PRL

Wszystko o Waszych zainteresowaniach
Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: RE: Re: PRL

Postautor: Murano » czwartek, 19 sty 2017, 17:55

CornBlumenBlau pisze:
dzin1975 pisze:DF 125p kombi-1996r

....

Ten fiacior kombi to naprawdę rocznik '96?
Produkcję zakończono w '91. Składak?

Też mnie to nurtuje...
Rozmawialiśmy z Marcinem w Suchedniowie i pamiętam, że pochodzenie kombiaka z 96 roku wydawało mi się realne bo to co FSO robiło miażdży logikę.
Jednak po zdjęciu widać, że wnętrze ma conajmniej 4 warstwy radosnej warstwy lakierniczej i wątpię, że przez 20 lat aż tyle razy był naprawiany.
W oryginale całość powinna być taka sama.
Wg mnie opcje są dwie:
Albo auto jest z 86 i odmłodzenie go o 10 lat to sprawka nieprecyzyjnego odczytu danych w urzędzie lub w 96 miał zmienioną budę i ponownie rejestrowany.
Dżinie drogi, masz możliwość wrzucenia fotki tabliczki znamionowej? Albo nr vin?
Może będę mógł dla twojej i własnej satysfakcji wyjaśnić historię auta bo jakieś tam kontakty i możliwości mam...:-)
A fotka tabliczki i vin wyjaśnia wszystko bo tabliczki różniły się też w czasie produkcji.

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

dzin1975

Re: PRL

Postautor: dzin1975 » czwartek, 19 sty 2017, 23:27

FSO 1500, KR1867Y, rok produkcji 1996, pojemność: 1481 cm3, moc: 75 kW, VIN: SUP115CA601035149

Tylko tak na chwilę obecną,ale jak mi się legenda nie będzię zgadzała,to nie ręczę za siebie:) Żart oczywiście,jak możesz to działaj
A oto historia fiata,oryginalna pisownia:)


Wysłany: 2013-02-22, 20:02 Fiat 125p kombi 1996r
rob rob.. generalnie auto z iekawa historią... zlozone dla policji. pozniiej jezdilo w krakowskim mpk, pozniej przejol je kierowca z mpk. jezdsil nim pozniej jego syn a poznej ja go odkupilem - wyratowalem od oddania na zlom bo juz byli ponoc umoweni zlomiarze, a auto wynalazl moj znalomy . tankowal na stacji swojego fiata podszedl do niego chlopak( syn wlasne teg kierowcy mpk) ze tez ma fiata ale ze nie jezdzi juz i ze w sumie jest do sprzedania. jak sie dowiedzialem to wsiadlem w syrene i pojechalem obejzec. Odpalil!! no to po znajomego i zabieramy. jak przyjechalm syrenką to facet wpadl az w nostalgie...;p tez ponoc mial.. pozniej sie jeszcze z hlopem widzialem. okazalo sie ze codzien kilka razy widzi fiata jak stoi u mnie pod domem bo ma trase autobusu akurat kolomnie ze jezdzi. :-D no a pozniej wziol go dominik od kórego Ty odkupiles. - mam nadzieje ze tymrazem wreszcie bedzie mial cieply i staly domek - to tak gwoli wyjasnienia historii :-D

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: PRL

Postautor: kooba » piątek, 20 sty 2017, 09:22

dzin1975 pisze:moc: 75 kW

A nie KM?

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: PRL

Postautor: Murano » piątek, 20 sty 2017, 09:38

Szukam, szukam...
Póki co, na 90% jestem pewien, że auto nie powstało w FSO W 96 roku...:-(

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: PRL

Postautor: dworek » piątek, 20 sty 2017, 14:19

Pracowałem w Wojewódzkiej Kolumnie Transportu Sanitarnego w Opolu

w 1992 roku wyjechały z FSO ostatnie FSO 1500 kombi/karetka pogotowia. Auta były wyprodukowane w 1991 roku i trochę czasu zeszło na doposażeniu specjalistycznym ;)
Będąc na miejscu dowiedzieliśmy się, że produkcja tych nadwozi została definitywnie zamknięta.

1 kw to ok. 1,36 KM

75 kw to by było 102 KM .... takiej rakiety to nie było, silnik 1500 (1481 ccm) miał w Polonezie max 82 KM (tzw silnik wzmocniony)
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: PRL

Postautor: Murano » piątek, 20 sty 2017, 15:29

Dzin a od kiedy ty go masz?
Z tego co ustalilem to auto w 2012 było wystawione na sprzedaż i już wtedy były spekulacje na temat rocznika.
Znam kilku rzemieślników, którzy w latach 90-tych robili składaki z nadwozi dostępnych na rynku, bo ludzie prywatni i instytucje takie jak kolumna sanitarna, MPK, straż pożarna miały gdzieś tam zmagazynowane budy bez numerów.
Żeby nie wykazać, że Ito jest składaniem za przysłowiową flaszkę, bukiet kwiatów i czekoladki przekonywało się żeby wbić normalną datę jako datę produkcji.
Od ludzi związanych z FSO oraz wybitnych znawców tematu wiem, że FSO definitywnie zakończyło produkcję w 1991 roku a ostatni model to sedan z silnikiem diesela.
Pracuję w branży motoryzacyjno-produkcyjnej i wiem, że żaden zakład produkujący samochody nie jest w stanie magazynować a tym bardziej przechowywać części do modelu, który 5 lat wcześniej został zakończony.
Tym bardziej, że już wtedy w 1996 roku robili Caro i to po dużej modyfikacji silników, mostu, wnętrza itd.
Chodzi o zwolnienie miejsca na magazynach, wymianę zgrzewadeł, robotów, manipulatorów, reorganizacja i przeprogramowanie lakierni...
Jest tego bardzo dużo...
Powiem, ci ze w ubiegłym roku konczylismy produkcję Astry IV w wersji 5-drzwiowej.
Do 22:00 ludzie i roboty zgrzewały karoserie a jak szedłem już przebrany z szatni przez wydział, ok 22:07 firma zewnętrzna już miała zdemontowany kawałek siatki i demontowali roboty.
Po 2 tygodniach ten kawałek linii był nie do poznania.
Wymieniono 38 robotów, kilkadziesiąt zgrzewarek ręcznych a magazyn blach wymienił blachy z Astry IV na te do Astry V.
Tylko 2 tygodnie...
5 lat nawet w FSO to niemożliwe.
Wg mnie masz składaka z fajnie zalatwionymi dokumentami.


Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

dzin1975

Re: PRL

Postautor: dzin1975 » piątek, 20 sty 2017, 20:19

kooba pisze:
dzin1975 pisze:moc: 75 kW

A nie KM?


To wklejka z polisy,nawet nie zwróciłem uwagi...

Od kiedy mam? Chyba od 2012,znalazłem go na wtedy chyba jeszcze tablicy.Murano,nie przejmuję się że to jest składak,nie przeszkadza mi to.Liczy się to że ,,bandyta,,i kombi.Sentyment pozostał,kiedys miałem takiego kombiaka,dzielnie służył,dużo jezdził,jeszcze więcej widział i słyszał,jak z Zonką się na ,,poziomki,, jedziło :mrgreen: .Tamten się złamał,niestety,ale sentyment pozostał.Szkoda tylko,że na chwilę obecną,nie mam mozliwosci dokonczenia go.Ale jeszcze kiedyś,nim się przejadę....
Jak masz możliwość,ustal co i jak z tym autem...choć tak naprawdę,to nie wiem czy chcę wiedzieć. ;)
Na chwilę obecną mam chyba jedynego w Polsce kombiaka z 96,i nie jest to składak (przynajmniej w dowodzie :D )

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: PRL

Postautor: Murano » sobota, 21 sty 2017, 05:05

Trzymaj go i inwestuj...
Pogmatwana historia tego wozu ma też swoją wartość.
Kombiaków jest jak na lekarstwo. Na takiej powierzchni "poziomki" to chyba można rwać garściami bo w sedanie trochę mniej swobody ale kanapa równie wygodna...:-)
Fajnie jakby udało ci się go zrobić.
Najważniejsze żeby do czasu remontu był dobrze zabezpieczony i czas nie posuwał go na niekorzyść. Gdybyś nie daj Boże...zrezygnował z pomysłu to nie oddawaj go byle komu. Zadzwoń...:-)
Ale póki co, wierzę, że ci się uda. Służę pomocą merytoryczną i części jakieś też tam mam i jak tylko będę mógł to pomogę.

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: PRL

Postautor: Murano » sobota, 21 sty 2017, 21:53

Dżin....

ObrazekObrazek

Zdjęcie z dzisiaj. Na nic Gallopery....
Zmotywowałem?

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

dzin1975

Re: PRL

Postautor: dzin1975 » sobota, 21 sty 2017, 22:01

Cuuudo,dokładnie taki ma być,w takim kolorze...tylko felgi motylki...juz mam,mam tez nowe zderzaki,resory,poduszki,kpl inter groclinów,i cały garaż roznych szpejów..tylko bazy nie ma ,na razie:] A motywacja jest cały czas tylko,ten,tego teges....
Galloper Zonki....
Twój?

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: PRL

Postautor: Murano » sobota, 21 sty 2017, 23:31

Nie no co ty... Aż tak nie zaszalałem. Ktoś z forum 125p of dzisiaj się cieszy ukonczonym remontem.
Tak tylko zapytam...motylki ok ale Inter Groclin do Kanta???.....yy...;-(

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

dzin1975

Re: PRL

Postautor: dzin1975 » niedziela, 22 sty 2017, 01:38

A po bandzie a co!!!
Nie no zart beznadziejny,piękna czarna skaja czeka....
ale inter grocliny tez mam :)
A bandzior naprawde zaje...tylko chyba te listwy czarne nie bardzo pasują

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: PRL

Postautor: Murano » niedziela, 22 sty 2017, 07:19

Obawiam się że pasują...
To rocznik 90' - szeroki plastik, silnik polonez, logo z małą literką "f".
Ktoś, kto robił blachę i lakier w tym aucie albo wziął dużo pieniędzy albo kocha to co robi... Spasowania i lakier są idealne.

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1934
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: PRL

Postautor: Fiacior75 » niedziela, 22 sty 2017, 09:36

Panowie ślinka cieknie na sam widok ,wygląda perfekcyjnie.
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: PRL

Postautor: Murano » niedziela, 22 sty 2017, 09:41

Marek ja już zazdroszczę Dzinowi tego czym będzie kiedyś latał z żoną "na maliny" :-)

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka


Wróć do „Hobby Fanklubowiczów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości