mam lodówkę turystyczną a nie zabudowaną.Wpadł mi teraz pomysł aby na czas podróży wozić ją w bagażniku(a tam już do gniazdka blisko) ale może znów być problem z chłodzeniem bo bagażnik jest zapakowany na full.Zdaje się że na razie będzie opcja z bagażnikiem a w przyszłości i tak zmienię kabel w przyczepie na 13-sto żyłowy.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
- kooba
- Administrator
- Posty: 5823
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Remont - ENKA ala IGŁA
Fiacior75 pisze:Tak tylko zdaje sie Kooba że to jest zabronione
Czym? Gdzie? Jak?
Fiacior75 pisze:poza tym masz ciągle odkręconą butle i w razie kolizji to dopiero mogą sie zacząć problemy.
W aucie też mam cały czas odkręconą butle i nie robi się z tego powodu aj waj. W razie jakiejkolwiek nieszczelności gaz pod ciśnieniem się bardzo szybko ulatnia i butla jest pusta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości