Nasze Holowniki

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Mobil-Zasada » piątek, 14 sty 2022, 19:23

Ale w benzynie nie puścisz takiego dymka, jak dieslem :lol:
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1042
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: mannt » piątek, 14 sty 2022, 21:38

Miałem prawie ćwierć wieku temu Renault 19 1.4 txe energy. On puszczał z rury nawet takie kółka dymne, jak niektórzy palacze potrafią. Oleju brał 1l na 200km, jak dwusuw[emoji23]

jacek45
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 718
Rejestracja: wtorek, 12 lut 2008, 17:15
Lokalizacja: Opole

Re: Nasze Holowniki

Postautor: jacek45 » sobota, 15 sty 2022, 18:23

Witam!
Oczywiście przy czujnikach cofania cofając z p-pą piszczą. Ja od razu montując założyłem na przewodzie zasilającym (tym od lampy cofania) wyłącznik, który mam w bagażniku i zaraz po podpięciu p-py wyłączam czujniki i temat z głowy (wiadomo, że na czas holowania). Kamery nie mam, ale myślę, że też trzeba by było tak zrobić.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: kooba » sobota, 15 sty 2022, 21:12

Ja tam jestem zwolennikiem automatyzacji wszystkiego o czym można zapomnieć :mrgreen:
To gniazdo co prawda domyślnie przez wyłącznik obsługuje tylne przeciwmgłowe, ale na 100% po drobnej ingerencji będzie mogło obsługiwać odłączanie zasilania od czujników cofania.

https://allegro.pl/oferta/gniazdo-elekt ... 1626359779

jacek45
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 718
Rejestracja: wtorek, 12 lut 2008, 17:15
Lokalizacja: Opole

Re: Nasze Holowniki

Postautor: jacek45 » sobota, 15 sty 2022, 21:21

Ja mam gniazdo starego typu bez takich wymysłów, a poza tym sam jestem "starego typu " i taka automatyzacja to za mądre dla mnie.

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Mobil-Zasada » sobota, 15 sty 2022, 23:33

W takim wypadku można wykorzystać pin 12 do sterowania czujnikami. Tak nawet zrobiłem w Golfie.
Tzn. we wtyku w przyczepie mam zrobiony mostek pinu 12 do masy
Dzięki temu, jeśli czujniki podłączymy odpowiednio z wykorzystaniem przekaźnika, po włożeniu wtyczki z mostkiem, czujniki się nie będą uruchamiać.
Niestety nie będzie to działać gdy podłączymy inne przyczepy czy przejściówkę 13/7pin...

Ogólnie nie jestem fanem rozwiązań, które raz działają a raz nie, ale zawsze to jakieś wyjście.
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Nasze Holowniki

Postautor: RAFALSKI » sobota, 15 sty 2022, 23:51

We wtyku 13 pin, pin 12 powinien być połączony z masą pin 3 zawsze w każdej przyczepie właśnie po to aby "poinformować" pojazd o jej podłączeniu. A co tam się będzie dalej działo to już zależy od holownika, mogą być np. w taki sposób odłączane czujniki cofania.
Zamierzam zrobić tak u siebie, właśnie z przekaźnikiem.

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Nasze Holowniki

Postautor: ruciak76 » poniedziałek, 17 sty 2022, 16:01

RAFALSKI pisze:We wtyku 13 pin, pin 12 powinien być połączony z masą pin 3 zawsze w każdej przyczepie właśnie po to aby "poinformować" pojazd o jej podłączeniu. A co tam się będzie dalej działo to już zależy od holownika, mogą być np. w taki sposób odłączane czujniki cofania.
Zamierzam zrobić tak u siebie, właśnie z przekaźnikiem.

Nie wiem jak to było zmajstrowane, ale pamiętam że w fabrycznie nowym polonezie Caro 1996r z hakiem zakładanym w Polmozbycie zaraz po zakupie autka z fabryki, przy gnieździe 7 pinowym po podłączeniu wtyczki od przyczepki na desce zapalał się symbol kuli haka że przyczepka podłączona. Jak to działało skąd brało sygnał, nie wiem, ale zawsze mi się to podobało i tu niby autko o korzeniach PRL a taka tam technika była :lol:
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2023 - 20 nocek 1861km
2022 - 30 nocek, 3748 km
2008-2021 - 244 nocki, 27983 km

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Miron EZD » poniedziałek, 17 sty 2022, 16:06

Bo Polonez wspaniałym samochodem był. 8-)

jacek45
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 718
Rejestracja: wtorek, 12 lut 2008, 17:15
Lokalizacja: Opole

Re: Nasze Holowniki

Postautor: jacek45 » poniedziałek, 17 sty 2022, 20:44

Witam!
Potwierdzam. Oprócz tej kontrolki była też taka, która informowała o spaleniu się którejś z żarówek. Ja nie narzekałem na
swojego. Mój miał przygotowaną instalację pod hak zakończoną kostką. Wystarczyło tylko wpiąć się kostką z haka. Pozdrawiam.

easy_rider
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 333
Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Nasze Holowniki

Postautor: easy_rider » sobota, 22 sty 2022, 17:22

Ciekawe rozmowy o holownikach, jest motyw N126N i spalania



Posłuchajcie sobie to całe, warto.
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy) :mrgreen:

Awatar użytkownika
dmb5
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 995
Rejestracja: niedziela, 18 sie 2013, 19:43
Lokalizacja: Kielce

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dmb5 » sobota, 22 sty 2022, 21:18

Oni pojęcia o marce, przyczepie, karawaningu nie mają.
Burstner Ventana 400 ts
N 126 NL
była - N 250
była NIEWIADÓW SKŁADANA ŁÓDŹ WĘDKARSKA TYP 10

easy_rider
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 333
Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Nasze Holowniki

Postautor: easy_rider » sobota, 22 sty 2022, 22:00

dmb5 pisze:Oni pojęcia o marce przyczepie karawaningu nie mają.

Zgadza się, sam z tego się śmiałem, ale potem opisywali ten swoj GMC na LPG, o momentach obrotowych, elektrykach, itp...
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 22 sty 2022, 22:04

dmb5 pisze:Oni pojęcia o marce, przyczepie, karawaningu nie mają

To samo pomyślałem po pierwszych sekundach filmu jak próbował wyrwać budę z ramy. Pokazywanie Enki i mówienie, że "TEN model" powstał w 73' roku też dość słabe.

easy_rider
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 333
Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Nasze Holowniki

Postautor: easy_rider » niedziela, 23 sty 2022, 05:20

Ten holownik mnie zainteresował. Raz chodzi na 4 gary raz na 6... Co to za rozwiązanie?
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy) :mrgreen:


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości