Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
b.b tulipan
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1090
Rejestracja: piątek, 29 lut 2008, 15:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: b.b tulipan » czwartek, 30 sty 2014, 14:32

Budyń pisze::( Dzwoniłem już jak wygląda klejenie wykładziny z ogłoszenia na Tablicy ,koszt jesli meble wymontowane i skorupa oczyszczona 1150zł + chyba 300zł jeśli mają być oklejone te białe ramki przy oknach otwieranych,czas 3-4 dni najgorsze że musiałbym zrobić 600km bo trzeba przyczepkę zawieźć wrócić i znów po nią jechać i wrócić i robi się 1500zł - 1800zł a to troszkę dużo .


W zamian za tą kasę to proponuję zakupić oryginalną wykładzinę w granicach 600,00 + klej i samemu zrobić to w jeden dzień. Najpierw samemu należy oczyścić skorupę ze starej wykładziny i resztki kleju.
Robiłem tak gdyż nie chciałem się borykać z cięciem remontówki. Remontówka poszła tylko na przód i tył pod oknami. Kolorem pasowała do całości.
Na forum były gdzieś namiary na gostka z Częstochowy który miał dostęp do części do niewiadówek [można popytać kolegę Kotka] Ja kupowałem wykładzinę w kilku odstępach czasu ze względu na braki finansowe :oops: Ale sam się za klejenie zabrałem.
Jedno co zostało pominięte to rozbieranie tej białej osłony na oknie otwieranym i pozostawienie starych uszczelek.
Zemściło się to przeciekaniem w czasie ulewnego i długo padającego deszczu.
Proponuję o tym pamiętać.

Przepraszam że wcinam się w temat ze swoimi zdjęciami.
Załączniki
69eb98f417e4cd73m.jpg
tu widać remont okna od zewnątrz a brak wymiany uszczelki odpłacił się przeciekami.
69eb98f417e4cd73m.jpg (4.6 KiB) Przejrzano 6801 razy
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.
Nie A4, nie L4 tylko T4

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5913
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: kooba » czwartek, 30 sty 2014, 18:17

CornBlumenBlau pisze:A czy przypadkiem nie będzie tak, że jak ktoś już wsunie wąż 6,3 na standardową końcówkę do 9,0mm, to ten wąż po prostu szybciej popęka i też zacznie puszczać?

Nie miałem takiego problemu.
CornBlumenBlau pisze:Poza tym jak już zastosować listwę i reduktor 50, to idealnym rozwiązaniem między nimi byłoby dokupić oryginalnie zakończony gazowy przewód połączeniowy.

Może i idealnie, ale koszt wężyka odpowiednio zakończonego i pasującego reduktora jest kilkakrotnie wyższy od zwykłego wężyka 6.3mm ze zwykłym reduktorem i dwoma cybantami.

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4428
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: CornBlumenBlau » czwartek, 30 sty 2014, 22:54

W sumie to dzięki Kuba za podpowiedź z tym wężem. Chyba znajdę również u siebie jego zastosowanie w jednym miejscu, a jak się sprawdzi to w przyszłym roku zmienię przy okazji resztę:)
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 43 / 1554 km

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: vvarrior » piątek, 31 sty 2014, 00:17

zundapp600 pisze:Jeżeli będziesz robił w miedzi , podłączasz bezpośrednio pod zawór .
Nakrętka , baryłka i po sprawie .


W moim piecu albo cuś robiłem nie tak ale nie chciałem przeginać z siłą dociągania nakrętki na zaworze ale rurka miedziana z baryłką ni jak nie chciała się uszczelnić na wejściu zaworu. Oryginalna rurka miała kształt bardziej stożkowy a baryłka pękata.I dlatego użyłem oryginalnej+ mufa z przejściem na rurkę miedzianą.
Obrazek
Ale tu nic nie podpowiem jak powinno być bo na tym się nie znam i bez forum bym w ogóle z miejsca nie ruszył.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

leonfox
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 49
Rejestracja: niedziela, 22 sty 2012, 22:52
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: leonfox » piątek, 31 sty 2014, 02:20

vvarrior pisze:
zundapp600 pisze:Jeżeli będziesz robił w miedzi , podłączasz bezpośrednio pod zawór .
Nakrętka , baryłka i po sprawie .


W moim piecu albo cuś robiłem nie tak ale nie chciałem przeginać z siłą dociągania nakrętki na zaworze ale rurka miedziana z baryłką ni jak nie chciała się uszczelnić na wejściu zaworu. Oryginalna rurka miała kształt bardziej stożkowy a baryłka pękata.I dlatego użyłem oryginalnej+ mufa z przejściem na rurkę miedzianą.
Obrazek
Ale tu nic nie podpowiem jak powinno być bo na tym się nie znam i bez forum bym w ogóle z miejsca nie ruszył.


Też miałem problemy z uszczelnieniem na połączeniu baryłek oryginalnych oraz rurki miedzianej pomimo bardzo mocnego dociągania połączenie było niepewne i po jakimś czasie lub od razu pojawiała się nieszczelność,pomimo tej samej średnicy zewnętrznej rurki miedzianej i stalowej stosowanej stosowanej w przyczepach.Dlatego przerobiłem całą instalacje gazową na przewodach elastycznych FARO coraz częściej stosowanych w samochodowych instalacjach LPG,przemawia za tym bezpieczeństwo oraz łatwość montażu.Cena chyba zbliżona do miedzi 8-10 zł za metr przewodu kupiłem w hurtowni w Lublinie ale widziałem też na znanym portalu aukcyjnym
N126e+Subaru Forester

Awatar użytkownika
Wodnik Szuwarek
Posty: 485
Rejestracja: wtorek, 26 maja 2009, 23:15
Lokalizacja: Cracow

Re: Odp: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: Wodnik Szuwarek » piątek, 31 sty 2014, 05:55

Budyń pisze:Testy wypadły pomyślnie,truma uruchomiona,piękna rzecz,na wężu jest nieszczelna ale odpaliła,szkoda że nie ma na wejściu gazu jakiegoś gwintu itp tylko trzeba kombinować jak to na stałe podpiąć,niestety wczoraj inny piecyk gazowy był włączony w garażu żeby sprawdzić czy temperatura wzrośnie i wzrosła ale tylko do 8C więc nici z klejenia :( Dzwoniłem już jak wygląda klejenie wykładziny z ogłoszenia na Tablicy ,koszt jesli meble wymontowane i skorupa oczyszczona 1150zł + chyba 300zł jeśli mają być oklejone te białe ramki przy oknach otwieranych,czas 3-4 dni najgorsze że musiałbym zrobić 600km bo trzeba przyczepkę zawieźć wrócić i znów po nią jechać i wrócić i robi się 1500zł - 1800zł a to troszkę dużo .
1,5tyś za wyklejenie wykładzina dywanową chyba żartujesz.to jest dopiero biznes.

Tapnięte za pomocą programu Tapatalk

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5913
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Odp: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: kooba » piątek, 31 sty 2014, 07:26

leonfox pisze:Dlatego przerobiłem całą instalacje gazową na przewodach elastycznych FARO coraz częściej stosowanych w samochodowych instalacjach LPG,przemawia za tym bezpieczeństwo oraz łatwość montażu.Cena chyba zbliżona do miedzi 8-10 zł za metr przewodu kupiłem w hurtowni w Lublinie ale widziałem też na znanym portalu aukcyjnym

A nie musiałeś do tych wężyków kupować końcówek po 15 zł sztuka?

Wymacane na smartphonie

Budyń
Posty: 173
Rejestracja: sobota, 12 paź 2013, 20:39
Lokalizacja: Kalisz

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: Budyń » piątek, 31 sty 2014, 14:31

Dziś dzwoniłem do polecanej firmy Darius i grzechem by było nie napisać o fachowej obsłudze i przede wszystkim o doradztwie i cierpliwości pana z którym rozmawiałem przez telefon z tej firmy,zamówiłem z tej firmy większość potrzebnych mi rzeczy do przyczepki.
Kooba ,czyli zamawiam ten rozgałęźnik http://allegro.pl/zawory-gazowy-gaz-truma-camper-i3889618040.html a po przewody trzeba się udać do gazownika samochodowego,reduktory muszę kupić 2szt,jeden 50bar który jest przy butli-dalej waż giętki do wymienionego trójnika a od trójnika na wyjście do Trumy reduktor 30bar.
N 126 E 1990r
Audi A4 2000r
Peugeot 206 CC 2002r
Hyundai Coupe 2000r

Budyń
Posty: 173
Rejestracja: sobota, 12 paź 2013, 20:39
Lokalizacja: Kalisz

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: Budyń » piątek, 31 sty 2014, 18:05

Rozgałęźnik gazowy z linku podanego przez Koobe zamówiony,teraz kwestia wykładziny remontowej,jeśli by była o szerokości 2m - jak wyczytałem na forum ta szerokość jest najlepsza- to zamówił bym 13m bieżących i po sprawie,niestety Castorama ,Obi ,maja tylko 4m więc albo zamówię z Allegro 2m szeroką albo kupię z Castoramy trzy kawałki 2 metrowe o szerokości 4 metrów co doradzicie w tej kwestii ?
N 126 E 1990r
Audi A4 2000r
Peugeot 206 CC 2002r
Hyundai Coupe 2000r

piotr05
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2106
Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
Lokalizacja: Ziemia Obiecana

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: piotr05 » piątek, 31 sty 2014, 18:31

bedziesz miał za duzo odpadków nie lepiej pomierzyc i zamówic juz okreslona długosc a szer 4m
nigdy nie wystepowała remontowa w innym rozmiarze niz 4 m
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 904 km 4 nocki

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1461
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: dworek » piątek, 31 sty 2014, 18:38

ja kupiłem dwa razy 2/4 metry, po ucięciu został im z rolki paseczek szeroki na 70 cm -zaproponowali mi go za 40% ceny to też wziąłem. ponieważ nie myślałem walczyć z klejeniem w jednym kawałku było mi tak wygodniej.
wyklejałem z kawałków "po tapeciarsku" czyli od najdalszych miejsc wnętrza w kierunku do drzwi, na małą (ok. 1cm) zakładkę. wykładzinki spoko wystarczyło a oklejałem nawet widoczne części skrzynek pod siedzeniami, drzwi szafy i szafek, natomiast za skrzynkami nie kleiłem do samej podłogi tylko tak z 30 cm nad podłogą kończyłem (skrzynki podwyższyłem o 5 cm aby pod łóżko kibelek się zmieścił).
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: vvarrior » piątek, 31 sty 2014, 18:39

Zawsze bezpłatnie mogą ci przeciąć na 2 długie kawałki po 2 metry szerokie. Dodatkowo poszukaj "wykładziny ekspozycyjnej" w google albo alledrogo.
To są często wykładziny powystawowe. W sensie raz użyte do jakiejś ekspozycji na pokazie a potem że pocięta to już na "starty".
Minus że najlepiej taką wykładzinę dokładnie obejrzeć osobiście czy nie ma jakiś plam itp. Ale za połowę ceny jeśli sprzedawca jest w miarę blisko to się opłaca.
My znaleźliśmy aukcję w cenie za 3 pln za 1m^2. Kupiliśmy 24m^2 w 2 belkach po 2m. Starczyło z zapasem jeszcze na bagażnik do Voyagera i kilka innych wynalazków.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

leonfox
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 49
Rejestracja: niedziela, 22 sty 2012, 22:52
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: leonfox » piątek, 31 sty 2014, 18:48

kooba pisze:
leonfox pisze:Dlatego przerobiłem całą instalacje gazową na przewodach elastycznych FARO coraz częściej stosowanych w samochodowych instalacjach LPG,przemawia za tym bezpieczeństwo oraz łatwość montażu.Cena chyba zbliżona do miedzi 8-10 zł za metr przewodu kupiłem w hurtowni w Lublinie ale widziałem też na znanym portalu aukcyjnym

A nie musiałeś do tych wężyków kupować końcówek po 15 zł sztuka?


Po 8-9 zł sztuka kompletnej końcówki do FARO płaciłem na chemicznej
N126e+Subaru Forester

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5913
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: kooba » piątek, 31 sty 2014, 19:08

Budyń pisze:...,reduktory muszę kupić 2szt,jeden 50bar który jest przy butli-dalej waż giętki do wymienionego trójnika a od trójnika na wyjście do Trumy reduktor 30bar.

Nie, nie, nie...
Reduktor dajesz jeden, 50 bar brzy butli, dalej miękki wężyk do zaworów, potem już bezpośrednio miedzią do odbiorników (kuchenka, lodówka, truma).

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1461
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Budyń i remont wędkarskiego domku na kółkach N126.

Postautor: dworek » piątek, 31 sty 2014, 19:48

kooba pisze:Reduktor dajesz jeden, 50 bar brzy butli, dalej miękki wężyk do zaworów...


...no w zasadzie to i od butli do wielozaworu dobrze by było sztywny przewód puścić, elastyczny -tylko kawałeczek od reduktora do króćca na sztywnym przewodzie w skrzynce dyszlowej.
To napisałem ja, dworek 8-)


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości