Trinio kontra Wieloryb
Re: Trinio kontra Wieloryb
Też pomyślałem o logistyce w moim przypadku jest ok odbiorę osobiście ale w innym może być problemik.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Chwilowo obowiązki zawodowe spowolniły remont . Natomiast po wizycie dzisiaj w IKEA znalazłem coś takiego jako zamiennik szafy - z uwagi że będę musiał walczyć z masą taki patent uważam za najbardziej OK.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Reaktywacja po latach ze względów zawodowych, pandemicznych i finansowych - na szczęście przyczepa jest zarejestrowana na Synka 5 (współwłaściciel) - latka więc potencjalnie nie do sprzedania (tak aby głupie pomysły nie przyszły ze sprzedażą) - ruszyły powoli prace remontowe - rama pospawana.
Zerknijcie proszę fachowym okiem na zdjęcia czy są potrzebne korekty, zdjęcia przedstawiają stronę ramy dolną.
Chcę spasować jeszcze oś - Oś hamowana AL-KO 1000 kg A1200mm C1570mm 4x100 C .
Zerknijcie proszę fachowym okiem na zdjęcia czy są potrzebne korekty, zdjęcia przedstawiają stronę ramy dolną.
Chcę spasować jeszcze oś - Oś hamowana AL-KO 1000 kg A1200mm C1570mm 4x100 C .
Re: Trinio kontra Wieloryb
Odwodnienia w adapterach w formie otworów lub "fasolek" i usunięcie nadmiaru stali z adapterów.
Poza tym wspawaj kilka mocowań do kufra. Po 3 na stronę, zawsze któryś się przyda
.
Poza tym jeśli planujesz nowy kufer to zrobiłbym już skos na dyszlu na wysokość obudowy najazdu. Ja tego nie przewidziałem i musiałem kombinować z adapterem.
Poza tym wspawaj kilka mocowań do kufra. Po 3 na stronę, zawsze któryś się przyda

Poza tym jeśli planujesz nowy kufer to zrobiłbym już skos na dyszlu na wysokość obudowy najazdu. Ja tego nie przewidziałem i musiałem kombinować z adapterem.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Dzięki - mocowanie kufra rozumiem od strony górnej pospawam mocowania, natomiast co do skosów kompletnie nie mam pojęcia co zrobić? Podpowiesz mi?
Z góry dziękuję.
Z góry dziękuję.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Zamknij miejscami ceowniki ramy w okolicach podpór przez dospawanie od strony otwartej kawałków płaskowników lub choćby prętów. Zapobiega to gięciu się tych elementów podczas mocnego lewarowania przyczepy na podporach.
Czasami sytuacja tego wymaga z uwagi na nierówności terenu a wieloryby lekkie nie są. W eNce takie wzmocnienie istnieje fabrycznie. Jeśli nie bardzo wiesz o co chodzi, wejdź w mój wątek remontowy, tam wszystko jest pokazane.
Czasami sytuacja tego wymaga z uwagi na nierówności terenu a wieloryby lekkie nie są. W eNce takie wzmocnienie istnieje fabrycznie. Jeśli nie bardzo wiesz o co chodzi, wejdź w mój wątek remontowy, tam wszystko jest pokazane.
Re: Trinio kontra Wieloryb
trinio pisze:...co do skosów kompletnie nie mam pojęcia co zrobić? Podpowiesz mi?
Z góry dziękuję.
Więcej zobaczysz w moim wątku z remontu.
Chodzi o to, że nowy kufer z Enki ma inny kąt pochylenia tylnej ściany. Położony na płasko na dyszlu odstaje górą ok 10 cm od ściany a dołem do niej dolega. Enka ma bardziej pochyloną ścianę przednią pod oknem.
Rozwiązaniem jest podniesienie przodu kufra i tym samym pochylenie góry do tyłu bliżej ściany.
Z moich ustaleń wynika, że ta wysokość jest równa z górną obudową urządzenia najzdowego.
Niestety po takim zabiegu podłoga w kufrze jest analogicznie pochylona dlatego trzeba skompensować to identycznym skosem w postaci stelaża z czegoś ale w odwrotnym kierunku.
Operacja jest dość trudna na tym etapie bo trzebaby mieć i kufer i budę na ramie do przymiaru. Osobiście na tym etapie zrobiłbym 4 otwory w górnej części dyszla pod kufrem, może nawet wspawać nakrętki M8/M10 do wkręcenia śruby z tulejką.
Dzięki temu będziesz mógł już po cynkowaniu zastosować tulejki podnoszące przód kufra i osadzić na nich jakiś stelaż aluminiowy.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Panowie, biere się za czytanie Waszych wątków, mam stary kufer pseodo oryginalny i tak zostawię, wzmocnienia poprawię po zapoznaniu się z wątkiem.
Zastosowałem dość grubą blachę 3 mm ale ważne żeby się nie pogięły podstawy podpór.
Ale bardzo dziękuję, zapomniałem o uchwytach na kufer.
Zastosowałem dość grubą blachę 3 mm ale ważne żeby się nie pogięły podstawy podpór.
Ale bardzo dziękuję, zapomniałem o uchwytach na kufer.
Re: Trinio kontra Wieloryb
No nie jest kolorowo.
Kupiłem ośkę:
Oś hamowana AL-KO 1000 kg
A1200mm C1570mm 4x100 C
Zdawałem sobie sprawę, że rozstaw jest większy niż oryginał i teraz mam pytanie jak sobie poradziliście z takim faktem, czy choinka i robimy większe dziury w ramie?
Kupiłem ośkę:
Oś hamowana AL-KO 1000 kg
A1200mm C1570mm 4x100 C
Zdawałem sobie sprawę, że rozstaw jest większy niż oryginał i teraz mam pytanie jak sobie poradziliście z takim faktem, czy choinka i robimy większe dziury w ramie?
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4185
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Trinio kontra Wieloryb
W takiej sytuacji ja bym dorobił dystanse/adaptery między ramę, a oś.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Chyba najprościej z profilu zamkniętego, np z dyszla położyć na płasko i pospawać ale wówczas jak przełożyć śrubę mocującą ośkę?
- tomcat
- Moderator
- Posty: 4185
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Trinio kontra Wieloryb
Śruba od zewnątrz, a nakrętka w środku.
Swoją drogą żeby zamontować na fabrycznych otworach też trzeba się nagimnastykować.
Swoją drogą żeby zamontować na fabrycznych otworach też trzeba się nagimnastykować.
Re: Trinio kontra Wieloryb
To coś takiego by było - tylko pospawać a może jakiś inny pomysł.
Ale wtedy będę mógł przykręcić na zwykłą nakrętkę samohamowną?

Ale wtedy będę mógł przykręcić na zwykłą nakrętkę samohamowną?

- tomcat
- Moderator
- Posty: 4185
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Trinio kontra Wieloryb
trinio pisze:...
Ale wtedy będę mógł przykręcić na zwykłą nakrętkę samohamowną? ...
A dlaczego nie

Dobrać odpowiednią długość śruby i powinno być ok

Ja bym właśnie tak to widział

Ten profil jaką ma grubość ścianki; słabo widać

Re: Trinio kontra Wieloryb
Ścianka 3mm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości