Strona 1 z 2

t4 multivan czy Ducato

: sobota, 30 mar 2013, 07:34
autor: stico80
Panowie mam do Was pytanie, chodzi o wybór między VW t4 Multivan a Fiatem Ducato oba w cenie do 12000 zł. Wiem szału z taką kwotą nie ma ale 30000 zł poszło właśnie Peugeota Boxera z 2007 tyle że on jest na 3 osoby z paką do wożenia paczek. Teraz potrzebuję czegoś tak max do 9osób ale minimum 8 osób. Zastanawiałem się właśnie nad t4 bo dużo osób sobie chwali, jest wśród Nas na pewno jakiś użytkownik t4 np. Boguś czy Chriss666 zwany cięty język :D Proszę o poradę w sprawie silnika jaki wybrać, oglądałem parę 1.9 TD ale to tylko coś chyba lekko ponad 60 kucy ma, są jeszcze 2.4 Oczywiście raczej w dieslu chyba że ktoś przedstawi mocny argument co do gazu w busie. Alternatywa to Fiat Ducato 9 osob lekko przedłużony z 1999 roku 2.5 td i 112km.

Re: t4 multivan czy Ducato

: sobota, 30 mar 2013, 08:22
autor: jedrek101
Multivan to raczej jest 7 osobowy...

Obrazek
ale tylna kanapa rozkładana do spania, i jest stolik , rolety w oknach
na 8-9 osób potrzebujesz caravelle

Obrazek

a silnik jeśli idzie o dalekie trasy to raczej 2.5TDI w t4 były udane , a 1.9 to do golfa się nadaje....

ja osobiście jeździłem 2,4d [pięciocylindrowy] silnik nie do zajechania , choć mocy to tylko 78 KM po równym się dobrze śmigało , w Alpy bym nie polecał :lol:

a ducato to w tym wieku to już kupa rdzy..... boxer i jumper mały lepsze blachy [chyba ocynkowane] .....

o przykładowa aukcja caravellki http://allegro.pl/vw-t4-caravelle-2-5-t ... 44030.html

Re: t4 multivan czy Ducato

: sobota, 30 mar 2013, 09:40
autor: babula

Re: t4 multivan czy Ducato

: sobota, 30 mar 2013, 09:41
autor: stico80
Jędrek a te fotele da się obrócić czy one są na stałe? chodzi mi o pierwsze zdjęcie i drugi rząd foteli. Kiedyś widziałem podobnego miał szyny i można było dowolnie konfigurować środek. W grand voyagerze też był taki drugi rząd foteli i były obracane. Jeśli muszą być takie na stałe to chyba będę musiał brać tego ze zdjęcia niżej. Auto raz w miesiącu będzie pewnie latać na trasie Lublin - Bath, Bristol

Re: t4 multivan czy Ducato

: sobota, 30 mar 2013, 09:45
autor: babula
stico80 pisze:ktoś przedstawi mocny argument co do gazu w busie. .



http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=6176

Re: t4 multivan czy Ducato

: sobota, 30 mar 2013, 10:11
autor: b.b tulipan
Witam.
Ja nie wypowiem się w tej sprawie. :mrgreen:
Mam faktycznie VW T4 ale blaszak na potrzeby transportowe.Czasami ciąga poczciwą N126e :lol: ale jest troszkę za słaby.
Jest to 1,9 zwykły diesel o mocy coś około 60 koni.Syn ma VW T4 2,5 ale też zwykły diesel i też blaszak.
Koledzy podali link na forum t4 i tam znajdziesz dużo więcej ciekawych tematów.

Re: t4 multivan czy Ducato

: sobota, 30 mar 2013, 10:24
autor: babula
b.b tulipan pisze:Witam.
troszkę za słaby.
Jest to 1,9 zwykły diesel o mocy coś około 60 koni..

dokładnie jak napisane,przy 1.9 td szału nie ma również,o wyprzedaniu zapomnij ,chyba że wolne aż po horyzont :D 2.4dtypowy wół do pracy,niezniszczalny-choc lubi pękac głowica

Re: t4 multivan czy Ducato

: sobota, 30 mar 2013, 13:54
autor: stico80
To zostaje chyba 2,5 Tdi ten co ma 102 pajace. Mam nadzieję że to będzie dobry wybór. Większość osób chwali sobie te T4. Z drugiej strony też kiedyś uległem i kupiłem chwalonego passata i to była jedna z większych głupot ale może tak trafiłem. Z trzeciej strony dużo osób narzeka na Fordy Transity a mi jeździło się świetnie ale jest i czwarta strona, że one były prosto z fabryki przyprowadzane na salon to jak się miało nimi jeździć. Vivaro ten co ostatnio miałem w spadku od sąsiada też był świetny do jazdy no ale drugich 30 kawałku to już nie mam skąd wytrzepać :D a i sponsorów też brak.

Re: t4 multivan czy Ducato

: sobota, 30 mar 2013, 15:48
autor: jedrek101
stico80 pisze:Jędrek a te fotele da się obrócić czy one są na stałe? chodzi mi o pierwsze zdjęcie i drugi rząd foteli.


w Multivanie są obracane , i przesuwane też na szynach , ostatnia ławka też powinna mieć regulację przód-tył

a w moim grand voyagerku wersja limited '04 lift , drugi rząd foteli nie był obracany .... chociaż full option.... a komfort podróżowania na 5+.... nawet gazu w trasie brał tak 12-16 l LPG czyli nieźle...
jak kiedyś będzie mnie stać to na pewno takiego jeszcze raz sobie kupię :D

Re: t4 multivan czy Ducato

: niedziela, 31 mar 2013, 00:08
autor: szymon79
jedrek101 pisze:
stico80 pisze:Jędrek a te fotele da się obrócić czy one są na stałe? chodzi mi o pierwsze zdjęcie i drugi rząd foteli.


w Multivanie są obracane , i przesuwane też na szynach , ostatnia ławka też powinna mieć regulację przód-tył




Jederek101 wstawil zdjecie multivana z modelu atlantis 99r z fotelami obrotowymi ale za 12 tys takiego auta nie kupisz
t4 2.5tdi za ta kwote tez odpusc (nawet nie wiem czy za taka kase sie cos znajdzie) chyba ze jestes nastawiony przy starcie gruby remont
t4 2.4 jak masz latac na takie duze odleglosci z ludzmi to wspołczuje -dojedziesz ale juz widze nerwy pasazerów ...
t4 2.5b/lpg hmm... takiego posiadam i jestem zadowolony - 60tys.km i zadnych powaznych usterek bo klocki , rozrzad ,płyny , akumulator to normalne ze sie wymienia po pewnym przebiegu - ach zapomnialem łączniki stabilizatora przy zawieszeniu koszt do 100zł :wink:


zreszta babula dał linki na forum poczytaj popytaj - ja swojego rok szukałem bo nic godnego uwagi nie było a kwote mialem duzo wieksza na auto - stare i strasznie drogie te auta sa...

Re: t4 multivan czy Ducato

: niedziela, 31 mar 2013, 12:05
autor: mariusz724
Mam T4 blaszak 1994r 1.9 D 44 kw latam tym trzy lata i jestem zadowolony. Wymieniłem tylko świece żarowe i rozrusznik.Fakt przy wyprzedzaniu szału nie ma ale auto zapakowane po sam dach.Osiągi no cóż to auto do pracy a nie do ścigania.

Re: t4 multivan czy Ducato

: niedziela, 31 mar 2013, 22:33
autor: chris_666
stico80 pisze:Chriss666 zwany cięty język :D


jako, że zostałem wynagrodzony nowym przydomkiem :lol: to i ja zabiorę głos

mam 2.4D , jeżdziłem chwilę 1.9td i 2,5 tdi

w zasadzie 1.9 odpuść sobie - to nie jeździ

2.4 d całkiem fajne w porównaniu do tego poprzedniego ale szału nie ma - spokojnie pojeździsz do 100km/h i w mierę sensownie da się wyprzedzić

2,5 tdi - 140 koników - inna bajka , ale dostać cokolwiek w stanie zdatnym do jazdy to również bajka

komfort jazdy dla mnie lepszy niż w reno trafiku i fordzie transicie - fotel kierownika absolutnie baz uwag , nawet lepiej niż w niejednej osobówce (np volvo V70 :oops: )

oczywiście cokolwiek w sensownym stanie kosztuje pierdylion dukatów , reszta to zakatowane trupy

Re: t4 multivan czy Ducato

: poniedziałek, 1 kwie 2013, 09:41
autor: mr_dywan
U mnie w pracy kolega jeździ Eurovanem (sprowadzony z USA). Silnik 2.8 VR6. Do tego gaz i skrzynia automat. Jeździ się tym na prawdę bardzo przyjemnie (jako pasażer). Jutro podpytam jakie są koszty podróżowania takim modelem. Ile to pali i czy miał jakieś "przygody" z tym silnikiem.

Re: t4 multivan czy Ducato

: poniedziałek, 1 kwie 2013, 11:13
autor: stico80
No spoko tylko Euroline to Ford Transit, w środku bardzo fajny, po złożeniu siedzeń wychodzi ogromne łóżko ale cena też chyba wyższa.

Re: t4 multivan czy Ducato

: poniedziałek, 1 kwie 2013, 12:08
autor: chris_666
mr_dywan pisze:U mnie w pracy kolega jeździ Eurovanem (sprowadzony z USA). Silnik 2.8 VR6. Do tego gaz i skrzynia automat. Jeździ się tym na prawdę bardzo przyjemnie (jako pasażer). Jutro podpytam jakie są koszty podróżowania takim modelem. Ile to pali i czy miał jakieś "przygody" z tym silnikiem.


jeżdziłem takim w manualu - wersja europejska zwana caravella - jako kierowca jeździ się tym zayebiście , mógłbym taki mieć :P

bez gazu oczywiście, przy przebiegu koło 500kkm bez żadnych awarii i problemów , radość z jazdy naprawdę ogromna