Pytanie laika ....
Re: Pytanie laika ....
Mam już nowe autko do biegania po Polsce . Jest Honda Accord z silnikiem 1,8 -benzyna . ładnie pomyka i czuje sie te 150 koników pod maska . Staram sie jeździć bezpiecznie i wcale mnie ta moc nie rajcuje , zwłaszcza że nadal mało mamy dróg do szybkiej jazdy. Jako ciągnik do przyczepki nadal pozostaje moje niezawodne i kochane Espero . Muszę mu tylko zrobić na wiosnę mały makijażyk bo w drzwiach zaczyna go troszkę brać . A nie chce aby Serek się ze mnie śmiał że , przyjechałem na Zlot , czy spotkanie jakimś zardzewiałkiem !
Ogólnie patrząc na temat , uważam że ciągnik 1,5 litra to minimum do targania przyczepki , nawet jeśli jest to Niewiadka .
Pozdrówka !
Ogólnie patrząc na temat , uważam że ciągnik 1,5 litra to minimum do targania przyczepki , nawet jeśli jest to Niewiadka .
Pozdrówka !
Re: Pytanie laika ....
Jeżdżę służbowym TICO VAN od 2000 roku. Przez 6 lat przejechałem nim 290 tys.km, w tym 130 tys pasek rozrządu a 140 tys sprzęgło. Poza tym, normalna eksploatacja, a praktycznie nie ma dnia, aby nie woził towarów o wadze średnio 200 do 500 kg. Teraz mam drugiego, już mam zrobione 130 tys i jeszcze nic nie robione. Co do haka, to niestety szkoda , że nie można zamontować, bo na pewno by sobie poradził z ciągnięciem lekkiej przyczepki.Jego masa, to 730 kg i gdyby mógł ciągnąć to DMC przyczepy wynosiła by około 540 kg.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
- b.b tulipan
- Fanklubowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: piątek, 29 lut 2008, 15:13
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pytanie laika ....
koledzy nigdy nie stawiajcie kozy do karety.tak jak napisał Rysiczek minimum 120 koników. mam WV T4 i tylko 60 konikówbardzo słaby nawet do mojej N126e.nad jezioro Sławskie co rok Sejczento morduje się z niewiadką ale gostek ciąga ją z Polkowic. niema innego wyjścia. jedzie bo lubi to miejsce a dalej to niedałby rady.z jazdy musi być satysfakcja inaczej lepiej siedzieć na działce.ps.u góry Rysiaczek...zjadłem a. 

Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.
Nie A4, nie L4 tylko T4
Nie A4, nie L4 tylko T4
Re: Pytanie laika ....
Wiadomo, że im mocniejszy ciągnik, tym bardziej komfortowa jazda. Dla przykładu powiem o sobie. AUDI 100 C43 90 KM - ja jeszcze górki nie widzę, a samochód już widzi, głównie 4 bieg a piątka rzadko. Teraz AUDI 100 C44 137 KM, cięższa przyczepa, prawie każda górka pokonywana piątką.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
Re: Pytanie laika ....
Rysiaczek pisze:Mam już nowe autko do biegania po Polsce . Jest Honda Accord z silnikiem 1,8 -benzyna . ładnie pomyka i czuje sie te 150 koników pod maska . Staram sie jeździć bezpiecznie i wcale mnie ta moc nie rajcuje , zwłaszcza że nadal mało mamy dróg do szybkiej jazdy. Jako ciągnik do przyczepki nadal pozostaje moje niezawodne i kochane Espero . Muszę mu tylko zrobić na wiosnę mały makijażyk bo w drzwiach zaczyna go troszkę brać . A nie chce aby Serek się ze mnie śmiał że , przyjechałem na Zlot , czy spotkanie jakimś zardzewiałkiem !
Ogólnie patrząc na temat , uważam że ciągnik 1,5 litra to minimum do targania przyczepki , nawet jeśli jest to Niewiadka .
Pozdrówka !
Rysiu i ja sie z Toba zgodze ...taka jest prawda...
życie jak droga, kiedyś się kończy...
Re: Pytanie laika ....
A ja mam 90KM i 177Nm w samochodzie dość ciężkim (mondeo kombi) i z budką o MW powyżej 700kg radzi sobie całkiem dobrze. Mniejsze górki i na 5 przeskakuje, na 4 nie ma wogóle problemów. Warunek? Obroty silnika nie niższe niż 1750 (czyli ok 75 na 5 biegu). Wyprzedzać też się spokojnie daje 
Niedawno ciągnęłem nim niewiadówkę dla rodziców to jechało się niemal jakby jej nie było
Jedynie wiał mocny boczny wiatr to czasem budka w wężykowanie wpadała, ale redukcja do 4 i mocne przyśpieszenie naprowadzało ją na tor 

Niedawno ciągnęłem nim niewiadówkę dla rodziców to jechało się niemal jakby jej nie było


Re: Pytanie laika ....
Szary ale dodaj że to nie jest benzyna ,bo to trochę ważne 

Re: Pytanie laika ....
marek pisze:Szary ale dodaj że to nie jest benzyna ,bo to trochę ważne
Prawda to jest turbo dieselek

- wedrowniczek
- Fanklubowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: poniedziałek, 17 mar 2008, 10:31
- Lokalizacja: Wierzchucino
Re:
serek pisze:Daewoo Tico. Co do silnika to potwierdzam - istny 42 konny pocisk
no ladnych rzeczy ja sie tutaj dowiaduje...




______________________
pzdr, G.
# N126e + Duster#
pzdr, G.
# N126e + Duster#
Re: Pytanie laika ....
Co do posta wcześniej, Kupując Tico za 4-5 tys. Lepiej szukać Opla Astre w podobnych cenach lub ok. 2 tys. droższą Astrę GSI. To prawdziwa rakieta ! Chyba że chcemy rodzinne auto to można pomyśleć nad kredytem 5 tys. i kupić np. Partnera lub Berling ( prawie jedno i to same ale Citroen wygodniejszy). 

Berlingo 1.9D + N126b


Re: Re:
wedrowniczek pisze:jak pokazuje niedawny przyklad ferrari ciagnacego po Wawie prawie 300/h - idiotow wciaz na drogach nie brakuje!
Te 300 to już przesadzona teoria. Podobno fizycznie nie możliwe by było rozpędzenie się do tej prędkości. Niemniej 200 są realne

Co do astry to nie będzie ona tak oszczędna

Samochody kompaktowe (astra, golf, corolla...) to minimum komfortu przy zachowaniu rozsądku do holowania budek

moje wrażenia z jazdy
Temat stary, ale ja jestem nowy to podzielę się swoimi spostrzeżeniami z jazdy n126e
holownik to astra kombi niecałe 1200kg żywej wagi
silnik słabiutki - 60KM SPI w dodatku na LPG
przyczepka MW 450kg (w papierach) w praktyce ciężko wyczuć - brak osprzętu - butli, koła itd,
ale dołożone dodatkowe półki, daszek w schowku ...
bez hamulca, na kółkach 12" 135/80
właściwie bez obciążenia, dwie osoby w autku, trochę bagaży
jazda takim zestawem hmm ...
na plus - autkiem nie buja bardzo, prowadzi sie całkiem nieźle do 100km/h (licznikowego) czyli ok 90km/h
żadnego wężykowania, jechało się całkiem pewnie
silnik utrzymywał stałą temp
na minus - straszny brak mocy - przyspiesza do 80km/h jeszcze OK, ale powyżej to już ciężko
piątki nie można praktycznie wrzucić - może jak jest lekko z górki
przy hamowaniu nie jest tak źle - choć wyraźnie czuć opór
spalanie - 14-15litrów LPG
normalnie spala 8-10L
może to wina dość szybkiej jazdy na 4 biegu - 100km/h - obroty ok 3200-3500RPM
trochę boje się jazdy nad Bałtyk 700km, z pełnym obciążeniem
zwłaszcza że pojedzie z nami roczniak
mocno rozważam podzielenie trasy na 2 etapy i postój w połowie drogi
holownik to astra kombi niecałe 1200kg żywej wagi
silnik słabiutki - 60KM SPI w dodatku na LPG
przyczepka MW 450kg (w papierach) w praktyce ciężko wyczuć - brak osprzętu - butli, koła itd,
ale dołożone dodatkowe półki, daszek w schowku ...
bez hamulca, na kółkach 12" 135/80
właściwie bez obciążenia, dwie osoby w autku, trochę bagaży
jazda takim zestawem hmm ...
na plus - autkiem nie buja bardzo, prowadzi sie całkiem nieźle do 100km/h (licznikowego) czyli ok 90km/h
żadnego wężykowania, jechało się całkiem pewnie
silnik utrzymywał stałą temp
na minus - straszny brak mocy - przyspiesza do 80km/h jeszcze OK, ale powyżej to już ciężko
piątki nie można praktycznie wrzucić - może jak jest lekko z górki
przy hamowaniu nie jest tak źle - choć wyraźnie czuć opór
spalanie - 14-15litrów LPG

może to wina dość szybkiej jazdy na 4 biegu - 100km/h - obroty ok 3200-3500RPM
trochę boje się jazdy nad Bałtyk 700km, z pełnym obciążeniem

zwłaszcza że pojedzie z nami roczniak
mocno rozważam podzielenie trasy na 2 etapy i postój w połowie drogi
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
- b.b tulipan
- Fanklubowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: piątek, 29 lut 2008, 15:13
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pytanie laika ....
ostatnie zdanie napisałeś na piątke,nigdy nam się nie powinno spieszyć.
zatem pomyśl o postoju [ale na campingu] i po odpoczynku ruszaj dalej.
jest tyle do zwiedzenia po drodze ,to nad morze zdążysz.
auto odpocznie, kierowca odpocznie i rodzinka odpocznie, tylko nie przyczepa hahaha.
pozdrawiam i radzę abyś zrobił tak jak napisałeś na końcu postu.
zatem pomyśl o postoju [ale na campingu] i po odpoczynku ruszaj dalej.
jest tyle do zwiedzenia po drodze ,to nad morze zdążysz.
auto odpocznie, kierowca odpocznie i rodzinka odpocznie, tylko nie przyczepa hahaha.
pozdrawiam i radzę abyś zrobił tak jak napisałeś na końcu postu.
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.
Nie A4, nie L4 tylko T4
Nie A4, nie L4 tylko T4
Re: Pytanie laika ....
bogus bednarski pisze:ostatnie zdanie napisałeś na piątke,nigdy nam się nie powinno spieszyć.
zatem pomyśl o postoju [ale na campingu] i po odpoczynku ruszaj dalej.
Wiem że tak zdrowy rozsądek tak nakazuje
i chyba tak zrobię - doba na kampie i dalsza droga
niestety mam tylko niecałe 15dni i wielką chęć poleżenia na pisaku przy szumie fal

chciałbym zobaczyć Kaszuby - tyle że to już 100km do celu - i aż 600km z krk
kiedyś staliśmy nad Gopłem i to jest idealne miejsce - połowa drogi
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Wróć do „Samochody Niewiadówek”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości