Remont N126N Enka ultralight :)

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2522
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: tantalos » środa, 30 lis 2022, 19:46

No proszę, kolejny remont a jednak inny od poprzednich. Tak jak Mirek napisał:
Miron EZD pisze:... widać dbałość o szczegóły i dużą wiedzę techniczną.

Chyba pierwszy raz widzę schowki nad bocznymi szybami - dobry pomysł.

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » środa, 30 lis 2022, 20:51

tantalos pisze:No proszę, kolejny remont a jednak inny od poprzednich. Tak jak Mirek napisał:
Miron EZD pisze:... widać dbałość o szczegóły i dużą wiedzę techniczną.

Chyba pierwszy raz widzę schowki nad bocznymi szybami - dobry pomysł.


Dzięki za komplement :), dużo szczegółów zawdzięczam temu forum i wszystkim Wam, którzy tutaj podają swoje pomysły.

Półki nad bocznymi oknami zostały stworzone, aby zmaksymalizować przestrzeń do przechowywania. Nie są to duże półki, ale zmieści się w nich kilka rzeczy. Ponadto są łatwo dostępne z pozycji stojącej, dzięki czemu świetnie nadają się do przechowywania często potrzebnych przedmiotów. Nad zamkniętym oknem część półki zajmuje sterowanie oświetlenia. Obok jest miejsce na mały projektor, na wieczorne kino dla dzieci. Ściana przy zamkniętym oknie służy jako wezgłowie łóżka - można wygodnie oprzeć się o ścianę, ponieważ jest ocieplona twardym styropianem i posiada laminowane listwy wzmacniające.
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » czwartek, 1 gru 2022, 21:08

Równolegle z łazienką zrobiłem też elektrykę i oświetlenie.
Jako podstawę instalacji wybrałem płytę niepalną, nie była najlżejsza, ale bezpieczeństwo to bezpieczeństwo.
AAIMG_20220803_065151666-(1).png


Do płytki przymocowałem skrzynkę z bezpiecznikami, w której osobno podłączane są poszczególne światła, gniazda 12v oraz pompa wody. Z drugiej strony zastosowałem mostek dla wyraźnego połączenia styków minusowych. Przygotowałam włączniki do oświetlenia schowka i jeszcze jeden dla pewności :)
Teraz pod instalacją 12V znajduje się również automatyczna ładowarka akumulatorów, a także skrzynka rozdzielcza o stopniu ochrony IP64 z wyłącznikami i zabezpieczeniem prądowym. Przy najbliższej okazji (przyczepa zamknięta i zimowana pod plandeką) zrobię zdjęcie.

Oświetlenie całej przyczepy zapewniają taśmy LED umieszczone w aluminiowych listwach z dyfuzorami światła. Główne światło przechodzi przez całą długość sufitu, za wyjątkiem okna sufitowego MPK Visionvent 40x40cm, które zastosowałem zamiast oryginalnej szyby 50x50.
AAIMG_20220731_190018004.png


Taśmę LED stosuje się również nad oknem, gdzie jest schowana za listwą, dzięki czemu wieczorem tworzy przyjemne światło. To światło, podobnie jak światło główne, można przyciemnić od 0 do 100% jasności, co bardzo doceniliśmy, gdy dzieci już spały, a my wciąż musieliśmy coś znaleźć w przyczepie.
AAIMG_20220809_060429101.png


W łazience i kuchni również osobne oświetlenie, a także półka pod blatem (Widać to na zdjęciach powyżej).
Okablowanie 12 V w mojej przyczepie jest proste, nie robiłem wielu gniazdek i skomplikowanych systemów. W kąciku kuchennym znajduje się jedno gniazdko 12V i dwa gniazda USB. Planuję jeszcze zrobić jedno lub dwa gniazdka w półce nad boczną szybą, bo telefony zwykle zostają tam na noc. Poza pompą wodną to właściwie wszystko, co podłączyłem do 12v.
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 6841
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Murano » piątek, 2 gru 2022, 04:33

tantalos pisze:Chyba pierwszy raz widzę schowki nad bocznymi szybami - dobry pomysł.

Nie taki nowy ten pomysł ;-).

Wykonanie i materiały ciekawe i godne naśladowania. Brawo!

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2522
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: tantalos » sobota, 3 gru 2022, 19:42

Murano pisze:Nie taki nowy ten pomysł ;-)
Marcin, wybacz :oops: - moje niedopatrzenie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » poniedziałek, 30 sty 2023, 15:46

Ponieważ nie mam więcej zdjęć z pierwszego etapu budowy, dodaję stan końcowy przed pierwszym wyjazdem.

NEW2_FINAL.jpg

Jak widać na zdjęciu łazienka dostała drzwi obite tym samym materiałem co przednia i tylna ściana przyczepy. Pierwotnie chciałam je przykryć tylko tkaniną, ale ze względu na częste otwieranie mokrymi rękoma, ruch dzieci itp. Wybrałam trwalszy materiał.

NEW3_FINAL.jpg

Łóżka dla dzieci zbudowałem według wzoru użytkownika Murano. Górne łóżko można złożyć, dzięki czemu dolne łóżko może służyć jako siedzisko ze stolikiem. Górne łóżko będę przerabiać ze względu na większą wagę, planuję ponownie zastosować laminat w połączeniu z XPS a fornirem.

NEW1_FINAL.jpg

Duże łóżko posiada pełnowymiarowy materac o szerokości 140 cm. Wysokość materaca to 18 cm, skład pianek to T3/T4 PUR + 1 cm płyta z włókna kokosowego. Łóżko w tym wymiarze zapewnia bardzo dobry komfort nawet osobie o wzroście 196 cm i jego żonie o wzroście 179 cm :D. Jednocześnie materac jest wysoki dokładnie do dolnej krawędzi okna, dzięki czemu można wygodnie wystawić stopę za okno w upalną noc :D

NEW5_FINAL.png

Na tym zdjęciu widać okrągłość łazienki, a także okno MPK visionvent, które serdecznie polecam każdemu, kto chciałby zmienić oryginalny otwór w Ence. Mimo, że nie posiada możliwości otwierania jak okno Heki, wygląda na znacznie mocniejsze i posiada doskonały pasywny system wentylacji.

I ogólny widok przyczepy na dzień przed pierwszym wyjazdem.
NEW4_FINAL.jpg


Na początku mojego wątku obiecałem, że będę prowadził dokładne zapisy czasu spędzonego na odbudowie, więc oto krótkie podsumowanie:

Od zakupu przyczepy do pierwszego wyjazdu minęło 10 miesięcy i 13 dni.
Łączny czas pracy 515 godzin, czyli około 64 8-godzinnych dni roboczych.
Całkowity koszt odbudowy 4186 € (19 700 zł) Nie obejmuje ceny przyczepy

Nie umieszczam tu tych kwot tylko na pokaz. Moim celem jest pokazanie osobie, która może myśleć o przebudowie niewiadówki jako taniej i łatwej zabawie na dwa weekendy, że to nie jest takie proste.
Chociaż wynikowa kwota jest wypaczona przez niezwykle drogie materiały, nie byłaby o połowę mniejsza nawet przed inflacją i obecnym kryzysem.

Oczywiście ten post nie jest ostatnim w tym wątku, czekam aż stopnieje śnieg i jadę dalej. Planuję dodać pełnowymiarowe ogrzewanie, porządne rolety, lodówkę, wysuwaną kuchnię zewnętrzną i wiele innych rzeczy.
Do zobaczenia na wiosnę, przyjaciele :)
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 6841
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Murano » poniedziałek, 30 sty 2023, 16:12

Dołożysz wspomniane gadżety i nasze budżety się równają...
Bardzo ładna robota. Na rzetelnym wykonaniu nie oszczędzisz.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości