Remont 126e u vvarriora

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5858
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: kooba » wtorek, 21 sty 2014, 07:54

No pełen szacun. Budka z zasilaniem godnym XXI wieku 8)
vvarrior pisze:HOOK (Car Hook) - Zasilanie z haka z lewego pozycyjnego. Bezpiecznik 10A.

A żeby już całkiem elegancko było to polecam założenie w holowniku gniazda 13 pin i porządne podłączenie zasilania, a nie jakieś partyzanckie rozwiązania z lewej pozycji.

Awatar użytkownika
Wodnik Szuwarek
Posty: 485
Rejestracja: wtorek, 26 maja 2009, 23:15
Lokalizacja: Cracow

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: Wodnik Szuwarek » wtorek, 21 sty 2014, 14:51

Brawo

Tapnięte za pomocą programu Tapatalk

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » wtorek, 28 sty 2014, 18:44

kooba pisze:A żeby już całkiem elegancko było to polecam założenie w holowniku gniazda 13 pin i porządne podłączenie zasilania, a nie jakieś partyzanckie rozwiązania z lewej pozycji.

Tak właśnie myślę o drugim gnieździe 13PIN bo 7-ka musi zostać do towarówki i innych które czasem targam za sobą.
Generalnie założenie było takie żeby doładowywać akumulator pokładowy podczas transferu z miejsca na miejsce ale jeszcze nie mam dociągniętego grubego przewodu z akumulatora holownika do gniazda i są spore spadki napięć na wiązkach w samym samochodzie.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: dworek » wtorek, 28 sty 2014, 19:29

vvarrior pisze:... myślę o drugim gnieździe 13PIN bo 7-ka musi zostać do towarówki i innych...


po co dwa gniazda? są przecież reduktory 13/7 pin
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » wtorek, 28 sty 2014, 21:23

dworek pisze:po co dwa gniazda? są przecież reduktory 13/7 pin


Można i przelotkę...A jak bym chciał ciągnąć niewiadkę i towarówkę na raz;)?
Generalnie jedna robota i tak trzeba ciągnąć dodatkową instalacje do 13 pin. Ale na razie nie pociągnę bo walka z firmą ubezpieczeniową trwa o odszkodowanie za holownika.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5858
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: kooba » wtorek, 28 sty 2014, 22:53

vvarrior pisze:Generalnie jedna robota i tak trzeba ciągnąć dodatkową instalacje do 13 pin

Dlaczego ciągnąć dodatkową instalację?
Zamieniasz gniazdo 7 na 13 tak jak jest i dociągasz tylko stałe 12V na gniazdo. Możesz spokojnie podciągnąć 12V z zapalniczki w bagażniku o ile taką posiadasz.

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4425
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: CornBlumenBlau » środa, 29 sty 2014, 15:02

vvarrior pisze:
kooba pisze:A żeby już całkiem elegancko było to polecam założenie w holowniku gniazda 13 pin i porządne podłączenie zasilania, a nie jakieś partyzanckie rozwiązania z lewej pozycji.

Tak właśnie myślę o drugim gnieździe 13PIN bo 7-ka musi zostać do towarówki i innych które czasem targam za sobą.
Generalnie założenie było takie żeby doładowywać akumulator pokładowy podczas transferu z miejsca na miejsce ale jeszcze nie mam dociągniętego grubego przewodu z akumulatora holownika do gniazda i są spore spadki napięć na wiązkach w samym samochodzie.

Że też przy solarze na dachu przychodzą Ci jeszcze takie pomysły do głowy. Jak tak dalej pójdzie to będziemy odstawiać nadwyżkę prądu do sieci, haha :) Po co obcążać dodatkowo alternator? Pomyśl: zapalone światła w holowniku plus do tego w przyczepie, jak gorąco włączona klima i nawiewy, radyjko musi grać-wiadomo i do tego drugi akumulator do ładowania i pasek piszczy. Brakuje jeszcze lodówki na 12v i spalanie o 1l/100km większe. A przecież można inaczej, na spokojnie doładować z prostownika przed wyjazdem za parę groszy :mrgreen: a na wyjazdach korzystać ze słoneczka :D
A to zasilanie awaryjne oswietlenia wnętrza budki z lewej pozycji może nie do końca praktyczne, ale na pewno na krótkie siusiu w trasie pomysłowe.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 19 / 1182 km

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » środa, 29 sty 2014, 16:13

To znaczy doładowanie w mojej konfiguracji MOŻE być zapięte ale nie musi. Solar na dachu to też konieczność ustawiania budki w pełnym słońcu.
Tak więc i tak mam odczep zrobiony z wiązki zanim kupiłem solary i nawet w sytuacji awarii solara lub po prostu uroków środkowoeuropejskiego klimatu gdzie solar może nie dać tego czego chcę mam alternatywę w miejscach gdzie an 230V nie ma szans.
Tak więc podkreślam to tylko MOŻLIWOŚĆ ładowania z haka i/lub włączenia pozycyjnych przyczepy jeśli musiał bym zostawić ją na poboczu... obym nie musiał...
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4425
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: CornBlumenBlau » środa, 29 sty 2014, 17:45

A wiesz że ja też o czymś takim pomyślałem, że gdybym musiał pozostawić moją przyczepkę na poboczu, wożę awaryjnie lampki rowerowe led, białą i czerwoną. Zawsze można je zostawić za szybami, oczywiście jako dodatek do trójkąta ostrzegawczego, ale oby do tego nie doszło.
No a w przypadku drastycznego braku zasilania na pokładzie zapala się romantyczne świeczki, zresztą jak jest kobieta i mężczyzna to po co jeszcze świało :D
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 19 / 1182 km

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » środa, 29 sty 2014, 18:31

CornBlumenBlau pisze:No a w przypadku drastycznego braku zasilania na pokładzie zapala się romantyczne świeczki, zresztą jak jest kobieta i mężczyzna to po co jeszcze świało :D


Obrazek
...Sam się śmieję z siebie bo poza tymi powerblokami i innymi solarami to wieczorem i tak w ruch idą latarenki i świeczuszki...Sorry ;) taaaaaaaaaki klimat:).
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4425
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: CornBlumenBlau » środa, 29 sty 2014, 19:05

I to jest to :D
Fajne te latarenki
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 19 / 1182 km

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3857
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: TomekN126N » środa, 29 sty 2014, 20:12

CornBlumenBlau pisze:No a w przypadku drastycznego braku zasilania na pokładzie zapala się romantyczne świeczki, zresztą jak jest kobieta i mężczyzna to po co jeszcze świało :D


Mam taką latarenkę, fajna jest. A co do "niepotrzebności" światła w obecności kobiety i mężczyzny, to uważaj, bo jak kiedyś w pewnym dużym mieście zgasło światło na dwie godziny, to 9 miesięcy później szpitale miały przepełnione porodówki :lol: :lol: :lol:
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: vvarrior » czwartek, 30 sty 2014, 01:19

CornBlumenBlau pisze:I to jest to :D
Fajne te latarenki

Latarenki w Praktikerze wyprzedaż po 9.90 za 2szt. Do przedsionka mamy 2 trochę większych z Ikei.
Dywersyfikacja źródeł energii to podstawa;).
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 11069
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: reflexes » czwartek, 30 sty 2014, 07:31

Też woziłem cały zestaw latarenek i świeczek w budzie ale niestety z romantycznej atmosfery nici, bo jak dzieciaki padły to my z żoną też z reguły mieliśmy dość. Poza tym do tej romantycznej atmosfery przydałby się drugi pokój w mojej wNce :D :D :D

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4425
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Remont 126e u vvarriora

Postautor: CornBlumenBlau » czwartek, 30 sty 2014, 08:35

reflexes pisze:Też woziłem cały zestaw latarenek i świeczek w budzie ale niestety z romantycznej atmosfery nici, bo jak dzieciaki padły to my z żoną też z reguły mieliśmy dość. Poza tym do tej romantycznej atmosfery przydałby się drugi pokój w mojej wNce :D :D :D


Jak już jesteśmy przy żonach, to moja twierdzi, że takie latarenki widziała też w Jysku i chętnie zanabędzie przy najbliższej okazji.
Świeczek i podgrzewaczy u mnie też zawsze był dostatek w eNce, ale latarenki maja jedną wielką istotną zaletę, oczywiście poza miłą atmosferą jaką niewątpliwie wprowadzają -nie ma otwartego płomienia.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 19 / 1182 km


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości