Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: RE: Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: oko » czwartek, 9 mar 2017, 12:44

Murano pisze:Auto wg mnie niedoceniane.
Od 10 lat jeździłem na podtlenku LPG :-)
Ale chyba w końcu czas dorosnąć do decyzji ze do przyczepy "ropniok" lepiej pasuje. :-)

Niedoceniane, jak większość fiatów.
Ja też do tej pory cały czas na LPG, dopiero "dyliżans" jest JTD. Lepiej się nadaje do przyczep, ze względu na większy moment.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

dzin1975

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: dzin1975 » czwartek, 9 mar 2017, 21:46

Alusów nie ma,ledów nie ma,chromowanych relingów nie ma....co to za afto...
A poważnie,fajny wózek,kolega miał,chwalił bardzo.Setke na koło wylej,nie zapomnij.Niech słuzy jak najlepiej

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: RE: Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: Murano » czwartek, 9 mar 2017, 23:52

dzin1975 pisze:Alusów nie ma,ledów nie ma...co to za afto...
A poważnie,fajny wózek,kolega miał,chwalił bardzo...

Alusy są w bagażniku z letnim butem :-), Ledy...sie zrobi :-)
Nie ma też krowy na kanapach i grzanej dupy ale to tylko Fiat :-)

Awatar użytkownika
radar75
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 5 wrz 2016, 21:45
Lokalizacja: Tychy

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: radar75 » piątek, 10 mar 2017, 00:37

Proszę bardzo, skóra, grzane zice, "drewno" kutyny, grzana szyba, i co tam sobie kolega zyczy....to AŻ fiat

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-crom ... yNzTX.html

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1042
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: mannt » piątek, 10 mar 2017, 04:22

Haha, z tą skórą to był ostrożnie podchodził. Była montowana we cromie ale mało kto wie że w wersji Eco. To co na fotelach w oryginale wychodziło to zwykły skaj a nie skóra. Na jedno to dobre że fiat taki pro zwierzęcy. To humanitarne i modne.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
harrson
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 103
Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 19:35
Lokalizacja: warszawa(bemowo)

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: harrson » piątek, 10 mar 2017, 14:58

Zagadka,co to za samochód?,duza beja,w dwóch furtkach na leniuchu

Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 794
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: misha22 » sobota, 11 mar 2017, 00:16

Jakaś podpowiedz? bo to beja niejasna..
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac

Awatar użytkownika
harrson
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 103
Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 19:35
Lokalizacja: warszawa(bemowo)

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: harrson » sobota, 11 mar 2017, 12:41

BMW seria 7

Awatar użytkownika
pawko
Posty: 297
Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 16:38
Lokalizacja: Blachownia

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: pawko » niedziela, 12 mar 2017, 23:56

Moja żona ma już chyba z 6 lat Cromę (150KM), ale nie ciągamy nią przyczepy. Obszerny, wygodny wóz, na tylnej kanapie miejsca na nogi i nad głową baaardzo dużo, miękkie komfortowe zawieszenie, fajna na długie trasy, choć żona jeździ nią na codzień po mieście. Ma dpf, ale nie ma z nim problemów. Remontowałem tylko skrzynie manualną przy ponad 200 kkm (wymiana łożysk) - ale to chyba jedyny duży mankament tego samochodu, niestety zapożyczony od Opla. Podobno do dzisiaj nie poprawili tych skrzyń i w Insigniach potrafią nie wytrzymać nawet 100 kkm. Jeśli trafiłeś dobry egzemplarz to powinieneś być chyba zadowolony.
"Co to jest droga to najlepiej dowiedzieć się nogami. A już obowiązkowo bosymi. Dobrze przy tym aby piach nie był ot taki sobie..."

n132d

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: Murano » poniedziałek, 13 mar 2017, 07:07

Mój egzemplarz ma 215 tys...
O ile autentyczności przebiegu nigdy nie jesteś pewien to stan techniczny już jakoś da się zweryfikować.
Wszystkie podzespoły działają poprawnie. Turbina sucha i ładnie, cicho chodzi. DPF jest ale też działa poprawnie a poprzedni właściciel przez 6 lat też nie deklarował problemów. Nie wiem czym objawiają się awarie łożysk w skrzyni bo u mnie wszystko pracuje poprawnie.
Generalnie po kilku dniach użytkowania moje zdanie jest takie, że jakby mi ktoś zawiązał oczy i kazał jechać Cromą to miałbym wątpliwości co to za auto, bo Fiata bym raczej wykluczył.
Bardzo fajny w trasę ale i po mieście sprawnie się porusza.
Wszystko zależy od tego co mówisz Pawko... Zależy od egzemplarza.
Liczę się z tym, że jak dostanie przyczepę na hak to dwumas może się upomnieć o wymianę ale to już takie uroki używanych bryczek...:-)

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 464
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: popiolekpolska » poniedziałek, 13 mar 2017, 07:32

Tylko musicie pamiętać o częstszej wymianie oleju, bo podczas wypalania DPF-a dostaje się paliwo do oleju.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: Murano » poniedziałek, 13 mar 2017, 08:16

A jest w tych silnikach w jakiś sposób sygnalizowany proces dopalania? Czy dzieje się to niezauwazalnie?

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: oko » poniedziałek, 13 mar 2017, 09:46

Jeśli się nie mylę, to w Cromach do 2008 roku nie ma w ogóle kontrolki DPF-a. Wypalanie zauważysz jedynie po stracie mocy i zwiększonym spalaniu. Natomiast w przypadku zapchania filtra, zaświeci się check.
Murano pisze:Mój egzemplarz ma 215 tys...
O ile autentyczności przebiegu nigdy nie jesteś pewien to stan techniczny już jakoś da się zweryfikować.

Podłącz pod kompa. Przebieg jest zapisywany w ECU, pamięci zegarów oraz w airbagach. Podobno przebiegu z poduszek nie da się skorygować. No chyba, że zostaną wymienione.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 464
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: popiolekpolska » poniedziałek, 13 mar 2017, 10:07

Kolega w Cromie nie ma kontrolki ja w VC też nie mam, ale zauważyć możesz po zapachu, wzroście spalania chwilowego do ok 5l/h i innej pracy silnika ( większe drgania). Po pewnym czasie poznaje po pracy silnika.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
pawko
Posty: 297
Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 16:38
Lokalizacja: Blachownia

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: pawko » środa, 15 mar 2017, 21:19

Olej zmieniam co 10 tys - nie przemawiają do mnie sugestie o zmianie oleju co 30 kkm ;) leję niskopopiołowy (ze względu na DPF) Motul Xclean

Z tymi łożyskami skrzyni to chodzi głównie o łożysko 6 biegu (jego obsadzenie czy coś tam jest niefortunną konstrukcją, łożysko to jest nadmiernie obciążone) - zużycie objawia się szumem, buczeniem w czasie jazdy na 6stce. W skrajnych przypadkach podobno może dojść do wywalenia dziury w obudowie skrzyni. Skrzynię robiłem w Sosnowcu w firmie BCS.

Co do wypalania DPF to też nie mam kontrolki. Moment wypalania można poznać po tym, że silnik zaczyna głośniej pracować, trochę jak gdyby "buczy", włączają się wentylatory klimy, a na kompie chwilowe spalanie utrzymuje się ni mniej, ni więcej tylko na poziomie 25L/100. Nie zauważyłem w czasie wypalania pogorszenia osiągów, może jedynie trochę kopci. Mechanik po podłączeniu kompa może wyczytać w jakiej kondycji jest filtr (tzn. jak skutecznie się wypala, chyba w procentach jeśli dobrze pamiętam). No i podobno w przypadku tych DPF nie trzeba w trakcie wypalania zapieprzać czy utrzymywać silnika na zwiększonych obrotach - wystarczy go nie gasić, choć słyszałem też opinie, że nawet po zgaszeniu w trakcie wypalania nic się nie stanie, przy kolejnym osiągnięciu temperatury filtr wznowi dopalanie. podobno te DPFy w Cromie to nie kłopotliwa konstrukcja.
"Co to jest droga to najlepiej dowiedzieć się nogami. A już obowiązkowo bosymi. Dobrze przy tym aby piach nie był ot taki sobie..."

n132d


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości