Odświeżenie N126N by SoCool

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: tantalos » środa, 8 lip 2020, 14:56

Nie chcę źle podpowiedzieć ale ja miałem chyba proporcje 2ml utwardzacza na 100ml żywicy. Po pół godzinie zaczęła gęstnieć a po godzinie,dwóch beton. Wystarczy duża strzykawka bez igły.

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: Murano » środa, 8 lip 2020, 15:53

Ja na oko robię tak, że do puszki po maśle roślinnym 500g wlewam do przetłoczenia (1cm od brzegu) żywicę i do tego 4 "czubate" nakrętki po napojach PET utwardzacza. Zawsze spoko ;-).

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » środa, 8 lip 2020, 22:21

Dotarłem po południu i pierwsze co sprawdzam jak wczorajsze wysiłki. Okazało się, że połowa się nadaje bo twarda i nie do ruszenia, a połowa do poprawki, bo w ogóle nie trzyma.
Wykorzystałem zakupione strzykawki i dużą igłę do odmierzenia żywicy i utwardzacza. Wymieszałem i nałożyłem na tkaninie w kolejnym rogu od dołu wzdłuż łączenia. Po godzinie twarda i się nie klei. Czyli kwestia proporcji powoli rozpracowywana. U mnie oczekiwany efekt uzyskałem mieszając 100ml żywicy i 2ml utwardzacza. Przy żywicy "z marketu" gdzie opakowanie 250g kosztuje około 35 pln jest łatwiej bo więcej wybacza, ale koszt masakra. Żywica w opakowaniu 2kg za 50pln w komplecie z 3m^2 maty 300 i mały utwardzacz potrzebują więcej dokładności, ale pozwalają na zdecydowanie bardziej ekonomiczne remontowanie. Panowie dziękuję za podpowiedzi, każda wskazówka cenna.
W między czasie jeszcze wkleiłem na Mamuta elementy drewniane do kufra. Pytanie jak bardzo wyciskacie klej spod drewna? Na równo w laminatem, bo wystarczą nierówności żeby złapał? Czy może trzeba mu zostawić 2-3 mm warstwę, żeby najlepiej trzymał i był elastyczny?
IMG_20200708_203314.jpg

IMG_20200708_203320.jpg

Poniżej to co Teściu zdarł szczotką na wierterce ze ścian bo nie trzymało.
IMG_20200708_204814.jpg

Dziś znów leje i poniżej 15 stopni, więc ja już w domu bo więcej nie zrobię. Piszą, że do laminowania raczej powyżej 18 stopni.
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
CONFEX
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 902
Rejestracja: piątek, 23 lut 2018, 19:37
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: CONFEX » czwartek, 9 lip 2020, 06:53

Jak remontowałem pierwszą zapiekankę pierwsze co przykleiłem to taka mała listewka, prawa górna do sufitu do której potem dokręcałem resztę stelaża od WC. Jak już miałem wszytko zmontowane i chciałem drzwi przykręcać od słowojki to się okazało, że w tym miejscu jest krzywe o 1 cm ! Kleiłem na Mamuta; tylko docisnołem na chwilę i tak zostawiłem; było jakieś tam 3 mm kleju. Kiedy musiałem to odkleić kułem dosłownie ciskając magicznymi zaklęciami. Przecinakiem kleju z drewnem nie udało mi się skuć, listewka trochę poniżej odpuściła, po prostu pękła. Ale ramy okienne kleje na ścisk, też trzyma jak cholera, ale jeszcze nie musiałem skuwać... więc tu się nie wypowiem. Co do laminowania żywicą, owszem potrzeba 18stopni, ale to przy większych elementach, chociaż ja w chłodne dni robiłem ass mode i jak pamiętam Nalu też w niższej temperaturze robił ass mode więc spoko będzie. Żywica z marketu; echh, daj spokój. Kup od razu 5 tą niebieską; z tym to się naprawdę fajnie pracuje.
Załączniki
Screenshot_2020-07-09-06-42-37.png

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » czwartek, 9 lip 2020, 23:01

Z tą marketową żywicą to właśnie dla przestrogi piszę. Ja mam już niebieską, na razie 2kg ale pewnie braknie jak widzę ubytki i liczę moje fantazje na mody.
Mamut wyciśnięty na równo z laminatem związał prawidłowo, więc ramy okienne też tak zrobię i potem zalaminuję co się da.
Dziś trochę pracy z żywicą i w efekcie wzdłuż listew w środku jedna warstwa jest już po całości. Roboty trochę było ale fotek za wiele z tego nie ma bo co tu focić :)
IMG_20200709_205348.jpg

W międzyczasie praca z kufrem. Przeszlifowane równo z krawędzią pod laminowanie.
IMG_20200709_201429.jpg

Tkanina
w tym miejscu to chyba nie był najlepszy wybór, bo jak dociskam z jednej to robi się "purchel" z drugiej. Zostało więc tak jak na foto - do dalszej obróbki jutro.
IMG_20200709_204519.jpg
IMG_20200709_204516.jpg
IMG_20200709_204524.jpg

Teściu jeszcze pousuwał naklejki z całości. Pozostał jeszcze klej po naklejkach - ale może to już uda się zeszlifować przed szpachlowaniem.
IMG_20200709_205024.jpg

Na koniec jeszcze sprawdzone dzisiejsze laminowanie i praktycznie sucho, więc :D :D :D
IMG_20200709_205345.jpg
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » piątek, 10 lip 2020, 23:16

Dziś w planie było zatkanie dziur po sprzętach i tych które wyleciały przy szlifowaniu.
IMG_20200710_175746.jpg

IMG_20200710_181824.jpg

Użyłem pierwszy raz tkaniny 600 i rzeczywiście ciężko się nią robi - zdecydowanie na większe powierzchnie płaskie.
IMG_20200710_194705.jpg

Pierwsza próba z żelkotem, ale chyba nie za bardzo poszło.
IMG_20200710_202946.jpg

Wszystkie poprzednie manewry z żywicą trzymają ja należy.
IMG_20200710_175514.jpg

Na koniec dalsze prace z kuferkiem.
IMG_20200710_203414.jpg

IMG_20200710_210456.jpg

IMG_20200710_212242.jpg

I jeszcze przed odjazdem sprawdziłem jak "600" - jest cool :D
IMG_20200710_212615.jpg
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » sobota, 11 lip 2020, 12:19

Oryginalne lampy, które posiadam nie bardzo mi leżą. Jako, że teraz etap laminowania a zaraz szpachlowania i szlifowania to jest moment na decyzję co z assmode. Fantazjowałem nad skompletowaniem tyłka nki z moją T4, ale nie widzę opcji, żeby wykorzystać oryginalne światła od T4 bo albo trzeba by skrócić listwy alu, albo dorobić półkę pod światła, a tu już nie widzę tego estetycznie, gdyż wizualnie zrobiło by się ciężko. Wzorując się więc na modyfikacjach kolegów myślę o czymś lekkim wizualnie jak u Murano i żeby wykorzystać lżejszy materiał jak u Pavulona. Sam nie wiem co z tego wyjdzie, ale raczej oryginał nie zostanie...
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » poniedziałek, 13 lip 2020, 23:06

Dziś dalsza praca nad kufrem, laminowanie listwy zawiasów oraz pajączków od spodu + szlifowanie piątkowych manewrów.
IMG_20200713_173744.jpg

IMG_20200713_211750.jpg

IMG_20200713_211813.jpg

IMG_20200713_211736.jpg

Również zdjęcie mechaniczne silikonu spod listew.
IMG_20200713_190510.jpg

W wielu miejscach odsłonięte dziury w laminacie.
IMG_20200713_192104.jpg

Do zaszpachlowania czy żywica i mata?
IMG_20200713_192104.jpg
Załączniki
IMG_20200713_192058.jpg
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » wtorek, 14 lip 2020, 23:03

Dotarło większe opakowanie żywicy czyli 5kg.
Dziś znowu nuda... szlifowanie / laminowanie/szlifowanie /laminowanie
IMG_20200714_193204.jpg
IMG_20200714_200324.jpg
IMG_20200714_205412.jpg


Na początku rozrabiałem 100ml żywicy bo więcej na raz ciężko było wyrobić. Dziś już ze dwa razy po 300ml i udało się wyrobić prawidłowo. Jest postęp :)
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
KILLER
Posty: 87
Rejestracja: wtorek, 16 lip 2019, 08:39
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: KILLER » piątek, 17 lip 2020, 07:24

SO...N126 pisze:Oryginalne lampy, które posiadam nie bardzo mi leżą. Jako, że teraz etap laminowania a zaraz szpachlowania i szlifowania to jest moment na decyzję co z assmode. Fantazjowałem nad skompletowaniem tyłka nki z moją T4, ale nie widzę opcji, żeby wykorzystać oryginalne światła od T4 bo albo trzeba by skrócić listwy alu, albo dorobić półkę pod światła, a tu już nie widzę tego estetycznie, gdyż wizualnie zrobiło by się ciężko. Wzorując się więc na modyfikacjach kolegów myślę o czymś lekkim wizualnie jak u Murano i żeby wykorzystać lżejszy materiał jak u Pavulona. Sam nie wiem co z tego wyjdzie, ale raczej oryginał nie zostanie...


Skoro nie uda się z lampami od T4, może warto zostać chociaż przy transporterze i użyć lamp z T3? Tylko brak trójkątów jak zwykle komplikuje temat.

https://skottuning.com/vw-t3-79-92-tuni ... zarne.html

Pojawia się za to opcja na dymione, przezroczyste, klasyczne pomarańczki (trójkąt zawsze można potraktować sprayem do przyciemniania lamp ;) ).


U siebie chcę też pójść w stronę "przysposobienia" przyczepki do VW ale "bałwanków" z B5FL wstawiać nie będę :lol:
KEBASA PERFORMANCE MOTORSPORT GARAGE

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » sobota, 25 lip 2020, 23:58

Ja w Bieszczadach na urlopie a przyczepka się szpachluje i szlifuje rękami Teścia. Jak ja mu się odwdzięczę?
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » czwartek, 13 sie 2020, 22:27

Chwilę mnie nie było, ale miałem okazję w Bieszczadach pooglądać N-ki kolegów z T4-forum.pl i podpytać co nieco o remonty. Odpoczywałem więc aktywnie.
Od wtorku wróciłem i dalej walczę z przyczepką.
W Krakowie czekał już też na mnie polakierowany kufer w ramach testu jak przygotowywać i lakierować. Lakierowany rękami szwagra - wyszedł przyzwoicie, nawet bardzo.
IMG_20200811_203119.jpg
Kufer w lakierze

Przez te 3 popołudnia udało mi się wraz z Teściem wkleić trochę drewna, poszlifować i oczywiście polaminować.
IMG_20200813_204213.jpg
Wklejona ramka okna i zalaminowany otwór gniazda
Załączniki
IMG_20200813_201520.jpg
Drugie okno zostawione na noc do związania Mamuta
IMG_20200812_182730.jpg
Polaminowane ostatecznie teraz jeszcze szpachla i znów szlifowanie
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » piątek, 14 sie 2020, 23:51

Dziś odcięta podłoga i wyjęta podłoga, zrzucona skorupka z ramy i przewrócona na boczek. Dół zacząłem czyścić z mazi czyli z czegoś co przypomina zabezpieczenie antykorozyjne i potem dla odmiany szlifowanie. Zostaję sam z remontem na dwa tygodnie - Teściowie zabierają mi dzieci nad morze :)

IMG_20200814_173900.jpg
IMG_20200814_180258.jpg
IMG_20200814_181819.jpg
IMG_20200814_184020.jpg
IMG_20200814_184947.jpg
IMG_20200814_185717.jpg
IMG_20200814_211007.jpg
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » poniedziałek, 17 sie 2020, 23:46

KILLER pisze:
SO...N126 pisze:Oryginalne lampy, które posiadam nie bardzo mi leżą. Jako, że teraz etap laminowania a zaraz szpachlowania i szlifowania to jest moment na decyzję co z assmode. Fantazjowałem nad skompletowaniem tyłka nki z moją T4, ale nie widzę opcji, żeby wykorzystać oryginalne światła od T4 bo albo trzeba by skrócić listwy alu, albo dorobić półkę pod światła, a tu już nie widzę tego estetycznie, gdyż wizualnie zrobiło by się ciężko. Wzorując się więc na modyfikacjach kolegów myślę o czymś lekkim wizualnie jak u Murano i żeby wykorzystać lżejszy materiał jak u Pavulona. Sam nie wiem co z tego wyjdzie, ale raczej oryginał nie zostanie...


Skoro nie uda się z lampami od T4, może warto zostać chociaż przy transporterze i użyć lamp z T3? Tylko brak trójkątów jak zwykle komplikuje temat.

https://skottuning.com/vw-t3-79-92-tuni ... zarne.html

Pojawia się za to opcja na dymione, przezroczyste, klasyczne pomarańczki (trójkąt zawsze można potraktować sprayem do przyciemniania lamp ;) ).


U siebie chcę też pójść w stronę "przysposobienia" przyczepki do VW ale "bałwanków" z B5FL wstawiać nie będę :lol:


Mam pożyczone do przymiarki lampy do T4 luzem więc pewnie jak przyczepka stanie znów na podłodze to będę mierzył i fantazjował. Lampki z T3 które proponujesz pewnie bym robił jakbym miał w stajni "kredens" ale do T4 to nie zrobi kompletu raczej. B5 w stajni posiadam ale bez haczyka :) za to z nieśmiertelnym 1,9TDI 110KM :)
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odświeżenie N126N by SoCool

Postautor: SO...N126 » środa, 19 sie 2020, 23:16

Aktualnie od trzech dni niestety pogoda słaba do roboty pod chmurką. W przerwach deszczu czyszczę i szlifuję spód. Potem w planie szpachla w dziury, szlifowanie na równo i na to żywica i mata. Czytam wiele wątków remontowych (niektóre po kilka razy) i taką chyba obiorę taktykę. Nie wiem jeszcze co potem czy wystarczy chlorokauczuk na spód czy warto zabezpieczać przed kamieniami dodatkowymi warstwami czegoś? W trakcie deszczu i po zmroku działam w garażu i przygotowuję listwy alu - pierwszy raz mam do czynienia z włóknina ścierną i jestem bardzo zadowolony z efektów a to jeszcze nie koniec pracy. Czy listwy warto potem zabezpieczać? Tylko czym? Bezbarwnym szprejem?
Czytając wątki, myślę sobie, że u mnie to na pewno tak żle nie będzie - dziurawy spód? Przecież moja była już remontowana i jest taka wyjątkowa :) A potem za każdym razem okazuje się, że wszystko trzeba robić od podstaw bo jak tylko może być zużyte, dziurawe, zepsute lub spaprane to na pewno jest.
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości