Remont N126e - zoltan
- jarek /////+Nka
- Posty: 56
- Rejestracja: środa, 30 sty 2008, 16:30
- Lokalizacja: kiedyś Wałbrzych...
Re: Remont N126e - zoltan
Jak tam postępy w pracy? zimowa przerwa? A z tym zaklejaniem silikonem to... no ja bym się nie odważył. Jak juz mają być śruby w innym miejscu czy nie lepiej by zalaminować-zalać żywicą- dziury po starych śrubach. Jeżeli czymkolwiek zaklejać to uszczelniacz butylowy - juz ceny nieco znormalniały- o jego wyższości już wiele pisano. Widziałem tez w OBI uszczelniacz BUTYLENOWY myślę że to to samo za ok 8zł 300ml. Same śrubki sa mozliwe do kupienia nierdzewne, też koszt przy takiej ilości jest znikomy, chyba warto patrząc na zachodnie konstrukcje, gdzie każdy wkręcik jest nierdzewny. Robota paskudna jak mało która, ja nie ruszałem tych śrub nie wiedząc w jakim są stanie a teraz mam za swoje.
Jarek+Eliza+Piotruś+Julcia
ZDJĘCIA NASZEGO DOMKU.
ZDJĘCIA NASZEGO DOMKU.
Re: Remont N126e - zoltan
Witam i pozdrawiam po zimowej przerwie (międzyczasie miałem naprawiane kolanko - ACL), no ale do rzeczy: dziś pomalowałem budę (wałeczkiem) - renolak piaskowy koreański narazie tylko buda, dach skrzynia i drzwi będą na brąz poszły mi 3 puszki renolaku - malowałem 2 razy bo wylazły mi "dziady". Po malowaniu byłem w katowicach po lampy. Kurcze troche załamka 170 zł za lampy i odblaski no i w zasadzie mam do wymiany cały osprzęt zewnętrzny, jedyne czego nie wymienię to tablica rejestracyjna, przednia szyba i te długie listwy aluminiowe, a więc kasy jeszcze trochę pójdzie .
tak to narazie wygląda:
tak to narazie wygląda:
Stajnia:
Ford Galaxy 2.0 - 1998
Ford Fiesta 1.3 - 2002
Niewiadów n126e - 1982
Świdnik Trade 23602SE - 2010
Ford Galaxy 2.0 - 1998
Ford Fiesta 1.3 - 2002
Niewiadów n126e - 1982
Świdnik Trade 23602SE - 2010
-
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 29 mar 2009, 20:27
- Lokalizacja: Kraków
Re: Remont N126e - zoltan
Opłaca Ci się ten remont ? Wiem, że to pasja, bo ja na swój też kupę kasy dałem. Podziwiam
Re: Remont N126e - zoltan
Leszek1984 pisze:Opłaca Ci się ten remont ? Wiem, że to pasja, bo ja na swój też kupę kasy dałem. Podziwiam
Nie opłaca się oszczędzać bo i tak z czasem trzeba będzie to coś poprawić. Ja swoją przyczepkę zrobiłem troche na szybko i nie jestem w 100% zadowolony z remontu, cały czas planuje coś poprawiac i zmieniac .
-
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 29 mar 2009, 20:27
- Lokalizacja: Kraków
Re: Remont N126e - zoltan
Ha ha! Mam to samo. Co chwile w glowie rodzą mi się jakieś pomysły i cały czas chce udoskonalać, aż mnie to męczyć zaczyna
Re: Remont N126e - zoltan
Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 08:19 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Remont N126e - zoltan
Myślę że się opłaca tak przewiduję maksymalny koszt 2000 zł i za tę cenę będę miał można by powiedzieć nową przyczepkę. Za 2000 zł można kupić przyczepę w "dobrym stanie" tylko że po sezonie okazuje sie że trzeba w niej generalkę machnąć. Na razie chcę opanować wszystko na zewnątrz i jadę na majówkę (do środka wrzucę materac 2 osobowy) po majówce ściągam ją spowrotem i o ile się uda to zrobię środek. Myślę że środek to już będą "drobne" w porównaniu to tego co trzeba kupić na zewnątrz. Mam nadzieję że sie nie mylę
Stajnia:
Ford Galaxy 2.0 - 1998
Ford Fiesta 1.3 - 2002
Niewiadów n126e - 1982
Świdnik Trade 23602SE - 2010
Ford Galaxy 2.0 - 1998
Ford Fiesta 1.3 - 2002
Niewiadów n126e - 1982
Świdnik Trade 23602SE - 2010
-
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 29 mar 2009, 20:27
- Lokalizacja: Kraków
Re: Remont N126e - zoltan
Mój koszt to conajmniej 2,5 tysiąca, ale wszedł w to akumulator i oświetlenie ledowe (w sumie 500zł). Ale powoli zaczyna mnie duma rozpierać
Re: Remont N126e - zoltan
Kupiłem dzisiaj szybe - narazie boczną do tego uszczelki i kliny, ma ktoś może patent jak włożyć tą szybę ? Bo czytałem że jakoś na sznurek ale Pani w sklepie mówiłą że najlepiej wkłada się najpierw uszczelkę w obrys, a później wyginając tą uszczelkę jakimś tępym śrubokrętem wkładać po kawałku. Jeśli ktoś z was wkłądałtaką szybkę to proszę o pomoc.
Pytanie 2 to czy uszczelka ma "zamykać się" w obrysie czy ma być około1,5 cm przerwy u dołu - bo uszczelki które zdemontowałem miały właśnie taki "luz" przez który fajnie lała się woda, no ale może tak miało być ze względu na rozszerzalność czy coś ?
Pytanie 3 czy do wkłądania posmarować czymś te uszczelki, żeby lepiej wlazło? i czy po zamontowaniu uszczelnić to jeszcze silikonem, czy sama uszczelka odpowiednio zabezpiecza?
Pytanie 2 to czy uszczelka ma "zamykać się" w obrysie czy ma być około1,5 cm przerwy u dołu - bo uszczelki które zdemontowałem miały właśnie taki "luz" przez który fajnie lała się woda, no ale może tak miało być ze względu na rozszerzalność czy coś ?
Pytanie 3 czy do wkłądania posmarować czymś te uszczelki, żeby lepiej wlazło? i czy po zamontowaniu uszczelnić to jeszcze silikonem, czy sama uszczelka odpowiednio zabezpiecza?
Stajnia:
Ford Galaxy 2.0 - 1998
Ford Fiesta 1.3 - 2002
Niewiadów n126e - 1982
Świdnik Trade 23602SE - 2010
Ford Galaxy 2.0 - 1998
Ford Fiesta 1.3 - 2002
Niewiadów n126e - 1982
Świdnik Trade 23602SE - 2010
-
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 29 mar 2009, 20:27
- Lokalizacja: Kraków
Re: Remont N126e - zoltan
Odpowiedź 2: też mam taki brakujący kawałek uszczelki ale czymś zaklejony i nie leje się woda
Odpowiedź 3: Wydaje mi się, że sama uszczelka będzie szczelna. Bo po co robiliby nieszczelne?
Odpowiedź 3: Wydaje mi się, że sama uszczelka będzie szczelna. Bo po co robiliby nieszczelne?
Re: Remont N126e - zoltan
Uszczelka powinna się zejść na dole a jeszcze lepiej jeżeli po montażu zachodzi 1 cm, mocniej dociskana jest do budy i szyby ( szczelniejsza ), wyrównać i dopiero wtedy włożyć klin rozpierający.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Remont N126e - zoltan
Ale uprzedzam ,że z klinem będziesz miał problem. Ja wkładałem klin na 4 ręce,
grzałem też opalarką aby był elastyczny i oraz smarowałem wodą z mydłem.
Może ktoś ma lepszy patent.Ach miałem jeszcze takie cóś co rozszerzało uszczelkę.
grzałem też opalarką aby był elastyczny i oraz smarowałem wodą z mydłem.
Może ktoś ma lepszy patent.Ach miałem jeszcze takie cóś co rozszerzało uszczelkę.
Re: Remont N126e - zoltan
Ten przyrząd do wkładania klina tak wygląda w formie rysunku. U szybiarzy samochodowych można takie ustrojstwo spotkać, choć nie za bardzo chcą pożyczyć.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Remont N126e - zoltan
ok, jedna szyba wsadzona
ale mam kolejny problem, a mianowicie druga boczna szyba jest nadpękana od dołu na długości od krawędzi do tej takiej obwódki dziurkowanej. Dosyć dużo tych nadpęknięć. Udało mi się wsadzić szybę w uszczelkę ale czy ta szyba nie będzie przeciekać ??? czy lepiej kupić kolejną szybę zanim wsadzę klin. czy np. mimo wszystko wsadzić klin a jak będzię ciekło wtedy wymieniać ???
Klin wsadzam na płyn do mycia naczyń małym śrubokrętem - wsadzenie całego klina trwa około 2 godziny.
no i jeszcze jedno, czy da sie spolerować ryski z tej szyby? jesli tak to czym, pasta tempo?
ale mam kolejny problem, a mianowicie druga boczna szyba jest nadpękana od dołu na długości od krawędzi do tej takiej obwódki dziurkowanej. Dosyć dużo tych nadpęknięć. Udało mi się wsadzić szybę w uszczelkę ale czy ta szyba nie będzie przeciekać ??? czy lepiej kupić kolejną szybę zanim wsadzę klin. czy np. mimo wszystko wsadzić klin a jak będzię ciekło wtedy wymieniać ???
Klin wsadzam na płyn do mycia naczyń małym śrubokrętem - wsadzenie całego klina trwa około 2 godziny.
no i jeszcze jedno, czy da sie spolerować ryski z tej szyby? jesli tak to czym, pasta tempo?
Stajnia:
Ford Galaxy 2.0 - 1998
Ford Fiesta 1.3 - 2002
Niewiadów n126e - 1982
Świdnik Trade 23602SE - 2010
Ford Galaxy 2.0 - 1998
Ford Fiesta 1.3 - 2002
Niewiadów n126e - 1982
Świdnik Trade 23602SE - 2010
Re: Remont N126e - zoltan
Można próbować pastą , ale jest to bardzo żmudna robota, lekkie zmatowienie usunie, co do rys to pod znakiem zapytania.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości