Nasze Holowniki

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Nasze Holowniki

Postautor: konrad » czwartek, 18 mar 2010, 08:44

gimof pisze:A paczuś ma ładną combi i do tego białą. :D

wiem, dlatego napisałem żeby zaczął od testów na łatwiejszym nadwoziu 8)
(im mniejsza odległość krawędzi dachu od ściany budki, tym owiewkę łatwiej ustawić i daje lepsze efekty)

sam jestem ciekaw efektów, bo na karawaning.pl była dość długa dyskusja i wyszło że prawie nikt nie używa owiewki :roll:
http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=869&highlight=owiewka
jak widać owiewka sprawdziła się jedynie na berlingo
tu test http://karawaning.republika.pl/przyczepy/spojler.htm nie wiem na ile wiarygodny :roll:

ze swoich doświadczeń wiem, że np rowery na dachu zwiększyły mi spalanie o ok 0,5L, tj jakieś 3%
przy cenie 2zł/L daje to 1zł/100km (oczywiście jazda z budką)
pytanie czy przy takich kosztach warto bawić się w zakup/robienie bagażnika specjalnie do przyczepy :roll:

jeśli chodzi o owiewkę, zakładając że da 10% oszczędności, mamy 3zł/100km
przy moich wyjazdach (1500km) jest to 45zł/rok ...
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
stefan46
Posty: 13
Rejestracja: sobota, 27 lut 2010, 12:02
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Nasze Holowniki

Postautor: stefan46 » czwartek, 18 mar 2010, 12:58

Witam :)
Jestem również zielony w sprawie karawaningu.
Chcę do budki N126e zaprząc BMW 530d,
obydma sprzety sa "prawie nowe" nie sprawdzone w trasie.
Sam holownik jest jak smok i tak tez pali.
Oczekuję wielu niespodzianek w przygotowaniach i na trasie.
Liczę na Waszą pomoc :)
Pozdrawiam stefan46

Awatar użytkownika
ddkrzysztof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 757
Rejestracja: środa, 4 cze 2008, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Nasze Holowniki

Postautor: ddkrzysztof » piątek, 19 mar 2010, 00:14

stefan46 pisze:Witam :)
Jestem również zielony w sprawie karawaningu.
Chcę do budki N126e zaprząc BMW 530d,
obydma sprzety sa "prawie nowe" nie sprawdzone w trasie.
Sam holownik jest jak smok i tak tez pali.
Oczekuję wielu niespodzianek w przygotowaniach i na trasie.
Liczę na Waszą pomoc :)
Pozdrawiam stefan46

O pomoc u nas najłatwiej :D
Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...

Pozdrawiam Krzysztof + Kasia + Dominik + Dawid + Daewoo Nubira + N126N (REMONT)

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4545
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Paczek » piątek, 19 mar 2010, 01:12

konrad pisze:
gimof pisze:A paczuś ma ładną combi i do tego białą. :D

wiem, dlatego napisałem żeby zaczął od testów na łatwiejszym nadwoziu 8)
(im mniejsza odległość krawędzi dachu od ściany budki, tym owiewkę łatwiej ustawić i daje lepsze efekty)

sam jestem ciekaw efektów, bo na karawaning.pl była dość długa dyskusja i wyszło że prawie nikt nie używa owiewki :roll:
http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=869&highlight=owiewka
jak widać owiewka sprawdziła się jedynie na berlingo
tu test http://karawaning.republika.pl/przyczepy/spojler.htm nie wiem na ile wiarygodny :roll:

ze swoich doświadczeń wiem, że np rowery na dachu zwiększyły mi spalanie o ok 0,5L, tj jakieś 3%
przy cenie 2zł/L daje to 1zł/100km (oczywiście jazda z budką)
pytanie czy przy takich kosztach warto bawić się w zakup/robienie bagażnika specjalnie do przyczepy :roll:

jeśli chodzi o owiewkę, zakładając że da 10% oszczędności, mamy 3zł/100km
przy moich wyjazdach (1500km) jest to 45zł/rok ...



Podziwiam Twoje przygotowanie do dyskusji.
I to za każdym razem i w każdym temacie
Wykresy , zestawienia, wyliczenia, linki odnośniki ......

Wszystko OK ale gdzie radość tworzenia, gdzie satysfakcja, że się coś zrobiło samemu ?[url][/url]

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Nasze Holowniki

Postautor: konrad » piątek, 19 mar 2010, 07:26

Paczek pisze:Podziwiam Twoje przygotowanie do dyskusji.
I to za każdym razem i w każdym temacie
Wykresy , zestawienia, wyliczenia, linki odnośniki ......


wyczuwam lekki sarkazm :roll: :?
Michale, staram się wypowiadać w tematach których coś wiem, tu akurat dość dużo czytałem/szperałem
(za sprawą słabego i żłopiącego holownika :lol: )
to co znalazłem i się dowiedziałem przekazuje ...

Wszystko OK ale gdzie radość tworzenia, gdzie satysfakcja, że się coś zrobiło samemu ?[url][/url]

toż napisałem działaj (bez żadnych podtekstów), chętnie poczytam o nowych doświadczeniach w tym temacie :D
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: BIGL » czwartek, 25 mar 2010, 21:56

Auto nie do zdarcia :D , w mojej rodzinie jest taka Daihatsu Feroza - powiem tylko : czapki z głów. Mimo swego małego silnika 1,6 i bardzo trudnych warunków ona jeżdzi i jeżdzi :D
Obrazek

Konto usuniete

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Konto usuniete » czwartek, 25 mar 2010, 21:57

Post usuniety
Ostatnio zmieniony piątek, 8 mar 2013, 12:40 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
stef
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 276
Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: stef » czwartek, 25 mar 2010, 23:40

zundapp600 pisze:DUSZEK , co byś doradził z terenówek ????????
TERANO czy PAJERO ????????????
Coś mnie ciągnie w tym kierunku


Przepraszam, że się wtrącę. Ale szukając terenówki patrzyłem na Pojarki, ale niestety gnije to to na potęgą, szczególnie ramy w tylnej części (Pajero I) oraz blachy pod bocznymi listawmi (Pajero II).
A czy terrano czy pajero - to wszystko zależy od tego w jak ciężki teren chcesz się ładować. Jeśli to ma być autko do wożenia rodziny, ciągania czepki i czasami wjechania w błotko czy do lasu to zdecydowanie nissan terrano - lepsze silniki i wytrzymalsze przeniesienie napędu. A jeśli chcesz autko trochę podszykować, zrobić mały lift i wsadzić większe opony, wyciągarkę to już zdecydowanie pajero... choć tu już bym wchodził raczej w patrole.
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Nasze Holowniki

Postautor: konrad » piątek, 26 mar 2010, 07:16

stef pisze:
zundapp600 pisze:DUSZEK , co byś doradził z terenówek ????????
TERANO czy PAJERO ????????????
Coś mnie ciągnie w tym kierunku


Przepraszam, że się wtrącę. Ale szukając terenówki patrzyłem na Pojarki, ale niestety gnije to to na potęgą, szczególnie ramy w tylnej części (Pajero I) oraz blachy pod bocznymi listawmi (Pajero II).
A czy terrano czy pajero - to wszystko zależy od tego w jak ciężki teren chcesz się ładować.


terrano nie gnije ? chyba wszystkie japończyki z tamtego okresu mają niestety problemy z korozją :(
a co do dzielności terenowej, wydawało mi się że to porównywalne auta - pajero i terano ?
oba mają niezależny zawias z przodu i sztywny tył ?
pajero można trafić z seryjna blokadą tyłu, mają też SS - a to już duża przewaga na czarnym - można spokojnie jeździć z 4x4

pajero jest droższe i większe ?
terrano ma fajny silnik 2.7D ? dość ekonomiczny i trwały

a co do ferozy, to też jestem pod wrażeniem, auto wydaje się niezniszczalne :shock:
jak inne auta jeździły, to feroza latała
Obrazek
:lol:
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nasze Holowniki

Postautor: szary11 » piątek, 26 mar 2010, 16:25

Eee tam nie znacie się ;) Niva to je auto :D

A co do pajero i terrano to uważam, że pajero jest lepiej wykonane wewnątrz (materiały, plastiki) i jest bardziej komfortowe w jeździe. To takie spostrzeżenia z oględzin tych aut z roczników 1994-1998.

Obrazek

Konto usuniete

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Konto usuniete » piątek, 26 mar 2010, 17:59

Post usuniety
Ostatnio zmieniony piątek, 8 mar 2013, 12:41 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
stef
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 276
Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: stef » sobota, 27 mar 2010, 11:44

Tanie i nie gnijące... ja szukając, kupiłem jeepa z 90 roku - sprowadzony ze Szwajcarii w 2007 roku, 4.0 automat - zapłaciłem za niego 6tyś zł i na wstępie wymieniłem chłodnicę (400zł) i piastę przedniego koła (280zł) i założyłem LPG - 1800zł. Kupiłem go w lutym 2009 roku i tak już rok jeżdżę i zrobiłem nim 2tyś km. Różnie bo i w terenie i po asfaltach... w planach jest mały 2calowy lift - koszty małe, bo tylko podkładki pod przednie sprężyny i dołożenie jednego pióra do tylnego resora z poloneza.
Fakt ze pali trochę tego gazu... ale jakie autko z napędem na 4 koła nie pali ?
Nie namawiam do jeepa ale mi bardzo pod pasował.
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 483
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: gimof » sobota, 27 mar 2010, 17:18

Mało pali np. subaru justy.
1.0 1.2 lub 1.3 (zaleznie od rocznika) rozłączny lub stały napęd 50/50.
Mocy 68-75km dość wysoki prześwit i stosunkowo bardzo niska waga.
Max spalanie w mieście 10 lpg :twisted:

Można? Można :wink:
C5 ;)

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Nasze Holowniki

Postautor: konrad » sobota, 27 mar 2010, 18:51

gimof pisze:Mało pali np. subaru justy.
1.0 1.2 lub 1.3 (zaleznie od rocznika) rozłączny lub stały napęd 50/50.
Mocy 68-75km dość wysoki prześwit i stosunkowo bardzo niska waga.
Max spalanie w mieście 10 lpg :twisted:

Można? Można :wink:


no tak, jak takiego placka porównujesz do terenówki ... to pewnie że można :wink:
dla porównania vitara 3d pali mi 10L noPB, w trasie zejdzie do 8L
ale do jeep'a to jej daleko (wymiarami i mocą) :mrgreen:
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 483
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Nasze Holowniki

Postautor: gimof » sobota, 27 mar 2010, 19:35

Mowa była o czterołapach. :)
Po za tym auto naprawdę daje rade i zaskoczyło nie raz :D
Poprzeglądaj sobie na YT:
http://www.youtube.com/results?search_t ... ry=0&page=
C5 ;)


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości