Remont Przyczepki N-400 oraz custom na bazie N250

czyli nasza walka z przyczepą...
pawel
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 17 paź 2011, 06:04

Remont Przyczepki N-400 oraz custom na bazie N250

Postautor: pawel » środa, 13 maja 2015, 16:35

Dzień dobry.
Wiem że forum dotycz głównie przyczep turystycznych, ale może mnie nie wygonicie z tym tematem :)
Posiadam dwie przyczepki z Niewiadowa N-400 oraz resztki n-250.
obie chciałbym wyremontować ale z pewną różnicą mianowicie N-400 chce aby była w jako takim oryginale.
Natomiast n-250 jest w zasadzie zarejestrowana jako SAM oraz nie jest kompletna. na dodatek ma resory... więc w zasadzie jest to już inna przyczepa więc nie ma czego "odrestaurowywać. Zdecydowałem zatem że to będzie projekt przyczepki do mojego autka jakim jest Zastava 750.

Ale do rzeczy.
n-400 jest bardzo ładna, zarejestrowana jednakże ma dwie wady. Nie była cynkowana tak jak N410 w związku z tym rama zakończyła żywot.
podłużnice okazały się zgniłe w miejscu mocowania osi skrętnej. sama oś miała negatyw.
Oś już zregenerowałem i wymieniłem już jedną podłużnicę. niestety nie udało mi się znaleźć ceownika o identycznym kształcie (brak wywinięć do środka profilu) ale pozwoli mi to przyspawać uchwyty z większym oczkiem coby grubsze pasy można było złapać.
Podczas wymiany podłużnic zauważyłem że także dyszel był wymieniany przez poprzedniego właściciela w związku z tym nie mam tabliczki znamionowej oraz nabitych numerów na ramie.

Pytanie do was jest takie czy ktoś wie jak wygląda tabliczka oryginalna do N400? W sieci znalazłem tylko szczątkowe informacje o N410 bo to nowsza przyczepka ale może tabliczka była taka sama? Ma ktoś z was taką przyczepkę?

Kolejne pytanie jest o stelaż plandeki. Na przyczepce był stelaż o wysokości około 30 cm. czy tak było w oryginale? chciałbym przedłużyć ten stelaż aby paka była wyższą a także dorobić do tego plandekę. Gdzie najlepiej dorobić plandekę w województwie mazowieckim albo ew śląskim(Rybnik i okolice)?
Dodatkowo na jaka wysokość najlepiej taką plandekę/stelaż przygotować? w markecie mierzyłem przyczepki które mają wysokość plandeki około 90 cm. Ma ktoś doświadczenia jak się to sprawuje w jeździe za samochodem?

Pozdrawiam,
Paweł

Bedę dzielił się zdjęciami i postępami prac jak tylko zrobię. a na razie dwa linki obrazujące podobną N 400
Obrazek

oraz mój pomysł na przyczepkę z N250ki
Obrazek

Pozdrawiam,
pawel
N-400

Awatar użytkownika
mardom89
Posty: 80
Rejestracja: wtorek, 28 paź 2014, 00:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Remont Przyczepki N-400 oraz custom na bazie N250

Postautor: mardom89 » środa, 13 maja 2015, 22:32

mamy taką bagażówkę, szczerze to nigdy nie wnikałem jaki ma symbol. W weekend będę na działce to spojrzę i ewetnualnie dam znac jak wyglada sprawa tabliczki znamionowej.

Jeśli chodzi o stelaż, to mamy taki niski. podejrzewam że można go łatwo powiększyć, dorabiając odpowiednie rurki. Natomiast jeśłi chodzi o plandeki, hmmm, wujek google? chyba najlepiej. Napewno są firmy które robią plandeki pod wymiar - kumpel ma na żuku dość świeżą plandekę, jest tam nazwa firmy, mogę podpytać
FSO polonez 1500 83' L54
FSO 125p 88' L87 1608DOHC
Niewiadów N126e 84'
Niewiadów N250C 84'
Polski Fiat 126p 87’ F246

chris_666
Posty: 1281
Rejestracja: sobota, 4 wrz 2010, 22:22

Re: Remont Przyczepki N-400 oraz custom na bazie N250

Postautor: chris_666 » środa, 13 maja 2015, 23:46

plandekę dorobisz na wymiar w każdej firmie co robi plandeki na tiry - w raszynie jest jedna co ją znam www.plandeki.pl

stelaże były różne - minimum trzy wysokości - właśnie koło 90-100 cm jest optymalna , sam stelaż był jeden, taki jak ty masz i do tego dokładane rurki powyższające

jak pokombinujesz to możesz nową plandekę zrobić uniwesalną na dwie wysokości :thumbup:

co do jazdy to tragedia - pusta skacze jak głupia , półzaładowana skacze normalnie, dopiero max obciązona wykazuje jakąs kulturę , dołożenia amortyzatora minimalnie poprawia sytuację

Awatar użytkownika
Tarapukuara
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 541
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2009, 18:57
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Remont Przyczepki N-400 oraz custom na bazie N250

Postautor: Tarapukuara » czwartek, 14 maja 2015, 06:21

Bartek bartekatsp5brhkreukrorg 609-220-575 frotka a sport+126e
https://pomagam.pl/fundacjadlamartyny
http://www.ledats.pl żarówki led i panele słoneczne- załatwię spory rabat ;)
http://sp5brh.eu.org

pawel
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 17 paź 2011, 06:04

Re: Remont Przyczepki N-400 oraz custom na bazie N250

Postautor: pawel » czwartek, 14 maja 2015, 10:18

Bardzo Wam dziękuję za szybkie odpowiedzi. Zaintrygowało mnie dorobienie "plandeki uniwesalnej na dwie wysokości" pomyślę nad tym bo nie zawsze wozi się duże bagaże.
Dzięki za namiary Raszyn jest blisko mnie ale Słupno jeszcze bliżej więc wydaje się super opcją.

Co do podskakiwania przyczepki to owszem resory z amorkami to kulturka ale na moje potrzeby oś skrętna chyba wystarczy. Jedyne co czasem ciężkiego przewożę to piach do piaskownicy no i jak jest mokry to faktycznie można przeładować.

Początkowo chciałem N400 przerobić na resory i nawet takowe sobie załatwiłem, amorki też ale potem sobie pomyślałem ile z tym jeżdżę i odpuściłem.

Czekam na wszelkie informacje o tabliczce( jakieś zdjęcie i wymiar byłoby super). Chce mieć sprawę zamkniętą ze wszelkimi detalami, więc na pewno na koniec będę taką montował.
Jak na razie znalażłem coś takiego http://allegro.pl/show_item.php?item=5326193774 ta czarna chyba będzie się nadawać ale chciałbym to potwierdzić.
pozdrawiam
N-400


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości