Paliwo do naszych samochodów.
Re: Paliwo do naszych samochodów.
Niestety przy polskim paliwie w zimie trzeba lac 5% benzyny do ON
Kiedys moj zaufany mechanik mi to poradzil- od tego czasu jak sie zimono leje taki zestaw do wszystkich aut z dieslem ( nawet tych nowych comonrailami i innym elektronicznym badziewiem)
Jak temperatura spada w okolice zera, zawsze tankuje On z PB
Kiedys moj zaufany mechanik mi to poradzil- od tego czasu jak sie zimono leje taki zestaw do wszystkich aut z dieslem ( nawet tych nowych comonrailami i innym elektronicznym badziewiem)
Jak temperatura spada w okolice zera, zawsze tankuje On z PB
Re: Paliwo do naszych samochodów.
a to wcale nie jest dobre bo ON odznacza sie liczba cetanowa a pb oktanowa. to sa dwa rózne paliwa kiedys sie uczyłem o tym troche na studiach i wcale nie jest zalecana taka mieszanka. sa specjalne dodatki do ON które zapobiegaja wytrącaniu sie parafiny
chevrolet trans sport 3.4L + hobby 460de luxe, fiat 125p + astra cabrio 1.8l +w planach niewiadów N132T
Re: Paliwo do naszych samochodów.
Drako pisze:Niestety przy polskim paliwie w zimie trzeba lac 5% benzyny do ON
Kiedys moj zaufany mechanik mi to poradzil- od tego czasu jak sie zimono leje taki zestaw do wszystkich aut z dieslem ( nawet tych nowych comonrailami i innym elektronicznym badziewiem)
Jak temperatura spada w okolice zera, zawsze tankuje On z PB
Szczególnie dobry pomysł do diesli z CR Pewnie niezłe zyski z tego ma
Skutecznie przyśpieszy to destrukcję wtrysków.
Co do starych układów, bez turbo to zgodzę się - nie zaszkodzi a pomaga (stary escort palił mi o 2-3 stopnie niżej).
BIGL - łada Ci wybrzydza? Nie wierzę, że na paliwo
Re: Paliwo do naszych samochodów.
o wszystko sie zgadza gdyby paliwo bylo takie jak w laboratorium
Z cala sympatia dla naszego kraju to paliwo mamy gowniane a szczegolnie czuc to w zimie. Wystarczy zatankowac np. w austrii i od razu spalanie spada ( w przypadku mojego auta 2-3 l na 100!- duzy silnik diesla)
Dlatego partent z PB do On sprawdza sie od lat
Z cala sympatia dla naszego kraju to paliwo mamy gowniane a szczegolnie czuc to w zimie. Wystarczy zatankowac np. w austrii i od razu spalanie spada ( w przypadku mojego auta 2-3 l na 100!- duzy silnik diesla)
Dlatego partent z PB do On sprawdza sie od lat
Re: Paliwo do naszych samochodów.
Są różne patenty, do ON nafta, denaturat, PB - do głośnych mostów trociny, na zawory mleko, na nieszczelny układ chłodzenia musztarda, w dziurawe progi dobrze jest napchać pianki lub gazet . Co mechanik to inne tajemne rady . Wystarczy tankować na sprawdzonych stacjach i w największe mrozy dodawać depresatora do ON aby nie wytrąciła się parafina. Dobrze jest zimą utrzymywać pełny zbiornik - różnica temperatur sprawia że przy pustym na ścianach w nocy osadza się szron, a jak wiemy to jest czysta woda.
Z ciekawych patentów na zimę to w ciężarówkach można było na smok w baku nasadzić podziurawioną puszkę od piwa - ciepłe powracające paliwo ogrzewało wnętrze i te zasysane zawsze było OK.
Jakość paliwa na naszych stacjach jest conajmniej dyskusyjna, podczas mrozów 50% aut pozostawionych na drogach to benzyniaki . Kiedyś zatankowałem w Pronarze na Baranowickiej paliwo do -18 stopni (wtedy na zewnątrz było 0 do -5) i nowiutka ciężarówka była holowana do serwisu (auto miało jakieś 2000km przebiegu ). W serwisie wyciągnęli smok z baku i oczom ukazał się jeden wielki sopel lodu. Filtry i próbka paliwa została wysłana do ekspertyzy i stacja zwróciła za holownik i serwis. Firma zmieniła miejsce tankowania i przeszliśmy pod Flotę Orlenu.
Tu nie chodzi nawet o zimę - pytanie co tak gówniane paliwo robi z silnikiem podczas całorocznej eksploatacji.
Pamiętam jak w USA powiedziałem dla pracownika stacji paliw że w Polsce niektórzy dolewają wody do paliwa na stacjach. Koleś popatrzył na mnie i spytał " Po co?".
szary11 - Nivka nie ma problemu z paliwem (jeszcze).Wymaga troszkę pieszczot na które z kolei to ja nie mam czasu
Z ciekawych patentów na zimę to w ciężarówkach można było na smok w baku nasadzić podziurawioną puszkę od piwa - ciepłe powracające paliwo ogrzewało wnętrze i te zasysane zawsze było OK.
Jakość paliwa na naszych stacjach jest conajmniej dyskusyjna, podczas mrozów 50% aut pozostawionych na drogach to benzyniaki . Kiedyś zatankowałem w Pronarze na Baranowickiej paliwo do -18 stopni (wtedy na zewnątrz było 0 do -5) i nowiutka ciężarówka była holowana do serwisu (auto miało jakieś 2000km przebiegu ). W serwisie wyciągnęli smok z baku i oczom ukazał się jeden wielki sopel lodu. Filtry i próbka paliwa została wysłana do ekspertyzy i stacja zwróciła za holownik i serwis. Firma zmieniła miejsce tankowania i przeszliśmy pod Flotę Orlenu.
Tu nie chodzi nawet o zimę - pytanie co tak gówniane paliwo robi z silnikiem podczas całorocznej eksploatacji.
Pamiętam jak w USA powiedziałem dla pracownika stacji paliw że w Polsce niektórzy dolewają wody do paliwa na stacjach. Koleś popatrzył na mnie i spytał " Po co?".
szary11 - Nivka nie ma problemu z paliwem (jeszcze).Wymaga troszkę pieszczot na które z kolei to ja nie mam czasu
Re: Paliwo do naszych samochodów.
Drako pisze:. Wystarczy zatankowac np. w austrii i od razu spalanie spada ( w przypadku mojego auta 2-3 l na 100!- duzy silnik diesla)
Dlatego partent z PB do On sprawdza sie od lat
Mam czwartego diesla, każdym sporo jezdziłem po EU i nigdy nie czułem różnicy między paliwem tankowanym w polsce czy gdziekolwiek indziej, przy czym tankuję tylko na dużych stacjach firmowanych przez koncerny, głównie na Orlenie. Unikam małych stacji położonych na uboczu gdzie jest mały obrót, właściciel nawet jak nie dolewa, to woda w zbiorniku i tak się skrapla
kolejna N126n '88 trzeci rok zbieram się do remontu
Re: Paliwo do naszych samochodów.
jeździłem po Niemczech jakieś 14 lat temu małą ciężarówką MAN 6.90, paliwo w Polsce tankowane tylko na porządnych stacjach, ale za zachodnią granica jak trzeba było zatankować (bolało portfel, wtedy były jeszcze Marki i dużo drożej)to później auto robiło się zupełnie inne - przestawało dymić a ile się lepiej zbierało !
Więc przynajmniej kiedyś paliwo było lepsze niż u nas - myślę że teraz też jest lepsze ... u nas za wiele ludzi organizacji ma z tego kasę ...
i boje się że jest tak jak z wędlinami kiedyś z 1 kg surowej szynki wychodziło 75-80 deko a teraz z 1kg wychodzi 1,5kg albo i lepiej...
Więc przynajmniej kiedyś paliwo było lepsze niż u nas - myślę że teraz też jest lepsze ... u nas za wiele ludzi organizacji ma z tego kasę ...
i boje się że jest tak jak z wędlinami kiedyś z 1 kg surowej szynki wychodziło 75-80 deko a teraz z 1kg wychodzi 1,5kg albo i lepiej...
Re: Paliwo do naszych samochodów.
Ja czuję różnicę, ten sam dystans Bielsko-Balaton i z powrotem, 8 litrów mniej do Polski. Trasa pokonana, kilka razy i zawsze tak samo. Portugalia, Rumunia, Ukraina wszędzie mniej pali. Co ciekawe, nie czuję różnicy ON i BIO BP100, nie spala więcej, nie kopci bardziej, w zimie daje radę, teraz cena kiepska lub brak. Ale to już, staje się przeszłością, będzie zamiast diesla, benzyna+lpg
Diesel pojdzie do garażu, zalany olejem, będzie czekał na lepsze czasy
Co do diesel+PB, nie boli. W instrukcji ogrzewania, postojowego, napisano: -20C i niżej, stosować mieszankę On+PB 50%. Oryginał, fabryczny i tylko jeden zbiornik wspólny w samochodzie
Takiej mieszanki i tak osobiście bym nie nalał.
CR zabija woda, no i zapowietrzony umiera, bardzo szybko.
Diesel pojdzie do garażu, zalany olejem, będzie czekał na lepsze czasy
Co do diesel+PB, nie boli. W instrukcji ogrzewania, postojowego, napisano: -20C i niżej, stosować mieszankę On+PB 50%. Oryginał, fabryczny i tylko jeden zbiornik wspólny w samochodzie
Takiej mieszanki i tak osobiście bym nie nalał.
CR zabija woda, no i zapowietrzony umiera, bardzo szybko.
Re: Paliwo do naszych samochodów.
Auto na wodę
http://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo
ktoś zmodyfikował wynalazek profesora Jan Gulaka, swego czasu było o nim głośno, podobnie jak o patencie pana Łągiewki, o którym to znów jest głośno bo brytole z uniwereku cambridge UKRADLI jego patent
HHO - sposób na zmniejszenie kosztów paliwa
http://www.motohobby.net/artykuly/auto- ... polsce.php
http://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo
ktoś zmodyfikował wynalazek profesora Jan Gulaka, swego czasu było o nim głośno, podobnie jak o patencie pana Łągiewki, o którym to znów jest głośno bo brytole z uniwereku cambridge UKRADLI jego patent
HHO - sposób na zmniejszenie kosztów paliwa
http://www.motohobby.net/artykuly/auto- ... polsce.php
- Bartekzg
- Fanklubowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: czwartek, 30 cze 2011, 09:28
- Lokalizacja: Czerwieńsk pod Zieloną Górą
Re: Paliwo do naszych samochodów.
babula pisze:HHO - sposób na zmniejszenie kosztów paliwa
http://www.motohobby.net/artykuly/auto- ... polsce.php
http://allegro.pl/instalacja-wodorowa-h ... 00797.html
ciekawa sprawa, czy ktoś coś wie więcej na ten temat? Jakie mogą być uboczne skutki tego systemu?
Re: Paliwo do naszych samochodów.
Bartekzg pisze:ciekawa sprawa, czy ktoś coś wie więcej na ten temat? Jakie mogą być uboczne skutki tego systemu?
http://www.youtube.com/watch?v=WUbH2UMt ... e=youtu.be
Re: Paliwo do naszych samochodów.
Ciekawa sprawa, myslę że przy obecnych galopujących cenach paliw to rozwiązanie ma przyszłość, o ile nasz złodziejski rząd nie wymysli za chwile jakiś restrykcji co jest bardzo mozliwe, na razie obserwuje jak się rozwija
kolejna N126n '88 trzeci rok zbieram się do remontu
Re: Paliwo do naszych samochodów.
Jak narazie protest typu hot-dog.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Paliwo do naszych samochodów.
Hu hu ha = nasza zima zła
Paczek pisze:
Może raczej pochwalmy się jak sobie radzimy z mrozami.
Wróć do „Niezbędnik Kierowców”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości