Remont N126N Enka ultralight :)
Remont N126N Enka ultralight :)
Witam w moim wątku dotyczącym przebudowy przyczepy N126N czyli Enky.
Przyczepę w niemal oryginalnym stanie kupiłem około tydzień temu z wizją kompletnego wystroju wnętrza na potrzeby mojej rodziny, czyli mnie, mojej żony i dwóch córeczek.
Mam w planach całkowity demontaż przyczepy, oczyszczenie i przeszlifowanie wszystkiego co jest potrzebne, założenie nowej osi, nowy hamulec i wszystko inne dla bezpiecznej eksploatacji podwozia. Jeśli chodzi o samą budkę, to naprawa laminatu, usunięcie kilku okien i nowy lakier.
Wnętrze powinno być funkcjonalne i wyjątkowo lekkie - u nas waga przyczepek jest sprawdzana dość często i dlatego chciałbym, aby przyczepka nie przekroczyła DMC.
Poniżej znajduje się prosty plan układu. Łazienka powinna być wykonana z płyt warstwowych "Foamcore", które zostaną zalaminowane do ścian podłogi i sufitu w celu wzmocnienia całego szkieletu. Toaletę będzie można wsunąć do kasety pod konstrukcją łóżka, aby uzyskać więcej miejsca pod prysznicem, a także aby nie była całkowicie mokra podczas korzystania z prysznica.
We wnętrzu przyczepy nie ma kuchni, ponieważ standardowo wszystko robimy na zewnątrz (do tej pory mieliśmy namiot Rooftop) Lodówka alpicool zostanie umieszczona pod dużym łóżkiem z wysuwanym otworem.
A teraz proszę, weterani, powiedzcie mi, co myślicie o tym planie. Interesuje mnie głównie to, co myślisz o układzie wnętrza i oklejeniu lazienky sztywno do sufitu i ścian.
Przyczepę w niemal oryginalnym stanie kupiłem około tydzień temu z wizją kompletnego wystroju wnętrza na potrzeby mojej rodziny, czyli mnie, mojej żony i dwóch córeczek.
Mam w planach całkowity demontaż przyczepy, oczyszczenie i przeszlifowanie wszystkiego co jest potrzebne, założenie nowej osi, nowy hamulec i wszystko inne dla bezpiecznej eksploatacji podwozia. Jeśli chodzi o samą budkę, to naprawa laminatu, usunięcie kilku okien i nowy lakier.
Wnętrze powinno być funkcjonalne i wyjątkowo lekkie - u nas waga przyczepek jest sprawdzana dość często i dlatego chciałbym, aby przyczepka nie przekroczyła DMC.
Poniżej znajduje się prosty plan układu. Łazienka powinna być wykonana z płyt warstwowych "Foamcore", które zostaną zalaminowane do ścian podłogi i sufitu w celu wzmocnienia całego szkieletu. Toaletę będzie można wsunąć do kasety pod konstrukcją łóżka, aby uzyskać więcej miejsca pod prysznicem, a także aby nie była całkowicie mokra podczas korzystania z prysznica.
We wnętrzu przyczepy nie ma kuchni, ponieważ standardowo wszystko robimy na zewnątrz (do tej pory mieliśmy namiot Rooftop) Lodówka alpicool zostanie umieszczona pod dużym łóżkiem z wysuwanym otworem.
A teraz proszę, weterani, powiedzcie mi, co myślicie o tym planie. Interesuje mnie głównie to, co myślisz o układzie wnętrza i oklejeniu lazienky sztywno do sufitu i ścian.
Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Po rozładunku przyczepy na podwórku i stwierdzeniu, że udało mi się pokonać 150km jazdę z na wpół wyrwanym hakiem (pęknięty spaw), wyruszyłem na demontaż.
Przyczepa jest zasadniczo w stanie oryginalnym, z wyjątkiem tapicerki. Ktoś zburzył oryginalną komunistyczną czerwień i zastąpił ją remontowke. Zaoszczędziło mi to dużo pracy, ponieważ nie musiałem usuwać resztek starej pianki.
Więc wybrałem wszystkie stare meble, oderwalem remontowke i przeszlifowałem klej polimerowy, który trzymał tapicerkę.
Znalazłem też oznaczenie modelu pod tapicerką
Przed zdjęciem podłogi próbowałem narysować swoje plany w rzeczywistych wymiarach.
Pomimo kilku napraw na zewnątrz, wnętrze przyczepy jest suche, a podłoga i ramy okienne nie są czarne ani zgniłe. W końcu jednak postanowiłem to wszystko wyrzucić i zrobić z nowego drewna, bo ta przyczepa ma więcej lat niż ja...
Przyczepa jest zasadniczo w stanie oryginalnym, z wyjątkiem tapicerki. Ktoś zburzył oryginalną komunistyczną czerwień i zastąpił ją remontowke. Zaoszczędziło mi to dużo pracy, ponieważ nie musiałem usuwać resztek starej pianki.
Więc wybrałem wszystkie stare meble, oderwalem remontowke i przeszlifowałem klej polimerowy, który trzymał tapicerkę.
Znalazłem też oznaczenie modelu pod tapicerką
Przed zdjęciem podłogi próbowałem narysować swoje plany w rzeczywistych wymiarach.
Pomimo kilku napraw na zewnątrz, wnętrze przyczepy jest suche, a podłoga i ramy okienne nie są czarne ani zgniłe. W końcu jednak postanowiłem to wszystko wyrzucić i zrobić z nowego drewna, bo ta przyczepa ma więcej lat niż ja...
Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Dzisiaj był kluczowy krok, przeniesienie budki do garażu. Nawet mały garaż jest lepszy niż brak garażu. W ten sposób mogę szlifować, naprawiać i malować górę, dół, przód i tył. Boki zrobię po postawieniu szopy na nogi.
Jedyne, czego nie odłożyłem przed przeniesieniem do garażu, to listwy dachowe i okenne. Śruby są tak zardzewiałe, że nie wiadomo już, czy były klasyczne, czy krzyżowe
Podczas demontażu złożyłem też ościeżnicę, którą ktoś zniszczył podczas próby wybicia drzwi. Potrzebuję nowej ramy i listwy drzwi, które są uszkodzone.
Jedyne, czego nie odłożyłem przed przeniesieniem do garażu, to listwy dachowe i okenne. Śruby są tak zardzewiałe, że nie wiadomo już, czy były klasyczne, czy krzyżowe

Podczas demontażu złożyłem też ościeżnicę, którą ktoś zniszczył podczas próby wybicia drzwi. Potrzebuję nowej ramy i listwy drzwi, które są uszkodzone.
Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Napisz e-mail do tej firmy:
https://kempingi.olsztyn.pl/
Mają wszystkie nowe części i wysyłają za granicę.
https://kempingi.olsztyn.pl/
Mają wszystkie nowe części i wysyłają za granicę.
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Murano pisze:Napisz e-mail do tej firmy:
https://kempingi.olsztyn.pl/
Mają wszystkie nowe części i wysyłają za granicę.
Bardzo dziękuję za kontakt.
Napisałem do słowackiego dealera, wysłał mi cenę 75 € (350 zł) za ościeżnicę i transport. Tanie czy drogie?
Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie zewnętrznej części budki i zdejmowanie listew. Ktoś już wcześniej zmontował listwy nad oknami i zastąpił płaskie śruby krzyżakami, dzięki czemu udało się złożyć wszystkie oprócz dwóch, co udało mi się pokonać wiertarką. Gorzej jest z listwami ozdobnymi.
Ktoś już te listwy odłożył (i uszkodził wiertarką...) ale użył oryginalnych płaskich śrub które są beznadziejnie zardzewiałe, więc jedyną pomocą jest wiertarka.
Wywierciłem kilka śrub, większość jeszcze na mnie czeka. Pod listwą stan laminatu jest całkiem niezły, bez dziur i większych uszkodzeń.
Osobnym rozdziałem jest dach. Większość powierzchni żelkotu jest popękana jak kora drzewa. Po szlifowaniu część skorupy odleciała. Jakieś rady, jak radzić sobie z taką przyjemnością?
Żelkot czy szpachlówka z włóknem?
Ktoś już te listwy odłożył (i uszkodził wiertarką...) ale użył oryginalnych płaskich śrub które są beznadziejnie zardzewiałe, więc jedyną pomocą jest wiertarka.
Wywierciłem kilka śrub, większość jeszcze na mnie czeka. Pod listwą stan laminatu jest całkiem niezły, bez dziur i większych uszkodzeń.
Osobnym rozdziałem jest dach. Większość powierzchni żelkotu jest popękana jak kora drzewa. Po szlifowaniu część skorupy odleciała. Jakieś rady, jak radzić sobie z taką przyjemnością?
Żelkot czy szpachlówka z włóknem?
Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Wszystko musisz przeszlifować najlepiej tarczą lamelową (listki papieru ściernego) na szlifierce kątowej. Ja takie miejsca malowałem najpierw żywicą przed położeniem szpachli z włóknem szklanym. Użyj do tego zwykłego pędzelka i żywicy z utwardzaczem jako podkładu. Żywica zwiąże się ze starą powierzchnią i wypełni wszystkie mikrorysy. Na to dopiero szpachla.
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Murano pisze:Wszystko musisz przeszlifować najlepiej tarczą lamelową (listki papieru ściernego) na szlifierce kątowej. Ja takie miejsca malowałem najpierw żywicą przed położeniem szpachli z włóknem szklanym. Użyj do tego zwykłego pędzelka i żywicy z utwardzaczem jako podkładu. Żywica zwiąże się ze starą powierzchnią i wypełni wszystkie mikrorysy. Na to dopiero szpachla.
Bardzo dziękuję Murano...

Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2135
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Pamiętaj, jak będziesz montował listwy na nowo,
dać pod nie uszczelniacz lub taśmę butylową.
Nie zakładaj uszczelki gumowej bo i tak będzie przeciekać.
Ja montowałem listwy wiercąc dziury w innych miejscach, tam gdzie był zdrowy laminat, a stare dziury zakleiłem żywicą z włóknem od wewnątrz i topkotem od zewnątrz.
dać pod nie uszczelniacz lub taśmę butylową.
Nie zakładaj uszczelki gumowej bo i tak będzie przeciekać.

Ja montowałem listwy wiercąc dziury w innych miejscach, tam gdzie był zdrowy laminat, a stare dziury zakleiłem żywicą z włóknem od wewnątrz i topkotem od zewnątrz.
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Miron EZD pisze:Pamiętaj, jak będziesz montował listwy na nowo,
dać pod nie uszczelniacz lub taśmę butylową.
Nie zakładaj uszczelki gumowej bo i tak będzie przeciekać.
Ja montowałem listwy wiercąc dziury w innych miejscach, tam gdzie był zdrowy laminat, a stare dziury zakleiłem żywicą z włóknem od wewnątrz i topkotem od zewnątrz.
Planuję zbudować przyczepę bez listew. Wizualnie bardziej podoba mi się skorupa bez listew i nie podoba mi się też pomysł robienia nowych dziur w nowej pięknej farbie.
O ile dobrze rozumiem, ich zastosowanie polega tylko na zakryciu oryginalnych nieestetycznych łączeń i mocowaniu namiotu.
Spoiny wzmocnię laminatem i wygładzę szpachlą, namiot będze mocowany do listwy przyklejonej do boku przyczepy - podobne jak w nowoczesnych kamperach.
Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Niestety to połączenie będzie widoczne. Szpachla zacznie niestety pękać z czasem. Zastanów się.
Mocowanie listwy na klej z boku to nie najlepszy pomysł przy tym kształcie dachu.
Mocowanie listwy na klej z boku to nie najlepszy pomysł przy tym kształcie dachu.
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Murano pisze:Niestety to połączenie będzie widoczne. Szpachla zacznie niestety pękać z czasem. Zastanów się.
Mocowanie listwy na klej z boku to nie najlepszy pomysł przy tym kształcie dachu.
Bałem się, że to powiesz. Więc pomyślę o tym. Przed podjęciem decyzji mam jeszcze długą drogę. Na razie naprawię krawędzie i łączenia na 100% i wtedy podejmę decyzję.
Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Szlifuję.... W porównaniu do szlifowania samochodów, do których byłem do tej pory przyzwyczajony, szlifowanie żelkotu to dużo większy bałagan, niż się spodziewałem. Dach staje się coraz bardziej przeźroczysty, nawet przez chwilę nie będę potrzebował świetlika. 
Lepsze miejsca, które nie są popękane i zniszczone przez słońce, standardowo potraktowałem mikroszlifierką. Na szczęście tylko dach jest w ten sposób uszkodzony, bo inaczej pewnie bym umarł

Lepsze miejsca, które nie są popękane i zniszczone przez słońce, standardowo potraktowałem mikroszlifierką. Na szczęście tylko dach jest w ten sposób uszkodzony, bo inaczej pewnie bym umarł

Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Mam nadzieję, że najbrudniejsza część projektu jest już za mną. W miarę jak stopniowo szlifowałem uszkodzone miejsca, odkrywałem coraz więcej miejsc, aż pomyślałem, że to nie ma sensu. Przeszlifowałem cały dach, który miał całkowicie zniszczony żelkot. Następnie mierzy się nowy otwór w szyberdachu i laminuje nową warstwę wierzchnią.
Jeśli kogoś interesuje jak wygląda laminat pod żelkotem, który na pierwszy rzut oka wygląda dobrze, ale jest popękany. Brud i rozkładający się laminat stopniowo traci swoją wytrzymałość, aw kilku miejscach po szlyfowaniu resztek żelkotu pozostaje perforowane sito.
Zeszlifowałem około 8 kg żelkotu z dachu, cały garaż jak po śnieżycy. Użyłem 5 tarcz lamelowych o ziarnistości 120, 3 kombinezony tyvek i 2 pary filtrów do masek.
Wspomniałem też, że od początku spisuję ilość godzin spędzonych nad projektem, więc od teraz będę pisał je tutaj regularnie.
Aktualny numer od momentu wprowadzenia do domu: 29 godzin
Jeśli kogoś interesuje jak wygląda laminat pod żelkotem, który na pierwszy rzut oka wygląda dobrze, ale jest popękany. Brud i rozkładający się laminat stopniowo traci swoją wytrzymałość, aw kilku miejscach po szlyfowaniu resztek żelkotu pozostaje perforowane sito.
Zeszlifowałem około 8 kg żelkotu z dachu, cały garaż jak po śnieżycy. Użyłem 5 tarcz lamelowych o ziarnistości 120, 3 kombinezony tyvek i 2 pary filtrów do masek.
Wspomniałem też, że od początku spisuję ilość godzin spędzonych nad projektem, więc od teraz będę pisał je tutaj regularnie.
Aktualny numer od momentu wprowadzenia do domu: 29 godzin
Czytam po polsku, piszę z google translate...
My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

My remont - N126N - Ultralight
Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar
Re: Remont N126N Enka ultralight :)
Dachy w enkach lubią się załamywać. U mnie jest taki konkretny przypadek. Może pomyśl o wzmocnieniu, teraz jest najlepszy moment. Moim zdaniem najlepiej zalaminować drewniane kantówki w przetłoczenia. Powodzenia w remoncie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości