Crash test

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Crash test

Postautor: TomekN126N » sobota, 14 lut 2015, 22:10

Jak ktoś ma escorta, jako holownik, to nie polecam...

Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Crash test

Postautor: TomekN126N » sobota, 14 lut 2015, 22:18

Swoją drogą, ciekawy patent z tą blacho-blokadą pod zaczepem cepki. Gdyby nie to, to golfik chyba wyglądałby tak samo, jak escort.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
Tarapukuara
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 541
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2009, 18:57
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Crash test

Postautor: Tarapukuara » niedziela, 15 lut 2015, 07:44

Jakoś ostatnio straciłem trochę zaufanie do niemieckich crash testów;)
Bartek bartekatsp5brhkreukrorg 609-220-575 frotka a sport+126e
https://pomagam.pl/fundacjadlamartyny
http://www.ledats.pl żarówki led i panele słoneczne- załatwię spory rabat ;)
http://sp5brh.eu.org

Awatar użytkownika
vip2103
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 56
Rejestracja: środa, 12 lis 2014, 14:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Crash test

Postautor: vip2103 » niedziela, 15 lut 2015, 10:47

Lekko wstrząsające. Właśnie wyleczyłem się z zamiaru wymiany holownika na mniejszy.
Obrazek

Gregs
Posty: 30
Rejestracja: niedziela, 4 sty 2015, 15:54
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Crash test

Postautor: Gregs » niedziela, 15 lut 2015, 11:35

Mnie to przeraziło, żona i córeczka zawsze podróżują na tylnej kanapie, nawet nie chcę myśleć co by się stało jak by mi ktoś tak w tył wjechał. Ten zaczep wchodzący do środka to normalnie mrozi krew w żyłach.

Andrzej132
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 800
Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
Lokalizacja: Opole

Re: Crash test

Postautor: Andrzej132 » niedziela, 15 lut 2015, 12:11

Jeden mój kolega kiedyś nie wyhamował na skrzyżowaniu i lekko puknął w stojące auto z przyczepką. Zaczep wyskoczył z haka i dalej było prawie jak na tym filmie. Dyszel w bagażniku do połowy.

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Crash test

Postautor: TomekN126N » niedziela, 15 lut 2015, 12:17

To może faktycznie warto pomyśleć nad taką blachą-blokadą na dyszlu. Z dwojga złego, już lepiej mieć pogięty dyszel, niż dyszel i zdemolowane auto. Jedno jest pewne, zakładam w cepce trzeci stop.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4375
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Crash test

Postautor: CornBlumenBlau » niedziela, 15 lut 2015, 13:19

Trzeci stop uważam w naszych przyczepkach za konieczność. Poza tym nie trzeba od razu wymieniać calych lamp, zwykła wymiana kloszy na na nowe oraz wyczyszczenie środków lamp przynosi barzo dużą poprawę widoczności naszego zestawu a co za tym idzie także bezpieczeństwa stosunkowo nikłym nakładem finansowym. Klosze do N są w Agromie po około 5 zł sztuka, trzeci stop to wydatek 20 zł.

Pomyślcie co by było z escortem gdyby na dyszlu nie było koła podporowego. Dyszel wszedłby do kabiny na moje oko conajmniej 50 cm głebiej...
Też radzę go nie ściągać do jazdy.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Crash test

Postautor: TomekN126N » niedziela, 15 lut 2015, 13:27

CornBlumenBlau » N, 15 lut 2015, 13:19
Pomyślcie co by było z escortem gdyby na dyszlu nie było koła podporowego.
Też radzę go nie ściągać do jazdy.


Moja asterka miała dość miękkie zawieszenie i koło podporowe było tuż nad asfaltem, więc tarło na nierównościach i musiałem zdejmować. Ale z kołem, czy bez, to i tak masakra, jak się auto poskładało.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Crash test

Postautor: vvarrior » niedziela, 15 lut 2015, 13:34

Ja zawsze miałem dylemat gdzie wozić butlę 11 kg. Poziomowo w kufrze na dyszlu przypiętą pasami czy w bagażniku czy pionowo między fotelem a kanapą z tyłu. Teraz już wiem. Będzie jeździć w kufrze.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Crash test

Postautor: dworek » niedziela, 15 lut 2015, 17:31

Człowiek pokornieje widząc takie rzeczy ale z czasem zapomina...

Ja zawsze uważałem, że najważniejsze to zawsze być przezornym i jeszcze mieć szczęście :D ... jak braknie szczęścia to i w drewnianym kościele cegła na głowę spadnie :?
To napisałem ja, dworek 8-)

Gregs
Posty: 30
Rejestracja: niedziela, 4 sty 2015, 15:54
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Crash test

Postautor: Gregs » niedziela, 15 lut 2015, 18:29

A ja mam jeszcze butlę na LPG w miejscu kola zapasowego w samochodzie, dokładnie na linii strzału, jak ktoś mnie rąbnie w d... to kaplica, trza się chyba rozejrzeć za jakim T4 albo co...

naal

Re: Crash test

Postautor: naal » niedziela, 15 lut 2015, 19:23

Podejrzewam, że nie Ty jeden masz butlę lpg na linii strzału...

Gregs
Posty: 30
Rejestracja: niedziela, 4 sty 2015, 15:54
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Crash test

Postautor: Gregs » niedziela, 15 lut 2015, 20:33

No to raczej oczywiste jest, że nie ja jeden, pytanie tylko co można zrobić abyśmy mogli czuć się bezpiecznie, ten filmik uświadamia mi jedną rzecz: producenci samochodów albo nie wzieli pod uwagę tego, że samochody będą ciągać przyczepy i jakiś tam promil ulegnie wypadkom, albo olali to stwierdzając, że nie ma sensu wzmacniać tyłu auta tylko w tym celu, najwyżej zginie parę osób. Dupa samochodu osobowego jest dość mocna jako całość, przekonałem się o tym jak wjechałem kiedyś transitem w tył Forda Pumy, trochę zgięta podłoga i uszkodzony zderzak, facet normalnie pojechał dalej. W transicie lampy, belki, maska, chłodnica, auto odjechało na lawecie, a różnica mas prawie dwukrotna. Tutaj wbija się wąski trzpień w stosunkowo cienką blachę, i wchodzi jak w masło. Tak samo butla LPG jest odporna na całościowe zgniatanie ale raczej nie na przebicie np zaczepem właśnie.

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4375
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Crash test

Postautor: CornBlumenBlau » niedziela, 15 lut 2015, 20:42

Kurde, nie straszcie... U mnie w golfie też butla na linii strzału, w miejscu koła zapasowego. Ma ktoś jakiś pomysł na zabezpieczenie dyszla, by nie był taką "strzałą"?
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości