remont n126b pytania,problemy
- kooba
- Administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: remont n126b pytania,problemy
Większe DMC to całkiem fajna sprawa. Faktycznie możesz przy remoncie dorzucić co nieco gratów i nadal będziesz mieścił się w DMC.
Gorzej jest z tym co masz w dowodzie auta. Auto teścia też nic nie da. Jeżeli zatrzyma Cię policjant to nie ma znaczenia czy w papierach zabraknie Ci 1t czy 1kg. Policjant każe odpiąć przyczepę bo nie możesz jej ciągać tym holownikiem. Nie wiem jakiej wysokości będzie mandat, ale to już ma niewielkie znaczenie w porównaniu do wizji pozostawienia cepki na poboczu.
Jeżeli jesteś w stanie pociągnąć zakup ośki hamowanej i najazdu to zainwestuj i ciesz się bezproblemowym DMC.
Gorzej jest z tym co masz w dowodzie auta. Auto teścia też nic nie da. Jeżeli zatrzyma Cię policjant to nie ma znaczenia czy w papierach zabraknie Ci 1t czy 1kg. Policjant każe odpiąć przyczepę bo nie możesz jej ciągać tym holownikiem. Nie wiem jakiej wysokości będzie mandat, ale to już ma niewielkie znaczenie w porównaniu do wizji pozostawienia cepki na poboczu.
Jeżeli jesteś w stanie pociągnąć zakup ośki hamowanej i najazdu to zainwestuj i ciesz się bezproblemowym DMC.
Re: remont n126b pytania,problemy
Uważam jak Robert. Dla większego DMC (i to tak dużego - masz o 110 kg. więcej zapasu niż inni!) zamontowałbym najazd.
Zazdroszczę takiej możliwości.
Zazdroszczę takiej możliwości.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
Re: remont n126b pytania,problemy
Jak to mówią ,,na dwoje babka wróżyła"
Dzwoniłem do ,,niewiadowa" i jak będą mieli w bazie dane tej przyczepki po numerze vin ( 1979r w co trochę wątpię) to i wystawią papier- ale jak wystawią dmc 400kg to też nie będzie dobrze-chyba zrezygnuje z tej opcji.
Jako ,że te 700kg to jednak dobra cyfra to chyba jednak zainwestuje jeszcze: w hamulec a może całą ramę znajdę ( jest 900zł ale daleko)
Na razie koszty mojej cepki to 2tyś przyczepa i 1,5tyś materiały(farby, obicie ,gąbki nowe , kleje, pianki wszystko mam) 3500+własna robota to jeszcze nie dużo.
Rama mojej przyczepki to chyba ta słaba i nie ocynkowana ale w dość dobrym stanie.
Chyba przerobie to na hamulec najazdowy tylko potrzebuje troche info , szukam ale nie mogę znaleźć czy ktoś to już przerabiał?
Wymiana samych bębnów chyba nie wchodzi w grę.
Jak kupię taką oś hamowną to czy można ją ewentualnie skrócić, czy ma wśrodku jakieś mechanizmy? spawarke i spawacza mam pod ręką.
Takie coś http://olx.pl/oferta/os-hamowana-niewia ... 25ccaa169f
trochę za długa jak dobrze zmierzona i zaczepy do niewielkiej przeróbki.
Dzwoniłem do ,,niewiadowa" i jak będą mieli w bazie dane tej przyczepki po numerze vin ( 1979r w co trochę wątpię) to i wystawią papier- ale jak wystawią dmc 400kg to też nie będzie dobrze-chyba zrezygnuje z tej opcji.
Jako ,że te 700kg to jednak dobra cyfra to chyba jednak zainwestuje jeszcze: w hamulec a może całą ramę znajdę ( jest 900zł ale daleko)
Na razie koszty mojej cepki to 2tyś przyczepa i 1,5tyś materiały(farby, obicie ,gąbki nowe , kleje, pianki wszystko mam) 3500+własna robota to jeszcze nie dużo.
Rama mojej przyczepki to chyba ta słaba i nie ocynkowana ale w dość dobrym stanie.
Chyba przerobie to na hamulec najazdowy tylko potrzebuje troche info , szukam ale nie mogę znaleźć czy ktoś to już przerabiał?
Wymiana samych bębnów chyba nie wchodzi w grę.
Jak kupię taką oś hamowną to czy można ją ewentualnie skrócić, czy ma wśrodku jakieś mechanizmy? spawarke i spawacza mam pod ręką.
Takie coś http://olx.pl/oferta/os-hamowana-niewia ... 25ccaa169f
trochę za długa jak dobrze zmierzona i zaczepy do niewielkiej przeróbki.
Re: remont n126b pytania,problemy
Miałem ten dylemat kupując towarówkę bez hamulca z fabrycznym DMC 750kg. Moje auto ma w dowodzie 640kg bez hamulca, więc producent zmniejszył DMC przyczepy do 600kg i po kłopocie. Nie dali mi równo 640kg bo podobno mogą manipulować co 50kg
Zmienili też tabliczkę znamionową. Zdecydowałem się na taki krok bo nie chciałem ryzykować w razie kontroli. A na co dzień wiem ile wytrzyma moja przyczepa.
Na Twoim miejscu nie bawiłbym się w dokładanie hamulca do tej ramy. Jeśli już, to wolałbym poszukać ocynkowanej i wtedy się bawić. A tak na prawdę to wyprostowałbym papiery aby były zgodne z rzeczywistością.

Na Twoim miejscu nie bawiłbym się w dokładanie hamulca do tej ramy. Jeśli już, to wolałbym poszukać ocynkowanej i wtedy się bawić. A tak na prawdę to wyprostowałbym papiery aby były zgodne z rzeczywistością.
Re: remont n126b pytania,problemy
Postanowiłem, że zostawię papier jak jest a zajmę się hamulcem a ramą jak będzie potrzeba w przyszłości lub jak się trafi okazja teraz.
Oś jest na śruby pozostałe elementy też i można to zrobić chyba bez zdejmowania budy z ramy, budą się zajmuje teraz i raczej skończę zanim znajdę hamulec.Chyba że zostawię jakiś dostęp do śrub mocujących budę do ramy(tak zrobię).
Na razie zamontuje hamulec do tej ramy co mam. Widziałem ramy do kupienia używki ale też bez hamulca.
Szukam informacji jak się za to zabrać jakie elementy skompletować(kupić). Nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku a wiem ,że jest to do zrobienia.
Co powiecie o tej osi z linku powyżej i czy można ją ewentualnie skrócić?
Oś jest na śruby pozostałe elementy też i można to zrobić chyba bez zdejmowania budy z ramy, budą się zajmuje teraz i raczej skończę zanim znajdę hamulec.Chyba że zostawię jakiś dostęp do śrub mocujących budę do ramy(tak zrobię).
Na razie zamontuje hamulec do tej ramy co mam. Widziałem ramy do kupienia używki ale też bez hamulca.
Szukam informacji jak się za to zabrać jakie elementy skompletować(kupić). Nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku a wiem ,że jest to do zrobienia.
Co powiecie o tej osi z linku powyżej i czy można ją ewentualnie skrócić?
Re: remont n126b pytania,problemy
No i prawie skończyłem malowanie niewiadówki z 1979r
Co zużyłem :
farba oliva marina 3 puszki po 0,74l - starczyło na dwie warstwy na budę, daszek i kufer, spodu nie malowałem.
podkład oliva bosman 2 puszki po 0,74l -1 warstwa trochę zostało .
kolor jasny szary 7035
malowana wałkiem gąbkowym moltopren ok. inne się rozklejały i kruszyły
Tak się prezentuje jak by kogoś w przyszłości interesowało i taka struktura zostaje po wałku . Będę ją jeszcze polerował jak wyschnie


taka struktura z bliska na świeżo ale mi to nie przeszkadza nie martwi

Co zużyłem :
farba oliva marina 3 puszki po 0,74l - starczyło na dwie warstwy na budę, daszek i kufer, spodu nie malowałem.
podkład oliva bosman 2 puszki po 0,74l -1 warstwa trochę zostało .
kolor jasny szary 7035
malowana wałkiem gąbkowym moltopren ok. inne się rozklejały i kruszyły
Tak się prezentuje jak by kogoś w przyszłości interesowało i taka struktura zostaje po wałku . Będę ją jeszcze polerował jak wyschnie


taka struktura z bliska na świeżo ale mi to nie przeszkadza nie martwi

Re: remont n126b pytania,problemy
Szukam i nie mogę znaleźć jakiegoś prostego schematu na elektrykę wewnątrz przyczepy na wzór.
Jakie bezpieczniki i gdzie (na kabel + czy - )??? Podeśle mi ktoś jakiś link do schematu.
U mnie mam zamiar zrobić oświetlenie led w sumie ok 5w (3 punkty) , dodatkowo 3 gniazda zapalniczki(jedno na zewnątrz do lampki przedsionka ,jedno do ładowania telefonu, jedno w szafie rezerwowe do czegoś?) może radio samochodowe- zasilanie z akumulatora( solar będzie też- to wiem jak podłączyć). Dodatkowo zasilanie 230v z jednym gniazdem 230v i zasilaczem 12v do instalacji .
Instalacja będzie przełączana pomiędzy aku a zasilacz .
Lodówki czy telewizora nie planuje zasilać z akumulatora prostownika też nie planuje.
Pytania:
1-Jaki przełącznik zastosować do przełączania miedzy aku a zasilacz,
2- jakie bezpieczniki i gdzie (+ czy-) samochodowe mostkowe czy lepiej wyłączniki nadprądowe (eska).
Jakie bezpieczniki i gdzie (na kabel + czy - )??? Podeśle mi ktoś jakiś link do schematu.
U mnie mam zamiar zrobić oświetlenie led w sumie ok 5w (3 punkty) , dodatkowo 3 gniazda zapalniczki(jedno na zewnątrz do lampki przedsionka ,jedno do ładowania telefonu, jedno w szafie rezerwowe do czegoś?) może radio samochodowe- zasilanie z akumulatora( solar będzie też- to wiem jak podłączyć). Dodatkowo zasilanie 230v z jednym gniazdem 230v i zasilaczem 12v do instalacji .
Instalacja będzie przełączana pomiędzy aku a zasilacz .
Lodówki czy telewizora nie planuje zasilać z akumulatora prostownika też nie planuje.
Pytania:
1-Jaki przełącznik zastosować do przełączania miedzy aku a zasilacz,
2- jakie bezpieczniki i gdzie (+ czy-) samochodowe mostkowe czy lepiej wyłączniki nadprądowe (eska).
- Mobil-Zasada
- Posty: 372
- Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: remont n126b pytania,problemy
Zadałeś bardzo trudne i złożone pytanie.
Nie ma uniwersalnej recepty. Każdy robi indywidualnie swoją instalacje według swoich potrzeb, pomysłu oraz zdolności.
Mogę Ci dać kilka podpowiedzi co zrobić, aby było Ci łatwiej.
Jedno jest pewne. Planujesz podłączać przyczepę do sieci 230V oraz chcesz mieć w niej instalacje 12V do zasilania wszystkich urządzeń.
Zamontuj zatem dwie skrzynki bezpiecznikowe, które posłużą Ci za "rozdzielnie" swoich instalacji.
W jednej zamontuj wyłącznik nadprądowy do zasilania przyczepy z sieci 230V. Jeśli masz ochotę to ewentualnie diodę sygnalizacyjną też możesz wstawić. Ja mam u siebie diodę podłączoną na stałe - sygnalizuje mi ona podłączenie przyczepy do sieci. Ze skrzynki wyprowadzisz przewód do gniazda/gniazd w przyczepie.
Druga skrzynka posłuży Ci za rozdzielenie przyczepy ze źródłem zasilania jakiego chcesz użyć. Jeśli chcesz używać tylko i wyłącznie zamiennie akumulatora lub zasilacza, to możesz zastosować tylko jeden przełącznik. Dwupozycyjny lub trzypozycyjny. Ten pierwszy pozwoli Ci wybierać tylko między jednym lub drugim źródłem. Ten drugi pozwoli Ci jeszcze rozłączyć przyczepę od jakiegokolwiek źródła. (pozycja na środku)
http://img19.allegroimg.pl/photos/orygi ... 6122077863
http://allegro.pl/wlacznik-hebelkowy-on ... 77863.html
Ja mam u siebie trochę inaczej, bo mam trzy włączniki. Włączając jeden z nich wybieram sobie źródło z jakiego chcę zasilacz przyczepę. Jeden to zasilanie z auta, inny do zasilanie z zasilacza, inny to zasilanie z aku.
viewtopic.php?p=80967#p80967
Co do bezpieczników, to najprościej zastosować zwykłe samochodowe bezpieczniki nożowe. Do nich łatwo kupisz oprawki. Albo nawet całą skrzynkę bezpiecznikową.
Jeśli chcesz, możesz zastosować taką skrznkę i zrobić kilka obwodów 12V. Ale ja na przykład mam tylko jeden bezpiecznik w instalacji 12V.
http://7.allegroimg.pl/original/14/59/4 ... 5940316103
http://allegro.pl/skrzynka-gniazdo-obud ... 16103.html
http://c.allegroimg.pl/original/06/51/6 ... 5169359532
http://allegro.pl/gniazdo-bezpiecznika- ... 59532.html
Bezpieczniki zakładamy na przewodzie "plus".
A jeśli chodzi o wyłącznik nadprądowy w zasilaniu przyczepy z sieci, to polecam zakupić podwójny i zarówno "fazę" jak i "zero" przeprowadzić przez bezpiecznik. Z tego względu, że nigdy nie mamy pewności kto montować na polu skrzynkę i przewody w gnieździe mogę być nieprawidłowo zamontowane.
Nie ma uniwersalnej recepty. Każdy robi indywidualnie swoją instalacje według swoich potrzeb, pomysłu oraz zdolności.
Mogę Ci dać kilka podpowiedzi co zrobić, aby było Ci łatwiej.
Jedno jest pewne. Planujesz podłączać przyczepę do sieci 230V oraz chcesz mieć w niej instalacje 12V do zasilania wszystkich urządzeń.
Zamontuj zatem dwie skrzynki bezpiecznikowe, które posłużą Ci za "rozdzielnie" swoich instalacji.
W jednej zamontuj wyłącznik nadprądowy do zasilania przyczepy z sieci 230V. Jeśli masz ochotę to ewentualnie diodę sygnalizacyjną też możesz wstawić. Ja mam u siebie diodę podłączoną na stałe - sygnalizuje mi ona podłączenie przyczepy do sieci. Ze skrzynki wyprowadzisz przewód do gniazda/gniazd w przyczepie.
Druga skrzynka posłuży Ci za rozdzielenie przyczepy ze źródłem zasilania jakiego chcesz użyć. Jeśli chcesz używać tylko i wyłącznie zamiennie akumulatora lub zasilacza, to możesz zastosować tylko jeden przełącznik. Dwupozycyjny lub trzypozycyjny. Ten pierwszy pozwoli Ci wybierać tylko między jednym lub drugim źródłem. Ten drugi pozwoli Ci jeszcze rozłączyć przyczepę od jakiegokolwiek źródła. (pozycja na środku)
http://img19.allegroimg.pl/photos/orygi ... 6122077863
http://allegro.pl/wlacznik-hebelkowy-on ... 77863.html
Ja mam u siebie trochę inaczej, bo mam trzy włączniki. Włączając jeden z nich wybieram sobie źródło z jakiego chcę zasilacz przyczepę. Jeden to zasilanie z auta, inny do zasilanie z zasilacza, inny to zasilanie z aku.
viewtopic.php?p=80967#p80967
Co do bezpieczników, to najprościej zastosować zwykłe samochodowe bezpieczniki nożowe. Do nich łatwo kupisz oprawki. Albo nawet całą skrzynkę bezpiecznikową.
Jeśli chcesz, możesz zastosować taką skrznkę i zrobić kilka obwodów 12V. Ale ja na przykład mam tylko jeden bezpiecznik w instalacji 12V.
http://7.allegroimg.pl/original/14/59/4 ... 5940316103
http://allegro.pl/skrzynka-gniazdo-obud ... 16103.html
http://c.allegroimg.pl/original/06/51/6 ... 5169359532
http://allegro.pl/gniazdo-bezpiecznika- ... 59532.html
Bezpieczniki zakładamy na przewodzie "plus".
A jeśli chodzi o wyłącznik nadprądowy w zasilaniu przyczepy z sieci, to polecam zakupić podwójny i zarówno "fazę" jak i "zero" przeprowadzić przez bezpiecznik. Z tego względu, że nigdy nie mamy pewności kto montować na polu skrzynkę i przewody w gnieździe mogę być nieprawidłowo zamontowane.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: remont n126b pytania,problemy
Mobil-Zasada pisze:Druga skrzynka posłuży Ci za rozdzielenie przyczepy ze źródłem zasilania jakiego chcesz użyć. Jeśli chcesz używać tylko i wyłącznie zamiennie akumulatora lub zasilacza, to możesz zastosować tylko jeden przełącznik. Dwupozycyjny lub trzypozycyjny. Ten pierwszy pozwoli Ci wybierać tylko między jednym lub drugim źródłem. Ten drugi pozwoli Ci jeszcze rozłączyć przyczepę od jakiegokolwiek źródła. (pozycja na środku)
I znowu muszę napisać taką kwestię... NO BEZ JAJ

Żadnych ręcznych przełączniczków


Looknij na tego posta viewtopic.php?f=39&t=4203&p=60994#p60994 i nie baw się w jakieś ręczne przełączanie.
Re: remont n126b pytania,problemy
wypociłem taki schemat sorki za jakość .
Chciałbym jak najprościej .
Jak kupiłem to w niej było 2 puszki z bezpiecznikami nadprądowymi-eskami , amperomierz,woltomierz i oddzielnie chyba 12v i 230v do tego solar i kupa kabli i nic nie działało- wszystko wymontowałem.
Mógłby ktoś rzucić na to okiem i coś poradzić jakie bezpieczniki ,jaki przełącznik zasilania , bezpieczniki dać na plusowym kablu czy minusowym
http://pokazywarka.pl/gk1bc0/

Chciałbym jak najprościej .
Jak kupiłem to w niej było 2 puszki z bezpiecznikami nadprądowymi-eskami , amperomierz,woltomierz i oddzielnie chyba 12v i 230v do tego solar i kupa kabli i nic nie działało- wszystko wymontowałem.
Mógłby ktoś rzucić na to okiem i coś poradzić jakie bezpieczniki ,jaki przełącznik zasilania , bezpieczniki dać na plusowym kablu czy minusowym
http://pokazywarka.pl/gk1bc0/

Re: remont n126b pytania,problemy
Zrób tak jak pisze Kuba. Zamiast przełącznika wstaw przekaźnik, który będzie w momencie podłączenia pod 230V przełączał Ci instalację na zasilacz, a w momencie odłączenia od 230V będzie wracał do swojego jałowego położenia i jednocześnie przełączał Ci instalację na aku. Proste i bezproblemowe.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: remont n126b pytania,problemy
Mobil-Zasada pisze:A jeśli chodzi o wyłącznik nadprądowy w zasilaniu przyczepy z sieci, to polecam zakupić podwójny i zarówno "fazę" jak i "zero" przeprowadzić przez bezpiecznik. Z tego względu, że nigdy nie mamy pewności kto montować na polu skrzynkę i przewody w gnieździe mogę być nieprawidłowo zamontowane.
A nie ma zagrożenia że pierwszy wystrzeli ten na zerze i wtedy kaplica, bo prąd nie będzie miał jak uciec?
Pamiętam że o tym już kiedyś była dyskusja ale nie pamiętam na czym stanęło. Chyba na jakimś bezpieczniku który od razu wyłącza na obu żyłach.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
Re: remont n126b pytania,problemy
Drednot pisze:Mobil-Zasada pisze:A jeśli chodzi o wyłącznik nadprądowy w zasilaniu przyczepy z sieci, to polecam zakupić podwójny i zarówno "fazę" jak i "zero" przeprowadzić przez bezpiecznik. Z tego względu, że nigdy nie mamy pewności kto montować na polu skrzynkę i przewody w gnieździe mogę być nieprawidłowo zamontowane.
A nie ma zagrożenia że pierwszy wystrzeli ten na zerze i wtedy kaplica, bo prąd nie będzie miał jak uciec?
Pamiętam że o tym już kiedyś była dyskusja ale nie pamiętam na czym stanęło. Chyba na jakimś bezpieczniku który od razu wyłącza na obu żyłach.
Nie rozumiem ? Podwójny to rozłącza obie żyły, jakby były dwa to prąd by został po wywaleniu zera.
Poprawiłem schemat , coś takiego może być?

Re: remont n126b pytania,problemy
Już znalazłem tą naszą zaszłą dyskusję.
Chodziło mi o to by nie zakładać dwóch osobnych bezpieczników ale "nadprądowy dwubiegunowy".
Tu jest opis kooby na ten temat:
viewtopic.php?f=39&t=5444&start=15
Chociaż potem w tym samym wątku pojawiły się głosy by nigdy nie przerywać zera, nawet łącznie z fazą.
No i w końcu - jeśli chodzi o mnie- to nadal nie wiem jak to zrobić poprawnie.
Zamontować tylko jeden bezpiecznik (na plusie)? I co potem? Sprawdzać testerem za każdym razem na kempingu, przed podłączeniem, w której dziurce płynie prąd?
Chodziło mi o to by nie zakładać dwóch osobnych bezpieczników ale "nadprądowy dwubiegunowy".
Tu jest opis kooby na ten temat:
viewtopic.php?f=39&t=5444&start=15
Chociaż potem w tym samym wątku pojawiły się głosy by nigdy nie przerywać zera, nawet łącznie z fazą.
No i w końcu - jeśli chodzi o mnie- to nadal nie wiem jak to zrobić poprawnie.
Zamontować tylko jeden bezpiecznik (na plusie)? I co potem? Sprawdzać testerem za każdym razem na kempingu, przed podłączeniem, w której dziurce płynie prąd?
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
Re: remont n126b pytania,problemy
Drednot pisze:
Chociaż potem w tym samym wątku pojawiły się głosy by nigdy nie przerywać zera, nawet łącznie z fazą.
To się chyba tyczy się instalacji dwu-przewodowych, gdzie nie ma przewodu neutralnego, ale teraz to raczej nie powinno się, a nawet nie można takich instalacji robić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości