Koniec SAM-ów ?
Koniec SAM-ów ?
Jako że pisze w dziale SPRAWDZONE PORADY ....
to może ujmę to tak :
Koledzy , od 21 czerwca wchodzą nowe przepisy znacznie ograniczające rejestrację przyczepek SAM i dlatego nie dajcie się zwieść ogłoszeniom tylu :
"gotowa do rejestracji... "
Koszt rejestracji mam wynosić ok 1000 zł i będzie bardzo skomplikowany.
Badanie przyczepki ma się odbywać w stacjach diagnostycznych ale wojewódzkich , badane na być np, jakie zastosowano śruby ....
A może ktoś z Was ma jeszcze nie zarejestrowaną przyczepkę - to proponuję się mocno pośpieszyć .
Jutro ostatni dzień rejestracji SAMów wg. starych przepisów .
to może ujmę to tak :
Koledzy , od 21 czerwca wchodzą nowe przepisy znacznie ograniczające rejestrację przyczepek SAM i dlatego nie dajcie się zwieść ogłoszeniom tylu :
"gotowa do rejestracji... "
Koszt rejestracji mam wynosić ok 1000 zł i będzie bardzo skomplikowany.
Badanie przyczepki ma się odbywać w stacjach diagnostycznych ale wojewódzkich , badane na być np, jakie zastosowano śruby ....
A może ktoś z Was ma jeszcze nie zarejestrowaną przyczepkę - to proponuję się mocno pośpieszyć .
Jutro ostatni dzień rejestracji SAMów wg. starych przepisów .
- robert
- Administrator
- Posty: 2972
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Koniec SAM-ów ?
Bardzo ważna informacja!
Dzięki
Dzięki
Re: Koniec SAM-ów ?
Ściśle rzecz biorąc do 22.06 musiał być wykonany przegląd w OSKP, sama rejestracja w WK może nastąpić później...
sikor
N126 kurołapka ex
N126e ex
N126n
GK 110 namiotówka
FSM 126p 650 E
FSO 125p 1,5 ME 1990
Polonez Caro 1,6 GLE 1992 ZŁOMBOLOWÓZ
Polonez Caro 1,6 GLE 1994 STRAŻACKI
Polonez Caro 1,6 GLE 1994
Junak M-10 500 1964
N126 kurołapka ex
N126e ex
N126n
GK 110 namiotówka
FSM 126p 650 E
FSO 125p 1,5 ME 1990
Polonez Caro 1,6 GLE 1992 ZŁOMBOLOWÓZ
Polonez Caro 1,6 GLE 1994 STRAŻACKI
Polonez Caro 1,6 GLE 1994
Junak M-10 500 1964
Re: Koniec SAM-ów ?
Paczek pisze:
Jutro ostatni dzień rejestracji SAMów wg. starych przepisów .
zmień tytuł - bo niepotrzebnie siejesz panikę - przecież można będzie rejestrować tylko procedura się trochę zmieni
Re: Koniec SAM-ów ?
chris_666 pisze:Paczek pisze:
Jutro ostatni dzień rejestracji SAMów wg. starych przepisów .
zmień tytuł - bo niepotrzebnie siejesz panikę - przecież można będzie rejestrować tylko procedura się trochę zmieni
dodałem "?" - może być ?
Re: Koniec SAM-ów ?
Paczek pisze:
dodałem "?" - może być ?
mogę uznać, że może
Re: Koniec SAM-ów ?
Odkopuje temat
W urzędzie i na diagnostyce nic nie wiedzą, czekają na jaką ustawę czy decyzję
Ma ktoś jakąś głębszą wiedzę na ten temat ??
W urzędzie i na diagnostyce nic nie wiedzą, czekają na jaką ustawę czy decyzję
Ma ktoś jakąś głębszą wiedzę na ten temat ??
Było N126N -
Jest Hobby 420 -;D
Jest Hobby 420 -;D
Re: Koniec SAM-ów ?
Rozmawiałem z kolegą jest diagnostą nie ma możliwości rejestracji przyczep na .SAM. u niego nie zrobią nawet pierwszego przeglądu mają zakaz i tyle.
Re: Koniec SAM-ów ?
Jeżeli to prawda, to należy podziękować naszym urzędnikom i zapytać czyja rodzina/znajomy na tym zarobił
Było N126N -
Jest Hobby 420 -;D
Jest Hobby 420 -;D
-
- Posty: 19
- Rejestracja: piątek, 20 wrz 2013, 23:50
Re: Koniec SAM-ów ?
tak ogólnie to w its koszt ok1500zl a jeszcze podobno w urzędzie 800zl tak pan w ITS powiedział
Re: Koniec SAM-ów ?
mariuszwal pisze:tak ogólnie to w its koszt ok1500zl a jeszcze podobno w urzędzie 800zl tak pan w ITS powiedział
to razem 2300
ja pierdykam
Re: Koniec SAM-ów ?
Dlatego zarejestrowane najlepiej kilkunastoletnie SAMY poszły w górę kosmicznie w stosunku do firmówek -,, papier " jest papier i można przypiąć do wszystkiego a od konkretnego typu już lipa .
- robert
- Administrator
- Posty: 2972
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Koniec SAM-ów ?
Mając SAM'a możesz np zmodyfikować w papierach wagę - do tej realnej, zważonej przez diagnostę.
W przypadku firmowych 126 i 132 nie masz takiej możliwości - kwestie homologacji podzespołów stosowanych przez fabrykę w konkretnym modelu z konkretną wagą.
A wszyscy wiemy, że fabryczna waga przyczep była (zapewne celowo) zaniżana, żeby maluchy mogły je ciągnąć.
W przypadku firmowych 126 i 132 nie masz takiej możliwości - kwestie homologacji podzespołów stosowanych przez fabrykę w konkretnym modelu z konkretną wagą.
A wszyscy wiemy, że fabryczna waga przyczep była (zapewne celowo) zaniżana, żeby maluchy mogły je ciągnąć.
- b.b tulipan
- Fanklubowicz
- Posty: 1086
- Rejestracja: piątek, 29 lut 2008, 15:13
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koniec SAM-ów ?
Tak sobie siedzę, myślę i kombinuję jak koń pod górę.
Ponieważ moja N126e ma DMC 550kg a dopuszczalna ładowność tylko 50kg.postanowiłem to jakoś przeskoczyć.
W naszych postach przewijały się wątki na temat montowania dodatkowego sprzętu na pokładzie naszych niewiadówek.
Jako że zmieni to DMC przyczepy jest to nie do zaakceptowania. Szukam obejścia i popytałem w firmach produkujących przyczepy czy mogę wykonać u nich inne podwozie i zamontować na nim moją skorupę N126e? Jest to nie możliwe.
Przepisy pozwalają na modyfikację przyczep do 750kg.
Poradzono aby z tym problemem udać się do producenta czyli do Niewiadowa.
Jeśli ktoś z kolegów ma cięty język w temacie a miał by kontakt z Niewiadowem to może by zaczerpnął języka w tej sprawie.
Czy na przykład wymiana osi na hamowaną o większym udźwigu może spowodować podniesienie DMC ?
ps. z tego co widzę to tylko Robert może sobie legalnie pozwolić na modernizację przyczepy.
Ponieważ moja N126e ma DMC 550kg a dopuszczalna ładowność tylko 50kg.postanowiłem to jakoś przeskoczyć.
W naszych postach przewijały się wątki na temat montowania dodatkowego sprzętu na pokładzie naszych niewiadówek.
Jako że zmieni to DMC przyczepy jest to nie do zaakceptowania. Szukam obejścia i popytałem w firmach produkujących przyczepy czy mogę wykonać u nich inne podwozie i zamontować na nim moją skorupę N126e? Jest to nie możliwe.
Przepisy pozwalają na modyfikację przyczep do 750kg.
Poradzono aby z tym problemem udać się do producenta czyli do Niewiadowa.
Jeśli ktoś z kolegów ma cięty język w temacie a miał by kontakt z Niewiadowem to może by zaczerpnął języka w tej sprawie.
Czy na przykład wymiana osi na hamowaną o większym udźwigu może spowodować podniesienie DMC ?
ps. z tego co widzę to tylko Robert może sobie legalnie pozwolić na modernizację przyczepy.
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.
Nie A4, nie L4 tylko T4
Nie A4, nie L4 tylko T4
- Wodnik Szuwarek
- Posty: 485
- Rejestracja: wtorek, 26 maja 2009, 23:15
- Lokalizacja: Cracow
Re: Koniec SAM-ów ?
b.b tulipan pisze:Jako że zmieni to DMC przyczepy jest to nie do zaakceptowania. Szukam obejścia i popytałem w firmach produkujących przyczepy czy mogę wykonać u nich inne podwozie i zamontować na nim moją skorupę N126e? Jest to nie możliwe.
Przepisy pozwalają na modyfikację przyczep do 750kg.:
Możesz rozwinąć temat?? Chodziło mi po głowie przerzucenie skorupy 132 na ramę od N390 właśnie ze względu na wyższe DMC - wtedy nie musiałbym przejmować się, że przekroczę DMC - same solar=25kg do tego lodówka, myślę nad butlą LPG w kole pod przyczepką- kolejne kilkadziesiąt kilo oj zebrało by się tego i przekroczenie ładowności to największy problem.
Serdecznie zapraszam http://www.fanklub-niewiadowek.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości