Nasze Holowniki
-
- Przyjaciel
- Posty: 809
- Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
- Lokalizacja: Opole
Re: Nasze Holowniki
Piszę, że nie ma rewelacji bo głównie porównuje to do ciągania towarówki. A moja Niewiadówka też sporo waży bo 800 kg.
Re: Nasze Holowniki
konrad pisze:Andrzej132 pisze:Dzisiaj zrobiłem pierwszą trasę z nowym holownikiem. Rewelacji (110 KM) nie ma, ale jedzie się zdecydowanie spokojniej, hamulec też znacznie lepsze.
mnie może uda się pojeździć sharanem z takim samym silnikiem (110KM TDI)
to postaram się podzielić wrażeniami
Kurcze trochę martwi mnie, że piszesz o 110KM mało ...
myślę nad zakupem berlingo w wersji 1.6HDI,
a tam jest 90KM, z tym że moment ponad 200Nm
Rozważałem też xsarę z silnikiem benzyna (LPG) 1,6 - 116KM
Jeśli Berlingo w dieslu to lepiej odpuścić HDI i kupic 1.9d
Berlingo 1.9D + N126b


Re: Nasze Holowniki
Brian pisze:Jeśli Berlingo w dieslu to lepiej odpuścić HDI i kupic 1.9d
toż to mocy nie ma

a poważnie, nowszego już się nie znajdzie z tym prostym motorem
używki są z 2.0HDI, nowe z 1.6HDI
No i ten wolnossak 1.9 to jednak słaby do przyczepki,
ja się obawiam jak ten 90KM i 200Nm będzie dawał radę
tzn czy np na 5biegu będzie sobie można spokojnie pomykać
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: Nasze Holowniki
\konrad pisze:Brian pisze:Jeśli Berlingo w dieslu to lepiej odpuścić HDI i kupic 1.9d
toż to mocy nie ma![]()
a poważnie, nowszego już się nie znajdzie z tym prostym motorem
używki są z 2.0HDI, nowe z 1.6HDI
No i ten wolnossak 1.9 to jednak słaby do przyczepki,
ja się obawiam jak ten 90KM i 200Nm będzie dawał radę
tzn czy np na 5biegu będzie sobie można spokojnie pomykać
Ja ma 1.9 d i generalnie daje rade ... podjazdy, górki idzie całkiem, całkiem. Na wysokich górkach 2-3 bieg i idzie. A co do wersji 2.0 hdi to słyszałem niezbyt ciekawe głosy. 3 generacja Berlingo to juz auto typowo podwygląd i dziwne silniki


Berlingo 1.9D + N126b


Re: Nasze Holowniki
Brian pisze:Ja ma 1.9 d i generalnie daje rade ... podjazdy, górki idzie całkiem, całkiem. Na wysokich górkach 2-3 bieg i idzie.
z niewiadką czyli 500kg na haku
a ja docelowo myślę o min eNce czyli ponad 700kg, realnie pewnie z 800kg
a być może o czymś większym DMC ok 1000-1100kg, - N390

A co do wersji 2.0 hdi to słyszałem niezbyt ciekawe głosy.
jak wszystkie nowoczesne konstrukcje z CR i turbo
jednak silnik ten nie ma najgorszych opinii, wiele poprawiono od poczatku
a sam serwis nie jest też już tak drogi - nieszczęsne koło dwumasowe

ale wiadomo że trwałością nie dorówna starej poczciwej 1,9

3 generacja Berlingo to juz auto typowo podwygląd i dziwne silniki. Same 1.6
O ile się nie mylę to 75,95 i 115 km.
zgadza się, jest tylko 1.6HDI
75KM, 90KM i 110KM z FAP
Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest chyba 90KM
dlaczego "pod wygląd" ?
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: Nasze Holowniki
3 generacja Berlingo to juz auto typowo podwygląd i dziwne silniki. Same 1.6
O ile się nie mylę to 75,95 i 115 km.
zgadza się, jest tylko 1.6HDI
75KM, 90KM i 110KM z FAP
Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest chyba 90KM
dlaczego "pod wygląd" ?[/quote]
Wydaje mi się że wygląd i wnętrze jest stworzone zeby wyglądać a nie być praktyczne. Wydaje mi się że najrozsądniejszą wersją do zakupu obecnie bedzie 2 generacja. A co do wagi przyczepy to myślę ze po remoncie przyczepka jest troszkę cięższa a doładowane auto i jego niby mała ilość koni daje radę. Przede wszystkim silnik ma bardzo dużą żywotność. ponad 350 tys i chodzi aż miło

Berlingo 1.9D + N126b


Re: Nasze Holowniki - sharan 110KM TDI
Witam
Kiedyś pisałem że może uda mi się przetestować takie autko ...
i udało się zaprzęgnąć nowego konia do mojej niewiadki, więc podzielę się wrażeniami
pacjent to VW SHARAN z tradycyjnym dieslem (nie PD) 110KM TDI (turbo, z intercoolerem ? )

Autko dość spore -

MW 1700kg, DMC 2400kg,
Autko wymiarami dorównuje niewiadce - szerokość, wysokość - nie potrzeba lusterek,
a widać więcej jak w astrze z dołożonymi ...
Wysokość też spora, na oko auto jest niewiele niższe od budki
Wrażenia z jazdy - nie czuć przyczepy
nic nie buja, nie szarpie - pod tym względem
pewnie koledzy z busów (np VW T4), mają to samo wrażenie, ale dla mnie to nowość
Przyspieszenie - lepsze jak moja astra solo
, opór "czuć" dopiero na 4 biegu przy ok 90km/h (240Nm momentu)
chyba się zakochałem
Zobaczymy jak spalanie, bo na razie pokręciłem się na miejscu i komp pokazał 10-11L
W piątek jadę w trasę 400km, więc będzie okazja przetestować na dłuższym dystansie
o wnętrzu nie muszę pisać, bo chyba wiadomo co oferuje van

W każdym razie autko idealne do wojaży z przyczepką ...
niestety ja muszę mieć auto do miasta - starego Krakowa, więc zakup odpada ...
a to mój nowy zestawik

edit:
i już po trasie ... spalanie wyszło ok 10L, komp pokazał 9.8L/100km
klima+4osoby i dość dynamicznie do 100km/h, do tego przejazd przez krk w piątek
trochę sporo, przy spokojniejszej jeździe do 80km/h w 9L mógłby się zmieścić
Zestaw prowadzi się super, górki na V, większe na IV biegu
nic nie buja, nie szarpie, nawet na dużych nierównościach
Naprawdę jazda była przyjemnością
Kiedyś pisałem że może uda mi się przetestować takie autko ...
i udało się zaprzęgnąć nowego konia do mojej niewiadki, więc podzielę się wrażeniami

pacjent to VW SHARAN z tradycyjnym dieslem (nie PD) 110KM TDI (turbo, z intercoolerem ? )

Autko dość spore -

MW 1700kg, DMC 2400kg,
Autko wymiarami dorównuje niewiadce - szerokość, wysokość - nie potrzeba lusterek,
a widać więcej jak w astrze z dołożonymi ...
Wysokość też spora, na oko auto jest niewiele niższe od budki

Wrażenia z jazdy - nie czuć przyczepy

nic nie buja, nie szarpie - pod tym względem

pewnie koledzy z busów (np VW T4), mają to samo wrażenie, ale dla mnie to nowość

Przyspieszenie - lepsze jak moja astra solo

chyba się zakochałem


Zobaczymy jak spalanie, bo na razie pokręciłem się na miejscu i komp pokazał 10-11L
W piątek jadę w trasę 400km, więc będzie okazja przetestować na dłuższym dystansie
o wnętrzu nie muszę pisać, bo chyba wiadomo co oferuje van


W każdym razie autko idealne do wojaży z przyczepką ...
niestety ja muszę mieć auto do miasta - starego Krakowa, więc zakup odpada ...

a to mój nowy zestawik


edit:
i już po trasie ... spalanie wyszło ok 10L, komp pokazał 9.8L/100km
klima+4osoby i dość dynamicznie do 100km/h, do tego przejazd przez krk w piątek
trochę sporo, przy spokojniejszej jeździe do 80km/h w 9L mógłby się zmieścić
Zestaw prowadzi się super, górki na V, większe na IV biegu
nic nie buja, nie szarpie, nawet na dużych nierównościach

Naprawdę jazda była przyjemnością

była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
- rafał
- Fanklubowicz
- Posty: 297
- Rejestracja: niedziela, 15 mar 2009, 21:06
- Lokalizacja: Klęczany koło Nowego Sącza
Re: Nasze Holowniki
U mnie skromnie do mojej n126n zaprzągłem ładę samarę 1500s .Nie jest to najmocniejsze auto około 74km mocy i 980kg wagi nawet jak po pierwszym sezonie nie jest źle po równej drodze tak 80-90km/h dość przyjemnie się prowadzi po górkach 2,3 bieg ale nic się nie dzieje .Temperatura nie skacze i można spokojnie jechać .Jak na 15sto letnie auto nie najgorzej choć spalanie na poziomie 14l gazu .dodam że auto ma 115tyś przejechane i jest to rzeczywisty przebieg bo auto mam od ojca , które on kupił jako nowe.


Szanuj szefa swego możesz mieć gorszego (uwaga mi się nie sprawdzło teraz mam dobrego szefa !!!!!! ) . Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk a rośnie popyt na święty spokój . Jak się nie ma co się lubi to się z........a żeby to mieć .
-
- Przyjaciel
- Posty: 809
- Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
- Lokalizacja: Opole
Re: Nasze Holowniki
No ja swoją Alhambrą jestem w trasie wakacyjnej (aktualnie J. Góra) i po pierwszym tankowaniu wyszło spalanie niecałe 7 litrów/100 km (przejechane 828 km z tego 320 z przyczepą N132)
Re: Nasze Holowniki
Andrzej132 pisze:No ja swoją Alhambrą jestem w trasie wakacyjnej (aktualnie J. Góra) i po pierwszym tankowaniu wyszło spalanie niecałe 7 litrów/100 km (przejechane 828 km z tego 320 z przyczepą N132)
chyba masz taki sam silnik - 110KM, napisz jak uzyskałeś tak niskie spalanie

mnie trasa powrotna wyszła niecałe 7L (solo), ale było trochę autostrady i jazdy 150km/h

komputer pokazał dużo mniej

średnie spalanie na dystansie kilku tyś km, mamy na poziomie 7.5L
chyba za szybko jeżdżę

była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
-
- Przyjaciel
- Posty: 809
- Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
- Lokalizacja: Opole
Re: Nasze Holowniki
Nie mam komputer więc na bieżąco nie mogę zweryfikować. Faktycznie nie jechałem szybko bo solo to najwyżej miejscami 110 a z przyczepa to max 90 na autostradzie. Może to jest przyczyna niskiego spalania. Właśnie wróciłem z trasy i zatankuje do pełna i zweryfikuje się poprzedni wynik.
No dzisiaj zatankowałem powtórnie do pełna. Spalanie w drugiej części trasy wyszło ok 8 l/100 km ale też chyba przez to, że jechałem na biopaliwie. Całość trasy wyszło coś ok. 7,5 litra/100 km. Z tego jestem zadowolony.
No dzisiaj zatankowałem powtórnie do pełna. Spalanie w drugiej części trasy wyszło ok 8 l/100 km ale też chyba przez to, że jechałem na biopaliwie. Całość trasy wyszło coś ok. 7,5 litra/100 km. Z tego jestem zadowolony.
- stef
- Fanklubowicz
- Posty: 276
- Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
- Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Holowniki
Ja używam jako holownika jeepa cherokee z silnikiem 4L i automatyczną skrzynia biegów.
Na trasie podczas ciągnięcia przyczepy (modelu nie pamiętam, ale była to niemiecka 4 osobowa o wadze około 950kg) w terenie pagórkowatym przy prędkościach 110 -120km/h, spalanie wyszło 20l LPG na 100km. Tak więc nie mało.
Co do niewiadówki to dalej jak 30km jej jeszcze nie ciągnąłem więc nie będę się wypowiadał bo to za mały dystans by ocenić spalanie. Ale po zachowaniu autka już widzę że spalanie będzie duuużo mniejsze.
A oto fotka mojego zestawu z pożyczona niemiecka przyczepą o której pisałem:

Na trasie podczas ciągnięcia przyczepy (modelu nie pamiętam, ale była to niemiecka 4 osobowa o wadze około 950kg) w terenie pagórkowatym przy prędkościach 110 -120km/h, spalanie wyszło 20l LPG na 100km. Tak więc nie mało.
Co do niewiadówki to dalej jak 30km jej jeszcze nie ciągnąłem więc nie będę się wypowiadał bo to za mały dystans by ocenić spalanie. Ale po zachowaniu autka już widzę że spalanie będzie duuużo mniejsze.
A oto fotka mojego zestawu z pożyczona niemiecka przyczepą o której pisałem:
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ
Re: Nasze Holowniki
Ja będę ciągał moją N-126N Fiatem Punto II z silnikiem 1.2 16V - coś ok. 80 KM (dodatkowo jest zgazowany). Jak ściągałem przyczepkę do siebie po zakupie to w trasie na "płaskim" 80-90 km/h spokojnie samochodzik jedzie, szybciej nie próbowałem i raczej nie będę
. Przy wjazdach na wiadukty itp. redukcja niejednokrotnie była niezbędna bo mulił. Zobaczymy jak Fiacior będzie się sprawował w podróżach przy bardziej górzystym terenie i z bagażem ale Ale myślę, że mój zaprzęg będzie sobie radził.

Citroen Xsara Picasso + N-126N
Re: Nasze Holowniki
z Moim zestawem przejechałem ok 1000 km z Poznania na wybrzeże i zwiedzanie kilku miejscowości i powrót do Poznania , Auto moje to Chrysler Voyager 2001 rok 2500 CRD + N 126N spalanie 8 litrów ropy jazda na trasie 100-110 km/h . przyczepy nie czuję a to dlatego ze auto waży 2075 kg, jestem bardzo zadowolon z holownika i z przyczepki.
Re: Nasze Holowniki
rafał pisze:U mnie skromnie do mojej n126n zaprzągłem ładę samarę 1500s .Nie jest to najmocniejsze auto około 74km mocy i 980kg wagi nawet jak po pierwszym sezonie nie jest źle po równej drodze tak 80-90km/h dość przyjemnie się prowadzi po górkach 2,3 bieg ale nic się nie dzieje .
Nie bądż taki skromny

Wróć do „Samochody Niewiadówek”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości