gimof pisze:A paczuś ma ładną combi i do tego białą.
wiem, dlatego napisałem żeby zaczął od testów na łatwiejszym nadwoziu

(im mniejsza odległość krawędzi dachu od ściany budki, tym owiewkę łatwiej ustawić i daje lepsze efekty)
sam jestem ciekaw efektów, bo na karawaning.pl była dość długa dyskusja i wyszło że prawie nikt nie używa owiewki

http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=869&highlight=owiewka
jak widać owiewka sprawdziła się jedynie na berlingo
tu test http://karawaning.republika.pl/przyczepy/spojler.htm nie wiem na ile wiarygodny

ze swoich doświadczeń wiem, że np rowery na dachu zwiększyły mi spalanie o ok 0,5L, tj jakieś 3%
przy cenie 2zł/L daje to 1zł/100km (oczywiście jazda z budką)
pytanie czy przy takich kosztach warto bawić się w zakup/robienie bagażnika specjalnie do przyczepy

jeśli chodzi o owiewkę, zakładając że da 10% oszczędności, mamy 3zł/100km
przy moich wyjazdach (1500km) jest to 45zł/rok ...