Nasze Holowniki

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Nasze Holowniki

Postautor: konrad » piątek, 1 paź 2010, 13:20

szary11 pisze:Mnie też kusił gaz, ale jednak mondziaka zostawie bez instalacji. Zrobiłem nim blisko 40tys. km, średnie spalanie z całości 8,9l/100km (średnia z każdego tankowania, a dokładnie 66 razy). Prac przy silniku? Wymiana świec zaraz po zakupie i filtry z olejem.

Ale zapowiada się pierwsza usterka - wymiana termostatu. Latem było OK, ale coś teraz wolno się grzeje.


Więc zuchy te nasze fordy :D


wiesz, mnie na dzień dobry padł alternator :mrgreen:
kupiłem nowy (nie regenerowałem), przy okazji wymieniłem oba paski i 1000zł poszło

poza tym jest OK, no może poza rdzą na drzwiach które były malowane w 2005r., ale z tym się liczyłem
ogólnie jestem zadowolony, głównie za frajdę z jazdy - zarówno prowadzenie jak i silnik to poezja :D

co do spalania, mnie z tych prawie 18kkm wychodzi 10.7L, ale jeżdże głownie po Krk - spalanie ok 10-11L
a jak trafi się wyjazd poza miasto, to z budką i spalanie od 12-14L :wink:
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: szary11 » piątek, 1 paź 2010, 22:50

No niestety Radek nie pomogę... nie mam pojęcia co to może być. Jedyna pierdoła jaka mi przychodzi do głowy to sprawdzić przepływomierz. Dla brata w byłym zetecu on potrafił zakłucać pracę przy przyśpieszaniu. Czyszczenie wystarczyło.

Konrad, na wstępie Ci podpadł, ale później to już będzie tylko służył :D

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 483
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: gimof » piątek, 1 paź 2010, 23:20

Stawiałbym na EGR :wink:
C5 ;)

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: szary11 » sobota, 2 paź 2010, 10:05

gimof pisze:Stawiałbym na EGR :wink:



Też można sprawdzić... zdjąć wężyk, zaślepić i zobaczyć co się będzie działo.

andriu
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 308
Rejestracja: środa, 2 kwie 2008, 15:29
Lokalizacja: Siechnice

Re: Nasze Holowniki

Postautor: andriu » sobota, 2 paź 2010, 15:42

A w moim mondku szykuje się dwumas do wymiany :( już mnie smyra w stópkę przy wcisniętym sprzęgle, w ogóle im barrdziej się wsłuchuję w prace silnika tym więcej niepokojących dzwięków słyszę tak więc podgłośniłem sobie radio :lol: Wkurza mnie jeszcze jedno, stukanie z przodu lewa strona przy intensywnie pracującym zawieszeniu na krótkich nierównościach np. studzienki, bylo od poczatku ale myslałem że to łącznik wahacza, został wymieniony, żadnych luzów nie ma a stukanie zostało, a poza tym jeździ nienajgorzej.
kolejna N126n '88 trzeci rok zbieram się do remontu

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 483
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: gimof » sobota, 2 paź 2010, 17:52

Takie stuki to zazwyczaj łączniki stabilizatora lub sworzeń wahacza. Czasami są różne wybryki naszych maszyn typu pęknięta sprężyna i puka - więc trzeba szukać :D
C5 ;)

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: szary11 » niedziela, 3 paź 2010, 16:48

Andriu, to może być stukająca przekładnia kierownicza. Bardzo częsta przypadłość w mondkach i starszych i nowszych. Miałem to i w poprzednim i mam w obecnym. To trochę denerwuje, ale poza akustyką nic się nie dzieje. A z kilometrami to się nie powiększa (w tamtym blisko 50tys, w tym około 40tys. przejechałem i różnic nie zauważyłem). A dodam, że oba kupiłem wiedząc o tym. Ten typ tak ma.

A jak już autko ma blisko 200tys. to bankowo już stuki się zaczynają... ile oglądałem aut każdy podpukiwał. Można próbować regenerować przekładnie lub wymieniać. Ale wg mnie to zbędna strata kasy.

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: BIGL » niedziela, 3 paź 2010, 17:03

szary11 pisze:No niestety Radek nie pomogę... nie mam pojęcia co to może być. Jedyna pierdoła jaka mi przychodzi do głowy to sprawdzić przepływomierz. Dla brata w byłym zetecu on potrafił zakłucać pracę przy przyśpieszaniu. Czyszczenie wystarczyło.

Przepływomierza nie ma w tym modelu, a EGR też nie widziałem (nie jestem pewien jak to wygląda w benzynie - u mnie jest przewód stalowy ok kolektora wydechowego i idzie poprzez zawór do dolotu).
Obrazek

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: szary11 » niedziela, 3 paź 2010, 22:48

Oj Radek, nie możliwe by ne miał przepływomierza... tuż za wylotem z filtra powierza. Wszystkie silniki z rodziny zetec mają.

http://allegro.pl/ford-mondeo-2-0b-prze ... 70131.html

Egr też:
http://allegro.pl/ford-mondeo-2-0-16v-z ... 01752.html

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: BIGL » poniedziałek, 4 paź 2010, 07:06

Właściwie to nie wiem czy to przypadkim nie Duratec i czy nie ma TMAP-a za przepustnicą. Brat mi robił zdjęcia i zbytnio tego nie widziałem :? . Co do EGR to dzięki :D , jak zobaczę auto na żywo to się zabiorę za szukanie, ale raczekj widziałem coś takiego http://motoallegro.pl/item1073110299_za ... ratec.html. Pezepraszam że tak piszę nieprecyzyjnie , ale auto widziałem jakieś 2 tygodnie temu na parkingu i teraz zbieram wiedzę na następne spotkanie z bratem (mieszka w Warszawie).
Silnik wygląda tak wygląda tak http://allegro.pl/silnik-ford-mondeo-2- ... 61859.html
Obrazek

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: szary11 » poniedziałek, 4 paź 2010, 20:59

Radek, to on ma takiego jak mój :) Kurde... a ja ciągle myślałem, że poprzedni model.

EGR:
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-1-8-1 ... 29227.html


Przepływomierz:
http://allegro.pl/ford-mondeo-2-0-durat ... 33573.html

I fakt, on nie jest przy filtrze.

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: BIGL » wtorek, 5 paź 2010, 03:29

No właśnie :D Zdejmowałem ten przewód od filtra do przepłustnicy i nie było zbytnio szlamu - następnym razem rozbiorę to dziadostwo na części itp. Na EGR sprawdziłem tylko podciśnienie i wtyczkę, najlepiej w ogóle bym to dziadostwo odcią ale chyba w Fordzie zapali się check.
Obrazek

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: szary11 » czwartek, 7 paź 2010, 21:39

Na przepływomierzy zbytnio nie widać brudu... on jest dość suchy i powierzchowny. Można czyścić sprayem do zacisków hamulcowych i niczym nie wycierać (tak robią w ASO i jest OK).

Po odcięciu EGRu mało kiedy wyskakuje CHECK. W fusionie, i poprzednim mondziaku nic się nie działo, błędów na kompie nawet nie wywalało.

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: BIGL » piątek, 8 paź 2010, 04:35

Dzięki Michale :D Jak brat przyjedzie to wszystko sprawdzę.
Obrazek

Jaguar
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 15 sie 2010, 15:24

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Jaguar » wtorek, 19 paź 2010, 09:51

:wink: Moj RRC-1984 i Niewiadow 126-1980

Obrazek
Obrazek


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości